Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Medlemsområdet > Min journal > Åpne dagbøker

Nedtur i positiv forstand

Åpne dagbøker Har du lyst å kunne linke til dagboken din fra hjemmesiden din? Da er her plassen! Dagbokforumet ligger ikke synlig for uregistrerte brukere, men en kan ved å følge en direkte lenke lese dem uten registrering. OBS, dagboken kan gi treff via google ;)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-03-10, 11:28   #1
ingrids
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Gjøvik
Innlegg: 13
ingrids er ny på veien
Smile

Nedtur i positiv forstand

Får skrive litt om hvordan det går etter 2 uker på lavkarbo. Siste uka har enda 1 kg forlatt kroppen. Tilsammen 3 kg på 2 uker. Går riktig vei dette her. Har vært litt slapp, men ikke redusert aktivitetsnivået. Skjønner at dette med slapphet i en kropp som er vant med karbo energi vil gå over etter hvert. Lager retter utifra Skaldemanns oppskriftsbok. Synes det fortsatt er litt rart å sitte å spise majones, og masse fett med god samvittighet, men det er lett å venne seg til. Har til og med spist bacongull og peanøtter i helgen. Supert at jeg kan unne seg litt godt uten at det går ut over vektnedgangen. Er peanøtt gal så det vil jeg forsatt unne meg i helgene.

Nå er 3dje uka omme på lavkarbo. Denne uka har vekta stått stille. Motivasjonen til å fortsette er der. Ble en dag med pizza og brus. Var på leiteaksjon og den eneste maten vi fikk servert var pizza og brus. Måtte ha mat etter å ha søkt i flere timer i snø. Resultatet var at jeg fikk hodepine på kvelden og dagen etterpå. Er veldig skjeldent plaget med hodepine og lurer på om det kan ha vært sukkersjokket etter 3 uker på lavkarbo. Ønsker jo helst å rase ned i vekt. Begynte jo bra, men det ser nok ut til at jeg må være tolmodig. De 3 kiloene som forsvant fort har iallefall ikke kommet tilbake .... gudskjelov. Ønsker meg selv lykke til videre jeg.

4 uker gått. 4,5 kg ned. Synes det går tregt jeg, men det går riktig vei iallefall. Fortsetter det slik blir det ikke bunad 17 mai. Det får bli neste år.

5 uke er gått. Ingen vektnedgang denne uka. Synes jeg er flink og holder meg til "lovlige" matvarer. Blir jo litt demotivert. Lurer på hva som gjør det. Trener på treningssenter, går turer og trener med hundene. Aktivitet hver dag. Bruker en del rømme på fisken og kjøttet. Skal prøve å kutte inntaket av rømme og se om det virker.

6.uke og 5 kg vektreduksjon på disse ukene. Fortsetter detter er jeg i mål om 18 uker eller 4 mnd og 2 uker eller uti 2.uka i september. Har fortsatt ingen problemer med lavkarbo maten, så dette kan jeg fortsette med på livstid.

7.uke. Det rusler nedover og det er jeg glad for. Startvekta var 92 kg. og i dag viste den 87,2. Har ikke hatt noen sprekker. Føler ikke for det heller. Kanskje jeg skal unne meg en is 17 mai. Har vel skjønt noe av denne lavkarboen selv om jeg har satset på egenkomponert. Er vel nærmere Skaldemann enn Fedon.

I dag skriver vi 27 mai 2010. Vekta i dag viser 86,1. Hatt ei dårlig helg karbomessig sett. Vært på treningssamling og der ble det ikke servert lavkarbomat. Ble en del brødmat, men nå er jeg tilbake til lavkarbo igjen. Regner med at denne helga er skyld i stagnasjonen i vekttapet, men får vel bare stå på videre.

11/6 i dag viste vekta 85,8. Det tusler da sakte men sikkert nedover. Er spysjuk i dag og da er det ikke akkurat fett som frister. Blir farris dag i dag. Håper kvalmen går over snart.

26/6 vekta viser 83,4. Gleder meg til å komme under 80 kg. Går vel noen uker til, men er veldig fornøyd med at det går nedover.

17/8 Nå er sommerferien over. vanskelig å holde seg til ren lavkarbo da en er mye borte. Blitt softis med krokan strø også. Veide meg i dag og forbausende nok hadde jeg ikke lagt på meg noe særlig . Vekta viste 83,6 altså + 300g. Nå er hverdagen her igjen og jeg har mer herredømme over maten. Ønsker meg lykke til videre jeg!


Sist redigert av ingrids : 17-08-10 kl 15:17.
ingrids er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 13-04-10, 20:46   #2
Hjørdis
Seniormedlem
 
Hjørdis sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.137
Hjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastisk

Sv: Nedtur i positiv forstand

Deeeer var du ja
Fant ikke journalen med en gang. Litt sløv
Koselig å se deg her, skal krysse fingrer for vektnedgang

Ble knekkbrød med rekesalat og spekepølse på meg til middag

Snakkes

__________________
Nå 80 kg, to igjen før vi er tilbake til førjulvekt


Jeg går aldri over streken - jeg skyver den bare foran meg
Du må gjerne besøke journalen min
Hjørdis sin journal
Hjørdis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å følge "bedre uten brød" en periode Svar med sitat
Gammel 13-04-10, 21:25   #3
ingrids
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Gjøvik
Innlegg: 13
ingrids er ny på veien
Smile

Sv: Nedtur i positiv forstand

Her er det lavkarbo knekkebrød med meierismør, majones og pølse, så nå er jeg klar for nattevakt.

ingrids er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 13-04-10, 21:32   #4
Hjørdis
Seniormedlem
 
Hjørdis sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.137
Hjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastisk

Sv: Nedtur i positiv forstand

Opprinnelig lagt inn av ingrids, her.

Her er det lavkarbo knekkebrød med meierismør, majones og pølse, så nå er jeg klar for nattevakt.

Spiste lavkarboknekkebrød jeg også da
God vakt

__________________
Nå 80 kg, to igjen før vi er tilbake til førjulvekt


Jeg går aldri over streken - jeg skyver den bare foran meg
Du må gjerne besøke journalen min
Hjørdis sin journal
Hjørdis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å følge "bedre uten brød" en periode Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Deppa i dobbel forstand annelis Fysisk og mental helse 9 05-03-10 19:30
Nedtur Lykke Li Ketolysekuren 1 15-10-09 10:41
Jippi! Ketolysestixen er positiv! mizzzzy Ketolysekuren 15 16-01-09 16:53
For en nedtur, jeg har astma mam Fysisk og mental helse 14 22-05-07 15:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no