Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

Fett knekker diabeteskoden

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-11-07, 09:34   #1
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Fett knekker diabeteskoden

http://pub.tv2.no/nettavisen/side2/h...cle1440755.ece

Det mener den svenske forfatteren av boka «Spis deg sukkerfri - Nøkkelen for å knekke diabeteskoden», Lars Erik Litsfeldt.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 10:03   #2
Snikende Saccosekk
Medlem
 
Snikende Saccosekk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 118
Snikende Saccosekk har en fantastisk aura rundt segSnikende Saccosekk har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fett knekker diabeteskoden

Også omtalt i dagbladet: http://www.dagbladet.no/dinside/2007/11/13/518150.html

__________________

startvekt: 165kg - mars 2011
Snikende Saccosekk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spisdegslank + egen Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 12:44   #3
Trixie
Medlem
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Follo
Innlegg: 281
Trixie er ny på veien

Sv: Fett knekker diabeteskoden

Og på VG Nett. http://www1.vg.no/helse/artikkel.php?artid=185450

Trixie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekur, senere lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 15:48   #4
janmesi
Medlem
 
janmesi sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Oslo
Alder: 49
Innlegg: 404
janmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snill

Sv: Fett knekker diabeteskoden

Hei godtfolk!
Håper vi ser noen av dere på dagens arrangementer i Oslo -

Her er resultatet fra dagens nettmøte med Dagbladet:
http://www.dagbladet.no/dinside/2007/11/13/518150.html



:-) Hilsen JAN

__________________
Beste hilsen fra Jan M - Lille Måne
"Selvsagt skal du ikke spise dyrefett!" (VGs Vektklubb) www.lillemaane.no
janmesi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 18:25   #5
SusieBlues
Seniormedlem
 
SusieBlues sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Bislett
Alder: 46
Innlegg: 3.854
SusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressurs

Sv: Fett knekker diabeteskoden

Lurer på om "vi" får mye besøk her inne, det var jo referert til lavkarbo flere ganger. Ser at det var mange som ville ha tips til måltider siden de må slutte med vanlig brød.
Det var vært alfa og omega for meg å bli aktiv her. SÅ MYE DEILIG MAT vi spiser!!

__________________
________________


Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15258
SusieBlues er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 18:34   #6
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Fett knekker diabeteskoden

FLOTT!

Men en ting; skriver han på dialekt? For han brukte mye mer Æ'er enn det jeg har sett i det svenske språket tidligere, og det var veldig slitsomt å lese. Boka er vel ikke skrevet sånn? Eller er den på norsk også?

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 18:42   #7
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Fett knekker diabeteskoden

Åja vent litt, det er vel fordi det ikke finnes de der svenske bokstavene ferdig på norske tastatur. Man kan jo lage dem selv, men de hadde det nok veldig travelt når de svarte.

Flotte svar, interessant å lese.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 09:29   #8
janmesi
Medlem
 
janmesi sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Oslo
Alder: 49
Innlegg: 404
janmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snill

Sv: Fett knekker diabeteskoden

Selvfølgelig må jeg referere litt til lavkarbo! :-)
Jeg skal nevne nettstedet for ham, og sjekke om han kanskje har lyst til å stikke innom. Vi hadde fullt hus på både Norli og Håndverkeren i går, det var skikkelig moro. Og, JA Iset - JEG VET, vil gjerne få til noe i Stavanger en dag også :-) mvh Jan

__________________
Beste hilsen fra Jan M - Lille Måne
"Selvsagt skal du ikke spise dyrefett!" (VGs Vektklubb) www.lillemaane.no
janmesi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 10:01   #9
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Fett knekker diabeteskoden

Hehe jeg skal ikke mase, Jan, jeg vet det ikke er bare-bare å få til noe overalt. Jeg bare ser frem til den dagen dere evt. kommer hit.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 12:19   #10
tbear
Medlem
 
tbear sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Akershus
Alder: 75
Innlegg: 110
tbear er en juveltbear er en juveltbear er en juvel

Sv: Fett knekker diabeteskoden

Opprinnelig lagt inn av janmesi, her.

Hei godtfolk!
Håper vi ser noen av dere på dagens arrangementer i Oslo -

Her er resultatet fra dagens nettmøte med Dagbladet:
http://www.dagbladet.no/dinside/2007/11/13/518150.html



:-) Hilsen JAN

Kjære Janmesi, hva mener du med å svare "Marius" i nettmøtet:

"Dette er ikke atkins - dette er et bevisst kosthold, ikke et program for en periode eller en diett."
Du, som jevnlig er på lavkarbo.no, bør jo ha fått med deg at Atkins nettop ikke er noen periodisk diett men et livslangt kosthold basert på naturlige matvarer.

Generelt er det synd at enkelte lavkarbo-forfattere er opptatt av å ta avstand fra Atkins (Skaldeman greier det kunststykket å uttrykke seg negativt om Atkins og samtidig poengtere at han ikke har lest boka hans..) Det er mulig at de ved dette makter selv å fremstå som unike, men samlet sett så svekker det styrken og troverdigheten i argumentasjonen for et lavkarbo kosthold.

Dette forumet har en fantastisk styrke i at de ulike lavkarbo "retningene" respekteres som likeverdige og som uttrykk for samme grunnfilosofi. Det er den holdningen som bør gjelde i alle lavkarbo-miljøer.

tbear er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - The Founding Father Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 12:55   #11
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Fett knekker diabeteskoden

Jeg skjønner hva Jan mener selv om han kanskje burde formulert seg litt annerledes. Atkins er jo inndelt i faser med alle slags "regler", mens dette minner mer om Skaldeman, altså kun en enkelt retningslinje: "spis naturlig". Ikke noe telling, ikke noen faser eller lignende. For noen funker det best med harde retningslinjer, andre trives best med å bare holde seg til enkle regler.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Derfor må man drikke vann for å forbrenne fett Ziggy Optimal Ernæring 139 16-11-13 11:33
Å kombinere fett og karbohydrater Fettet Lavkarbo generelt 3 10-02-06 17:06
Hjelp. Mer fett og mindre protein.. Samt tall gymnastikk. andersdupp Spørsmål og svar 15 19-01-06 09:29
På forsiden... André Buskevekster Lavkarbo generelt 1 19-09-04 13:37


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no