Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Rocketråden!

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-06-10, 22:20   #351
Fryda
Medlem
 
Fryda sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: i Nord
Alder: 59
Innlegg: 196
Fryda er på en erverdig vei

Sv: Rocketråden!

Opprinnelig lagt inn av Karissima, her.

Har tatt min lille rockerunde i dag men jeg kjenner dessverre at det er litt for tidlig å starte opp igjen Legger det på hylla en stund til og kommer sterkt tilbake etterhvert

Så synd at det ikke gikk bra Karissima, men det er nok like greit at du venter til du kjenner at formen er klar til rocking igjen

__________________
80/180 minutter - Novembermålet for rocking



Fryda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Frydas lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-06-10, 23:43   #352
Ina64
Medlem
 
Ina64 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 59
Innlegg: 116
Ina64 er på en erverdig vei

Sv: Rocketråden!

31 minutter i går og 26 minutter i dag. I tillegg hadde jeg 1,5 times lett joggetur.

Ina64 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 20-06-10, 20:07   #353
Fryda
Medlem
 
Fryda sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: i Nord
Alder: 59
Innlegg: 196
Fryda er på en erverdig vei

Sv: Rocketråden!

25 minutt på rocker'n, 40 minutt rumpetrim (med strikk og vekter, pust pes) og 30 day shred Får jeg ikke kondis og sprettrumpe nå så får jeg det aldri

__________________
80/180 minutter - Novembermålet for rocking



Fryda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Frydas lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-06-10, 15:49   #354
Hevingen
Seniormedlem
 
Hevingen sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 695
Hevingen har en fantastisk aura rundt segHevingen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Rocketråden!

Det ble bare 3-4 minutter i dag. Mister liksom farten da. Men det gjør ikke så vondt lenger, så det er jo bra.

__________________
Bloggen min



Hevingen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lchf - Ketolyse-ish Svar med sitat
Gammel 21-06-10, 22:03   #355
Fryda
Medlem
 
Fryda sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: i Nord
Alder: 59
Innlegg: 196
Fryda er på en erverdig vei

Sv: Rocketråden!

Rocking, 30 day shred og 1 time Sculpt (cardio/vekttrening) unnagjort 4 grader og høljeregn gjør det lite tiltrekkende å bevege seg ute, dermed trener jeg alternative ting innendørs. Forunderer meg ikke det grann om det snør her snart!!

Glemte jo å si at jeg synes du har vært superflink Ina64, noen sjokoladebiter ødelegger neppe alle cm'ene dine - i såfall burde jeg vært dobbel størrelse i dag med tanke på den halve kiloen med smågodter jeg kjørte i meg på fredag

__________________
80/180 minutter - Novembermålet for rocking



Fryda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Frydas lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-06-10, 22:07   #356
Fryda
Medlem
 
Fryda sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: i Nord
Alder: 59
Innlegg: 196
Fryda er på en erverdig vei

Sv: Rocketråden!

Opprinnelig lagt inn av Hevingen, her.

Det ble bare 3-4 minutter i dag. Mister liksom farten da. Men det gjør ikke så vondt lenger, så det er jo bra.

Om du tar noen 3 - 4 minutters økter i løpet av dagen blir det jo mange minutter tilsammen Jeg trodde aldri at jeg skulle komme meg over 6 minutt med rocking, men så plutselig bare satt bevegelsen der og jeg ble i tillegg sterkere og orket mer - så stå på!

__________________
80/180 minutter - Novembermålet for rocking



Fryda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Frydas lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-06-10, 22:17   #357
Ina64
Medlem
 
Ina64 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 59
Innlegg: 116
Ina64 er på en erverdig vei

Sv: Rocketråden!

Opprinnelig lagt inn av Fryda, her.

Rocking, 30 day shred og 1 time Sculpt (cardio/vekttrening) unnagjort 4 grader og høljeregn gjør det lite tiltrekkende å bevege seg ute, dermed trener jeg alternative ting innendørs. Forunderer meg ikke det grann om det snør her snart!!

Glemte jo å si at jeg synes du har vært superflink Ina64, noen sjokoladebiter ødelegger neppe alle cm'ene dine - i såfall burde jeg vært dobbel størrelse i dag med tanke på den halve kiloen med smågodter jeg kjørte i meg på fredag

Det gikk greit med sjokoladebitene. Men det er merkelig hvor "feit" jeg følte meg bare ved å spise dem.

I dag har jeg vært på padlekurs, og har padlet rundt i ca 3 timer. I tillegg fikk jeg rocket i 20 minutter.

Vekten går nedover, cm krymper og i morgen er det siste arbeidsdag før ferien.

Ina64 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 21-06-10, 22:37   #358
Fryda
Medlem
 
Fryda sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: i Nord
Alder: 59
Innlegg: 196
Fryda er på en erverdig vei

Sv: Rocketråden!

Her står vekten bom stille på 58, rikker seg verken opp eller ned. Cm'ene er de samme, men jeg merker jo at kroppen er blitt fastere i fisken og snodig nok har jeg gått ned 1 størrelse i bukser.

Hvor skal du dra på ferie? jeg kan gå på ferie når jeg vil, men skal jobbe noen uker til tenkte jeg

__________________
80/180 minutter - Novembermålet for rocking



Fryda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Frydas lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-06-10, 22:40   #359
Ina64
Medlem
 
Ina64 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 59
Innlegg: 116
Ina64 er på en erverdig vei

Sv: Rocketråden!

Opprinnelig lagt inn av Fryda, her.

Her står vekten bom stille på 58, rikker seg verken opp eller ned. Cm'ene er de samme, men jeg merker jo at kroppen er blitt fastere i fisken og snodig nok har jeg gått ned 1 størrelse i bukser.

Hvor skal du dra på ferie? jeg kan gå på ferie når jeg vil, men skal jobbe noen uker til tenkte jeg

Hvis du har en vekt på 58, hvor høy er du da?

Jeg skal ha lang ferie nå (avspasering + ferie), men foreløbig er det ikke lagt noen planer. Jeg bare gleder meg til det er fri.

Ina64 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 21-06-10, 22:55   #360
Fryda
Medlem
 
Fryda sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: i Nord
Alder: 59
Innlegg: 196
Fryda er på en erverdig vei

Sv: Rocketråden!

Jeg er hele 165 cm, altså ikke all verden høy

Har ulovlig mye avspasering til gode, over 4 uker, + overført ferie fra i fjor... tilsammen utgjør det ca 12 uker. Så jeg burde absolutt gått på ferie nå. Det bruker å ende opp med 1 mndes juleferie for å få tatt ut ferie og fri som ikke kan videreføres

__________________
80/180 minutter - Novembermålet for rocking



Fryda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Frydas lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 22:47   #361
Fryda
Medlem
 
Fryda sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: i Nord
Alder: 59
Innlegg: 196
Fryda er på en erverdig vei

Sv: Rocketråden!

Åii, nå var det godt å finne sofaen! 1 times fjelljogging, i 3 grader og øspøsregn/sludd, 20 minutters rocking og 40 minutter med brazil butt-fyrn Syns faktisk så langt er treningen med han bedre enn den med Jillian, i dag har jeg til og med gangsperre i sidemusklene i magen! og det beste av alt - 40 minutter går som en lek (den er delt opp i tre økter slik at man kan ta bare en eller to av de om man vil)

__________________
80/180 minutter - Novembermålet for rocking



Fryda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Frydas lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-06-10, 21:51   #362
Fryda
Medlem
 
Fryda sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: i Nord
Alder: 59
Innlegg: 196
Fryda er på en erverdig vei

Sv: Rocketråden!

Dagens rockedose er ferdig Tok en runde med 30 day shred i tillegg, mest fordi jeg ikke kjente lysten til å traske ute i øspøsreg i dag åsså - litt lat i dag!

__________________
80/180 minutter - Novembermålet for rocking



Fryda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Frydas lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-06-10, 23:57   #363
Karissima
Seniormedlem
 
Karissima sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 5.343
Karissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressurs

Sv: Rocketråden!

Opprinnelig lagt inn av Fryda, her.

Dagens rockedose er ferdig Tok en runde med 30 day shred i tillegg, mest fordi jeg ikke kjente lysten til å traske ute i øspøsreg i dag åsså - litt lat i dag!

Du er vel alt annet enn lat slik du trener med både det ene og andre Tror jeg skal satse på å starte opp på mandag ellers kommer jeg vel aldri i gang igjen

__________________

Det er aldri for sent å starte på nytt
Karissima er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 23:15   #364
Fryda
Medlem
 
Fryda sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: i Nord
Alder: 59
Innlegg: 196
Fryda er på en erverdig vei

Sv: Rocketråden!

Håper du kommer i gang på mandag Karissima, om så bare noen minutter i slegen - da er det min tur til å være heiadame

Det har vært så travelt i dag at alt jeg har hatt tid til er å rocke! Først hjalp jeg til med et flyttelass, så dukket jammen solen meg opp og da var det bare å finne frem plenklipperen når jeg kom hjem. Tenk vi er snart i juli og det er første gang jeg klipper plenen i år Holdt på i 1,5 time og er enda ikke ferdig, så litt trim ble det. Håper inderlig det ikke regner i morgen så jeg får gjort meg ferdig, i verste fall tar jeg svspasering for å få det gjort

__________________
80/180 minutter - Novembermålet for rocking



Fryda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Frydas lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 23:26   #365
Ina64
Medlem
 
Ina64 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 59
Innlegg: 116
Ina64 er på en erverdig vei

Sv: Rocketråden!

Jeg har fått "trent" mye i dag. Først 3 timer med padling (kajakk), så 1,5 time i skogen og så til slutt 31 minutter med rockeringen.

Ina64 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 00:26   #366
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Rocketråden!

Bare innom og heier på dere flinke!

Og fortelle at min rockering har gått i streik, ikke mulig å få den til å samarbeide...

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 26-06-10, 23:12   #367
Ina64
Medlem
 
Ina64 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 59
Innlegg: 116
Ina64 er på en erverdig vei

Sv: Rocketråden!

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Bare innom og heier på dere flinke!

Og fortelle at min rockering har gått i streik, ikke mulig å få den til å samarbeide...


Bare å ikke gi opp!

I dag har jeg fått en drøy time i skogen, og så 20 minutter med ringen. Stod ute i hagen og rocka, slik at jeg fikk solt meg litt og.

Ina64 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 23:11   #368
Fryda
Medlem
 
Fryda sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: i Nord
Alder: 59
Innlegg: 196
Fryda er på en erverdig vei

Sv: Rocketråden!

Flott med heidamer Lava, og når ringen din og du er klar igjen skal vi heie på dere

Jeg har både jogget på fjellet (fy f... var så mye tåke at jeg mistet stien en liten stund) og rocket, men vært så opptatt at jeg ikke har fått skrevet det her.

Håper du er klar til rocking i morgen Karissima

__________________
80/180 minutter - Novembermålet for rocking



Fryda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Frydas lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-06-10, 15:52   #369
Hevingen
Seniormedlem
 
Hevingen sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 695
Hevingen har en fantastisk aura rundt segHevingen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Rocketråden!

Da har det blitt litt rockeringtrening på meg også i dag. Det går stadig lettere, begge veier. Gjør ikke vondt lenger heller, så det er nesten så jeg tror at da kan det ikke virke lenger

__________________
Bloggen min



Hevingen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lchf - Ketolyse-ish Svar med sitat
Gammel 28-06-10, 16:40   #370
Ina64
Medlem
 
Ina64 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 59
Innlegg: 116
Ina64 er på en erverdig vei

Sv: Rocketråden!

Opprinnelig lagt inn av Hevingen, her.

Da har det blitt litt rockeringtrening på meg også i dag. Det går stadig lettere, begge veier. Gjør ikke vondt lenger heller, så det er nesten så jeg tror at da kan det ikke virke lenger

Det virker nok, uansett. Mener Kari Jaquesson snakker om den indre stabilitet og styrke ang. rockeringen og dens effekt?

Har fått rocket i 24 minutter i dag og vært på en skogstur med sønnen min (på 8 år) Skal ut igjen for å ta samme løype, men da som treningstur.

Ina64 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 28-06-10, 22:47   #371
Fryda
Medlem
 
Fryda sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: i Nord
Alder: 59
Innlegg: 196
Fryda er på en erverdig vei

Sv: Rocketråden!

Så flott at det går bedre og det ikke gjør vondt mer Hevingen! Manuellterapeuten jeg går til sa at rocking var super trening for mage og rygg, og jeg merker jo at jeg er blitt mye sterkere. Så bare stå på og rock videre!

Jeg ble så opptatt av et program på tv at plutselig hadde jeg rocket en halv time og siden det atter en gang er nordnorsk sommer, dvs noen få grader over nullpunktet, tok jeg en runde 30 day shred og stryketrening i stedet for utetrening med polvotter

__________________
80/180 minutter - Novembermålet for rocking



Fryda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Frydas lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-06-10, 23:09   #372
Belin
Medlem
 
Belin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Østfold
Alder: 45
Innlegg: 95
Belin er på en erverdig vei

Sv: Rocketråden!

Nå har jeg også skaffet meg denne ringen, etter anbefaling så mange.
Men D**** det gjør jo vondt jo!!
Jeg klarte ikke 2 minutter den første gangen en gang.
Og er fortsatt øm.
Hvor lenge er det sånn tro??

__________________
Min journal

Belin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 29-06-10, 08:59   #373
Ina64
Medlem
 
Ina64 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 59
Innlegg: 116
Ina64 er på en erverdig vei

Sv: Rocketråden!

Opprinnelig lagt inn av Belin, her.

Nå har jeg også skaffet meg denne ringen, etter anbefaling så mange.
Men D**** det gjør jo vondt jo!!
Jeg klarte ikke 2 minutter den første gangen en gang.
Og er fortsatt øm.
Hvor lenge er det sånn tro??

Gratulerer med rockering.

De første gangene er det rimelig vondt, men det går og fort over. Ikke ta mer enn noen få minutter om gangen ( i begynnelsen) og så øker du etter hvert som du kjenner at det ikke er så vondt lengre.

Jeg står gjerne i 30 minutter nå, og kjenner ikke noe. Nå har jeg rocket nesten hver dag de siste 7-8 ukene, så det hjelper jo mye.

Ina64 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 29-06-10, 09:04   #374
Hevingen
Seniormedlem
 
Hevingen sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 695
Hevingen har en fantastisk aura rundt segHevingen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Rocketråden!

Lykke til Belin! Som det er sagt andre steder i denne tråden så kan man ha på litt tykkere genser eller jakke når man starter hvis det gjør for vondt. Jeg tenker mer "No pain, no gain". Men klart med veldig mye "pain" er det ikke morsomt. Jeg har vært heldig så jeg har ikke hatt såå vondt. Godt polstret fra naturens side

__________________
Bloggen min



Hevingen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lchf - Ketolyse-ish Svar med sitat
Gammel 29-06-10, 22:46   #375
Fryda
Medlem
 
Fryda sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: i Nord
Alder: 59
Innlegg: 196
Fryda er på en erverdig vei

Sv: Rocketråden!

Da var dagens rockerunde unnagjort Med tettpakket program, bursdagsselskap og godvær ble det ikke tid til annen trening i dag, men pytt pytt - blir nok snart regn igjen og tid nok til trening

Velkommen i rockingen Belin! Synes å minnes at det var ømt i et par uker før jeg var tvers igjennom "herdet". Kanskje litt greit at kroppen sier fra slik at man ikke overdriver i begynnelsen (tror faktisk på min rockering stod det maks bruk 20 minutt pr dag...)

__________________
80/180 minutter - Novembermålet for rocking



Fryda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Frydas lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no