Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Kjøpe mat ute

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-12-08, 18:59   #1
Bacon
Medlem
 
Bacon sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 121
Bacon er ny på veien

Kjøpe mat ute

Jeg vet ikke om det finnes en slik tråd fra før av, visste ikke helt hva jeg skulle søke på...

Jeg er fersk på ketose og så langt har det vært enkelt bestemme maten selv. Men nå skal jeg skal reise bort, og har ikke tilgang til kjøkken. Er litt usikker på hva jeg skal spise "on the go", og når jeg f.eks sitter på café/restaurant.
Skjønner jo at det spørs fullstendig på menyen på de respektive uteplassene, men noen generelle tips hadde vært fantastisk!
Egg & bacon har de jo ofte på plasser heldigvis. Er usikker på hvor mye salat man kan spise, og hvilke grønnsaker i salaten som bør ligge igjen.

Nå for tiden kan det jo bli lange dager med julegaveshopping uten at man har mulighet til å ha med matpakke. Om dere er på farta og trenger et kjapt måltid, hva kjøper dere da?

På forhånd tusen takk!

Bacon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Baconinfisert Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 19:24   #2
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Kjøpe mat ute

Jeg kjøper kyllingvinger om jeg har tilgang til mikro Åsså en liten boks rømme som jeg dypper dem i !

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 19:33   #3
LilleM0r
Seniormedlem
 
LilleM0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Trønder i Tigerstaden
Alder: 63
Innlegg: 2.833
LilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressurs

Sv: Kjøpe mat ute

Jeg spiser ute på restaurant flere ganger i uken - og jeg har ennå ikke vært en plass hvor de ikke tilpasser menyen etter mine ønsker.
Det er bare å si i fra - jeg sier at jeg har allergi og blir syk dersom de jukser
Jeg sier at jeg skal ha rent kjøtt eller fisk, sauser uten mel og ekstra grønnsaker i stedet for poteter.

Min erfaring er at de fleste ønsker å yte service - det er bare å si i fra.
Lykke til!

__________________
Mål - ned 20 kilo

LilleM0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- nu mere Skaldeman :) Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 21:00   #4
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Kjøpe mat ute

Har litt paranøtter i bilen

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 21:07   #5
Tiram
Medlem
 
Tiram sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Rett vest
Innlegg: 99
Tiram er ny på veien

Sv: Kjøpe mat ute

Opprinnelig lagt inn av Bacon, her.

Skjønner jo at det spørs fullstendig på menyen på de respektive uteplassene, men noen generelle tips hadde vært fantastisk!
Egg & bacon har de jo ofte på plasser heldigvis. Er usikker på hvor mye salat man kan spise, og hvilke grønnsaker i salaten som bør ligge igjen.
Hvor mye salat du kan spise tar du fort på øyemål etter et par uker med veiing og oversikt over salatlaging.

Nå for tiden kan det jo bli lange dager med julegaveshopping uten at man har mulighet til å ha med matpakke. Om dere er på farta og trenger et kjapt måltid, hva kjøper dere da?

Jeg pleier å spise mye før jeg går ut jeg. Jeg spiser ikke så ofte som før, og spiser jeg et solid måltid før jeg går ut holder det lenge.
Og er det helt krise har jeg hørt noen som spiser hamburger, og kaster brødet.
Jeg har aldri prøvd.. (men vær litt obs på grønnsaker på hamburgeren, mais er det mye kh i og noe kh vil det være i drssingen som er på)

__________________
Tiram er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 21:26   #6
Bacon
Medlem
 
Bacon sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 121
Bacon er ny på veien

Sv: Kjøpe mat ute

Takk for gode svar!
Jeg skal manne meg opp og utfordre servitørene på café og restaurant. Jeg føler meg alltid så teit når jeg "krever" noe, men LilleM0r har jo helt rett, de fleste ønsker jo å yte service.
Og så må jeg bare få noen til å geleide meg med makt forbi sushi-restaurantene.

Ble plutselig så vanskelig når man ikke har tilgang til kjøkken og må spise alle måltider ute mens man farter.

Hvordan er det med sånne typiske 7-11 ostepølser med bacon? Om jeg pælmer brød/lompei søpla selvsagt.


Sist redigert av Bacon : 15-12-08 kl 00:02.
Bacon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Baconinfisert Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 23:18   #7
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Kjøpe mat ute

Jeg spiste hamburger (uten brød) og ostepølse med bacon (uten brød) i "krisedager", og det gikk helt ok på ketosen min

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 07:57   #8
Nessy
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 31
Nessy er på en erverdig vei

Sv: Kjøpe mat ute

Jeg spiser kyllingsalat på mc'donalds uten krutonger og dressing, eller hvis jeg går på cafe eller lignende så serverer de som regel salat. Spiser ofte salat med kylling og bacon eller gresk salat.

Faren min gikk på denne dieten før og han fortalte at han ofte kjøpte salat på mc og en QP i tilegg som han hadde i salaten (uten brøden)

__________________




Nessy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Stevia - kjøpe fra USA supha Spørsmål og svar 3 04-12-08 20:29
Hva bør jeg kjøpe hos lavkarbopikene? MoaMoa Ketolysekuren 12 11-11-08 16:56
Kjøpe-is / Sans? Petronella Spørsmål og svar 8 10-03-08 15:35
Hva kan man kjøpe? Knut Spørsmål og svar 7 20-11-07 16:26
Hva bør jeg kjøpe med meg fra USA? Trilla Kosttilskudd 3 26-09-05 20:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no