Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Kan man spise for mye fett?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-10-07, 11:55   #1
KrissiFontaine
Medlem
 
KrissiFontaine sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 58
Innlegg: 282
KrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snill

Kan man spise for mye fett?

Jeg må innrømme at jeg alltid har vært glad i fett. Jeg elsker meierismør, og har aldri skjært av fettranden på kotelettene. Tidligere syntes jeg jo dette var litt flaut, og det ga meg dårlig samvittighet. Men nå skjønner jeg jo at fett er bra, og en viktig ingrediens i kostholdet (ikke bare på Ketolyse-kuren). Så nå koooser jeg meg med god samvittighet. Har akkurat bakt brød med mye MCT olje i og skar meg to skiver mens det enda var varmt og hadde ett godt lag med meierismør som smeltet på skivene... Hmmmmmm!

Jeg går sakte, men sikkert ned i vekt, selv om det går litt saktere nå, når jeg nærmer meg målet mitt. Men kan jeg få i meg for mye fett også?? Eller er inntaket mitt OK, så lenge jeg går ned i vekt?
Har ikke regnet ut hvor mye fett jeg får i meg i løpet av en dag.

__________________
Mine Tanita-tall


KrissiFontaine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-10-07, 12:53   #2
KrissiFontaine
Medlem
 
KrissiFontaine sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 58
Innlegg: 282
KrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snill

Sv: Kan man spise for mye fett?

Opprinnelig lagt inn av KrissiFontaine, her.

Jeg må innrømme at jeg alltid har vært glad i fett. Jeg elsker meierismør, og har aldri skjært av fettranden på kotelettene. Tidligere syntes jeg jo dette var litt flaut, og det ga meg dårlig samvittighet. Men nå skjønner jeg jo at fett er bra, og en viktig ingrediens i kostholdet (ikke bare på Ketolyse-kuren). Så nå koooser jeg meg med god samvittighet. Har akkurat bakt brød med mye MCT olje i og skar meg to skiver mens det enda var varmt og hadde ett godt lag med meierismør som smeltet på skivene... Hmmmmmm!

Jeg går sakte, men sikkert ned i vekt, selv om det går litt saktere nå, når jeg nærmer meg målet mitt. Men kan jeg få i meg for mye fett også?? Eller er inntaket mitt OK, så lenge jeg går ned i vekt?
Har ikke regnet ut hvor mye fett jeg får i meg i løpet av en dag.

Var dette ett veldig tåpelig spørsmål? Siden ingen svarer, mener jeg...

__________________
Mine Tanita-tall


KrissiFontaine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-10-07, 13:14   #3
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Kan man spise for mye fett?

Opprinnelig lagt inn av KrissiFontaine, her.

Jeg går sakte, men sikkert ned i vekt, selv om det går litt saktere nå, når jeg nærmer meg målet mitt. Men kan jeg få i meg for mye fett også?? Eller er inntaket mitt OK, så lenge jeg går ned i vekt?
Har ikke regnet ut hvor mye fett jeg får i meg i løpet av en dag.

Så lenge du spiser lite karber er det helt OK å pøse på med fett. Og så lenge vekta går ned og du trives med det er det iallefall ikke noe problem.

Det var IKKE et dumt spørsmål i det hele tatt. Men på en eller annen måte har posten unnsluppet mitt vaktsomme øye !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 07-10-07, 13:32   #4
KrissiFontaine
Medlem
 
KrissiFontaine sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 58
Innlegg: 282
KrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snill

Sv: Kan man spise for mye fett?

Hmmmm... kan alltid stole på Nille...

Vet du, jeg kunne tenke meg å spise slik jeg gjør nå for alltid, jeg stortrives med lite karber og mye fett (og proteiner selvfølgelig...).. Men antar at det ikke er så lurt i lengden, kanskje...

Jeg får gjøre opp status når målet mitt med vekta er nådd, og se hvordan jeg går videre derfra.

Krissi

__________________
Mine Tanita-tall


KrissiFontaine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kan man spise dette? prøvepia Lavkarbo generelt 28 22-10-06 23:42
1000 tråden!!! HP Livets lyse side 1036 23-05-06 13:44
Kan man spise FOR MYE mat...? (atkins) bride2be Atkins kosthold 13 11-10-05 19:27
noen som vet noe.. sommerfugl Fysisk og mental helse 31 02-07-05 17:01


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no