Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ketolyse og Metformin

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-03-08, 03:18   #1
Tussa
Seniormedlem
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 4.169
Tussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastisk

Ketolyse og Metformin

Hvordan er den kombinasjonen?
Hvis jeg skal prøve ketolyse, så har jeg ikke lyst til å slutte med Metformin - jeg brukte laaang tid på tåle dem.

__________________


Tussa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tussas eget valg Svar med sitat
Gammel 20-03-08, 09:16   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse og Metformin

Jeg har vært i ketose i 2 måneder og har brukt Metformin 500mgx2 nesten hele tiden.
Har ikke vært noe problem. Blodsukkeret mitt har ikke gått ned mye.
Metformin alene gir ikke fare for for lavt blodsukker.

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 20-03-08, 12:59   #3
LilleVille
Medlem
 
LilleVille sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 347
LilleVille har en fantastisk aura rundt segLilleVille har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketolyse og Metformin

Såvidt jeg har fortstått er det ingen fare å ta Metformin når man går på ketolyse-kuren (selv om det står på pakningsvedlegget at man ikke skal ta dem hvis man er i ketose), men de fleste vil oppleve at det ikke er nødvendig å ta dem.. Og ingenting er vel bedre enn å ikke trenge å ta medisiner tenker jeg da? Jeg har ikke diabetes, men er insulinresistent. Derfor har jeg gått på metformin i 4 år nå. Men når jeg er i ketose tar jeg dem ikke, spiser jo ikke noe som setter i gang insulinproduksjonen noe voldsomt likevel tenker jeg.. Men jeg tåler dem fint så lenge jeg tar dem sammen med mat, og har ikke noe problem med å begynne igjen da. Mannen min har diabetes 2, og tør ikke helt å slutte med metformin enda. Han har vært i ketose i 7 uker nå, og gått ned 10 kg. Er veldig fornøyd med det da. Blir spennende å se når han skal til legen om langtidssukkeret er merkbart bedre, i så fall kan han kanskje kutte ned på metformin han også

__________________

LilleVille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, 50-70 g karber fra fiber og grønnsaker, 1200-1800 kcal om dagen. Svar med sitat
Gammel 20-03-08, 14:05   #4
Tussa
Seniormedlem
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 4.169
Tussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse og Metformin

Takk for svar.

Jeg skal ned "bare" 10 kg, og selvsagt kan jeg kutte Metformin den stunden. Poenget er at jeg ikke ønsker ny tilvenning, for jeg slet voldsomt med det sist, og det tok veldig lang tid før jeg var kvitt alle bivirkninger. Tar ikke sjansen på at det skal gå knirkefritt etter flere uker uten Metformin, når jeg skal tilbake til Tussas filosofi.

__________________


Tussa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tussas eget valg Svar med sitat
Gammel 20-03-08, 15:17   #5
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Ketolyse og Metformin

Pass bare på om du blir kvalm, det ble nemlig jeg da jeg var i ketose samtidig som jeg tok metformin. Klarte omtrent ikke å få i meg mat, og det var veldig vanskelig. Nå tok jeg en saftig dose da, 3x850 mg og jeg vil tro at lavere doser vil gå bedre.

  Svar med sitat
Gammel 21-03-08, 00:41   #6
Tussa
Seniormedlem
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 4.169
Tussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse og Metformin

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Pass bare på om du blir kvalm, det ble nemlig jeg da jeg var i ketose samtidig som jeg tok metformin. Klarte omtrent ikke å få i meg mat, og det var veldig vanskelig. Nå tok jeg en saftig dose da, 3x850 mg og jeg vil tro at lavere doser vil gå bedre.

Ja, det med kvalmen har jeg tenkt på. Jeg tar også 3 x 850 mg.
Kuttet du ut ketolyse, eller Metforminen?

__________________


Tussa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tussas eget valg Svar med sitat
Gammel 21-03-08, 10:23   #7
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Ketolyse og Metformin

Jeg kuttet ut metforminen, og da gikk det mye bedre. Jeg trenger jo strengt tatt ikke å ta den når jeg er i ketose. Til uka skal jeg prøve meg på ketose igjen, og da kutter jeg metforminen fra dag 1.

  Svar med sitat
Gammel 21-03-08, 11:36   #8
Tussa
Seniormedlem
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 4.169
Tussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse og Metformin

Jeg vet man ikke trenger den, men det er en ny tilvenning jeg tenker på. Strevde sånn sist.

__________________


Tussa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tussas eget valg Svar med sitat
Gammel 21-03-08, 14:54   #9
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Ketolyse og Metformin

Jeg tar alltid opptrappingen ganske kjapt, ikke fordi jeg tåler den bedre enn andre men fordi jeg er veldig gal og liker bivirkningene... På den måten at jeg automatisk holder meg unna sukker fordi jeg vet at jeg får vondt av det, altså. :knegg:

Men jeg tror du må veie for og imot her, om du vil være kvalm hele tiden på ketolyse eller være dårlig den tiden det tar å trappe opp metforminen igjen.

  Svar med sitat
Gammel 21-03-08, 15:56   #10
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse og Metformin

Du må jo ikke slutte pga ketolyse. Er ikke sikkert du blir kvalm eller noe. Jeg tåler metformin bedre i ketose enn til vanlig.

Du kan begynne som normalt og heller bare trappe ned litt om du opplever rare bivirkninger du tror kommer fra kombinasjonen.

Metformin finnes også i 500mg. Bare å be legen om en resept om du vil gå litt ned i dose!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 22-03-08, 01:53   #11
Tussa
Seniormedlem
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 4.169
Tussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse og Metformin

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Jeg tar alltid opptrappingen ganske kjapt, ikke fordi jeg tåler den bedre enn andre men fordi jeg er veldig gal og liker bivirkningene... På den måten at jeg automatisk holder meg unna sukker fordi jeg vet at jeg får vondt av det, altså. :knegg:

Men jeg tror du må veie for og imot her, om du vil være kvalm hele tiden på ketolyse eller være dårlig den tiden det tar å trappe opp metforminen igjen.

Liker bivirkingene!? Ja, du er gal.

Jeg hadde bivirkninger hele døgnet nærmest. Fikk nesten ikke i meg mat, og det aller meste kom raskt ut igjen. Æsj altså.

__________________


Tussa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tussas eget valg Svar med sitat
Gammel 22-03-08, 01:54   #12
Tussa
Seniormedlem
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 4.169
Tussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse og Metformin

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Du må jo ikke slutte pga ketolyse. Er ikke sikkert du blir kvalm eller noe. Jeg tåler metformin bedre i ketose enn til vanlig.

Du kan begynne som normalt og heller bare trappe ned litt om du opplever rare bivirkninger du tror kommer fra kombinasjonen.

Metformin finnes også i 500mg. Bare å be legen om en resept om du vil gå litt ned i dose!

Ja, jeg kommer til å begynne som normalt, så får jeg bare se hvordan det går.

__________________


Tussa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tussas eget valg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Endre litt på Ketolyse. Nille eller andre som er flinke med forskjellige filosofier. SkinnyToBe Ketolysekuren 11 08-01-08 18:05
Ketolyse og metformin? Linn H Ketolysekuren 4 19-07-07 07:19
EAT og ketolyse, noen som har prøvd begge deler? LilleVille Lavkarbo generelt 0 29-11-06 11:30
enda fler spørsm. ang. metformin pysa PCOS og karbohydratkontroll 18 30-08-05 09:33
Ketolyse og Metformin? timich Ketolysekuren 3 03-07-05 23:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no