Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Dette spiste jeg i går ...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-06-08, 15:49   #1
Frankie
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Rogaland, Sandnes
Alder: 44
Innlegg: 5
Frankie er på en erverdig vei

Dette spiste jeg i går ...

Hei ! Jeg er 178 høy, og veier nå 93 kg. Har gått på ketolysekuren i tre uker i dag. Dette er hva jeg spiste i går, hvordan er det i forhold til optimal forbrenning etc?


---Kaffe i løpet av dagen: ---
6dl = 3 gram karbo


Frokost:

5 stekte egg (antar det er rundt 500 gram?)
Protein: 11,3 x 3 = 56,5 g
Karbo: 0,3 x 3 = 0,9 g
Fett: 14 x 3 = 70 g


--- Lunch: ---
Salat med litt nøtter og skinke.

?


--- Middag: ---
3 løvbiffer (375 gram), med ost 12 flak (120 gram). Noe salat.

Protein 18 x 3,75 = 67,5 g
Karbo -
Fett 18 x 3,75 = 67,5 g

ost 12 flak (120 gram)
Protein 27 x 1,2 = 32,4 g
Karbo -
Fett 27 x 1,2 = 32,4 g


--- Kvelds: ---
1 løvbiff (125 gram)

Protein: 18 x 1,25 = 22,5 g
Karbo : - g
Fett: 18 x 1,25 = 22,5g

4 flak ost (40 gram)

Protein 27 x 0,4 = 10,8 g
Karbo -
Fett 27 x 0,4 = 10,8 g



--- Totalt ---
Protein: 189,7 gram - 758,8 kcal
Karbo: 3,9 gram - 13,6 kcal
Fett. 203,2 gram - 1828,8 kcal

Kcal: ca 2601

Frankie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 15:56   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Dette spiste jeg i går....

Hvor er grønnsakene?

Husk at mesteparten av karbene skal komme fra grønnsaker (som vokser over jorda). Dette for å gi kroppen de vitaminer og mineraler den trenger for å fungere og forbrenne optimalt

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 17:16   #3
Frankie
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Rogaland, Sandnes
Alder: 44
Innlegg: 5
Frankie er på en erverdig vei

Sv: Dette spiste jeg i går....

Jeg hadde salat til lunch og grønnsaker til middag. Hvor mye karb regner man for 100g blandet salat?

Frankie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 19:24   #4
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 57
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Dette spiste jeg i går....

det var veldig mye ost...og lite grønt.

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 20:03   #5
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Dette spiste jeg i går....

Trøkk i deg brokkoli! Supermat, med noenlunde lite karbser. Du skal over 15, under 20g karbser totalt per dag. Veldig lite karbser i salat.

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 20:31   #6
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Dette spiste jeg i går....

Er også mer enn 0,3 gr karbs i egg. er ca 0,9 g pr egg hvis du spiser hele egget. Dette iallefall ifølge boka til Torkil.
Er enig med de andre at du har for lite grønt. Hvis du ser på bloggen min under matverden så finner du hva jeg spiser av grønt hver dag. Jeg ligger på maks 15 gr karbs pr dag.

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jippi! Jeg Klarte det. På sykkel til Hallingdal Kristian Livets lyse side 15 05-10-08 23:39


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no