Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Oppskrift på ei god, ketolysevennlig sjokoladekake

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-05-09, 00:37   #1
Sassy88
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 85
Sassy88 er på en erverdig vei

Oppskrift på ei god, ketolysevennlig sjokoladekake

Ja, jeg vet at det er tonnevis av oppskrifter under "oppskrifter", men det er ikke alle det står karboinnhold på, og det er jo så mange sider å leite seg gjennom.

Så, er det noen som har ei god oppskrift, med totalt karboinnhold de vil dele?

__________________


Sassy88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 16:05   #2
Lizzi
Medlem
 
Lizzi sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Drammen
Innlegg: 112
Lizzi er på en erverdig vei

Sv: Oppskrift på ei god, ketolysevennlig sjokoladekake

Anbelfaler Black Sunday kaken. Den er kjempegod. Karb innholdet avhenger av hvilken sjokolade du velger å bruke.

__________________
Sometimes the dreams that come true are dreams you never even new you had
Lizzi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 17:42   #3
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Oppskrift på ei god, ketolysevennlig sjokoladekake

Sjokolademoussekake

Mandelbunn
125 g. malte mandler
3/4 -1 dl Splenda kjørt til melis i foodprocessor (Om du liker det søtt ta største mengde Splenda)
4 eggehvitter

Stivpisk eggehvittene, bland det andre forsikt i. Ha i rund kakeform som er kledd med bakepapir i bunnen. Stek ved 175 grader i ca 20 -25 minutter, avkjøles i forma. Når kaka er kald tar du den ut av forma, rengjør forma og har kaka tilbake i den.

Mousse
250 g. sukkerfri (helst 70%) mørk sjokolade feks Cavalier eller Valor
4 Eggeplommer
½ dl. Cognac eller Whisky
7 dl. Kremfløte

Smelt sjokoladen i vannbad, pass på at det ikke kommer vanndamp på den, da blir den kornete. Bland whiskeyen i sjokoladen, kjøl ned til ca 25 grader, pisk inn 1 og 1 eggeplomme, bland godt mellom hver. Pisk fløten stiv, tilsett 1/3 av den i sjokoladekremen, bland godt men med LETT hånd, tilsett resten av kremen og vend den lett inn med slikkepott. Hell moussen over kaka som ligger i den rengjorte forma. Sett kaldt, 6 t i kjøleskap eller 1 t i fryseren. Pynt med smeltet, mørk sukkerfri sjokolade du ringler over - eller kremdotter og hele kaffebønner. Sett kaldt igjen til du serverer.

----------------------------


Trøffelkake

Denne kan ikke beskrives engang - må bare oppleves! SMELTER ¨på tunga!

Ingredienser:
250 g sukkerfri sjokolade (70 % eller mer) fra Cavalier eller Valor
2 ss cognac eller whiskey
6 dl kremfølte
4 ts instant kaffepulver
1 ts malt kanel
kakaopulver (100 %) til å drysse over


Smelt sjokoladen i vannbad sammen med 1,5 dl fløte og 2 ss brennevin - ikke bruk for sterk varme så det svir seg. La avkjøle til ca 40 grader.

Mens du venter, kler du en springform med bakepapir el plastfilm (kaken skal ikke i ovnen)

Pisk fløten, kaffepulveret og kanelen - MEN IKKE STIVT! Den skal være som tjukk milkshake - Når fløten renner fra vispen skal sporet den etterlate forsvinne etter ett til to sek.

Bland sjokoladen og kremen forsiktig, vær lett på hånden. Rør med metallskje til konsistensen er myk og lett.

Hell røren i den kledde formen, og glatt ut overflaten med baksiden av en skje. Sett kaken i kjøleskapet, og la den "sette" seg en times tid. La gjerne stå over natten (men da må formen være dekket med plastfolie).

Åpen springformen, fjern forsiktig sidene. Legg et serveringsfat over kaken, vend opp ned, fjern springform-bunnen og alt bakepapiret / plastfilmen. Dryss kakaopulver (gjennom en sikt, så den ikke klumper) over. Server kaken kjølig i tynne skiver.

Dette smaker som en blanding mellom sjokolademousse og sjokoladekake - virkelig ubeskrivelig god - og den SER sinnsykt fristende ut også!







Har ikke regna ut karber på noen av disse....

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 19:34   #4
Sassy88
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 85
Sassy88 er på en erverdig vei

Sv: Oppskrift på ei god, ketolysevennlig sjokoladekake

Opprinnelig lagt inn av Lizzi, her.

Anbelfaler Black Sunday kaken. Den er kjempegod. Karb innholdet avhenger av hvilken sjokolade du velger å bruke.


Den så jeg på ja, men jeg så den inneholdt kaffe, og jeg liker ikke det
Men man kjenner kanskje ikke kaffesmaken så godt?

__________________


Sassy88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 20:36   #5
Lizzi
Medlem
 
Lizzi sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Drammen
Innlegg: 112
Lizzi er på en erverdig vei

Sv: Oppskrift på ei god, ketolysevennlig sjokoladekake

Jeg merker ikke kaffeinnholdet. Tror du ikke gjør det hvis du ikke er veldig var for det. Drikker ikke kaffe selv siden jeg ikke liker det, men bruker det i kaker og glasurer.

__________________
Sometimes the dreams that come true are dreams you never even new you had
Lizzi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kan noen hjelpe meg oppskrift til ketolysevennlig brød? Lollypop! Ketolysekuren 20 31-08-07 16:46
Oppskrift på en god sjokoladekake? touran Ketolysekuren 14 05-06-07 10:23
Sjokoladekake Iset Bakst 14 17-10-06 10:27
Sjokoladekake? Stella Oppskrifter 7 28-09-06 16:21
sjokoladekake snoopygirl Bakst 4 21-01-05 13:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no