Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 25-10-12, 16:05   #7601
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

En slags meatza er planen

__________________



Min blogg
Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo
Gammel 25-10-12, 16:30   #7602
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Den vanlige suppen

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1
Gammel 25-10-12, 16:33   #7603
akas
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Ålesund
Alder: 70
Innlegg: 1.097
akas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt likt

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Opprinnelig lagt inn av Anarko, her.

En slags meatza er planen

Hva er det?

__________________
akas journal
akas er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert
Gammel 25-10-12, 16:35   #7604
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Opprinnelig lagt inn av akas, her.

Hva er det?

"Pizza" med karbonadedeigbunn. Eller kjøttdeigbunn. Man lager i bunn og grunn bare til en gigantisk hamburger på et bakepapir, steker, og hiver på fyll, så inn i ovnen igjen. Har trent styrke i dag, så da er det høgproteindag!

__________________



Min blogg
Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo
Gammel 25-10-12, 17:34   #7605
akas
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Ålesund
Alder: 70
Innlegg: 1.097
akas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt likt

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Opprinnelig lagt inn av Anarko, her.

"Pizza" med karbonadedeigbunn. Eller kjøttdeigbunn. Man lager i bunn og grunn bare til en gigantisk hamburger på et bakepapir, steker, og hiver på fyll, så inn i ovnen igjen. Har trent styrke i dag, så da er det høgproteindag!

Det hørtes godt ut! Skal huske det til en annen dag. I dag prøvde jeg "Egg-drop-suppe" for første gang. Enkelt og godt.

__________________
akas journal
akas er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert
Gammel 25-10-12, 18:01   #7606
Lavkarboforlivet
Medlem
 
Lavkarboforlivet sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 352
Lavkarboforlivet er en juvelLavkarboforlivet er en juvelLavkarboforlivet er en juvel

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Idag ble det kyllingvinger med smørstekt kål og løk med rømme:-) ikveld blir det lavkarbo kakao med krem i snøværet:-D

__________________
Bloggen min



Lavkarboforlivet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 25-10-12, 18:04   #7607
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Kjøttsaus med squash

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 25-10-12, 18:13   #7608
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Jeg skal ha de djevelske rullene til Photo

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 25-10-12, 18:59   #7609
synsegulla
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 575
synsegulla har en fantastisk aura rundt segsynsegulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Vafler Spiste så mye lunsj at det desverre bare ble plass til dessert i dag

__________________




Følg min vei ned i vekt på bloggen min synsegulla.wordpress.com
synsegulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse på vei mot paleo
Gammel 25-10-12, 19:09   #7610
Lavkarboforlivet
Medlem
 
Lavkarboforlivet sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 352
Lavkarboforlivet er en juvelLavkarboforlivet er en juvelLavkarboforlivet er en juvel

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Opprinnelig lagt inn av synsegulla, her.

Vafler Spiste så mye lunsj at det desverre bare ble plass til dessert i dag

Lett for synsegulla:-p

__________________
Bloggen min



Lavkarboforlivet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 25-10-12, 19:59   #7611
Sugarmom
Medlem
 
Sugarmom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: mellom de 7 fjell
Alder: 37
Innlegg: 157
Sugarmom er på en erverdig vei

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Torskeform!!! saltet og pepret Torskebiter legges i en smurt ildfast form, hakk purreløk og grønn paprika og ha over.. kutt bacon i biter og legg oppå, 1 boks creme fraich "klattes" på toppen... stek i varmluftsovn 160 grader i 35 min!!! NAM!!!

Fant oppskriften på nett for noen uker siden, men finner ikke den igjen så jeg får ikke linket..)

__________________
Startet med ketolysekur 03.09.12

Sugarmom er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 25-10-12, 20:33   #7612
pepita86
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2012
Innlegg: 41
pepita86 er på en erverdig vei

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

vårløk og grønn paprika stekt med litt fløte, chili og hvitløk, noen salatblader, og to skiver kess ler (sommerkskinke, påskskinke) med litt graddost på og en dæsj creme fraiche. ble litt mye mat, men var så sulten at fornuften forsvant litt :S Får være flinkere i morgen

pepita86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 26-10-12, 13:44   #7613
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Indisk kyllingkjøttdeigsuppe.

__________________
"Dyrene i denne verden eksisterer for sin egen skyld. De er ikke skapt for mennesker mer enn svarte er skapt for hvite eller kvinner for menn."
-Alice Walker, forfatter
Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede.
Gammel 26-10-12, 13:47   #7614
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Lagde en kjøttdeigrull, fylt med fetaost. Også blir det vel noe agurk, løk, rømme og alfalfaspirer.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 26-10-12, 13:51   #7615
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Bacon og ostefylte løvstek med bearnaise, salat og pommes frites
(Bonusdatter har bursdag, og det er noe av det beste hun vet)

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 26-10-12, 13:58   #7616
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Gresskar-svinekjøttdeig-kokosfløte-chili-kanel-curry-gryte!

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett
Gammel 26-10-12, 14:16   #7617
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Kylling med bladsalat, sopp, løk og sånn ca alt annet jeg måtte finne i kjøleskapet.

__________________



Min blogg
Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo
Gammel 26-10-12, 15:57   #7618
Lavkarboforlivet
Medlem
 
Lavkarboforlivet sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 352
Lavkarboforlivet er en juvelLavkarboforlivet er en juvelLavkarboforlivet er en juvel

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Idag ble det rester av pizzaen med bunn fra easy living:-)

__________________
Bloggen min



Lavkarboforlivet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 26-10-12, 17:29   #7619
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Urte og parmesan kjøttboller med salsa http://forum.lavkarbo.no/showthread....17#post1396117

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1
Gammel 26-10-12, 18:18   #7620
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Idag blir det en tvist på lasagne som jeg lagde igår. Bruker fløte,blomkål og ost i brunnen og kjøttdeig + hermetisk tomat på toppen + ostelokk.. Smaker nogenlunde likt, men slipper å lage "juksepasta" og får i meg mer grønnsaker

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det)
Gammel 26-10-12, 19:45   #7621
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Har en form med blandet grønnsaker, sellerisalt og smør i ovnen, ved siden av en form med ørretskiver, chevre, litt olivenolje, krydder og små tomater. Er spent på hvordan det vil smake.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 26-10-12, 19:51   #7622
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Lasagne, salat og dressing

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Gammel 26-10-12, 19:57   #7623
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Har en form med blandet grønnsaker, sellerisalt og smør i ovnen, ved siden av en form med ørretskiver, chevre, litt olivenolje, krydder og små tomater. Er spent på hvordan det vil smake.

Det bare må bli godt

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 26-10-12, 20:36   #7624
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Det bare må bli godt

Brukbart + er dommen. Ørreten ble for feit, (skiver), men ellers ble det godt. Strødde over litt pinjekjerner og laget en "dip" av philadelphia + rømme + div krydder (paprika, løk, koriander, chilli, gurkemeie). Krydderblandingen var god, men basen for mektig. Antakelig bruker jeg kun seterrømme som base neste gang.
De ovnsstekte grønnsakene (squash, løk, paprika, blomkål og sellerirot + litt smør smør og sellerisalt) fikk "meget godt"...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 26-10-12, 21:00   #7625
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Laks,blomkål,brokkoli

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 7 (0 medlemmer 7 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no