Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > South Beach

Noen som starter i disse dager?

South Beach - Legens diett

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-02-10, 22:14   #226
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Noen som starter i disse dager?

Smakfull, du sa du spiste masse frukt.. Hvilke typer har du funnet ut funker for deg?

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 23:03   #227
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Noen som starter i disse dager?

Vektplatå! Skal si du har jobba!! Flink du har vært! Tusen takk for fine oppdaterte lister og linker.

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 15-02-10, 09:32   #228
Smakfull
Medlem
 
Smakfull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 196
Smakfull er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter i disse dager?

For meg fungerer..

Jordbærlavkalorisyltetøy (enten fra Nora eller Heistad), blåbærlavkalorisyltetøy, pære, appelsin og banan.

Kan spise en av disse (syltetøy ca 2-3 ss). de dagene jeg har trent kan jeg spise to

Har ikke opplevd noe negativt i vektnedgangen..

Takk for listene vektplatå Men jeg stiller meg litt skeptisk til alle de fett-frie produktene? Jeg blir nok å spise min Cottage Cheese med god samvittighet tror jeg, fordi vi må da få energi i oss i løpet av en dag?

__________________
Det er i motbakke det går oppover.
Smakfull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 15-02-10, 10:07   #229
Vektplatå
Juniormedlem
 
Vektplatå sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 18
Vektplatå er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter i disse dager?

Hei hei,

Ja, det var litt digg å ha noe "fornuftig" å gjøre. Blir lei av å være syk etter en stund og, også kan jeg ikke gjøre noe for fornuftig for da får jeg hodepine med en gang. Hihi..

Det er jo en del fete produkter som anbefales, 2 ss olje om dagen og gjerne 1 porsjon nøtter og i tillegg gjerne fet fisk. Og 1/2 kopp bønner hver dag. I tillegg til 2 porsjoner med meieriprodukter og en rekke oster med opp mot 20g fett per 100g. Jeg har ingen problemer med å få i meg en god del energi på dette kostholdet (sjekket kaloriene en dag for det er jo egentlig det jeg er vant med da). MEN jeg tror også jeg kommer til å fortsette å spise min kjære cottage cheese. Jeg har søkt og søkt for å finne ut om de har skrevet feil (for det har jeg sett flere steder) når de skriver 1 -2 % cottage cheese. Mange ganger skriver han nemlig 1 - 2 g per ounce eller 1-2 g per portion. Og da må man jo gange det opp for å få gram per 100g vare. Det var f.eks. det som hadde skjedd med kalkun/kylling pølser på den andre norske siden. Der stod det max. 6 % fett, men det skulle være max. 6 g per porsjon 60 g pølse, og det blir jo det samme som max. 10% fett! Så det må lese litt nøye. Burde egentlig kjøpt denne boken, for det er her man finner de nyeste oppdaterte listene, så vidt jeg forstod; The South Beach Diet Supercharged".

Vi kan jo slenge på et innlegg under med norske produkter som burde gå greit. F.eks. i fase 2; sjokomelk 0%, yoplait dobbel 0% og mager kesam?

Kålrabien slo ut meg litt og, men det "komiske" er at smosje har skrevet at man skal unngå det hun og, bare at hun skrev det på engelsk; "turnip". Det andre ordet for kålrabi er "rutabaga", og det er vist enda verre på GI skalaen. Hmm.. Men altså, det virker som at i "Good fats Good carbs" (2004) ble det lov med 1/2 kopp turnip per dag som en av de stivelsesrike karbohydratporsjonene. Og at rutabaga var sjelden matvare, men også den i så fall i 1/2 kopp. I boken som kom i 2008 (supercharged) er turnip blitt forbudt igjen, altså først i fase 3, men man kan spise turnip greens (altså bladene, men who cares). Det er i alle fall det jeg klarte å finne ut. Derfor står det veldig mye interessant om dette på ulike forum, så lurt å se dato på innlegg og hvilken bok det refereres til.

-Vektplatå

__________________
Vektplatå er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 15-02-10, 10:12   #230
Vektplatå
Juniormedlem
 
Vektplatå sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 18
Vektplatå er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter i disse dager?

Må legge inn en kommentar;

Turnip kan bety BÅDE nepe (white turnip) og kålrot (yellow turnip eller bare turnip)
Swede betyr hovedsaklig kålrot, men står ikke nevnet på noen av listene jeg har sett
Rutabaga er et annet ord for swede og betyr kålrot den og

__________________
Vektplatå er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 15-02-10, 11:07   #231
anette76
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: porsgrunn
Alder: 48
Innlegg: 287
anette76 er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter i disse dager?

hmmm ja der ble det litt å tenke på ja
Men jeg er heldigvis ikke veldig glad i kålrabi jeg da
Men jeg spiser nok litt for mye av litt for fet ost.. ja ja men det går da nedover...
Kanskje spise litt mer knekkebrød og oopsi ruller istedenfor osteknekkis på kveldene..Eller yoghurt med nøtter og litt blåbær..Det er skikkelig snadder

I dag måtte jeg gå hjem fra jobb igjen. Er skikkelig kvalm..(ikke morrakvalme håper jeg ) Så nå ligger jeg på sofaen og ser på Oprah!! I Love Oprah!!!
Har bodd i Chicago så det blir litt "mimring" for meg.. Drikker pepsi max også..Deilig!

Til middag i dag tror jeg jeg skal bruke litt bønner..Egentlig en undervurdert ingrediens. Det metter jo sykt godt . Tacogryte kanskje.. hmmm må sove litt på den der.. he he.
Spørs om det blir noe soving , leser en morsom bok om dagen . I heart New York!! morsom jentebok Særlig hvis du er glad i New York som meg..

__________________


anette76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: south beach Svar med sitat
Gammel 15-02-10, 12:26   #232
Vektplatå
Juniormedlem
 
Vektplatå sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 18
Vektplatå er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter i disse dager?

Oj. Bodd i Chicago! Så kult! Hvor lenge? Jobbet du eller studerte eller noe? Jeg har aldri vært i USA, men har veldig lyst å dra. New York er jo også en drømmeby. Men det er litt dyrt med tur til USA, så holder det litt an, jeg er student, blir kanskje litt lettere økonomisk når man er i jobb.

Men det høres ikke noe bra ut å være kvalm. Krysser fingrene for at du straks føler deg bedre.

Jeg tenkte å prøve å lage oopsiruller nå, ser det er maaange som skriver om dem her inne . Men først skal jeg kjøre litt plain ørrett sammen med philadelphia light i food processoren - nam!

-Vektplatå!

__________________

Sist redigert av Vektplatå : 15-02-10 kl 13:42. Årsak: ble ikke røkelaksen for den var det jo sukker i..
Vektplatå er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 15-02-10, 17:57   #233
anette76
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: porsgrunn
Alder: 48
Innlegg: 287
anette76 er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter i disse dager?

Jeg bodde i chicago i ett år..Mange år siden nå men ble veldig betatt av landet , og har vært der mange ganger siden. Jeg jobbet som au-pair
New York er fantastisk så det burde du absolutt gjøre en gang du føler du har økonomi til det.. he he. Er ikke så dyrt å reise dit men det blir fort veldig dyrt..he he MYYYYE god shopping!!!

Jeg drar til Florida med familien nå om 1 mnd og det gleder vi oss veldig til Aldri vært der før så det blir en ny opplevelse for alle 4.

Håper virkelig denne kvalmen gir seg snart.

Har fått i meg litt middag så får vi se hvordan det føles utover kvelden.

Kos dere med OL sendingene i kveld

__________________


anette76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: south beach Svar med sitat
Gammel 15-02-10, 21:30   #234
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Noen som starter i disse dager?

Offamei! Kjedelig og være kvalm! Må være noe av det verste jeg vet tror jeg.. Håper det går fort over!

Chicago har jeg aldri vært, men jeg var au pair et år i Boston. Faaaantaatisk by! Og FOR ET ÅR! Hohohoho! Var masse i New York, helt enig, det er en drømme by. Husker første gang man kom ut på times square, var jo som om man var i en film. Herlig! Var på besøk hos familien igjen for noen år siden, da var lille tassen jeg passet blitt 14 år. Men han kjente meg igjen da, det var koselig.

Jeg satte skirekord i dag, 17.2 km og fornøyd med det ja! Jeg får en litt sånn "dustedag" igjen nå, så jeg måtte ta noen strafferunder...skal plutslig en tur til Sveits i morgen kveld. Hjem igjen onsdag kveld da, man da blir det litt sånn "følge lunch og middag opplegg" tenker jeg. Får håpe det er noe man kan snike seg unna om det blir for gale.. Tar med meg et par barer tilfelle man trenger litt redning.

Jeg laget forresten gryte med bønner i går. Det er faktisk ekstremt godt. Har brukt tomatbønner jeg da, og skylt vekk sausen. Syns de hvite er best, og har ikke funnet plaine så mange steder.. Ørret miksa med philadelphia hørtes godt ut da, bruker du den kald som pålegg?
Jeg har kjøpt nye knekkebrød ingredienser og skal lage noen nye snart som ikke er så godt stekt.

Ha en fortsatt god mandag! Jeg har sett på Ullared, og jeg leeeeeer!

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 15-02-10, 21:47   #235
Smakfull
Medlem
 
Smakfull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 196
Smakfull er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter i disse dager?

Så spennende med reising da!

Jeg er så matlei for tiden.. Har ikke lyst på høykarbomat heller i grunn.. Så noen deilige oopsierollswienerbrød på en blogg i dag. http://linn-sin-verden.blogspot.com/.../skolebrd.html

Men vet ikke helt hva jeg kan bruke som vaniljekrem, får vel søke litt her inne

I morgen skal jeg prøve kikertcurry, det gleder jeg meg til.. Ellers har jeg ingen forslag på hva jeg vil ha til middag..

__________________
Det er i motbakke det går oppover.
Smakfull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 16-02-10, 15:05   #236
Vektplatå
Juniormedlem
 
Vektplatå sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 18
Vektplatå er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter i disse dager?

Huff.. Dårlig dag i dag!

Jeg hadde leggkramper i natt, og har fortsatt å ha små leggkramper og mye stivhet i leggmusklene i hele dag. UÆÆ!!?? Det liker jeg IKKE! Og det er ikke fordi jeg har trent mye, for jeg har jo vært syk!

Og i tillegg var jeg drit kvalm fram til 12 tida kanskje. OG jeg har ikke gått ned noe i vekt! Veide meg i dag. MUHH!!!

Så... Største nedturen muligens; jeg har sprukket! Etter lunsj, fortsatt kvalm. Da greide jeg ikke mer. Så lei av vektplatået mitt, og når jeg da i tillegg fikk kvalme og leggproblemer. Haha.. Synes plutselig så synd på meg selv. Huff.

Burde jeg begynne på nytt på fase 1 da? Tør ikke engang nevne hva jeg spiste i mitt lille gale-etegilde! Vurderer om jeg trenger en pause fra slanking generelt.. NO! Jeg vil jo i mål. Æsj. Og fortsatt ikke frisk. Litt for mye 'synd på meg selv' følelser nå. Må være streng med meg selv!

-Vektplatå

__________________
Vektplatå er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 16-02-10, 16:21   #237
Smakfull
Medlem
 
Smakfull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 196
Smakfull er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter i disse dager?

Det er lov å sprekke, i begynnelsen er det lettere enn etterhvert ut i "programmet". Hvis du ikke opplever vektnedgang må du kanskje tenke på hva du spiser mye/lite av?

Jeg er ganske forsiktig med nøtter, spiser nesten ingen nøtter fordi det er så lett å overspise (føler jeg).. Av og til tar jeg meg 5 mandler for å knaske på, men synes egentlig ikke det er noe godt.. :P

I de siste ukene har det vært noe sosialt hver lørdag. Og da har det blitt servert potetgull/smågodt hver gang. Nå har jeg trosset meg selv så mange ganger under disse møtene at jeg føler meg immun mot godteri.. Jeg får rett og slett ikke lyst på! Er en herlig følelse

__________________
Det er i motbakke det går oppover.
Smakfull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 17-02-10, 12:49   #238
anette76
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: porsgrunn
Alder: 48
Innlegg: 287
anette76 er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter i disse dager?

Ja ja Onsdag og helgen nærmer seg med stormskritt..God følelse synes jeg..

De siste dagene har jeg levd på oopsi ruller til frkost og lunsj. Frister på en måte ikke med salat når man er kvalm
Men nå begynner kvalmen å slippe taket heldigvis. I dag blir dagen tilbragt hjemme med min datter så nå har vi sett på alt mulig rart på Disney Channel. Utrolig mye dårlig barnetv altså

spent på veiing på fredag for jeg har nemlig sprukket 2 dager på rad!!!!! Hjelp!
Det er noe med å være hjemme og syk..Synes plutselig litt synd på seg selv , også elskert jeg alt av surt godis! Sure føtter , sure smokker osv.. Men ja ja gjort er gjort så det er vel bare å jobbe videre. snart bare 4 uker til bikinien skal på , og det hadde jo vært hyggelig om 10 kg var borte fra kroppen innen den tid. også nye 10 kg før sommeren. DA blir jeg glad.

Tror uansett jeg kommer til å merke god forskjell når jeg tar frem sykkelen. Noen færre kilo å dra over fjellet fra Rena til Lillehammer! Kjenner at jeg gleder meg til Birken i år altså..Må bare prøve meg litt frem på hva jeg skal spise underveis..sportsdrikker er jo fulle av karber , og det er nok barene vi bruker å spise underveis også. Dessuten så deler de jo ut boller og bananer.. hmmm. må testen ut i mnd før Birken tror jeg..

Ha en fin onsdag!

__________________


anette76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: south beach Svar med sitat
Gammel 18-02-10, 09:56   #239
Smakfull
Medlem
 
Smakfull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 196
Smakfull er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter i disse dager?

Gikk ned 500 g denne uken

Men blir nok å ta en kontrollveiing i morgen, for i natt har ikke magen min vært bra. Jeg våknet med mageknip og stod opp for å spise to grove knekkebrød med blåbær og cottage cheese. Det hjalp, men spiste de jo kun få timer før veiing.. Har også hatt problemer med treg mage, håper det løsner seg i dag, ellers blir jeg bekymret..

Men er bra jeg går ned

__________________
Det er i motbakke det går oppover.
Smakfull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 18-02-10, 16:04   #240
anette76
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: porsgrunn
Alder: 48
Innlegg: 287
anette76 er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter i disse dager?

Bra Smakfull!!

Jeg er skikkelig spent på veiing i morgen. Har ikke fått trent i det hele tatt denne uken Men jeg håper iallefall på en liten nedgang.
Jeg har jo gått ned en halv kilo hver uke siden jeg var ferdig i fase 1 og det er jeg veldig fornøyd med

Nå skal jeg på politihuset for å fikse pass til min lille prinsesse og til min kjære!! Liker at alt er i orden i god tid før avreise

Ha en fin kveld , og kryss fingrene for skiskytterne i dag..

Snakkas!

__________________


anette76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: south beach Svar med sitat
Gammel 18-02-10, 21:06   #241
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Noen som starter i disse dager?

Dere er så flinke!!! Føler ikke at jeg er det.. Det ble jo i går som jeg fryktet baguetter og dritt til lunch og noe annet tjafs til middag.. Men men sånn kommer det til og være innimellom må jeg innse..

I dag har jeg vært flink igjen. Jeg har tenkt noen ganger at jeg også skal starte på fase 1 igjen, men har ikke kommet skikkelig inn i det pga diverse "forstyrrelser" i hverdagen..Tror ikke man trenger det heller egentlig, hvertfall ikke i hele to uker, noen dager for og komme i sporet igjen kanskje kan være smart men. Så i dag har jeg handlet litt "fase 2 godsaker" som 0% yoghurt, frosne bringebær, masse paprika, creme fraiche light og noen sukkererter. Akkurat sukkererter syns jeg var rart var lov da, noen andre som tenkte det? Så får vi se om denne maten kan redde meg unna helgens fristelser. Skal på lønningspils i morgen kanskje, men jeg skal holde meg til rødvin.

Fikk ikke veid meg i dag, så det får bli i morgen. Eller om jeg skal la den gå forbi i stillhet.

God middag i dag da. Brokkoli, blomkål og rødløk i ildfast form tok litt chilliolje på og hvitløksalt og pepper. Også kokte jeg torsk. Så tok jeg litt creme fraiche på og rørte litt. Passet godt sammen!

God bedring dere syklinger, ikke noe moro og være syk... Men for de som er OL interesserte kunne det jo vært verre timing da..hehe..

Woohoo! Gøy med pass! Da nærmer det seg!!

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 08:24   #242
anette76
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: porsgrunn
Alder: 48
Innlegg: 287
anette76 er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter i disse dager?

Fredag igjen
Synes ukene bare flyr av sted jeg, og godt er det når det er noe man gleder seg til der fremme Akkurat nå er det ganske kaldt i Florida ser jeg på yr.no men jeg håper da virkelig den deilige varmen kommer innen vi skal reise..

Men nå til sakens harde kjerne...Fredag er jo veiedag!!! Jepp det er det! og jeg har alltid gruet meg til veiedager når jeg har slanket meg tidligere men ikke nå lenger!!! trommevirvel... Ned 6oo gram!! Hurra sier jeg bare!
Kanskje ikke noe å bli så ekstatisk over men i tillegg er det jo helg
Totalt ned 8,2 kg siden 2/1-10! Veldig fornøyd jeg altså..

Ha en strålende helg dere south beachere (og andre hvis det er noen innom )

__________________


anette76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: south beach Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 08:30   #243
Vektplatå
Juniormedlem
 
Vektplatå sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 18
Vektplatå er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter i disse dager?

Så bra Smakfull og anette76! Dette går jo riktig så fint nedover!

Jeg har fått noe mageproblemer også nå jeg, huff og huff, det skal visst ikke være så greit dette her. Hmm.. Jeg merker at fase 1 er fryktelig uvant for meg, og jeg sliter skikkelig med dette. Vurderer om jeg heller burde starte fase 2 litt tidligere - fase 1 er en altfor stor omveltning fra mitt tidligere kosthold - og kroppen protesterer noe voldsomt, og jeg har fortsatt ikke rikket meg på vekten. (For tiden passer jeg nå både på å få i meg nok fiber via grønnsakene som er tillatt + passe menge kalorier + passe mengde fett, og masse vann). Jeg vet ikke helt hvorfor ting er som de er, men dette vektplatået mitt har jo vært seigt lenge, så jeg er ikke så sjokkert.

Det kan være jeg må vurdere en periode med stabilisering av vekt, og heller angripe de siste kiloene litt senere. Avvenne kroppen med slanking for en stund, for den virker så ekstremt tilpasset situasjonen den er i. Hehe..

-Vektplatå!

__________________
Vektplatå er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 08:45   #244
Tonje85
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 149
Tonje85 er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter i disse dager?

Hei

Jeg tenker å begynne med fase 1 på mandag og har tenkt å prøve å dra med meg kjæresten min også. Men selv om jeg har sett matvarelistene sliter jeg litt med å skjønne hvordan vi skal spise. Hva spiser dere f.eks. til frokost? Salat til lunsj og kjøtt og grønnsaker til middag går greit, men jeg synes det er vanskelig med frokosten...

Også lurer jeg på en ting til. Kan man spise skyr som det var snakk om også på fase 1. Gjelder den da som "søtsaker" eller kan man bruke den som et mellommåltid?

Tonje85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har ikke helt bestemt meg ennå Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 08:54   #245
anette76
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: porsgrunn
Alder: 48
Innlegg: 287
anette76 er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter i disse dager?

Hei Tonje 85!

Velkommen til oss
Til frokost går det veldig mye i egg i alle varianter..
Egg med litt bacon , omelett med skinke , eggerøre med litt kjøtt ved siden av og litt grønnsaker. I min south beach bok er det en veldig detaljer plan med forslag til hva man bør spise hver dag. Frokost,mellommåltid,lunsj,mellommåltid og middag!

Jeg var veldig usikker på å spise Skyr i fase 1 så det ventet jeg med til fase 2. Selvom det står i boken at man kan spise matvarer med mindre enn 1% fett , og det er det vel i skyr. Jeg spiste heller ricotta ost , eller tyrkisk yoghurt som jeg tilsatte litt søtt og nøtter. Godt det også.

Hvis du får med samboern din så er nok det en fordel. Jeg gjør dette sammen med min mann og for meg har det gjort hele prosessen enklere. Vi spiser jo samme mat , så da er det bare litt ekstra i maten til barna som lages utenom.

Lykke til!

__________________


anette76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: south beach Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 09:15   #246
Tonje85
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 149
Tonje85 er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter i disse dager?

Tusen takk, dette blir veldig spennende... Har bestilt boka, så det hjelper sikkert litt på oversikten når jeg får den:-).

Bare et lite spørsmål til. Mørk sjokolade er lov på fedon og lignende. Er det lov å spise det på south beach? Uten sukker eventuelt...

Tonje85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har ikke helt bestemt meg ennå Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 09:33   #247
Smakfull
Medlem
 
Smakfull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 196
Smakfull er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter i disse dager?

^ Jeg pleier å tillate meg 100 kcal av "snop" daglig. Ikke at jeg benytter meg av den kvoten hver dag, men kanskje på fredager og lørdager

Velkommen i gjengen!

Jeg har begynt å spise litt fullkornsprodukter, men ser ut som kroppen legger på seg vann med en gang. Men skal prøve i en uke fremover å spise litt fullkornsprodukter så får vi se på veiinga neste uke.

__________________
Det er i motbakke det går oppover.
Smakfull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 10:18   #248
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Noen som starter i disse dager?

Anette! Jeg må bare bøye meg i støvet...du er jo helt rå! Grattis IGJEN altså! Her var det stille... Jeg skal begynne og måle!

Vektplatå, jeg ville gitt det litt mer tid jeg..at kroppen reagerer på nytt kosthold er jo bare bra. (På sikt ja, skjønner det er slitsomt nå) men fase 1 er jo ment som en liten "sjokkstart" for de videre fasene, så om du klarer: Hold ut litt til!

Velkommen Tonje! Så gøy at vi blir flere her!!
Skyr er ikke lov i fase en, på listen står det at man kan bruke fettfri naturell yoghurt uten tilsatt frukt..men om to små uker er det klart.
Samme med sjokolade etc, ikke i fase 1 men i boka står det tips om forskjellige snaddering som feks jordbær dyppet i mørk sjokolade etc.. Men i fase en må man holde seg unna all type sukker.

Snart helg! Woohooo....da blir det og prøve oopsierullepizza. Det blir nais. Og ellers VÆRE FLINK!! Masse masse nysnø så det bør være glimrende med noen skiturer.
God helg dere!


Sist redigert av Victory : 19-02-10 kl 10:29.
Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 10:26   #249
Tonje85
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 149
Tonje85 er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter i disse dager?

Ja, jeg er veldig spent på hvordan kroppen vil reagere etter hvert som man tilfører karbohydrater igjen... Blir veldig spennende dette her...

Men jeg liker ideen om de 100 kaloriene... Det hjelper på slankekuren når man har lov til å unne seg bitte litt....

Tonje85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har ikke helt bestemt meg ennå Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 10:44   #250
Smakfull
Medlem
 
Smakfull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 196
Smakfull er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter i disse dager?

Men de to første ukene er det bare å være ekstra streng

Et lite hjertesukk.. Samboeren har "sluttet" på kostholdet. Er jeg som lager middager i huset, så han spiser jo det samme som jeg spiser. Denne helgen kommer faren hans på besøk og da vil kjæresten ut og spise.. Jeg skal lage pizza med grov bunn i dag til middag, så føler jeg skeier nok ut om jeg ikke skal ut og spise i tillegg.

__________________
Det er i motbakke det går oppover.
Smakfull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen som starter mandag 4. mai? kazza78 Ketolysekuren 264 05-05-10 22:45
Noen som starter 16. mars? Joranna Ketolysekuren 119 15-03-10 20:21
Er det noen som har lest disse lavkarbobøkene? Gracella Lavkarbobøker 4 19-02-09 19:07
Noen som vil lage meg en plan for noen dager mens jeg venter på boka? lisa83 Ketolysekuren 9 13-09-07 22:25
NOEN som har disse bøkene? Hyper Spørsmål og svar 5 13-09-06 18:37


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no