Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Testingav sukkersyke sammen med ketolysekuren

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-03-09, 18:04   #1
Mullis
Nytt Medlem
 
Mullis sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Sunndalsøra
Innlegg: 6
Mullis er på en erverdig vei

Testingav sukkersyke sammen med ketolysekuren

Var til legen for å få svar på noen blodprøver. Den ene viser at jeg har forhøyet glukose i blodet ( å jeg som ikke har spist sukker og stivelse på 2,5mnd) Jeg skal nå tilbake for å teste dette,der skal jeg innta 1l glukose og måle blodsukkeret hver 1/2 t. Så kommer jeg til spørmålet: er ketolysekuren da ødelagt og kommer jeg til å gå ut av ketogen på grunn av den ene dagen med sukker?
Har holdt meg slavisk etter dietten uten noen form for sukker og stivelse. Max karbohydrat for dagen har vært 20.
Håper noen der ute kan gi meg svar og gode råd på dette problemet.

Mullis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 18:21   #2
Goggen
Seniormedlem
 
Goggen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 998
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: Testingav sukkersyke sammen med ketolysekuren

Jepp, og etter det jeg vet bør du også spise noe mer karbohydrater før den store dagen. Dette for at kroppen ikke skal få for stort sjokk av glukosen.

Men ut av ketose kommer du ja.

Men det er bare å krumme nakken etterpå det.

__________________



Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 18:37   #3
danish
Seniormedlem
 
danish sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 535
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: Testingav sukkersyke sammen med ketolysekuren

Mettet fett (fra f. eks. smør eller bacon) fører til midlertidig insulinresistens. (Det er helt ufarlig, og gjøres for å spare på glukosen.) Dermed ser det ut som du har prediabetes eller diabetes 2 når du tar glukosebelastning. Derfor bør du lade opp med masse karbohydrat (og lite fett) dagene før du skal ta glukosetesten.

Du kommer midlertidig ut av ketose under glukosetesten, men det utgjør ikke noe i det lange løp. Det viktigste er at insulin-nivået forblir lavt over tid, hvilket det gjør så lenge du spiser lavkarbo.

__________________
In the act of breathing there are two gifts of grace: taking in the air and being relieved of it. The former oppresses, the latter refreshes; life is so wonderfully mixed. Thank God when he burdens you, and thank him when he sets you free again.
danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no