Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hva gjør du?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-03-08, 14:18   #1
Tussa
Seniormedlem
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 4.169
Tussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastisk
Question

Hva gjør du?

1) Hva gjør du i situasjoner hvor du er invitert hjem til noen på middag/syforening/andre sosiale sammenkomster som innebærer mat?
Tar du med mat selv? Eller plukker du bort det verste, og spiser det som er minst verst?

2) Hvis du skal være på farten hele dagen? Hva slags mat har du med deg? Hva slags mat kjøper du, hvis behovet er der for mat NÅ, og du ikke har med noe?

3) Når andre forteller deg at det du driver med er livsfarlig, teit og dumt?

__________________


Tussa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tussas eget valg Svar med sitat
Gammel 23-03-08, 14:31   #2
Grovsnus
Medlem
 
Grovsnus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 460
Grovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snill

Sv: Hva gjør du?

Slitsomt med folk som forteller deg hva du bør og ikke bør. Hvis vi skulle lekse-opp for dem om sukkerforbruk så kunne det bli noen herlige krangler. Prøv å bli enig om at vi (og de) har forskjellig tilnerming til mat, og slanking.
En ting som ikke tar store plassen er en tube med bacon-ost. Og noen få FIBER-RIK kjeks, noen få carber pr stk. Bacon-osten på tube er det 0 carber i. Metter godt.
-Så var det sosiale sammenhenger da.
Går det ikke å si at du er alergisk ovenfor carber-stivelse. Og derfor desverre må nøye deg med fett og proteiner.

Mvh Grovsnus
Ha en fin dag.

Grovsnus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er tilbake til en mellomting Ketolyse/Skaldemann Svar med sitat
Gammel 23-03-08, 14:32   #3
Lisbeth
Seniormedlem
 
Lisbeth sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 56
Innlegg: 11.149
Lisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør du?

1) Hva gjør du i situasjoner hvor du er invitert hjem til noen på middag/syforening/andre sosiale sammenkomster som innebærer mat?
Tar du med mat selv? Eller plukker du bort det verste, og spiser det som er minst verst?

Plukker bort det værste

2) Hvis du skal være på farten hele dagen? Hva slags mat har du med deg? Hva slags mat kjøper du, hvis behovet er der for mat NÅ, og du ikke har med noe?

Har med Atkinsbar eller kjøper pølse uten brød/lompe

3) Når andre forteller deg at det du driver med er livsfarlig, teit og dumt?

Spør de hvorfor karbohydrater er bra for kroppen.. det har de aldri noe godt svar på..

__________________



Lisbeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-03-08, 14:37   #4
Tussa
Seniormedlem
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 4.169
Tussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør du?

Nr 3 har jeg ikke opplevd da, men regner med det kommer.
Folk er vant til at jeg kutter ned på karbohydratene, for det har jeg jo gjort lenge nå.
Men det er jo noe helt annet enn ketolyse.

__________________


Tussa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tussas eget valg Svar med sitat
Gammel 23-03-08, 15:56   #5
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva gjør du?

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

1) Hva gjør du i situasjoner hvor du er invitert hjem til noen på middag/syforening/andre sosiale sammenkomster som innebærer mat?
Tar du med mat selv? Eller plukker du bort det verste, og spiser det som er minst verst?

2) Hvis du skal være på farten hele dagen? Hva slags mat har du med deg? Hva slags mat kjøper du, hvis behovet er der for mat NÅ, og du ikke har med noe?

3) Når andre forteller deg at det du driver med er livsfarlig, teit og dumt?

1. Jeg spør hva som står på menyen og at jeg har kuttet ut gjær, mel, sukker, melk, + pasta, poteter og ris for å se om magen min kan bli bedre, he,he Er det mat som ikke passer inn i mitt kosthold så ta jeg med meg noe fra fryseren, ingen som har blitt sure av den grunn.

2. Da lager jeg en salat og har i veska eller litt omelett, eller tar med en skive å to med brød eller muffins jeg har bakt og en tube med baconost, nøtteog ostemuffinsene er knallgode.

3. Dette har jeg aldri opplevd ennå, men er så pass fersk i gamet kun 4 uker at det kommer vel

Lykke til med ditt prosjekt

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 23-03-08, 15:59   #6
Tussa
Seniormedlem
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 4.169
Tussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør du?

Lykke til med ditt prosjekt og!
Hvor mye har du gått ned?

__________________


Tussa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tussas eget valg Svar med sitat
Gammel 23-03-08, 16:07   #7
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva gjør du?

2 kg ned de første 2 ukene, så opp 2 den tredje og ned igjen 2 den fjerde, så nå blir det veiing igjen på fredag. Fatter ikke hvorfor vekta kan hoppe opp 2 kg på 1 døgn. Har 6 kg som jeg vil ha bort før mai og 3 til iløpet av sommeren. Så nå blir det full sjerpings med telling av karber helt pinlig nøye, selv om jeg føler at jeg har tellt og tellt på disse karbene

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 23-03-08, 16:20   #8
Tussa
Seniormedlem
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 4.169
Tussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør du?

Lykke til!

__________________


Tussa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tussas eget valg Svar med sitat
Gammel 23-03-08, 17:07   #9
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Hva gjør du?

1. De jeg kjenner godt forteller jeg det til, og tar evt med meg noe eller ber om at de tenker på meg når de lager mat...(til de jeg kjenner godt ja..)
2. Baconpølse u/brød. Eller løper innom butikk med ferskvare og kjøper omlett, kyllinglår eller lunsjkake.
3. Spør om de syns jeg ser så dårlig ut??

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 23-03-08, 17:55   #10
Tussa
Seniormedlem
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 4.169
Tussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør du?

Opprinnelig lagt inn av luringen, her.

1. De jeg kjenner godt forteller jeg det til, og tar evt med meg noe eller ber om at de tenker på meg når de lager mat...(til de jeg kjenner godt ja..)
2. Baconpølse u/brød. Eller løper innom butikk med ferskvare og kjøper omlett, kyllinglår eller lunsjkake.
3. Spør om de syns jeg ser så dårlig ut??

Hva er lunsjkake?

__________________


Tussa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tussas eget valg Svar med sitat
Gammel 23-03-08, 18:58   #11
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør du?

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

1) Hva gjør du i situasjoner hvor du er invitert hjem til noen på middag/syforening/andre sosiale sammenkomster som innebærer mat?
Tar du med mat selv? Eller plukker du bort det verste, og spiser det som er minst verst?

jeg spiser noe før jeg drar, og spiser der det jeg kan/har lyst på, og bryr meg ikke om hva de sier..

2) Hvis du skal være på farten hele dagen? Hva slags mat har du med deg? Hva slags mat kjøper du, hvis behovet er der for mat NÅ, og du oikke har med noe?
baconpølse uten brød, lavkarbo pizza, vafler m noe på, kyllingsalat...

3) Når andre forteller deg at det du driver med er livsfarlig, teit og dumt?

har fått noen spm, men bryr meg ikke om hva de sier, pleier og å si jeg ikke tåler hvetemel, for mange vet ikke helt hva lavkarbo er.. forteller heller om alt jeg kan spise, og de fleste bare ler av hele greia, så ingen stygge diskusjoner her.

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva gjør jeg feil? Mellorina Spørsmål og svar 1 10-01-08 18:42
Hva gjør jeg feil? Megvel Spørsmål og svar 5 06-01-08 23:20
Nei nå lurer jeg virkelig på hva jeg gjør galt! Kokosbolla :o) Ketolysekuren 15 16-08-07 23:03
Hva gjør jeg med den fæle ånden min? lindaalv Lavkarbo generelt 6 26-02-06 11:03


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no