Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Lavkarbopizza

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-03-11, 01:04   #1
Malifika
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 1
Malifika er på en erverdig vei

Lavkarbopizza

Da jeg leste dette føltes det nesten for godt til å være sant. Kan vel umulig være helt karbofri med så mye ost? (Oppskrifra kommer lenger ned). Jeg går på Xtravaganza nå og er i ketose, og planlegger en karbofri diett når jeg er ferdig med å drikke shake. Er enda ikke så oppdatert på hvilke prodokter som er karbofrie, så hadde vært fint med noen tilbakemeldinger fra noen som kanskje vet litt mer enn meg?



Innlegget med oppskriften:
En bunn garantert uten soya-bismak Alle andre jeg har prøvd (bl.a ketolyse pizzamixen) smaker jo så grusomt at det er til å spy av! Denne er bare helt hærlig! Dere MÅ prøve!!! Både mannen min og brødrene mine har godkjent den og unegen merket ikke at det var en annen pizza

7-8 mellomstore egg
1 pk philadelphia naturell
1ts oregano
1ts hvitløkspulver
1ts bakepulver

Mikser alt dette i mixmastern, så heller jeg det på en bakeplate..eventuelt langpanne om dere har sånne flate plater Husk bakepapir!!! (Den er VELDIG flytende, men skal være sånn!)

Så tar jeg og rasper godt med ost oppå dette og gjennomsteker den, tar på fyll og ost, og steker til osten er sånn pittelitt gyllen!

Mitt fyll:
Litt sukkerfri ketchup
Litt rød pesto
Litt knust hvitløk
Litt oregano
***Alt dette blander jeg til en saus og brer utover bunnen***

Dette er to forskjellige fyll. Det står / i mellom for å skille. Man skal altså ikke ha begge deler på en pizza.

Stekt kjøttdeig/kyllingfilet i terninger+bacon
Løk/Løk
Sopp/Sopp
paprika/Ananas

grillkrydder
oregano
OST OST OST

Skjærer den opp og legger den over på rist ganske umiddelbart etter steking.. vi liker jo ikke vassen pizza??



Så, hva mener dere?

Malifika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-03-11, 07:08   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo pizza.

Skal vi se:

I bunnen er det totalt ca 8,9 karber fra osten (3,2 pr 100g. Boksen er 200g) og egga ( 0,3 pr 100g, og ett medium egg er ca 50g) + krydder ( utgjør kanskje 1 karbe tilsammen)

så blir det fyllet i tillegg.
Så dette er en lavkarbo pizza

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 08-03-11, 08:23   #3
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo pizza.

Og osten det er karber i er philadelphia`n. I vanlig gulost er det zero karber
(bare vær sikker på at det er OST, i enkelte poser med ferdig revet ost er det mye juksegreier. Er det ost skal det stå OST og ikke bare "revet", "topping" eller annet lurt )

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-03-11, 08:55   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo pizza.

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Og osten det er karber i er philadelphia`n. I vanlig gulost er det zero karber
(bare vær sikker på at det er OST, i enkelte poser med ferdig revet ost er det mye juksegreier. Er det ost skal det stå OST og ikke bare "revet", "topping" eller annet lurt )

Og i vanlig ost kan det være 1 karbe pr 100g, men leverandør er ikke pliktig til å opplyse det

Ellers er det viktig det med jukseosten som du skriver

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 08-03-11, 13:51   #5
Leoline
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Alder: 38
Innlegg: 64
Leoline er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbopizza

Opprinnelig lagt inn av Malifika, her.

Da jeg leste dette føltes det nesten for godt til å være sant. Kan vel umulig være helt karbofri med så mye ost? (Oppskrifra kommer lenger ned). Jeg går på Xtravaganza nå og er i ketose, og planlegger en karbofri diett når jeg er ferdig med å drikke shake. Er enda ikke så oppdatert på hvilke prodokter som er karbofrie, så hadde vært fint med noen tilbakemeldinger fra noen som kanskje vet litt mer enn meg?



Innlegget med oppskriften:
En bunn garantert uten soya-bismak Alle andre jeg har prøvd (bl.a ketolyse pizzamixen) smaker jo så grusomt at det er til å spy av! Denne er bare helt hærlig! Dere MÅ prøve!!! Både mannen min og brødrene mine har godkjent den og unegen merket ikke at det var en annen pizza

7-8 mellomstore egg
1 pk philadelphia naturell
1ts oregano
1ts hvitløkspulver
1ts bakepulver

Mikser alt dette i mixmastern, så heller jeg det på en bakeplate..eventuelt langpanne om dere har sånne flate plater Husk bakepapir!!! (Den er VELDIG flytende, men skal være sånn!)

Så tar jeg og rasper godt med ost oppå dette og gjennomsteker den, tar på fyll og ost, og steker til osten er sånn pittelitt gyllen!

Mitt fyll:
Litt sukkerfri ketchup
Litt rød pesto
Litt knust hvitløk
Litt oregano
***Alt dette blander jeg til en saus og brer utover bunnen***

Dette er to forskjellige fyll. Det står / i mellom for å skille. Man skal altså ikke ha begge deler på en pizza.

Stekt kjøttdeig/kyllingfilet i terninger+bacon
Løk/Løk
Sopp/Sopp
paprika/Ananas

grillkrydder
oregano
OST OST OST

Skjærer den opp og legger den over på rist ganske umiddelbart etter steking.. vi liker jo ikke vassen pizza??



Så, hva mener dere?

Ser kjempegodt ut!!
Skal prøves! Har du regnet hvor mye karber den inneholder??

__________________





Always remember : You shine!!
Leoline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver ketolyse.....;) Svar med sitat
Gammel 29-03-11, 17:25   #6
krjulus
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 1
krjulus er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbopizza

Tenkte jeg skulle prøve denne i dag.... Høres veldig god ut... Det eneste jeg ikke har klart å s noe sted er hvor mange grader og ca hvor lenge den bør steke.... Skal man ha ost oppå "røra", sette den inn og steke den ganske ferdig for så å ha på fyllet?

krjulus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har ikke bestemt meg enda.. Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 10:33   #7
annis
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 1
annis er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbopizza

Hei!

Er ny her inne, men har prøvd denne lavkarbopizzaen...og den er KJEMPE GOD. Jeg har brukt tomatpure med lite karb i og grilla kylling som fyll....veldig godt.

Er også i ketose, men spiser mat uten karbo. Baker brød,knekkebrød og lager masse god mat.....så det er ikke noe problem når du er ferdig med shakene


Lykke til!

annis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse kuren Svar med sitat
Gammel 08-04-11, 23:16   #8
Ego
Medlem
 
Ego sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 51
Ego er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbopizza

Takk for oppskrift, denne ble prøvd i dag! Kjempegod! Anbefaler å steke bunnen ganske lenge, for å "tørke" den litt ut, fikk bedre stekt bunn i kantene, som ikke smakte egg, men pizzabunn!

__________________
Mine mål på veien:

Ego er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 18-04-11, 17:29   #9
Hilde pilde
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1
Hilde pilde er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbopizza

Den pizzaen va nydelig nam,nam

Hilde pilde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbopizza - 1 karb per slice! Salt Middag 23 14-10-09 18:21
Hva er den ultimate lavkarbopizza? aslaug Generell diskusjon 1 25-08-09 07:22


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no