Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ketolyse og graviditet

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-11-06, 22:39   #1
Monen
Medlem
 
Monen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Lier
Alder: 40
Innlegg: 403
Monen har en fantastisk aura rundt segMonen har en fantastisk aura rundt seg

Ketolyse og graviditet

Skjlnner at man ikke skal være i ketose når man er gravid.
Mne leste et sted at man bør slutte på ketolysekuren 1 mnd før man blir gravid. Dette er sikkert greit for de som kan planlegge det, men for oss som ikke kan, hva da?
Går jo hele tiden og håper jeg er gravid, hvis jeg skal slutte 1 mnd før, så sliter jeg jo litt .
Hva er grunnen til at man må det? Kan det skade fosteret at man er i ketose? Jeg vil jo antakeligvis finne det ut før jeg er 4 uker på vei, de fleste er jo over det når de tar en graviditetstest.

__________________
-13.1 kilo
Monen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 20 karber om dagen Svar med sitat
Gammel 19-11-06, 23:12   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse og graviditet

Opprinnelig lagt inn av Monen, her.

Skjlnner at man ikke skal være i ketose når man er gravid.
Mne leste et sted at man bør slutte på ketolysekuren 1 mnd før man blir gravid. Dette er sikkert greit for de som kan planlegge det, men for oss som ikke kan, hva da?
Går jo hele tiden og håper jeg er gravid, hvis jeg skal slutte 1 mnd før, så sliter jeg jo litt .
Hva er grunnen til at man må det? Kan det skade fosteret at man er i ketose? Jeg vil jo antakeligvis finne det ut før jeg er 4 uker på vei, de fleste er jo over det når de tar en graviditetstest.

Det at du ikke skal være i ketose 1 mnd før du blir gravid er da bare tull. INGEN, (og det eneste unntaket er prøverørsbefruktning med 100% garanti om det finnes - og det gjør det vel heller ikke) vet at de blir gravide 1 måned før vel ?? Det faller jo på sin egen urimelighet, og den uttalelsen kommer i tilfelle fra noen som uttaler seg mot bedre vitende.

Når du oppdager at du er gravid, bør du begynne gå ut av ketose fordi det ikke finnes forskning som kan fortelle hvilken innvirkning ketose har på fosteret. Det forskes på dette hele tiden. Allikevel er det mange som velger å være i ketose selv om de er gravide og det er ikke rapportert hverken skader eller problemer. Men siden det ikke finnes noe resultater for det ene eller det andre anbefales det altså å gå ut av ketose.

Når man er gravid bør man spise godt varierte og næringsrike måltider, - og fremdeles ligge unna sukker, mel, ris, pasta og poteter (det er fremdeles ikke sundt selv om man er gravid ). Lindberg kost er perfekt for gravide !

Ikke lag noen big deal ut av det. Vær i ketose til du har positiv test og ta det derfra !

Lykke til

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile

Sist redigert av Nille : 20-11-06 kl 09:16.
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 00:36   #3
Monen
Medlem
 
Monen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Lier
Alder: 40
Innlegg: 403
Monen har en fantastisk aura rundt segMonen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketolyse og graviditet

Takk for svar, da er det en ting mindre å bekymre seg for hvertfall
Og jeg kommer ALDRI til å gå tilbake til et karborikt kosthold igjen...

__________________
-13.1 kilo
Monen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 20 karber om dagen Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 10:26   #4
Mum 4 2
Seniormedlem
 
Mum 4 2 sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Sør for Trondheim
Alder: 53
Innlegg: 2.021
Mum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt av

Sv: Ketolyse og graviditet

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Det at du ikke skal være i ketose 1 mnd før du blir gravid er da bare tull. INGEN, (og det eneste unntaket er prøverørsbefruktning med 100% garanti om det finnes - og det gjør det vel heller ikke) vet at de blir gravide 1 måned før vel ?? Det faller jo på sin egen urimelighet, og den uttalelsen kommer i tilfelle fra noen som uttaler seg mot bedre vitende.

Jeg var til behandling ved Lindbergklinikken før mitt andre IVF-forsøk, og skulle spise ketogen diett helt til ca en uke før vi satte inn de befruktede eggene. Legene ved SOHO sa også at det var greit.

Grunnen til at det var kjekt å stoppe en uke før, var et jeg måtte øke forsiktig på karbene i starten, slik at jeg etter hvert lå opp mot 60-100 karber pr dag.

Så hvor dette kommer fra skjønner ikke jeg heller.

__________________
Hilsen Mamma for 2
Nesten i mål.
Mum 4 2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 15:20   #5
Monen
Medlem
 
Monen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Lier
Alder: 40
Innlegg: 403
Monen har en fantastisk aura rundt segMonen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketolyse og graviditet

Det sto skrevet et sted, men vet ikke hvor... Kjente jeg ble litt provosert da jeg hørt det, for det er da ikke alle som kan planlegge datoen for når de skal bli gravide... Men da er det problemet løst, hvertfall

__________________
-13.1 kilo
Monen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 20 karber om dagen Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 09:54   #6
Carinus
Juniormedlem
 
Carinus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 44
Innlegg: 23
Carinus er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse og graviditet

Opprinnelig lagt inn av Monen, her.

Det sto skrevet et sted, men vet ikke hvor... Kjente jeg ble litt provosert da jeg hørt det, for det er da ikke alle som kan planlegge datoen for når de skal bli gravide... Men da er det problemet løst, hvertfall

*snoker om graviditet og ketose og fant denne tråden*
Jeg leste på ketolyse.no at kuren ikke ble anbefalt til gravide.

Men jeg har så lyst til å prøve... Og jeg vil jo bli gravid. (kan jo være det nå for alt jeg vet... (særlig! )

__________________
Operasjon "mindre rompe"

Nå er det kilokrig!
Carinus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 10:14   #7
Monen
Medlem
 
Monen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Lier
Alder: 40
Innlegg: 403
Monen har en fantastisk aura rundt segMonen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketolyse og graviditet

Opprinnelig lagt inn av Carinus, her.

*snoker om graviditet og ketose og fant denne tråden*
Jeg leste på ketolyse.no at kuren ikke ble anbefalt til gravide.

Men jeg har så lyst til å prøve... Og jeg vil jo bli gravid. (kan jo være det nå for alt jeg vet... (særlig! )

Henger du her du også, altså?
Jeg har gått på denne kuren et halvt år, og håper jo hele tiden jeg er gravid... Slutten den dagen jeg får en positiv test Tenk om jeg skulle levd som gravid i over 6.5 år... huff..hehe...

__________________
-13.1 kilo
Monen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 20 karber om dagen Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Har fått ketolyse-varer, men drøyer litt med å starte på kuren Melania Ketolysekuren 13 19-05-07 11:17
Hva er grunnen til at dere valgte ketolyse? Titti Ketolysekuren 12 26-10-06 02:34
graviditet og Lavkarbo Lynx Lynx Lavkarbo generelt 16 28-10-05 15:25
Lavkarbo resurser HP Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 32 01-08-05 11:13
Ketolyse eller Atkins? har lyst å prøve noe av dette, men vet ikke hva... Chumpsy Ketolysekuren 13 29-07-05 22:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no