Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Lavkarbo-øl?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-01-11, 18:46   #1
jornit
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6
jornit er på en erverdig vei

Lavkarbo-øl?

Hei,

Jeg er helt ny her og bestilte Ketose pakke igår på nett, dvs bok og stix + noen tabletter. Nå er planen å ta av ca. 15 kg. Er 39 år, mann, 186cm, og 99 kg. Dvs en BMI på 28-29. Jeg bør vel ligge på ca. 24-25.

Fra å ha vært en meget veltrent idrettutøver med matchvekt på 87 Kg, gikk jeg gradvis opp i vekt. For 7 år siden fulgte jeg "The Zone" dietten, og gikk ned 17 kg på 3 mnd (fra 107 til 90 kg). Så har jeg siden da gradvis fått en dårligere livsstil med lite trening og dårlig og rask mat pga travel hverdag med jobb og alle andre unskyldninger.

Har snudd opp ned på en del nå, og ser frem til å starte "kuren" når ketose utstyret ankommer i posten ! Har allerede vært på lavkarbo sidne nyttår og er ned litt over en kg.

Så til et par spørsmål:
1. Når man kommer i ketose, hvor fort gjort er det å komme ut igjen? Dvs - hva skal til for å ødelegge opplegget?

2. Ser at lavkarbo øl er en drikk som går an. Hvilke mengder snakker vi om her som ok?

Jeg liker å ha det litt ekstra hyggelig i helgene, og da går det gjerne en sixpack både fredag og lørdag, kanskje til og med mer. Utelukkende lavkarbo øl, Ringnes Lite er favoritten. Drikker ikke annen alkohol.

Vil denne helgeutskeielsen ødelegge for ketosekuren? Denne typen øl inneholder jo knapt nok karbo, men ift kalorier kommer man jo opp i svimlende mengder dersom det går med en 6-pack. Gjelder ikke kalori regnestykket overhodet dersom man følger ketose kuren?

Veldig nysgjerrig på dette, så dertil takknemlig for svar!

jornit er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 19:23   #2
Modezty
Seniormedlem
 
Modezty sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 54
Innlegg: 569
Modezty har en fantastisk aura rundt segModezty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo ØL?

Det er 1 kh/100 ml LITE øl - dvs. 5 karbo pr. boks. En six-pack gir da 30 kh som er godt over ketosenivå for de fleste.. + at man gjerne spiser ca 10-20 kh til måltidene?

Du må selv finne ut hvor terskelen din for å falle ut av ketose er, min er ganske høy - og jeg kan være i ketose opp mot 40 kh - mens andre faller ut av ketose på mye lavere kh nivå.

Hva med å unne deg en eller to bokser, og heller kose deg med dem?

__________________
Modezty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto, fri for gluten, egg og melk Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 19:44   #3
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo ØL?

Opprinnelig lagt inn av Modezty, her.

Hva med å unne deg en eller to bokser, og heller kose deg med dem?

Eller bare holde seg unna en stund og oppdage at det smaker like grusomt som det gjorde da man var fjortis!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 19:47   #4
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo ØL?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Eller bare holde seg unna en stund og oppdage at det smaker like grusomt som det gjorde da man var fjortis!

Utvanna øl med mye kullsyre.... Bedre med EN boks Guinness!!!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 19:59   #5
lillefetetrine
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 1
lillefetetrine er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo ØL?

Nå er det en stund siden jeg var "inne" i kuren, men har startet opp igjen... Hvis man er flink i ukedagene, går det fint å drikke litt øl uten å hoppe helt ut av ketosen, mener jeg. Jeg gikk selv ned ca 20kg på 5mnd, og hadde min vin evt øl i helgene. Det er viktig å huske på at man ikke tåler særlig alkohol når man er i ketose...kanskje halvparten! Glemte meg et par ganger...det var ikke lurt! I ketolyse kuren skal man vel ha max 15-20 karber pr dag, i en 1/2l lavkarbo øl er det ca 5, så får du vurdere selv.... Lykke til!!!

lillefetetrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 20:19   #6
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo ØL?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Utvanna øl med mye kullsyre.... Bedre med EN boks Guinness!!!

Jeg mente øl generellt, og HVERTFALL mørkt!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 20:21   #7
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo ØL?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg mente øl generellt, og HVERTFALL mørkt!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 20:32   #8
tjeldberg
Medlem
 
tjeldberg sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 176
tjeldberg er på en erverdig vei
Smile

Sv: Lavkarbo ØL?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Eller bare holde seg unna en stund og oppdage at det smaker like grusomt som det gjorde da man var fjortis!

Øl har aldri smakt stygt Heller ikke som fjortis.

Brennvin er ett alternativ.. men ulempen med å drikke alkohol er at man gjerne blir fysen på noe spiselig.. å da er det ikkje alltid like lett å begrense karboen. Min anbefaling er å holde deg til max to lavcarbo øl, ca 10karbo. Da holder du deg gjerne i ketose selv om du spiser 20karbo. Samt at det blir lettere å ikke bli fristet. (Det med å ha lyst på mat når jeg drikker er en veldig personlig erfaring, jeg ikkje kan påstå gjelder alle. Meeen det selges merkeli mye middelmådig kebab i helgen...)

__________________
Me out
tjeldberg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse og lchf Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 21:07   #9
jornit
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6
jornit er på en erverdig vei
Question

Sv: Lavkarbo ØL?

Takk for alle svar !

Høres ut som om lavkarbo øl da tilsvarer noe i nærheten av "flytende brødskiver"..

Men legger til at under "The Zone" greia, så puttet jeg det jeg ville i skuffen fredag og lørdag. Og det virket fortsatt ift vektreduksjon.

Så det viktigste spørsmålet er vel fortsatt hvor "fort gjort" er det å havne ut av ketose?

jornit er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 11:33   #10
Seric
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 9
Seric er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo-øl?

Jeg var i ketose etter et par dager. Litt aktivitet hjelper på å brenne det du har lagret av karber i kroppen og får deg raskere inn i ketose.

Jeg har sikkert brukt noen feil begreper her, men regner med at poenget er forståelig.

__________________


Seric er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no