Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Huden følger ikke med

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-09-08, 22:57   #101
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Huden følger ikke med

Ventet på en kommentar, ja!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 04-10-08, 09:10   #102
Anitra
Seniormedlem
 
Anitra sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Skien
Alder: 54
Innlegg: 817
Anitra har en fantastisk aura rundt segAnitra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Huden følger ikke med

Dette med overflødig hud er det jeg er mest bekymret for. Magen min henger allerede, hvordan vil den da ikke bli etter kanskje 30 kg mindre? Men min lege har bare sagt jeg skal komme innom, så skulle hun søke meg på bukplastikk. Det er en liten gulrot for meg, og kanskje jeg da kan få nye pupper også? Jeg har små pupper nå, og med mange kilo borte vil det ikke være noe igjen vil jeg tro.

__________________
Bloggen
Anitra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-10-08, 15:23   #103
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Huden følger ikke med

Har ei venninne som har tatt av 60 kg og får ikke dekket bukplastikk eller pupper. Nå har ho overhodet ikke pupper igjen og du må ha ett heng på 7 cm eller plager med sopp og sånt får å få det dekket. Ho har bare ett heng på 1-2 cm og dermed må ho ut med 75 000 kr for både pupper og mage

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 04-10-08, 16:08   #104
Sepia
Medlem
 
Sepia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nær Bergen
Alder: 47
Innlegg: 57
Sepia er på en erverdig vei

Sv: Huden følger ikke med

Opprinnelig lagt inn av Fungirl, her.

Har ei venninne som har tatt av 60 kg og får ikke dekket bukplastikk eller pupper. Nå har ho overhodet ikke pupper igjen og du må ha ett heng på 7 cm eller plager med sopp og sånt får å få det dekket. Ho har bare ett heng på 1-2 cm og dermed må ho ut med 75 000 kr for både pupper og mage

De fleste sykehus/klinikker som utfører bukplastikk har et krav på minst 2 cm heng. Vet at enkelte har fått godkjent bukplastikk hvis de har plager med sopp eller eksem.
Har venninnen din prøvd å få godkjenning hos andre klinikker? Siden det er fritt sykehusvalg, kan hun prøve å få godkjent operasjon hos andre? www.frittsykehusvalg.no
Det er kirurgen på det enkelte sykehus som avgjør om en får dekket operasjon, fastlegen skal bare sende henvisning til det aktuelle sykehuset.

__________________





Sepia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-10-08, 16:20   #105
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Huden følger ikke med

Hun har vært hos flere og fått beskjed om at henget må være 7 cm eller plager som nevnt over for at de skal dekke det av alle dessverre. Og ho bor i bergen så der bør de jo sende henne rundt. Men skal selvsagt si det til henne. Kjipt å måtte betale så mye når man har vært så flink.

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 04-10-08, 16:56   #106
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Huden følger ikke med

Jeg synes det er kvalmende at reglene varierer sånn fra fylke til fylke. :dåne: Noen får ved 2 cm heng eller etter skjønn, mens andre blir resolutt nektet før de har 7-10 cm, samme hva. Jeg blir rasende!
Ei venninne av meg fikk dekket sin bukplastikk fordi "hun orket ikke gå rundt med en sånnen mage", og hun hadde omtrent ikke heng i det hele tatt. Mye mindre enn det jeg har nå, og jeg får hele tiden høre at magen min ser helt ok ut.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 04-10-08, 17:15   #107
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Huden følger ikke med

Enig med Iset, er blodig urettferdig mildt sagt.

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 04-10-08, 17:30   #108
Sepia
Medlem
 
Sepia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nær Bergen
Alder: 47
Innlegg: 57
Sepia er på en erverdig vei

Sv: Huden følger ikke med

Opprinnelig lagt inn av Fungirl, her.

Hun har vært hos flere og fått beskjed om at henget må være 7 cm eller plager som nevnt over for at de skal dekke det av alle dessverre. Og ho bor i bergen så der bør de jo sende henne rundt. Men skal selvsagt si det til henne. Kjipt å måtte betale så mye når man har vært så flink.

Her i Bergen er de irriterende-super-strenge... Bergen kirurgiske, som er den eneste privatklinikken som har avtale med NAV om bukplastikk i Bergen, kan jammen ikke operere mange om de har 7-10 cm heng som grense...
Sikkert fordi de får mindre penger for en dekket bukplastikk enn en privat-finansiert.
Hun kan selv bestemme hvor legen skal sende henvisningen (derav fritt sykehusvalg ). Om hun f.eks. vil bli operert i Oslo, får hun det meste av reiseregningen og andre utgifter dekket av NAV.

Og er selvfølgelig enig i at det er blodig urettferdig!!!

__________________





Sepia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-10-08, 18:17   #109
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Huden følger ikke med

Tusen takk for tips, skal ringe ho i morra

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 05-10-08, 16:35   #110
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Huden følger ikke med

Jeg tok full bukplastikk privat. Betalte 38600,- for bukplastikk med sammensying av magemuskler. Fikk det ikke offentlig da jeg hadde BMI over 30. Legen som opererte meg syns det var urettferdig fordi jeg ikke ser ut som om jeg har så høy BMI og resten av kroppen min var så symetrisk. Bare magen som ble helt feil, liksom.
Han skrev en legeattest om at dette var medisinsk nødvendig (fysisk og psykisk) og jeg fikk igjen 13000,- på skatten. Fordi det er så lange ventelister på sånne typer operasjon, innvilges det skattefradrag.

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 05-10-08, 18:22   #111
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Huden følger ikke med

Jeg søkte også om skattefradrag på min vektoperasjon, der er ventetiden på 3-4-5 år! Fikk avslag men skal klage det inn nå. De fleste har fått det gjennom på klagen, så jeg er spent. Her er det snakk om 30-40.000,. kroner.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 05-10-08, 19:09   #112
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Huden følger ikke med

Er så dumt når det er så stor forskjellsbehandling ut i fra hvor man bor!

Riktignok fikk jeg ikke skatteoppgjøret før på høsten, men det er jo innenfor samme år, i hvert fall.
Har en sak gående som har tatt 2 år så langt. Fikk pengene samtidig som et brev om at jeg ikke skulle hatt dem for de måtte se nærmere på saken!
Satser på at de har glemt meg!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 26-10-08, 17:46   #113
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Huden følger ikke med

Det finnes også et behendig lite massasje- apperat fra OBH som kan være fint å bruke!
Skal se om jeg finner en link senere.

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 13:45   #114
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Huden følger ikke med

Jeg vil bare tipse dere om å sende inn henvisningen selv, ikke la legen gjøre det. Han sender den til offentlig sykehus, og de har ofte ikke de beste referansene på slike operasjoner. Ei venninne av meg var på konsultasjon på SUS (sykehuset i Stavanger) nettopp og fikk avslag på 6 mm, og det tok legen på ØYEMÅL! Jeg har bedt henne klage på den møkkalegen og sende henvisningen sin direkte til et av de private sykehusene som har en avtale innenfor fritt sykehusvalg. Aleris i Oslo har det, og endel andre.
Jeg skal få henvisning av legen min, ta bilder av magen og brystene og sende henvisning og bilder direkte til det sykehuset jeg vil bli operert på, altså Aleris. Som regel får man komme raskere til da også, og private sykehus har som regel MYE flinkere kirurger.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Når man ikke følger noen filosofi Joika Lavkarbo generelt 13 27-10-08 13:25
Hva med huden? gullahar Ketolysekuren 3 26-04-08 16:06
Noen som følger RYP? Snow Andre dietter 10 05-03-06 22:38
Huden min flasser av og jeg har det ikke godt! Iset Lavkarbo generelt 29 29-01-06 13:26
Dere som følger blodtypedietten Emma Blodtypedietten 4 03-02-04 09:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no