Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Løs hud ...

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-06-07, 06:17   #1
Mylamyyy
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2006
Alder: 45
Innlegg: 8
Mylamyyy er på en erverdig vei

Løs hud ...

Hei,

Jeg har gått ned 15 kg ved hjelp av lavkarbo på 4mnd (Brukt Stella Style, litt South Beach, og litt Atkins blandet med realativ sunn fornuft)

Jeg bekymrer meg litt for løs hud .... Jeg skal ned litt mer. Jeg er 28 år. Veide 92, er nå 77 og målet er 65. Jeg er 182 høy. Jeg har helt grei hud, men litt strekkmerker på hoftene (Men de kom da jeg var 16...) , og celuitter når jeg sitter.....

Jeg har jo endel høyde å fordele vekten på men hvor stor er sjansen for at jeg får "normal" kropp igjen? Eller vil jeg være "merket" av overvekten for alltid?

Er det noen andre som har erfaring med dette? Vil det hurtige vekttapet påvirke hvordan huden trekker seg sammen? Noen som har noen tips til forebygging?

Jeg trener litt vekter for armene, og pilates innimellom...men frekventerer ikke akkurat helsestudio ofte...(dvs...aldri)

Klem Mylamyyy

Mylamyyy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 01-06-07, 10:11   #2
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Løs hud...

Jeg tror ikke du trenger å bekymre deg. 15-20 kg gir som regel ikke løshud, iallfall ikke hos unge folk. Trening hjelper visst ikke på slikt uansett. Jeg får nok endel løshud, spesielt på magen, men det er blandt annet fordi jeg har vært gravid og fikk "vedhenget" nederst etter fødselen. Jeg får bukplastikk da.
Jeg tror som sagt IKKE du vil få noe løshud, det kan i så fall ikke være særlig mye. Har du løshud nå? Hvor mye mer skal du ned?

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 01-06-07, 11:54   #3
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Løs hud...

Men hun skal jo ned mere enn 15-20 kilo da.

Sitat:

Veide 92, er nå 77 og målet er 65

Det blir 27 kilo til sammen, det.

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 01-06-07, 11:59   #4
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Løs hud ...

Ah da så. Jeg hang meg bare opp i "har gått ned 15 og og skal ned litt til", glemte helt å se på tallene.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 01-06-07, 12:02   #5
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Løs hud ...

Mylamyyy: se på denne;
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=13190

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 01-06-07, 12:11   #6
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Løs hud ...

Både cellulitter og strekkmerker hører vel med til det man kaller "normalt" ...

Strekkmerker er hormonelt, og trenger ikke ha med overvekt å gjøre. De blir vel aldri helt borte, men de blekner.

Løs hud er vel egentlig en helt annen ting. Hvis du ikke har fått det til nå, får du vel ikke det når du går ned mer heller vil jeg tro.

Men det kan jo hende du vil se litt "skrapa" ut med bare 65 kg på 182 cm ...? Det er ofte man har penere hud med litt fett på kroppen. Men jeg aner jo ikke hva slags kroppsbygning du har da. Kan hende det er passe til deg og at det blir fint.

Tror ikke du trenger å bekymre deg i alle fall! Ta det rolig med vekttapet, det er vel det beste rådet jeg kan gi.

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 01-06-07, 12:49   #7
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Løs hud ...

Ja, 65 kg høres lite ut, synes jeg. Jeg er 174 og skal ned til 70 kg, da er jeg TYNN, kan ikke veie mindre, da ser jeg syk ut. Men som Frøy sier så kan du jo ha veldig lett beinbygning, det har ikke jeg.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 02-06-07, 01:33   #8
Mylamyyy
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2006
Alder: 45
Innlegg: 8
Mylamyyy er på en erverdig vei

Sv: Løs hud ...

Hei,

Jeg har ikke løshud enda, men er kanskje redd de siste 10 kg vil gi meg det....men tiden vil jo vise det ;-)

Tynn benbygning, så 65 kg er helt grei vekt for meg. Vil jo ikke bli skrapet heller for det er ikke pent...

Jeg har alltid trodd trening hjalp, men det fine er jo at når jeg vet det ikke gjør det så trenger jeg ikke ha så dårlig samvittighet for at jeg ikke er noe trenings fantom ;-) Trener jo litt da... men ikke akkurat med vellyst ;-)

Men har det noe å si om jeg går fort eller sakte ned, eller vil huden uansett trekke seg sammen til det samme resultatet uansett?

Ha en fin helg alle sammen :-)

Mylamyyy

Mylamyyy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 02-06-07, 11:50   #9
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Løs hud ...

Les linken jeg postet, der får du svar på mange av spørsmålene dine

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 02-06-07, 17:54   #10
JaneFonda007
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 42
Innlegg: 27
JaneFonda007 er på en erverdig vei

Sv: Løs hud ...

Jeg har gått ned ca 20 kg kilo, fikk løshud spesielt på undersiden av overarmene og innside lår. Med styrketrening har det blitt kjempe fint nå. Ingen dingling da jeg vinker lenger!

JaneFonda007 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Maksimum 72 gram karbohydrat daglig Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 06:57   #11
Mylamyyy
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2006
Alder: 45
Innlegg: 8
Mylamyyy er på en erverdig vei

Sv: Løs hud ...

Hei,

Stod mye interessant i den andre tråden ja:-) Tusen takk :-)

JaneFonda007 - Så styrke trening hjelper? Hvor ofte trener du da?

Klem Mylamyyy

Mylamyyy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 04-06-07, 22:16   #12
Snikende Saccosekk
Medlem
 
Snikende Saccosekk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 118
Snikende Saccosekk har en fantastisk aura rundt segSnikende Saccosekk har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Løs hud ...

Det som hjelper mest av alt er vel tid. Huden bruker en stund på å trekke seg sammen igjen.

__________________

startvekt: 165kg - mars 2011
Snikende Saccosekk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spisdegslank + egen Svar med sitat
Gammel 05-06-07, 22:58   #13
JaneFonda007
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 42
Innlegg: 27
JaneFonda007 er på en erverdig vei

Sv: Løs hud ...

Mylamyyy: Helt klart! Styrketrening hjelper! Jeg har trent styrke ca 4 ganger i uka siden i høst. 4 ganger høres kanskje mye ut, men jeg er på studio likevel en del ganger i uka, så da synes jeg det er bedre å ta korte økter oftere, enn 2 lange harde, styrkeøkter i uka. Jeg har forklart for instruktøren hva jeg har problemer med, og hva jeg vil fokusere på og han har lagt et program som har gitt resultater. Jeg drikker i tillegg proteinshake rett etter trening, merket stor forksjell på at utbyttet av treningen ble større etter at jeg begynte med det.

Jeg føler jeg har ny kropp, og det er utrolig deilig. En ting er å gå ned mange kilo, noe annet er da og trene og fortsette å se resultater i form av stram rompe og litt markerte armer :=)

JaneFonda007 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Maksimum 72 gram karbohydrat daglig Svar med sitat
Gammel 06-06-07, 08:08   #14
xtra
Medlem
 
xtra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Trondheim
Alder: 58
Innlegg: 325
xtra har en fantastisk aura rundt segxtra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Løs hud ...

Trening gjør ikke løs hud strammere, men det hjelper veldig på figuren generelt, slik at den løse huden blir mindre fremtredende.

__________________
xtra

Sist redigert av xtra : 26-11-09 kl 11:25.
xtra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-06-07, 15:39   #15
Mylamyyy
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2006
Alder: 45
Innlegg: 8
Mylamyyy er på en erverdig vei

Sv: Løs hud ...

Hm....høres ut som det blir mye styrketrening på meg i sommer ;-)

Protein shake etter trening? Mannen min har en kanne med det liggende, hjelper det med muskel bygging når man drikker det etter trening det da eller?

Klem Mylamyyy

Mylamyyy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 06-06-07, 16:35   #16
JaneFonda007
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 42
Innlegg: 27
JaneFonda007 er på en erverdig vei

Sv: Løs hud ...

I mange av proteinshakene er det mye karbo, så sjekk etiketten! Det hjelper på muskelbyggingen ja, da bygger du de opp ytterligere, men ta det så fort som mulig etter trening. Jeg tar min i dusjen eller i badstua på Spenst.

JaneFonda007 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Maksimum 72 gram karbohydrat daglig Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
For mye hud? Chriz Mer enn 30 kg overvekt 16 15-07-11 00:28
Lavkarbo = bedre hud? NutJob Spørsmål og svar 20 03-03-10 09:46
Løs mage! Photobscura Spørsmål og svar 9 27-02-07 09:53
uren hud med fettrik kost Siljevanilje Fysisk og mental helse 6 09-02-06 13:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no