Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Jeg går F*** meg på veggene snart

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-05-07, 18:45   #1
KarboKiller
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 44
Innlegg: 27
KarboKiller er på en erverdig vei

Jeg går F*** meg på veggene snart

Har vært på i snart 4 måneder, og slanket meg siden nyttår. Har ennå til gode å sprekke ordentlig, men nå er jeg så lei av fett og kjøtt at jeg ikke vet hvor jeg skal gjlre av meg. Har tatt av 21 kg, og hatt sinnsyke resultater. Klærene mine passer ikke, og det meste er topp. Men nå er jeg altså skikkelig lei. Prøvde å lese torkils bok en gang til, men ble forbanna bare av å åpne den. Sitter nå og vurderer om jeg skal kjøpe meg en diger pose smågodt, bare på pur faen, selv om jeg egentlig ikke har lyst på noe søtt. Kanskje jeg skal begynne på igjen i morgen. Lurer på om jeg har vært på ketolyse lenge nok nå, om jeg skal satse på noe annet for å klare de siste 9 kiloene. Det som plager meg mest er at jeg ikke har energi til å gjennomføre treningsøkter, går så sinnsykt fort tom når jeg kjører litt på.

Jeg trenger all den hjelp jeg kan få, helst med en gang.

I dag har jeg for øvrig spist 1 knekkebrød (5g karbo) med ost og skinke, en brokkolibunt og litt spekeskinke, samt en stor salat med salat, tomat litt pinnekjerner, ost, skinke, agurk, tomat og hvitløksdressing.

Kan også nevne at de siste 4 kg som har kommet av har gått TREGT.

som sagt, jeg trenger hjelp

KarboKiller er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-05-07, 18:52   #2
Eilan
Seniormedlem
 
Eilan sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.593
Eilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt av

Sv: Jeg går F*** meg på veggene snart

Hei der Karbokiller! Har ikke egentlig noen råd til deg, men ville bare heie litt:



Så utrooolig bra! 21 kilo!

Er DU lei av fett, eller er KROPPEN DIN lei av fett? Kanskje det hjelper å bare sette seg ned, ta en kopp te og tenke grundig gjennom hvorfor du er lei. Og minne deg selv på at kostholdet ditt har funket så bra som det har gjort!

__________________
Be still now
Eilan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat, the lavkarbo way Svar med sitat
Gammel 29-05-07, 19:09   #3
Monen
Medlem
 
Monen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Lier
Alder: 40
Innlegg: 403
Monen har en fantastisk aura rundt segMonen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg går F*** meg på veggene snart

Jeg bør kanskje ikke svare her, siden jeg er midt oppi akkurat det samme selv. Har gått ned litt over 30 kilo, men nå brekker jeg meg bare jeg tenker på ketolyse. Klarer ikke den maten i det hele tatt Det verste er at jeg blir så tiltaksløs, og føler det nesten som om jeg går inn i en depresjon, når jeg går på kuren.
Det er så irriterende, for jeg vet jo hvor godt det funker!
Jeg har bestemt meg for å ta en pause, og prøve å holde vekta noenlunde stabil. Og heller begynne igjen til høsten.
Kanskje du kan prøve lindberg e.l ? Er jo litt mindre "ekstremt".
Lykke til uansett hva du velger, du har jo hatt et fantastisk resultat!

__________________
-13.1 kilo
Monen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 20 karber om dagen Svar med sitat
Gammel 29-05-07, 19:45   #4
BiB
Seniormedlem
 
BiB sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 57
Innlegg: 4.939
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: Jeg går F*** meg på veggene snart

Opprinnelig lagt inn av KarboKiller, her.

Har vært på i snart 4 måneder, og slanket meg siden nyttår. Har ennå til gode å sprekke ordentlig, men nå er jeg så lei av fett og kjøtt at jeg ikke vet hvor jeg skal gjlre av meg. Har tatt av 21 kg, og hatt sinnsyke resultater. Klærene mine passer ikke, og det meste er topp. Men nå er jeg altså skikkelig lei. Prøvde å lese torkils bok en gang til, men ble forbanna bare av å åpne den. Sitter nå og vurderer om jeg skal kjøpe meg en diger pose smågodt, bare på pur faen, selv om jeg egentlig ikke har lyst på noe søtt. Kanskje jeg skal begynne på igjen i morgen. Lurer på om jeg har vært på ketolyse lenge nok nå, om jeg skal satse på noe annet for å klare de siste 9 kiloene. Det som plager meg mest er at jeg ikke har energi til å gjennomføre treningsøkter, går så sinnsykt fort tom når jeg kjører litt på.

Jeg trenger all den hjelp jeg kan få, helst med en gang.

I dag har jeg for øvrig spist 1 knekkebrød (5g karbo) med ost og skinke, en brokkolibunt og litt spekeskinke, samt en stor salat med salat, tomat litt pinnekjerner, ost, skinke, agurk, tomat og hvitløksdressing.

Kan også nevne at de siste 4 kg som har kommet av har gått TREGT.

som sagt, jeg trenger hjelp

Hei!
Du sier du trenger hjelp. Hjelp til hva? Til å fortsette til tross for at du er lei? Til tross for at du vet det fungerer? Hjelp til å akseptere en planlagt pause (som er mye bedre enn en impulsiv sprekk)? Jeg prøver ikke å være kjip eller negativ, men oppfordre deg til å kjenne skikkelig godt etter hva DU VIL. For det er det du har størst sannsynlighet for å lykkes med. Var det ikke et klokt hode som en gang sa: Uansett om du tror du lykkes eller mislykkes, det vil gå som du tror" Mye sitter i hodet

Når du skriver: "Sitter nå og vurderer om jeg skal kjøpe meg en diger pose smågodt, bare på pur faen, selv om jeg egentlig ikke har lyst på noe søtt. "blir jeg litt lei meg Tenker at det virker som du straffer deg selv, det er det i alle fall lite hjelp i, etter min erfaring. Og om vi skal straffe oss selv, bør det etter mitt skjønn heller være på andre måter (sunne ting som er ulystbetont og ikke skader meg eller andre).

Så, min "hjelp" blir noen spørsmål: Hva vil du mest? Hva trenger du for å klare det? Hvor kan du få den hjelpen? Hvor mye vil du det? (hva er du villig til å forsake for å lykkes?)For hvor lang tid er du villig til å stå i dette?

LYKKE TIL!!! Varm hilsen

__________________
Livet er her og nå - min journal
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wgCFCKk/]


BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-05-07, 19:50   #5
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Jeg går F*** meg på veggene snart

Gratulerer med godt resultat!

Ja, kansje du skal prøve litt Fedon. Men du trenger ikke erstatte alle måltidene med en gang. Jeg har stående en pakke Fedons frokostblanding til når jeg MÅ ha noe friskt og søtt. Bruker å blande med litt Biola naturell, cottage cheeese, en skje rømme og litt Heistads jordbærsyltetøy. Et lett dryss mandelflak på toppen, og det er rene nytelsen! Det er også sånne sukkerfrie yoghurter fra Yoplait.

Jeg bruker å ha et sånt måltid kansje en gang i uka. Du kan ha det en gang om dagen, eller en sukkerfri yoghurt, eller noe frukt?

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 29-05-07, 23:12   #6
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Jeg går F*** meg på veggene snart

Opprinnelig lagt inn av KarboKiller, her.

Har vært på i snart 4 måneder, og slanket meg siden nyttår. Har ennå til gode å sprekke ordentlig, men nå er jeg så lei av fett og kjøtt at jeg ikke vet hvor jeg skal gjlre av meg. Har tatt av 21 kg, og hatt sinnsyke resultater. Klærene mine passer ikke, og det meste er topp. Men nå er jeg altså skikkelig lei. Prøvde å lese torkils bok en gang til, men ble forbanna bare av å åpne den. Sitter nå og vurderer om jeg skal kjøpe meg en diger pose smågodt, bare på pur faen, selv om jeg egentlig ikke har lyst på noe søtt. Kanskje jeg skal begynne på igjen i morgen. Lurer på om jeg har vært på ketolyse lenge nok nå, om jeg skal satse på noe annet for å klare de siste 9 kiloene. Det som plager meg mest er at jeg ikke har energi til å gjennomføre treningsøkter, går så sinnsykt fort tom når jeg kjører litt på.

Jeg trenger all den hjelp jeg kan få, helst med en gang.

I dag har jeg for øvrig spist 1 knekkebrød (5g karbo) med ost og skinke, en brokkolibunt og litt spekeskinke, samt en stor salat med salat, tomat litt pinnekjerner, ost, skinke, agurk, tomat og hvitløksdressing.

Kan også nevne at de siste 4 kg som har kommet av har gått TREGT.

som sagt, jeg trenger hjelp

For det første; Gratulerer med flotte resultater, mer enn 1 kg uka hele tia er jo supert. Få som klarer det i lengden ! Det er helt normalt at det går saktere mot slutten. For mange hjelper det med mer karber når de kommer så langt. Ikke minst for å unngå en sprekk fordi en er lei av begrenset utvalg.

Ja, om du tror det hjelper deg å spise en pose smågodt må du jo bare gjøre det. Men sannsynligvis vil du bare føle deg verre om du gjør det. En overdose med karbohydrater kan gjøre deg skikkelig dårlig. Man kanskje det er det du trenger, . et bevis på at karbohydrater ikke er bra for deg - iallefall ikke i sukkerform !

Hvis du er slapp og vond og ikke orker trene bør du absolutt plusse på med mer karber. Om det du listet opp er alt du har spist i dag og alt du har tengt å spise er det klart at du spiser altfor lite. Ikke bare ekstremt lbkarbo, men også lavkalori. Grete Roede mat. Kanskje fordi du er lei ? Om du vanligvis spiser mest fett og kjøtt er det heller ikke balansert.

Hvorfor spiser du bare fett & kjøtt hvis du er så lei det ?
På ketolysekuren kan du jo stort sett spise alt unntatt sukker, mel, lyst brød, poteter, ris og pasta. Du kan spise kylling, kalkun, alle typer fisk og skalldyre, svinekjøtt, oksekjøtt, vilt, lam/sau, ja geit om du vil.

Til dette kan du ha tilnærmet alle sorter grønsaker, friske urter, nøtter og bær. Sammen med rømme, creme fraiche, fløte, oster ..... ja, det er bare fantasien som setter grenser.

Alle måltider bør inneholde en proteinkilde, en fettkilde og en antioksidant/grønnsak kilde. Du bør ikke spise under 15 karber pr dag, og om du ikke føler deg vel med 15 så øker du. Det gir mer valgfrihet også. Konsentrer deg om alt det deilige du KAN spise, ikke de få tingene du ikke kan spise !

Her i forumet finnes det hauger og lass av oppskrifter som skulle tilfredsstille selv den mest kresne gane.

Du skylder deg selv å fortsette. Ikke kast bort den fine fremgangen på grunn av noen få dårlige dager ! Det ville rett og slett være for dumt. Ikke let etter unnskyldninger til å hoppe av nå. (Jeg er enig i at det virker som du leter etter en unnskyldning. Men jeg vet jo ikke om det er det du gjør).

Jeg skjønner hva du sier, og forstår at det er et problem for deg. Håper du finner en løsning som passer for deg.

Lykke til videre !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 00:21   #7
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Jeg går F*** meg på veggene snart

Stikkord: Nøtter!

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 09:53   #8
KarboKiller
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 44
Innlegg: 27
KarboKiller er på en erverdig vei

Sv: Jeg går F*** meg på veggene snart

Da kom jeg meg gjennom den dagen og. Fant en halv pose sukkerfri vingummi i en skuff, og trykkte den i meg. er kjempeuggen i magen i dag. Trengte å bli litt uggen. Men det som er vittig, er at mitt tidligere råd her inne om å søke hjelp så fort skumle tanker melder seg, funket for meg i går. Vil takke alle for oppmuntring og gode råd. Jeg har bestmmt meg for å øke til ca 25-30 gram karber om dagen, i dag skal jeg lage meg litt kålrabistappe, some er noe av det beste jeg vet. blir uten poteter, men skal nok få den bra. Skal legge ut oppskriften etter jeg har laget den. er så nær målet nå, og jeg tror nok at hovedkilden til frustrasjon, var at det er så sinnsykt tungt å trene. Målvekten min er 90 kg, og i morges var jeg 98,4. Kanskje jeg kan klare det til august. Skal bake meg en kjempeladning med nøtterundstykker, så jeg har liggende.

Ser at noen av dere nevner en Yoghurt som man kan spise, hvilken er det?

Takker for all hjelp

KarboKiller er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 09:55   #9
Snikende Saccosekk
Medlem
 
Snikende Saccosekk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 118
Snikende Saccosekk har en fantastisk aura rundt segSnikende Saccosekk har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg går F*** meg på veggene snart

Kjenner meg godt igjen! Har gått ned over 20 kg siden oktober 2006 og jeg er litt lei selv. Det blir til at jeg har småsprekker og ikke går ned i vekt (men jeg går heller ikke opp!). Kanskje man trenger en pause siden kroppen motarbeider deg litt.

Nå er det heldigvis grillsesong og da er det mye variasjon man kan få i maten. Selv har jeg forelsket meg i taco-pølser med 6g karber per pølse. Selges i 3-pack på enkelte matvarebutikker. Sammen med litt italiensk salat (med søtstoff) så blir det absolutt ikke så ille.

Håper du klarer deg igjennom dette platået!

__________________

startvekt: 165kg - mars 2011
Snikende Saccosekk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spisdegslank + egen Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 10:17   #10
THE
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 532
THE er ny på veien

Sv: Jeg går F*** meg på veggene snart

Om du er så lei er det sikkert fint for kroppen og hodet med en liten "Fedon" pause, og da kan du spise bl.a Yoplait 0,1%. De er supergode, synes jeg.

Du har fått mange gode råd her, så skal begrense meg til å si at om du går amok på boller og kjeks og smågodt nå, vil du
1. Antakelig ikke føle deg så bra
2. Legge på deg raskt
3. Kunne utløse karbo-kick

Håper du fortsetter å føle deg bedre, lykke til!!!

__________________







THE er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg - sånn ca.. Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 08:11   #11
Brimstone
Seniormedlem
 
Brimstone sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 767
Brimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt av

Sv: Jeg går F*** meg på veggene snart

Opprinnelig lagt inn av KarboKiller, her.

Har vært på i snart 4 måneder, og slanket meg siden nyttår. Har ennå til gode å sprekke ordentlig, men nå er jeg så lei av fett og kjøtt at jeg ikke vet hvor jeg skal gjlre av meg.

Åh jeg kjenner meg igjen. Har holdt på siden februar... mat som jeg tidligere elsket har blitt til mat som jeg må tvinge i meg. Jeg er aldri sulten men vet jeg må spise. Må bare prøve å ikke spy den opp igjen mens jeg spiser.

Tror jeg trenger å ta meg en pause og oppleve et karbohelvete igjen så jeg kan sette pris på hvor mye bedre jeg har det på lavkarbo uansett kvalme.

PS. karbohelvete for meg er synonymt med oppblåst mage, masse fising (lukter ape også) og kroppen full av vann. Og å føle meg trøtt, slapp og uopplagt fra jeg står opp til jeg legger meg. Og en god natts søvn avbrutt med at jeg våkner opp en gang per time. Og når vekkerklokka ringer er jeg like trøtt som jeg var da jeg la meg.
Men uansett, jeg trenger ei pause. Varer muligens en hel dag før jeg er tilbake på lavkarbo.

PPS... burde ha skrevet dette på min journal, mente ikke å forsøple tråden

__________________
Det er min legg, og jeg driter når jeg vil!
Brimstone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman light Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 09:48   #12
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Jeg går F*** meg på veggene snart

Opprinnelig lagt inn av donjuanwannabe, her.

Stikkord: Nøtter!

Helt sikkert lurt.

Mulig jeg banner i kjerka nå, men hva med å legge til litt frukt i kosten?

  Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 09:57   #13
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Jeg går F*** meg på veggene snart

Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.

Helt sikkert lurt.

Mulig jeg banner i kjerka nå, men hva med å legge til litt frukt i kosten?

Det er tross alt myyyye bedre enn totalt karbosprekk.

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 07:09   #14
Mylamyyy
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2006
Alder: 45
Innlegg: 8
Mylamyyy er på en erverdig vei

Sv: Jeg går F*** meg på veggene snart

Hei,

Tenkte bare å tipse deg om George Stella. (www.georgestella.com) Det er en tidligere kokk som sammen med hele familien har gått ned sinnsykt masse kg. Han har gitt ut et par bøker som jeg liker veldig godt. Vel, det jeg skulle fortelle var at sønnene hans kjører en blanding av lav karbo og lav fett. Dvs. Om de når et platå så spiser de lav fett en stund, for så å gå tilbake til lav karbo, og så renner kg av igjen. Jeg har ikke nådd noe platå enda, så jeg har ikke forsøkt....men om jeg når det prøver jeg en uke med lavfett.

Lykke til!

Mylamyyy

Mylamyyy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 21:33   #15
sunbeam
Medlem
 
sunbeam sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 235
sunbeam er virkelig snillsunbeam er virkelig snillsunbeam er virkelig snillsunbeam er virkelig snillsunbeam er virkelig snill

Sv: Jeg går F*** meg på veggene snart

Gratulerer med helt fantastisk vekttap og innsats! Tror egentlig ikke du har lyst på snop innerst inne nei, og du kommer bare til å føle deg enda verre etterpå...men skjønner godt følelsen av å ha spist litt for mye av samme maten lenge.. Egg er ikke like luksusfølelse som før :-)

Forsøk noen nye oppskrifter! Nå som du kan øke karbene litt, øker også mulighetene. Bedre som det ble sagt over her å gjøre noe planlagt, enn å gjøre noe som føles som en sprekk.

Hva med fiskegrateng? Fransk grateng har bare 8 karber tror jeg det var i en hel form (og 1/2 pleier å holde) og er kjempegodt (hvis du liker fisk..) Sammen med blomkål og broccoligrateng (ferdiglaget i frysedisken på butikken..) med ost og jalapeno - yum. Eller chilimarinert scampi med samme gratengen, luksusmat og det tar max ti minutter å lage med en mikro i nærheten.

Lykke til og stå på videre!

sunbeam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (inspirert av atkins) Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 21:37   #16
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Jeg går F*** meg på veggene snart

Opprinnelig lagt inn av Mylamyyy, her.

Hei,

Tenkte bare å tipse deg om George Stella. (www.georgestella.com) Det er en tidligere kokk som sammen med hele familien har gått ned sinnsykt masse kg. Han har gitt ut et par bøker som jeg liker veldig godt. Vel, det jeg skulle fortelle var at sønnene hans kjører en blanding av lav karbo og lav fett. Dvs. Om de når et platå så spiser de lav fett en stund, for så å gå tilbake til lav karbo, og så renner kg av igjen. Jeg har ikke nådd noe platå enda, så jeg har ikke forsøkt....men om jeg når det prøver jeg en uke med lavfett.

Lykke til!

Mylamyyy

Linken funker ikke
Kommer bare opp en side med cooking supplies...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 22:19   #17
kelly
Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 56
Innlegg: 155
kelly er ny på veien

Sv: Jeg går F*** meg på veggene snart

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

Linken funker ikke
Kommer bare opp en side med cooking supplies...

Jeg googlet navnet hans og fikk opp denne siden: http://www.stellastyle.com/ Det ser ut til å være den riktige

__________________
Kelly
Min journal


kelly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 22:43   #18
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Jeg går F*** meg på veggene snart

Opprinnelig lagt inn av kelly, her.

Jeg googlet navnet hans og fikk opp denne siden: http://www.stellastyle.com/ Det ser ut til å være den riktige

Oi! Kjempeinspirerende!
Og satan så pene sønner de har!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 04-06-07, 06:55   #19
Mylamyyy
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2006
Alder: 45
Innlegg: 8
Mylamyyy er på en erverdig vei

Sv: Jeg går F*** meg på veggene snart

Oj da...sånn går det når jeg tar linker "på hukommelsen" Bra dere fant siden alikevel da ;-)

Jeg syntes alltid det er veldig inspirerende å se noen som har klart det, og her har jo hele familien klart det.

Jeg har begge bøkene og det er masse gode oppskrifter der, samt generell inspirasjon og tips til lavkarbo vektnedgang. Og websidene er jo også bra. Skulle ønske de kunne sende tv programmene hans på norsk tv....elsker mat programmer ...men alt er jo beregnet på ikke lav karbo folk.....

Og du, ikke bare du som har nådd platå ....da jeg veide meg i dag hadde jeg for første gang ikke gått ned en kg.......så jeg må endre litt jeg og ....i første omgang tror jeg jeg skal justerer litt på karbo inntaket ....det har vært litt høyere enn normalt denne uken....funker ikke det forsøker jeg lavfett en ukes tid..

Lykke til :-)

Mylamyyy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 05-06-07, 10:26   #20
KarboKiller
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 44
Innlegg: 27
KarboKiller er på en erverdig vei

Sv: Jeg går F*** meg på veggene snart

På tide med en liten update. I helgen la jeg inn en planlagt oppkarbing, som også hadde sammenheng med flatfylla fredagen. Det var ikke mye jeg la til. Spiste en big-mac meny lørdagen, samt egg og bacon til frokost, og et knekkebrød til kvelds. Søndag skeiet jeg bra ut med egg og bacon til frokost, en skive med peanøttsmør til lunsj, 2 rekesmørbrød, en liten soft-is og to tortillas med vanlige lefser. Ikke så fryktelig mye karber, men herregud så jeg kjennte det på kroppen. Gikk opp 2 kg i løpet av helgen, hadde store søvnproblemer natt til søndag, samtidig som jeg kunne tjent meg rik som gasskraftverk.

Dette var nok akkurat det jeg trengte, en kraftig påminnelse om hva mye karbo gjør med kroppen. Soft-isen smakte himmelsk, men ellers var det fint lite som brakte tilbake noe savn. Kan faktisk anbefale en kontrollert sprekk til de fleste, jeg ble i alle fall sinnsykt klar over hva jeg ikke skal gjøre, nemmlig sprekke igjen.

Har bare 8 kg igjen til målvekt, men satser på 10. Det jeg gruer meg til nå er når jeg faktisk må legge om kostholdet......

KarboKiller er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-06-07, 21:10   #21
Mylamyyy
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2006
Alder: 45
Innlegg: 8
Mylamyyy er på en erverdig vei

Sv: Jeg går F*** meg på veggene snart

Da skal vi like mye ned da KarboKiller ;-) Jeg har gått ned Fra 92 til 76, så nå er det 10 Kg til matchvekt ;-)!! Eller 11 for 65 høres bedre ut en 66

Jeg opp karbet meg litt jeg også ....cheesburger, 2 rundstykker med ost og skinke og et stooort stk kake ....men nå er jeg tilbake på ca 20 karber pr dag og håper vekten kryper nedover igjen ;-)

Hvor lang tid beregner du å bruke? Jeg regner ca 1 kg uken eller litt mer så i slutten av August bør målet være nådd. Men lavkarbo kommer jeg til å leve på resten av livet, men bare ikke så strengt da selvfølgelig.

Mylamyyy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-06-07, 17:26   #22
KarboKiller
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 44
Innlegg: 27
KarboKiller er på en erverdig vei

Sv: Jeg går F*** meg på veggene snart

regner med at jeg er i mål i slutten av august, sånn ca.

Oppkarbing og en liten økning av karbene var genialt, jeg har gått ned 3 kg den siste uken, og hatt ett par knallbra treningsøkter som jeg har klart å gjennomføre. Er nå 97 kg, og har fått mye av gutsen tilbake, spesielt pga treningen.

men varmen har nok også gjort sitt denne uke, ikke akkurat svalt i oslo for tiden.....

KarboKiller er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-06-07, 01:08   #23
tir na nog
Juniormedlem
 
tir na nog sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: rogaland
Alder: 53
Innlegg: 25
tir na nog er på en erverdig vei

Sv: Jeg går F*** meg på veggene snart

Hey There Killer Karbo....

Fantastic that you have lost so much... a little weakness and being fed up after such intense dicipline and strength is OK... Remember it is only your mind getting fed up... as you experienced... your body complains when you revert to eating junk!! Been there - done that!!

Take a break and re-set your schedule and target. I suggest you get a good vegetarian cookbook and make something different and tasty to refresh you, but not slide too much.. The very best of good luck to you!!

Yeehaa... 21 KG!! - I have only managed half of that!!

'Eg ta det på norsk neste gang! .. and try not to swear!! ****

Hope all this nonsense was some help..even if it just made you smile...

__________________
smile and the world nearly always smiles back..
tir na nog er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 10-06-07, 09:06   #24
balanse
Medlem
 
balanse sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: vestfold
Innlegg: 148
balanse er på en erverdig vei

Sv: Jeg går F*** meg på veggene snart

Hei. Jeg tror at når man blir så lei at man går på veggene har man spist ensformig for lenge. Jeg gjorde det sist jeg forsøkte meg på Lindberg. Var så lei kylling og salater at grønnsakene råttnet nesten i kjøleskapet i 2 år før jeg orket å tenke lavkarbo igjen. ( til dere sim lurer, jeg kastet råttne grønnsaker, og handlet nye støtt, men de ble ikke spist) Igår var det grillparty her, og en som hadde med salat hadde blandet posepulverdressing ? med olje og hatt dette i salaten. smakte himmelsk. Aner ikke karb innehold, men det går sikkert uansett an å piffe opp grønnsakene mer enn det jeg gjør.

Du har gått ned fantastisk mye. GRATTIS

__________________


balanse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Lindberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavt stoffskifte MHM Stoffskifte / hormonproblemer 64 18-03-07 15:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no