Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Å innta "mengder" med fett - hvor få karber?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-01-06, 11:47   #1
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk
Question

Å innta "mengder" med fett - hvor få karber?

Jo færre karber man spiser, jo mere fett kan man spise.
Jo flere karber man spiser, jo mindre fett kan man spise.

Hvor langt ned på man på gram i karber, for å kunne innta "så mye fett man bare orker"?

Nå tenker jeg både i forhold til vektoppgang, og vektnedgang.

Jeg skulle gjerne sett en slags graf på dette - om hvor krysningspunktet ligger.

Jeg tenker at dette er individuelt - men om det er SVÆRT individuelt?
Og om krysningspunktet er forskjellig, i forhold til om man skal opp eller ned i vekt?
Og om dette har noe med antall kilo man skal opp/ned i vekt?

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 30-01-06, 12:00   #2
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Å innta "mengder" med fett - hvor få karber?

Hei
Det som er mest individuellt er hvor mange gram karbohydrat man kan innta og stadig være i ketose. I ketose kan man spise " store mengder" fett og stadig gå ned i vekt. Er man ikke i ketose, vil vekten øke.
Selv i ketose kan man spise så mye fett og protein, at vekten ikke går ned, ja faktisk opp. Men ketosens velsignelser er jo b.la. at man forbrenner mye, er mer aktiv, og ikke minst veldig lite sulten.Det siste er en del av grunnen til at ketolysekuren og liknende kurer gir litt større vekttap enn andre kurer der man i tilleg må slite med sult.

www.ketolyse.no info om kuren. brukererfaringer, har du journalisten i vi menn som gikk ned 242 gram fett hver dag i 105 dager. MENS han spiste veldig fet mat. Han mosjonerte moderat og har holdt sin vekt siden ( snakket med han før jul ).

Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 30-01-06, 12:04   #3
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Å innta "mengder" med fett - hvor få karber?

Okei - så cluet her er egentlig, hvor lavt ned i karber må man, for å komme i ketose?
For så lenge man ER i ketose, kan man spise så mye fett man bare orker?

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 30-01-06, 12:12   #4
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Å innta "mengder" med fett - hvor få karber?

Cluet er nok at man kutter helt ned til et minimum for å komme i ketose, og så øke på med de riktige karbohydratene for å komme opp på et litt høyere nivå mens man fortsatt er i ketose. Noen tåler 20 gram, andre 30 eller 40. Atkins bruker jo dette prinsippet. Da kan man nok spise mengder med fett og fortsatt gå ned.

  Svar med sitat
Gammel 30-01-06, 12:19   #5
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Å innta "mengder" med fett - hvor få karber?

Ja - jeg var bare plutselig litt usikker på om Atkins f.eks mente det, at man kunne spise ubegrensede mengder.

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 30-01-06, 12:22   #6
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Å innta "mengder" med fett - hvor få karber?

Tror ikke han mener at man kan spise ubegrenset nei, men når det er sagt så er det begrenset hva man klarer å trøkke i seg etter en stund på dette kostholdet. Merker at mine porsjoner blir mindre etterhvert.

  Svar med sitat
Gammel 30-01-06, 12:26   #7
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Å innta "mengder" med fett - hvor få karber?

Opprinnelig lagt inn av Albertine

Tror ikke han mener at man kan spise ubegrenset nei, men når det er sagt så er det begrenset hva man klarer å trøkke i seg etter en stund på dette kostholdet.

Helt klart. Men har Atkins en spesifikk grense?

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 30-01-06, 12:29   #8
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Å innta "mengder" med fett - hvor få karber?

Jeg vet ikke...

NILLE!!!

  Svar med sitat
Gammel 30-01-06, 14:15   #9
ssskaldeman
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Sörmland, Sverige
Alder: 82
Innlegg: 316
ssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjent

Sv: Å innta "mengder" med fett - hvor få karber?

Opprinnelig lagt inn av mofe

Ja - jeg var bare plutselig litt usikker på om Atkins f.eks mente det, at man kunne spise ubegrensede mengder.

Man kan inte obegränsat på någon diet, inte ens om man huvudsakligen äter fett. Ger man kroppen allt den behöver via dieten så behöver den inte röra fettförrådet. Då står man stilla i vikt.

Att gå upp i vikt på en fettrik och carbsnål kost är mycket svårt. Jag har aldrig lyckats med det. En av mina kvinnliga elever säger sig ha gjort det, men hon åt 6000 kcal om dagen och hade dessutom gått igenom en svår tumöroperation följt av mängder av cellgift. Hon är sannolikt inte representativ för andra än sig själv.

Sten Sture

ssskaldeman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 30-01-06, 14:20   #10
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Å innta "mengder" med fett - hvor få karber?

Nå er det mulig jeg ikke er så flink i svensk.. eller om du misforstod meg. (Jeg glemte ordet "fett" helt på slutten i siste innlegget mitt.)

Du skriver, SSS;
Att gå upp i vikt på en fettrik och carbsnål kost är mycket svårt. Jag har aldrig lyckats med det.

Jeg skjønner ikke.. er det ikke det du har gjort? Altså i tillegg til proteiner.

*forvirret*

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 30-01-06, 14:25   #11
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Å innta "mengder" med fett - hvor få karber?

Han sier det er vanskelig å gå OPP i vekt på fett og proteiner uten karber.

  Svar med sitat
Gammel 30-01-06, 14:35   #12
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Å innta "mengder" med fett - hvor få karber?

Opprinnelig lagt inn av Albertine

Han sier det er vanskelig å gå OPP i vekt på fett og proteiner uten karber.

Ååh, okei.

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 30-01-06, 17:13   #13
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Å innta "mengder" med fett - hvor få karber?

Atkins sier at du kan spise så mye som hjertet begjærer. Med det mener han at du kan spise til du er forsynt. Fortsetter du å spise etter at du er mett risikerer du å legge på deg.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 30-01-06, 17:25   #14
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Å innta "mengder" med fett - hvor få karber?

Opprinnelig lagt inn av Kristian

Atkins sier at du kan spise så mye som hjertet begjærer. Med det mener han at du kan spise til du er forsynt. Fortsetter du å spise etter at du er mett risikerer du å legge på deg.

Klokt, klokt.

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Melk Kristian Generell ernæringsdebatt 39 06-06-05 04:52
Sonen vs Atkins - ketose Huldr Atkins kosthold 16 06-07-04 09:37


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no