Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Ketose mer enn 6 mnd

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-01-07, 20:31   #1
shady
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 52
shady er på en erverdig vei

Ketose mer enn 6 mnd

Jeg leser forskjellige steder at det ikke er forsket på langtidsvirkningene av å være i kostindusert ketose mer enn et halvtår.

Jeg runder halvtårsgrensen straks, og ligger på ca 20 g kh per dag fortsatt. Men vet at jeg holder meg i ketose på ca 40-50 g kh. Mer enn dette har jeg ikke lyst til å spise. Rett og slett fordi jeg får en veldig sterk sultfølelse når jeg ikke er i ketose.

Dessuten vil jeg fortsatt ned et par-tre "ønskekilo", selv om jeg egentlig er ganske fornøyd nå. Men er det farlig? Burde jeg snakke med en lege? Jeg ser for meg at svarene vil variere veldig ut fra hvilken kostholdsfilosofi legen tror på....

__________________





shady er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for tiden gravid med kostkontrollert svangerskapsdiabetes Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 21:06   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Ketose mer enn 6 mnd

Jeg har vært i ketose mye lenger enn 6 mnd. sjøl, og om du er i fin form og føler deg frisk & rask - dvs. ikke har noe problemer med det, er det etter min mening OK å fortsette. Selv gikk jeg til kontroll hos lege hver 6. mnd av andre årsaker. Siden blodprøvene mine var OK var det ingen grunn til å lavære. Min kropp funker også best på ketogent kosthold. Men jeg går ikke ned lenger da..... og er vel ikke i ketose lenger heller......

En annen ting er at det ikke er så lurt å være i ketose helt til du har nådd målet ditt. Du bør begynne å øke på karbene slik at du finner ut hvor din grense går. Det er nyttig å vite for fremtidig vedlikehold av vekten. Om du har lest boka til Atkins om vedvarende, pre-vedlikehold og vedlikehold vet du hva jeg mener. Atkins advarer mot å leve på 20 karber - det er for lite for vedvarende og veldikehold. Og en av årsakene er at du kan sette ned karbeaksepten din - dlik at du rett og slett tåler mindre og mindre før du legger på deg. Og det kan jeg skrive under på er lite lurt..

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Da var jeg... Mimma Ketolysekuren 17 10-11-06 19:23
Hjelp! jeg vet ikke hva jeg skal gjøre! Amagetha Atkins kosthold 19 28-04-06 16:14
Fettforbrennende treningstips mofe Trening 4 28-04-05 19:18
Mer energi, gladere, ryddigere hjerne ! Marianne Fysisk og mental helse 6 20-12-04 02:41


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no