Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Ukesmenyer?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-04-10, 17:23   #1
R0SA
Medlem
 
R0SA sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 274
R0SA er ny på veien
Smile

Ukesmenyer?

Jeg har lest på dette forumet en stund nå, men klarer ikke å finne enkle, oversiktlige ukemenyer. Er det ingen som har skrevet ned det?

Jeg trenger litt hjelp til å komme skikkelig i gang og hadde hatt stor hjelp i en detaljert ukesmeny.

Jeg har bestemt meg for å komme i ketose nå, så cluet for meg er å skrive en ukesplan som garantert holder meg i ketose.

Er det jeg som ikke finner dette eller er det ingen som har skrevet dette?

Hadde satt kjempestor pris på hjelp.

PS! Ser veldig mange svarer "kjøp ketolyseboka", den har jeg.

R0SA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 04-04-10, 17:25   #2
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Ukesmenyer?

Om du kikker litt langt ned på denne siden finner du Super-Gerds ukemenyer
Masse god mat!

(og om du har boka står det masse oppskrifter der du selvsagt kan bruke!)

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-04-10, 19:03   #3
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Ukesmenyer?

Problemet med en ukesmeny er at da er det satt opp at du skal spise så og så mye... Det fungerer jo ikke slik når vi spiser ketogent. Spis når du er sulten og spis deg passelig mett. Så er det egentlig bare å velge og vrake i deilige retter her så lenge du holder deg til den karbohydratgrensen du har satt for deg selv.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 00:16   #4
R0SA
Medlem
 
R0SA sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 274
R0SA er ny på veien

Sv: Ukesmenyer?

Man trenger jo ikke henge seg opp i mengder når man henter inspirasjon fra andres ukemenyer.

Skulle bare gjerne likt å se enkle oversikter over hva de som planlegger uke for uke spiser. For å hente inspirasjon.

Synes det er vanskelig å holde meg til ketose da jeg fort synes det blir veldig ensformig og kjedelig. Derfor liker jeg å lese hva andre spiser.

Synes det er litt slitsomt å lese i dagbøkene her inne, da det er så utrolig mye annet prat imellom, noe som selvsagt er kjempekoselig for de som skravler, det forstår jeg. Selv er jeg aller mest interessert i dette med mat, meny, helsegevinst og vektnedgang.

Takk for tips om Gerds ukemenyer, Charlott.

Håper andre vil legge inn ukesmenyer, eventuelt linke til noen.

På forhånd tusen takk!

R0SA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 00:21   #5
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ukesmenyer?

Om du tåler noe innimellomsnakk, finner du noen menyer i journalen min fra side 206 og noen uker fremover. Ikke helt sånn hver dag, selv om alle dagene fom 8. mars tom 25. mars er med der!

Det er mye helsegevinst i skravlingen vår, altså! Mentalhygiene er svært viktig!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 00:33   #6
R0SA
Medlem
 
R0SA sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 274
R0SA er ny på veien

Sv: Ukesmenyer?

Hehe, takk for tips, Kitt, jeg skal absolutt ta meg en titt!

Mener ikke at jeg hater skravling altså. Men det er kjedelig å bla seg igjennom hundrevis av sider på leting etter menyer og så finner man ikke noe. Og ofte er det masse sider med bare intetsigende greier som "ha en fin dag" o.l. Det er selvsagt superkoselig for de det gjelder, men ikke interessant for de som ikke har kjennskap til de som har skrevet det.

R0SA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 00:36   #7
R0SA
Medlem
 
R0SA sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 274
R0SA er ny på veien

Sv: Ukesmenyer?

Tok meg en titt nå, Kitt, kjempebra menyer - oversiktlige og fine å lese. Takker og bukker for tips! Supert at du oppga sidenummeret, hadde nok gitt opp leting før jeg hadde kommet til side 206.

R0SA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 00:54   #8
Minni1
Seniormedlem
 
Minni1 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Telemark
Alder: 52
Innlegg: 1.822
Minni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt likt

Sv: Ukesmenyer?

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=22899


Jeg syns denne journalen inneholder mange tips. Hun har også skrevet hver dag hva hun spiste + litt oppskrifter. Er usikker på hvilken side hun begynte å skrive mat inntak men det er i en av de første sidene.


Sist redigert av Minni1 : 05-04-10 kl 01:13.
Minni1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 11:19   #9
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Ukesmenyer?

Rosa: Du finner en ukeplan med frokost, lunsj, middag og kvelds i boken på s 106.

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 11:34   #10
R0SA
Medlem
 
R0SA sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 274
R0SA er ny på veien

Sv: Ukesmenyer?

Tusen takk for tips, veldig snilt! Keep'em coming!

R0SA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no