Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Kun vektreduksjon?

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-05-08, 08:57   #1
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Kun vektreduksjon?

Er det slik at alle her på lavkarbo vil ned i vekt, eller er det også en del som "bare" ønsker å få bedre helse, bedre treningsresultater, mer overskudd etc..?

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 10:55   #2
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Kun vektreduksjon?

Nei, det er nok ikke det, det er jo først og fremst et forum for folk som spiser /ønsker å spise / nysgjerrig på lavkarbo, og ikke et slankeforum ... slik jeg har forstått det ihvertfall!

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 11:04   #3
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Kun vektreduksjon?

Jeg har gått ned 66 kg og er MER enn i mål, så jeg skal ikke ned i vekt nå. Men jeg fortsetter å spise lavkarbo for helsens skyld, trives best på det og kroppen fungerer best på den maten. Jeg kjenner også andre slanke mennesker som spiser lavkarbo kun for helsens skyld. Lurt å tenke fremover og ta vare på seg selv.

Forresten, jeg er nok ikke så "manisk" nå når jeg ikke skal ned i vekt mer, jeg spiser litt grov pasta, brød og kanskje en potet, men passer på å få i meg nok fett og proteiner og unngår for det meste sukker og raske karbohydrater. Skeier ut innimellom men prøver å holde en generelt sunn linje ala lavkarbo.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 11:44   #4
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Kun vektreduksjon?

Jeg tenker at jeg spiser denne dietten fordi kroppen min ikke tåler noe annet. jeg har insulinresistens, og jeg blir syk av karbohydrater (var veldig syk i en periode).
Jeg må også trene, både styrke og kondis.
Dessuten må jeg ned i vekt, for å minske farene for endel sykdommer som hjerte-karsykdommer og diabetes. Jeg tenker slik at jeg stopper å gå ned i vekt når idealvekten min er der.
Jeg er veldig mye mer opplagt og føler meg mye friskere ved denne dietten. Blir ikke trøtt når jeg har spist, og holder dagen gjennom.
Jeg håper at kroppen min vil tåle litt mer karber senere, nå holder jeg meg helt unna brød og annet. Satser på linberg senere.
Lykke til!

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 15:00   #5
Amica
Seniormedlem
 
Amica sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 2.499
Amica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt likt

Sv: Kun vektreduksjon?

Opprinnelig lagt inn av Nike, her.

Er det slik at alle her på lavkarbo vil ned i vekt, eller er det også en del som "bare" ønsker å få bedre helse, bedre treningsresultater, mer overskudd etc..?


Jeg trodde egentlig alle ville det siste der - altså få en bedre helse, bedre treningsresultater og mer overskudd. De aller færreste vil vel det motsatte..?

__________________
Vi slanker oss sammen! Hårek og Amicas journal
Styrer litt for meg selv or tida
-
noen kilo lost, noen to go!

Amica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 15:29   #6
Elanessë
Seniormedlem
 
Elanessë sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.157
Elanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt likt

Sv: Kun vektreduksjon?

Det er nok mange her som har kommet seg inn hit etter å ha søkt på vektreduksjon og lavkarbo ja. Men husk at de fleste kommer til matchvekt etterhvert og vil vedlikeholde dette, og da fortsettes det med lavkarbo.

__________________
Ingenting smaker så godt som tynn føles! Min lavkarbo-webside
17,8 kg skal bort
Elanessë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 15:31   #7
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Kun vektreduksjon?

Opprinnelig lagt inn av Amica, her.

Jeg trodde egentlig alle ville det siste der - altså få en bedre helse, bedre treningsresultater og mer overskudd. De aller færreste vil vel det motsatte..?

Mente ikke at de som vil ned i vekt ikke også ønsker en bedre helse etc, - mulig jeg formulerte meg litt klønete. Ble bare litt usikker på om jeg var kommet til et rent slankeforum.. Men det er herved oppklart

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 15:36   #8
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Kun vektreduksjon?

Det er nok ikke et reint slankeforum dette. Det er flere som spiser lavkarbo for helsa sin skyld uten at de skal ned i vekt. Men jeg tror nok det er "overtall" av slankere her... Finner mye støtte vettu

Jeg selv starta med lavkarbo for slankingen sin del. Men kommer ikke til å gå tilbake til gammelt kosthold, rett og slett fordi kroppen fungerer mye bedre med lavkarbo

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 15:51   #9
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Kun vektreduksjon?

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Det er nok ikke et reint slankeforum dette. Det er flere som spiser lavkarbo for helsa sin skyld uten at de skal ned i vekt. Men jeg tror nok det er "overtall" av slankere her... Finner mye støtte vettu

Jeg selv starta med lavkarbo for slankingen sin del. Men kommer ikke til å gå tilbake til gammelt kosthold, rett og slett fordi kroppen fungerer mye bedre med lavkarbo

Jeg tenkte å prøve først og fremst for å få bedre helse, så får et eventuelt vekttap komme som en bonus.

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 15:53   #10
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Kun vektreduksjon?

Opprinnelig lagt inn av Nike, her.

Jeg tenkte å prøve først og fremst for å få bedre helse, så får et eventuelt vekttap komme som en bonus.

Flott innstilling

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 16:05   #11
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Kun vektreduksjon?

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Flott innstilling

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 16:20   #12
tommygutt
Seniormedlem
 
tommygutt sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nedre Eiker, Mjøndalen
Alder: 47
Innlegg: 573
tommygutt har en fantastisk aura rundt segtommygutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kun vektreduksjon?

Jeg startet på lavkarbo som slank, sliten og nyskjerrig. Jeg er fortsatt slank, super-opplagt og enda mere nyskjerrig. Vekta var ca 80 kg ved oppstart, jeg veier nå mellom 75 og 76 kg, altså har jeg også helt ufrivillig gått ned noen kilo, men dette er kun i form av fett og da skal jeg ikke klage :-)

__________________
"Gjør du som du alltid har gjort, oppnår du det du alltid har oppnådd"
tommygutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 16:26   #13
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Kun vektreduksjon?

Opprinnelig lagt inn av tommygutt, her.

Jeg startet på lavkarbo som slank, sliten og nyskjerrig. Jeg er fortsatt slank, super-opplagt og enda mere nyskjerrig. Vekta var ca 80 kg ved oppstart, jeg veier nå mellom 75 og 76 kg, altså har jeg også helt ufrivillig gått ned noen kilo, men dette er kun i form av fett og da skal jeg ikke klage :-)

Høres ut som meg det.. Er 170/54, så tror ikke jeg trenger å gå ned så mye, men om det forsvinner et par kilo fett skal jeg ikke klage jeg heller.. Tok det lang tid før du ble mer opplagt? Ser du er på steinalderkost, har faktisk vurdert det, men tror det blir for mye kjøtt for meg..

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 16:46   #14
StineK
Seniormedlem
 
StineK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Utenfor Bergen
Innlegg: 15.457
StineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastisk

Sv: Kun vektreduksjon?

Jeg har mye diabetes2 i familien, og begynte på lavkarbo for å unngå dette etter å ha lest "Spis deg sukkerfri". Oppdaget at vekten gikk rett vei også, og fokuserer mere på den nå. Kommer til å spise sukkerfritt videre selv om når idealvekten.

__________________




Det er alltid hyggelig med besøk i Journalen min - StineK uten sukker, takk!
StineK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 16:47   #15
tommygutt
Seniormedlem
 
tommygutt sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nedre Eiker, Mjøndalen
Alder: 47
Innlegg: 573
tommygutt har en fantastisk aura rundt segtommygutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kun vektreduksjon?

Jeg merket den jevne flyten uten gjesping allerde dag 1. Ble etter noen dager mye mere våken på morgenen og jeg har nå i enda større grad, blitt et kveldsmenneske. Sliter meg å legge meg før midnatt.

Steinalderkost blir litt missvisende egentlig. Jeg startet på ren steinalderkost, men har gjort en del endringer som gjør at jeg er ikke noen spesiell "bås", men jeg tester litt forskjellig. Da det er veldig lite info rundt lavkarbo og trening/konkuranser, så ser jeg på meg selv som en liten prøvekanin rundt dette. Jeg kommer til å fortsette å teste helt til jeg finner det optimale. Det kan gjerne bli en salig miks av Skaldemann/Steinalderkost/Fedon, men så lenge det funker, så er jeg glad :-)

__________________
"Gjør du som du alltid har gjort, oppnår du det du alltid har oppnådd"
tommygutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 19:59   #16
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Kun vektreduksjon?

Opprinnelig lagt inn av tommygutt, her.

Jeg merket den jevne flyten uten gjesping allerde dag 1. Ble etter noen dager mye mere våken på morgenen og jeg har nå i enda større grad, blitt et kveldsmenneske. Sliter meg å legge meg før midnatt.

Steinalderkost blir litt missvisende egentlig. Jeg startet på ren steinalderkost, men har gjort en del endringer som gjør at jeg er ikke noen spesiell "bås", men jeg tester litt forskjellig. Da det er veldig lite info rundt lavkarbo og trening/konkuranser, så ser jeg på meg selv som en liten prøvekanin rundt dette. Jeg kommer til å fortsette å teste helt til jeg finner det optimale. Det kan gjerne bli en salig miks av Skaldemann/Steinalderkost/Fedon, men så lenge det funker, så er jeg glad :-)

Oi, det gikk fort! Motiverende.. Dette med lavkarbo og trening er interessant ja - det er jo liksom opplest og vedtatt at (til dels raske) karber er optimalt før, og eventuelt under, trening/konkurranser. Stilig om dette kan tilbakevises.

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 14-05-08, 09:24   #17
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kun vektreduksjon?

Jeg havnet her da jeg søkte på "hypoglykemi/insulinresistens" som jeg fikk påvist av legen høsten 2006.
Jeg hadde også 30 kg overvekt, som jeg har lagt 2/3 bak meg Det hadde mye å si for allmenhelsen min så klart!

I tillegg har jeg blitt kvitt migrenen som har vært en bitter følgesvenn i større og større grad og som kostet meg en jobb. Jeg er stort sett allergifri, og formen er generelt mye bedre, nattesøvnen helt super, humøret mer stabilt, nesten kvitt PMS etc etc.
Hadde det bare vært vekttapet, så vet jeg ikke om jeg hadde holdt meg på den smale sti i den utstrekning jeg har gjort. Men stien føles jo rimelig bred i all sin smalhet

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 14-05-08, 11:30   #18
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Kun vektreduksjon?

Jeg er her først og fremst for helsens skyld. Diverse helseplager som jeg merker blir bedre med lite karber. Har tidligere gått en god del ned på mere proteiner og mye grønnsaker. Var forsiktig med fett. Det gikk greit en stund før kroppen begynte mistrives og begynte krype oppover igjen. Nå pøser jeg på med fett, og føler at kroppen trives bedre på det. Har brukt mange år på å komme dit jeg har vært, så godtar at jeg ikke blir frisk over natta.
Har 7-8 ønskekilo igjen, har mistet nesten 10 etter at jeg økte fettet før jul en gang..
men vekta er absolutt sekundært i øyeblikket
Prøver spise så ren og naturlig mat jeg kan, men sjangler jo litt

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 23:07   #19
Chantelle
Medlem
 
Chantelle sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Skien
Innlegg: 320
Chantelle er en juvelChantelle er en juvelChantelle er en juvel

Sv: Kun vektreduksjon?

Kun helse her
søkte på steinalderkost og havnet her. Vet ikke hvem diett det er mest fordelaktig for meg å følge egentlig. Tåler ikke melk, gluten, svinekjøtt så jeg prøver en egenkomponert av lavkarbo.
Har ellers en BMI på mellom 21-22. Spiser mye mer fett og proteiner nå. Nesten ikke karbo(har opplevd ketolyse også). Har ikke gått opp i vekt heller.
Det tar nok lang tid før jeg får gode nok resultater og kommer dit jeg ønsker. Har jo ikke vekten å måle meg på. foreløpig går det sakte, men synes å se litt bedring

Chantelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kjernesunn/lav GI/raw Svar med sitat
Gammel 21-06-08, 10:31   #20
Manina
Utforsker
 
Manina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Akershus
Alder: 58
Innlegg: 4.561
Manina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastisk

Sv: Kun vektreduksjon?

For meg er det kun helse.
Fant dette forumet litt tilfeldig noen måneder etter at jeg leste "Bedre uten brød", og hadde funnet ut hvor mye bra det gjorde med helsa. Det viktigste er at det svingende blodsukkeret og migrenen forsvant, og humør og energi gradvis har blitt bedre.
Jeg spiser så naturlig som mulig, og prøver å variere med årstidene. Bruker ingen soyaprodukter eller kunstig søtstoff.
Trives også mye bedre når jeg kan spise tre måltider om dagen og være mett og fornøyd lenge, mot tidligere 5-6 og da i tillegg stadig tenke på mat og ha humør- og konsentrasjonssvingninger etter hvor lang tid det var siden siste måltid.

__________________
Maninas metode
Manina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med naturlig mat Svar med sitat
Gammel 21-06-08, 11:36   #21
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kun vektreduksjon?

Jeg har hatt en forunderlig opplevelse de siste ukene som jeg gjerne vil dele!
Jeg har hatt et oppdrag på jobben der logisk tenkning har vært ganske essensielt, og etterhvert enkle regnestykker også, for å kontrollere tall etc. Akkurat det siste var jeg ikke klar over før jeg kom dit. Jeg kan nemlig huske tall, men jeg forstår dem ikke.
Jeg fikk beskjed ganske tidlig på barneskolen om at jeg hadde dyskalkuli, altså tallblindhet som viste seg i form av dårlig tallforståelse, på den måten at å legge sammen tallrekker for meg kun ble overkommelig ved å lære seg noen regler utenat uten at jeg nødvendigvis forsto hva jeg gjorde.
Da denne utfordringen på jobb kom, så kan jeg ikke si at jeg har vært "utsatt" for noe særlig matematisk å snakke om på maaaange år. Og den store overraskelsen kom da tallene ikke hoppet rundt foran øyenene på meg i samme grad som før, jeg så og forsto tallene langt bedre enn hva jeg har gjort tidligere.
Jeg tror at sånne hindre som tall- og ordblindhet er helt reelle, men at man kan trene seg opp til å overkomme det i varierende grad fra individ til individ, men en av de beste forutsetningene må jo være å ha god konsentrasjon, noe jeg absolutt får fra lavkarbokosthold.

Og da jeg først var inne på tanken, så slo det meg at jeg har hatt så mye mindre problemer med å telle og regne ut karbohydrater, men det har liksom ikke slått meg at det var enklere nå enn før. Om dere skjønner...!

Måtte bare fortelle dette, for det er jo temmelig fantastisk for meg som har hatt dette som en jævel på nakken, noe som førte til at jeg ikke fikk studiekompetanse før etter to runder som privatist, ikke minst som har satt store kjepper i hjulene på meg som musiker som ikke er i stand til å lese noter om det så sto om livet. Så nå skal jeg slenge meg over musikkteorien og se om det samme skjer her. Bare helt fantastisk dette, altså!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 21-06-08, 12:30   #22
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Kun vektreduksjon?

Så fantastisk å høre!

Jeg er fryktelig dårlig med kostholdet for tiden og i fryktelig dårlig form, fatter og begriper ikke hvorfor jeg ikke klarer å ta meg sammen! Men det hjelper litt å høre slike gladhistorier Fikk litt ny giv nå!

Hvilket instrument spiller du?

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 21-06-08, 12:34   #23
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kun vektreduksjon?

Jeg har spilt gitar i mange år, samt at jeg er vokalist, og lager låter sammen med bandet mitt, men henger litt bakpå på grunn av mine dårlige rent tekniske evner. Jeg har definitivt gehør, og har levd lenge på det...

Jeg ble faktisk kasta ut av korpset etter halvannet år da jeg var elleve år, fordi jeg hadde lata som om jeg kunne noter, når jeg faktisk hele tiden bare hadde spilt på gehøret

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 21-06-08, 12:45   #24
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Kun vektreduksjon?

Det er nesten litt pinlig å innrømme, men jeg har rett og slett lyst til å bli slankere jeg.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-06-08, 12:47   #25
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Kun vektreduksjon?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg har spilt gitar i mange år, samt at jeg er vokalist, og lager låter sammen med bandet mitt, men henger litt bakpå på grunn av mine dårlige rent tekniske evner. Jeg har definitivt gehør, og har levd lenge på det...

Jeg ble faktisk kasta ut av korpset etter halvannet år da jeg var elleve år, fordi jeg hadde lata som om jeg kunne noter, når jeg faktisk hele tiden bare hadde spilt på gehøret

For et dustete korps - de burde jo mye heller utnyttet gehøret ditt og gitt deg ekstra hjelp med notelesning!

Har alltid ønsket å kunne spille gitar, men det har blitt med ønsket.. Har spillt piano i mange år da, og var vokalist i et utrolig psykedelisk rockeband et lite stund, men nå blir det kun lytting.. Kunne ikke levd uten musikk, og før eller siden skal jeg kjøpe et piano altså!

Teknikk kan jo alltids oppøves - men det er grenser for hvor godt gehør man kan ha, selv om det selvsagt kan trenes det og.. Har vel ganske greit gehør selv, men er langtfra absolutt.

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ziggys Lavkarbo Tomatsuppe med kun 1 gr. karbo pr. 100 gr. suppe! Ziggy Optimal Ernæring 37 11-08-12 00:30
Andre helsegevinster eller endringer enn vektreduksjon? Gladimat Spis deg ned i vekt med Skaldeman 25 28-10-08 22:13
Savner du en nettbutikk kun for store, flotte damer? siljel Generell diskusjon 36 27-09-08 15:23
Kan ketolysekuren kun kombineres med andre lavkarbo dietter? Thula Ketolysekuren 28 03-03-05 08:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no