Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ble "tvunget" inn i en sprekk i går, og er ikke lenger i Ketose. Hva nå?

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 16-09-07, 12:05   #1
Lollypop!
Seniormedlem
 
Lollypop! sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 535
Lollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlys
Question

Ble "tvunget" inn i en sprekk i går, og er ikke lenger i Ketose. Hva nå?

Jeg og mannen min var på middag til et homsepar som han kjenner i går. Jeg hadde aldri truffet dem før, og var litt spent på dette med serveringen. Disse gutte er riktignok veldig homsete av seg (hehe) , så jeg regnet med det kom til å bli sunn mat.
Og det ble det. Det startet godt med blansalat og roccola, sammen med litt mango og spekekjøtt av villsvin (de har samsen for BRA råvarer). NAM det var godt, og jeg forsynte meg godt av den for å helgardere med litt i forhold til middagen.

Middagen var også bra. Økologisk svinebiff med skine og oste"fyll", poteter og stekte grønnsaker. Ikke noe problem det heller. Men saken var at de serverte det rett på fatet, slik at jeg ikke kunne forsyne meg selv. Nydelige små slottspoteter og greier. Jeg sendte de fleste potetene over til gubben, men det var maks av hva jeg turte side de var helt ukjente for meg. Ville ikke være frekk liksom. Så jeg spiste noen små poteter, masse gullerot, og de svinebiffene som var brød og melpanert.

Til dessert var det rips og boysenbær, som var toppet med eggedosis og litt sukker og brent i ovnen. Spiste halve posjonen av det også.

Det er altså ikke så innmari ille, men hva er best nå for å komme tilbake til ketose fortest mulig?
Fortsette som før, eller ta en dag med mindre karbo for å få fortgang?

__________________








Lollypop! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, men tusler nå over til Fedon etter dårlig vektnedgang
Gammel 16-09-07, 12:42   #2
Solis
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 58
Innlegg: 17
Solis er på en erverdig vei

Sv: Oi da. Ble "tvunget" inn i en sprekk i går, og er ikke lenger i Ketose. Hva nå???

Jeg har gått inn og ut av ketose i åtte uker nå. Når jeg merker jeg holder på å miste litt, drikker jeg masse vann, spiser omelettmed masse fet ost i drikker enda mere vann, og vips: Det var ketoden tilbake.

Lykke til!

__________________


Solis er i gang igjen etter pause fra desember


Solis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Anything, bare det virker!
Gammel 16-09-07, 12:48   #3
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Oi da. Ble "tvunget" inn i en sprekk i går, og er ikke lenger i Ketose. Hva nå???

Når du holder på slik, må du ikke fortvile over at du ikke går ned...

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman
Gammel 16-09-07, 13:06   #4
nettan
Medlem
 
nettan sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Ålesund
Alder: 46
Innlegg: 386
nettan er ny på veien

Sv: Oi da. Ble "tvunget" inn i en sprekk i går, og er ikke lenger i Ketose. Hva nå???

forstår vel på en måte hva du mener..Men man er no ikke frekk viss man sier at man lever en lavkarbo livsstil? så jeg kan ikke spise alt på talerkenen?
Personlig tror jeg det ikke er bra og gå ut og inn av ketose flere ganger.kroppen lære seg mønsteret til slutt.
Jeg beg 5 aug og jeg har ikke vært ut av ketose en eneste gang.
Syns heller ikke det er noe vanskelig.
Dette er ikke no gr kurs.Man må følge det slavisk tror jeg da
Bare spis som vanlig du på en normal lite karbo dag så kommer du i ketose igjenn.

__________________


nettan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 16-09-07, 13:20   #5
safran
Seniormedlem
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 565
safran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snill

Sv: Oi da. Ble "tvunget" inn i en sprekk i går, og er ikke lenger i Ketose. Hva nå???

Opprinnelig lagt inn av lokkebiff, her.

Når du holder på slik, må du ikke fortvile over at du ikke går ned...

Den syns jeg var unødvendig.

Lollypop, fortsett som før sprekken.

__________________


Min journal
safran er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Grete Roede/Fedonish
Gammel 16-09-07, 13:22   #6
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Oi da. Ble "tvunget" inn i en sprekk i går, og er ikke lenger i Ketose. Hva nå???

Opprinnelig lagt inn av nettan, her.

Dette er ikke no gr kurs.Man må følge det slavisk

JA!!! Og klarer du ikke det, er ikke en ketogen diett noe for deg....

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman
Gammel 16-09-07, 13:35   #7
nettan
Medlem
 
nettan sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Ålesund
Alder: 46
Innlegg: 386
nettan er ny på veien

Sv: Oi da. Ble "tvunget" inn i en sprekk i går, og er ikke lenger i Ketose. Hva nå???

Vi må ikke være så harde nå syns jeg, dette forstår hun etter hvært.

__________________


nettan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 16-09-07, 13:39   #8
Lollypop!
Seniormedlem
 
Lollypop! sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 535
Lollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlys

Sv: Oi da. Ble "tvunget" inn i en sprekk i går, og er ikke lenger i Ketose. Hva nå???

Opprinnelig lagt inn av lokkebiff, her.

Når du holder på slik, må du ikke fortvile over at du ikke går ned...

1, jeg går ned, så jeg fortviler ikke over at jeg ikke går ned nei...

2, dette er første gangen dette skjer, så å si at jeg "holder på slik" er vel litt unødvendig.

Ikke var det store sprekken heller. Mange går jo litt inn og ut av ketose selv om de ikke sprekker.

3, det var ikke det jeg spurte etter...

__________________








Lollypop! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, men tusler nå over til Fedon etter dårlig vektnedgang
Gammel 16-09-07, 13:43   #9
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Oi da. Ble "tvunget" inn i en sprekk i går, og er ikke lenger i Ketose. Hva nå???

Jeg synes ikke noen er for harde på dette forumet. Jeg er i utgangspunket enig med Lokkebiffen her. Vi gjør ingen noen tjenester ved å snakke noen etter munnen her.

For å være brutalt ærlig her: Lollypop - du ble ikke tvunget til å sprekke, og det tror jeg du vet. Du spiste det du spiste helt på egen hånd. Og jo fortere du slutter og tenke at "jeg bare måtte" osv. jo bedre kontroll vil du få. Jada - det er lettere sagt enn gjort, det vet vi alle, men der har du harde kalde fakta. Du spiste med vitende vilje noe som bryter med denne kuren. Så enkelt er det.
Ingen her kommer til å rose eller fordømme deg for det.

Men gjort er gjort og spist og spist og det beste du gjøre er å ikke tenke mer på det og fortsette videre. Neste gang du føler det "tvunget" til å skeie ut, tar du kanskje en avgjørelse på å ikke spise noe "ulovlig".

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse
Gammel 16-09-07, 13:50   #10
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Oi da. Ble "tvunget" inn i en sprekk i går, og er ikke lenger i Ketose. Hva nå???

Opprinnelig lagt inn av Lollypop!, her.

Det er altså ikke så innmari ille, men hva er best nå for å komme tilbake til ketose fortest mulig?
Fortsette som før, eller ta en dag med mindre karbo for å få fortgang?

Må også le av overskriften "tvunget", så for meg at de holdt deg fast og stappa maten inn i munnen på deg ! Men så så jeg at du hadde satt "tvungen" i anførelstegen og forsto at du visste du selv hadde valget.

Uansett, jeg syns du klarte deg greitt nok i en situasjon som lett kunne blitt pinlig. Neste gang vet du at du spiser litt mindre gulerøtter og at det er lov å lavære å spise opp alt på tallerkenen når du får det servert som tallerkenrett (det er normal skikk & bruk).

Ville ha fortsatt som før. Ikke mindre karber, men drikk mye vann og pass på at du ikke skeier ut de neste dagene. Tror ikke du har gjort store skaden med en eneste middag. Så lenge det ikke blir noen vane er det ikke noen fare.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins
Gammel 16-09-07, 13:53   #11
Lollypop!
Seniormedlem
 
Lollypop! sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 535
Lollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlys

Sv: Oi da. Ble "tvunget" inn i en sprekk i går, og er ikke lenger i Ketose. Hva nå???

Opprinnelig lagt inn av Smula, her.

For å være brutalt ærlig her: Lollypop - du ble ikke tvunget til å sprekke, og det tror jeg du vet.

Hmm. Må lære å formulere meg pinlig nøyaktig her skjønner jeg.
Greit det, ikke noe problem.
Det var selvsagt ikke noen som satt med kniven på strupen og sa SPIS, men når de har brukt timesvis på å lage en nydelig middag som attpåtill bar sunn, så syns jeg det var litt småfrekt å ikke spise noen ting. Det var jo bare brokkolikvasten på tallerkenen som var HELT lovlig. Jeg skrapte jo av mesteparten av paneringen på kjøttet, og gullerøtter er jo lov bare at de har litt mye karbo. Og potetene var kanskje 25 gram, og det er jo ikke så mye.
Totalt ble det mindre enn 8 karbo, så det vil si at jeg ikke spiste mer enn 20 g karbo tatalt iløpet av dagen i går. Jeg var alldeles ikke sikker på at jeg kom til å gå ut av ketose av det i det hele tatt, for det er jo ikke ut over det som er "lovlig". Men nå var det bare såvidt bittelitt rosa på stixen (lysere enn det lyseste feltet, men ikke heeelt nøytralt).
Derfor lurte jeg på hva som var best å gjøre videre.

__________________









Sist redigert av Nille : 16-09-07 kl 14:29. Årsak: ordna quoten
Lollypop! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, men tusler nå over til Fedon etter dårlig vektnedgang
Gammel 16-09-07, 13:56   #12
Lollypop!
Seniormedlem
 
Lollypop! sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 535
Lollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlys

Sv: Oi da. Ble "tvunget" inn i en sprekk i går, og er ikke lenger i Ketose. Hva nå???

NB. Glemte å si at jeg ikke spiste opp alt på talerkenen. Lempet noe av potetene over på gubben, og lot noen ligge. Det jeg fikk skrapt av paneringen uten å skjemmes for mye lot jeg ligge, samt noen av gullerøttene.

__________________








Lollypop! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, men tusler nå over til Fedon etter dårlig vektnedgang
Gammel 16-09-07, 14:03   #13
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Oi da. Ble "tvunget" inn i en sprekk i går, og er ikke lenger i Ketose. Hva nå???

[quote=Lollypop!;337622]

Opprinnelig lagt inn av Smula, her.

For å være brutalt ærlig her: Lollypop - du ble ikke tvunget til å sprekke, og det tror jeg du vet. quote]

Hmm. Må lære å formulere meg pinlig nøyaktig her skjønner jeg.
Greit det, ikke noe problem.
Det var selvsagt ikke noen som satt med kniven på strupen og sa SPIS, men når de har brukt timesvis på å lage en nydelig middag som attpåtill bar sunn, så syns jeg det var litt småfrekt å ikke spise noen ting. Det var jo bare brokkolikvasten på tallerkenen som var HELT lovlig. Jeg skrapte jo av mesteparten av paneringen på kjøttet, og gullerøtter er jo lov bare at de har litt mye karbo. Og potetene var kanskje 25 gram, og det er jo ikke så mye.
Totalt ble det mindre enn 8 karbo, så det vil si at jeg ikke spiste mer enn 20 g karbo tatalt iløpet av dagen i går. Jeg var alldeles ikke sikker på at jeg kom til å gå ut av ketose av det i det hele tatt, for det er jo ikke ut over det som er "lovlig". Men nå var det bare såvidt bittelitt rosa på stixen (lysere enn det lyseste feltet, men ikke heeelt nøytralt).
Derfor lurte jeg på hva som var best å gjøre videre.


Altså, vi SKJØNNER jo at du ikke ble truet med vold her, etter et par semestre med psykologi føler jeg meg desillusjonert og eplekjekk nok til å våge å påstå at det likevel ligger noe bak ordvalget ditt, anførselstegn eller ikke.
Du følte deg litt som offeret, du følte at du MÅTTE spise det du spiste. Og jeg tror med en gang du klarer å begynne å tenke: "Greit, jeg dreit på draget. Jeg gjorde noe usigelig dumt, jeg ødela for meg selv med vitende og vilje, og nå må jeg ta konsekvensene." Konsekvensene er at du enten går opp litt eller det tar lenger tid for deg å gå ned. Forhåpentligvis gjør det deg forbanna nok til at du neste gang tenker: "Pokker heller, denne gangen gidder jeg ikke messe opp for meg selv!"

Ok, dette innlegget er en digresjon, men jeg synes av og til det er viktig å sette fokus på at å gå på diett sitter mye i hodet også.
For når man leser ditt første innlegg, får man inntrykk av at du gjør deg selv til offer for det du inntar. Det er feil, du skal være i KONTROLL over det du inntar.

Har du fått svar på det du lurte på...? Tenkte jeg det ikke...

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse
Gammel 16-09-07, 14:04   #14
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Oi da. Ble "tvunget" inn i en sprekk i går, og er ikke lenger i Ketose. Hva nå???

Fortsett som før, du Forøvrig høres rips og boysenbær himmelsk ut..

mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: -
Gammel 16-09-07, 14:07   #15
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Oi da. Ble "tvunget" inn i en sprekk i går, og er ikke lenger i Ketose. Hva nå???

Opprinnelig lagt inn av Lollypop!, her.

1, jeg går ned, så jeg fortviler ikke over at jeg ikke går ned nei...

2, dette er første gangen dette skjer, så å si at jeg "holder på slik" er vel litt unødvendig.

Ikke var det store sprekken heller. Mange går jo litt inn og ut av ketose selv om de ikke sprekker.

3, det var ikke det jeg spurte etter...

Jeg tenker på alle de andre gangen du har vært fortvilet, og de spm. du da har stillt.... Type "utskeielser" "smakstilsetninger" "unne seg" ol....

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman
Gammel 16-09-07, 14:16   #16
Lollypop!
Seniormedlem
 
Lollypop! sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 535
Lollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlys

Sv: Oi da. Ble "tvunget" inn i en sprekk i går, og er ikke lenger i Ketose. Hva nå???

Opprinnelig lagt inn av Smula, her.



Altså, vi SKJØNNER jo at du ikke ble truet med vold her, etter et par semestre med psykologi føler jeg meg desillusjonert og eplekjekk nok til å våge å påstå at det likevel ligger noe bak ordvalget ditt, anførselstegn eller ikke.
Du følte deg litt som offeret, du følte at du MÅTTE spise det du spiste. Og jeg tror med en gang du klarer å begynne å tenke: "Greit, jeg dreit på draget. Jeg gjorde noe usigelig dumt, jeg ødela for meg selv med vitende og vilje, og nå må jeg ta konsekvensene." Konsekvensene er at du enten går opp litt eller det tar lenger tid for deg å gå ned. Forhåpentligvis gjør det deg forbanna nok til at du neste gang tenker: "Pokker heller, denne gangen gidder jeg ikke messe opp for meg selv!"

Ok, dette innlegget er en digresjon, men jeg synes av og til det er viktig å sette fokus på at å gå på diett sitter mye i hodet også.
For når man leser ditt første innlegg, får man inntrykk av at du gjør deg selv til offer for det du inntar. Det er feil, du skal være i KONTROLL over det du inntar.

Har du fått svar på det du lurte på...? Tenkte jeg det ikke...


Ja jeg har fått svar på det jeg spurte om, men ikke akkurat av deg.
Jeg prøver på ingen måte å fremstå som et offer på noen måte, og jeg føler ikke at jeg lurte meg selv.
Jeg føler at jeg gjorde det beste ut av situasjonen her, og det ville jeg gjordt fremdeles. De to guttene legger mye stolthet i matlagingen sin, og jeg syns allerede jeg dro det langt nok ved å legge igjen så mye som jeg gjorde. De hadde vært å kjøpt økologisk villsvin og svinebiff fra svin på skolen (firmaet heter det, det er frittgående dyr i økologist drift), økologiske grønnsaker, hjemmelaget ditt og hjemmelaget datt. Ikke et eneste halvfabrikat av noe slag nei, så langt ifra. Jeg drar ikke den dær lenger enn jeg må med folk som jeg aldri har møtt før, så siden det jeg spiste er innenfor karbogrensa så vurderte jeg det dit at det var beste løsning dær og da. Jeg syns ikke akkurat at vurderingen min min vår så sinnsykt ille. Hadde jeg hatt like mange kilo overvekt som mange av dere andre her så hadde det sikkert ikke skjedd noe. Mulig kroppen min er litt ekstra følsom siden jeg er i gang med min siste innspurt. Jeg vt ikke, er ikke noen ekspert (derfor jeg dristet meg til å spørre her). Det gikk lettere i starten for å si det sånn.

__________________









Sist redigert av Nille : 16-09-07 kl 14:31.
Lollypop! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, men tusler nå over til Fedon etter dårlig vektnedgang
Gammel 16-09-07, 14:18   #17
Lollypop!
Seniormedlem
 
Lollypop! sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 535
Lollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlys

Sv: Oi da. Ble "tvunget" inn i en sprekk i går, og er ikke lenger i Ketose. Hva nå???

Opprinnelig lagt inn av lokkebiff, her.

Jeg tenker på alle de andre gangen du har vært fortvilet, og de spm. du da har stillt.... Type "utskeielser" "smakstilsetninger" "unne seg" ol....

Dersom du leste de trådene så fikk du kanskje med deg at jeg ikke spiste noen av de tingene også? Jeg spurte hva som gikk, og lot de tingene som ikke var bra ligge. Jeg spiste dem ikke, fordi om jeg spurte hva som var mulig.

__________________








Lollypop! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, men tusler nå over til Fedon etter dårlig vektnedgang
Gammel 16-09-07, 14:22   #18
nettan
Medlem
 
nettan sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Ålesund
Alder: 46
Innlegg: 386
nettan er ny på veien

Sv: Oi da. Ble "tvunget" inn i en sprekk i går, og er ikke lenger i Ketose. Hva nå???

husk det er du som tar valgene
Vet du hva jeg unner meg maten som vi har lov og spise
Tenk positivt og tenkt dette er en levemåte

__________________


nettan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 16-09-07, 14:26   #19
Lollypop!
Seniormedlem
 
Lollypop! sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 535
Lollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlys

Sv: Oi da. Ble "tvunget" inn i en sprekk i går, og er ikke lenger i Ketose. Hva nå???

Opprinnelig lagt inn av nettan, her.

husk det er du som tar valgene
Vet du hva jeg unner meg maten som vi har lov og spise
Tenk positivt og tenkt dette er en levemåte

Hmm??
Sorry, jeg skjønner ikke helt hva du mener her?
At du unner deg de tingene som er lovlige?
Altså bacon crisp, cola zero, store IFA, sukkerfri gele/mousse osv?

__________________








Lollypop! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, men tusler nå over til Fedon etter dårlig vektnedgang
Gammel 16-09-07, 14:29   #20
nettan
Medlem
 
nettan sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Ålesund
Alder: 46
Innlegg: 386
nettan er ny på veien

Sv: Oi da. Ble "tvunget" inn i en sprekk i går, og er ikke lenger i Ketose. Hva nå???

Opprinnelig lagt inn av Lollypop!, her.

Hmm??
Sorry, jeg skjønner ikke helt hva du mener her?
At du unner deg de tingene som er lovlige?
Altså bacon crisp, cola zero, store IFA, sukkerfri gele/mousse osv?

sorry om jeg ikke formulere meg riktig. Nei jeg spiser ikke noe av det du skriver ovenpå.
Det er jo ikke mat da
Koser meg med maten jeg

__________________


nettan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 16-09-07, 14:31   #21
Lollypop!
Seniormedlem
 
Lollypop! sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 535
Lollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlys

Sv: Oi da. Ble "tvunget" inn i en sprekk i går, og er ikke lenger i Ketose. Hva nå???

Maten ja. Klart. Den unner jeg meg hver dag jeg.
Mp jo nesten det for å spise. :-)

__________________








Lollypop! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, men tusler nå over til Fedon etter dårlig vektnedgang
Gammel 16-09-07, 14:34   #22
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Oi da. Ble "tvunget" inn i en sprekk i går, og er ikke lenger i Ketose. Hva nå???

*sukk*

Er det mulig å svare på det trådstarter spurte om (det har vi gjort) uten å pirke i hva som er sagt og hvordan og hva som var ment/ikke ment når hvor av hvem og hvorfor !

Hvis vi skal pirke sånn hele tiden er det ikke noen som tør å poste en dritt her !

(og nei, jeg mener ikke dritt i ordets rette forstand, hverken - eller)


__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins
Gammel 16-09-07, 14:34   #23
nettan
Medlem
 
nettan sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Ålesund
Alder: 46
Innlegg: 386
nettan er ny på veien

Sv: Oi da. Ble "tvunget" inn i en sprekk i går, og er ikke lenger i Ketose. Hva nå???

Opprinnelig lagt inn av Lollypop!, her.

Maten ja. Klart. Den unner jeg meg hver dag jeg.
Mp jo nesten det for å spise. :-)

Personlig går jeg ikke ned i det hele tatt viss jeg intar noe av det "lovlige" gotteriet så da holder jeg meg unna det
kvisete blir jeg også..

__________________


nettan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 16-09-07, 15:16   #24
JenJen
Seniormedlem
 
JenJen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.608
JenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressurs

Sv: Oi da. Ble "tvunget" inn i en sprekk i går, og er ikke lenger i Ketose. Hva nå???

Jeg er så enig med deg, Nille! Syns det er litt mye formaninger her inne for tida, og det blir litt dårlig stemning av det. Vi vet jo alle sammen at vi velger selv hva vi vil spise, men det er ikke så lett i begynnelsen når man må forklare og forsvare hvorfor vi spiser den maten vi spiser. Dessuten har vi en underlig kultur her i Norge som gjør at det å ikke spise maten du får servert, ofte blir oppfattet som uhøflig. Dessverre..
Kanskje det går an å heller dele erfaringer, istedet for å angripe..? Alle har vel vært nybegynnere en gang, og sikkert lurt på det samme.
Og dersom man er totalt uenig så trenger man vel ikke svare?

__________________


Rest if you must, but don't you quit.


JenJen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lytter til kroppen
Gammel 16-09-07, 15:31   #25
nettan
Medlem
 
nettan sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Ålesund
Alder: 46
Innlegg: 386
nettan er ny på veien

Sv: Oi da. Ble "tvunget" inn i en sprekk i går, og er ikke lenger i Ketose. Hva nå???

Synes det har vært veldig mye krasse komentarer de sisste dagene, kan være jeg også har vært det, men det er ikke meningen. Ber om unskylding viss noen synes det.
Og det er nok veldig sant det nille komenterer her..Til slutt slutter folk og skrive her, det vil vi jo ikke.
Har tenkt tanken selv jeg..
Vi alle er jo foskjellige, hadde noen vært like krass mot meg i begynnelsen hadde jeg sluttet tvert!
Vi får heller bare svare på det folk lure på eller så lar vi være viss vi er lei..

__________________


nettan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva skal jeg gjøre??? Klarer ikke ketolyse lenger Monen Lavkarbo generelt 12 04-07-07 22:41
Hvordan måler man ketose?? NettaMamma Atkins kosthold 7 27-11-04 22:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no