Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Hvilke koteletter er best?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-12-10, 17:31   #1
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Hvilke koteletter er best?

Jeg beveger meg varsomt for muligens å tørre spise annet enn kylling og reinsdyr. Svin er utelukket, men tenker teste storfe og lam. Vet fra barndommen at det var noen koteletter som var svært gode, andre var svært salte og rare i smaken. Noen koteletterfarne her?

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-12-10, 18:37   #2
Grovsnus
Medlem
 
Grovsnus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 460
Grovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snill

Sv: Hvilke koteletter er best?

Sommerkoteletter kan være salte, de er også røkt. Men hvis du kjøper ukrydra, så bestemmer du jo selv hvor salte de skal være.
Nakke koteletter av storfe er vel de "feteste", lam er jo magert kjøtt, fettet ligger utapå. Så hvis du tar med det i steikinga så blir det bra.
Svin, nakkekoteletter er også bra. Men hvorfor vil du ikke spise svinekjøtt?
Mvh Grovsus

Grovsnus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er tilbake til en mellomting Ketolyse/Skaldemann Svar med sitat
Gammel 11-12-10, 22:25   #3
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Hvilke koteletter er best?

Hva mener du med best? best for dietten eller best på smak?

Når jeg hører ordet kotelett så tenker jeg svinekoteletter med en gang så jeg blei litt overraska da jeg så at svin var utelukket. Hvis ikke ville jeg anbefalt nakkekoteletter som har marinert fett (15,5g/100). Vanlig svinekoteletter kan komme opp i det fettnivået, men da er det synelig kant med spekk. Ikke alle som liker det. Nå er jo tiden for ribbe som er det tykket med mest fett (35,1g/100)

Av okse er det vel entrecôte som har marinert fett, men ikke på langt på nær så mye som svinenakke (11,5/100).

Lam er magrere. Jeg spiser vel mest fårikålkjøtt og skivet lammelår. Fårikålkjøtt er det joe mest fett i av de alternativene.

Jeg er også glad i vilt, men nesten alt vilt er veldig magert kjøtt. Fettet må komme fra tilbehøret.

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 11-12-10, 22:26   #4
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hvilke koteletter er best?

Svinekoteletter er snadder!
Vel og merke hvis man får tak dem som ikke er blitt foret med fiskemel...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 18:19   #5
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvilke koteletter er best?

Med best tenkte jeg på smak, ja, Sylwester. Håpet du skulle svare siden jeg vet du spiser koteletter

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Koteletter Enid Middag 2 29-09-11 19:20
Koteletter juli82 Spørsmål og svar 8 08-09-10 04:01
Gratinerte koteletter Iset Middag 4 11-02-10 19:44
Koteletter i cola Hell´s Chicken Middag 6 27-01-09 16:59
Tilbehør til koteletter Spungeworthy Oppskrifter 11 17-08-06 10:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no