Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Kosttilskudd

Kosttilskudd for Pus og Fido

Kosttilskudd Spørsmål, tips og anbefalinger av vitaminer, mineraler og andre kosttilskudd.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-11-05, 10:24   #1
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk
Post

Kosttilskudd for Pus og Fido

Opprinnelig lagt inn av VG/Mozon

Kjæledyr-industrien når stadig nye høyder. Den siste trenden er kosttilskudd for våre firbente venner.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=108926

Endelig en avis-artikkel om kosttilskudd uten uttalelse fra en kritisk ekspert

Hva synes dere? En bra utvikling?

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 01-11-05, 10:41   #2
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Kosttilskudd for Pus og Fido

Syns det er kjempebra at folk blir mer bevisste på dyrenes helse. Det er sørgelig mange som gir dyrene søppelmat idag. Middagsrester med lite proteiner og mye karbohydrater, dårlig våtfor ala Friskies-boks som hovedmat, godterier osv.
Da jeg hadde katt kjøpte jeg kun skikkelig bra anbefalt for hos dyrlegen. Det var etter anbefaling fra ei venninne, før det visste jeg ikke bedre og kjøpte boksemat i butikken! Da jeg gikk over til det sunne tørrforet sluttet katten å miste så mye pels, pelsen ble blankere og glattere, han så mer muskuløs ut rett og slett. Katten ble en helt annen katt!

Det er for få som vet dette, de tror boksematen i butikken er grei nok. DEN ER IKKE DET!

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 01-11-05, 10:45   #3
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Kosttilskudd for Pus og Fido

Opprinnelig lagt inn av Iset

Det er for få som vet dette, de tror boksematen i butikken er grei nok. DEN ER IKKE DET!

Ikke Sheba heller?

Jeg synes det er greit at folk tar vare på helsen til dyrene sine, og sørger for skikkelig mat og vitaminer til dem. Men jeg finner det ganske komisk når noen jeg kjenner forsøpler seg selv til tusen og ikke tar kosttilskudd selv, kjøper dyrt dyrlegefor til hunden og forer den med vitaminer. Men på seg selv, så er det jo klart at kosthold og vitaminer ikke har noe å si.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 01-11-05, 10:47   #4
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Kosttilskudd for Pus og Fido

Opprinnelig lagt inn av Lise

Ikke Sheba heller?

Jeg synes det er greit at folk tar vare på helsen til dyrene sine, og sørger for skikkelig mat og vitaminer til dem. Men jeg finner det ganske komisk når noen jeg kjenner forsøpler seg selv til tusen og ikke tar kosttilskudd selv, kjøper dyrt dyrlegefor til hunden og forer den med vitaminer. Men på seg selv, så er det jo klart at kosthold og vitaminer ikke har noe å si.

Kjenner ikke til Sheba...

Ja jeg skjønner hva du mener. Jeg mener man må tenke på seg selv også. Men på den annen side så har man jo frivillig tatt på seg ansvaret for et dyr, og da syns jeg man må sette dyrets helse ganske langt opp på listen.
Det er jo altfor mange som tar for lett på det å ha dyr. Å ha dyr er et meget stort ansvar, et ansvar man har påtatt seg frivillig for opptil 20-25 år, kanskje enda lenger.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)

Sist redigert av Iset : 01-11-05 kl 12:15.
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 01-11-05, 12:08   #5
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Kosttilskudd for Pus og Fido

Min pus får ikke boksemat om jeg ikke trenger å få i ham medisiner el. lign. Om man ikke pusser tennene til katta hver dag vil de få mer tannstein etc. om de spiser boksemat hver dag.

Klok av skade fra tidligere kattedyr som har eid meg, valgte jeg denne gangen å høre på veterinæren - som forøvrig IKKE er forhandler av foret jeg bruker. Det er tørrfor "Hills Science Plan - Natures Best". Det inneholder akkurat passe av alle næringsstoffer katta trenger. Og har gleden av en katt med hvite friske tenner, flott tjukk pels og utmerket helsetilstand. Nå får han vel i seg en del uhumsketer ute, proteiner av bl.a det flygende slaget. Men nå har jeg iallefall gjort det beste jeg føler jeg kan gjøre for pusen min.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 01-11-05, 12:12   #6
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Kosttilskudd for Pus og Fido

Ja det er Hill's vi også brukte. Hvit sekk med rosa på.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 01-11-05, 12:14   #7
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Kosttilskudd for Pus og Fido

Kastrerte hannkatter SKAL forøvrig ha spesialfor. Hill's, den med rosa på (husker ikke det rette navnet på akkurat den, er flere typer) var den vi ble anbefalt. De kan få urinveisproblemer og nyreproblemer og andre farligere ting om de får boksemat hver dag, eller feil mat. Svært mange som ikke er klar over dette. Jeg vet ikke hvorfor det er slik, men spør veterinæren.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 02-11-05, 21:41   #8
205gti16v
Medlem
 
205gti16v sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Kristiansand
Alder: 44
Innlegg: 324
205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys

Sv: Kosttilskudd for Pus og Fido

http://www.olivers.no/ Dette er bra for

__________________
Medlem av rein matklubben
Medlem av Barnehageliga'n


Drevon: Fedmeepidemien har ingen god forklaring som kan dokumenteres vitenskapelig.

Ønsker meg eit bombekalorimeter sånn at eg kan forbrenne maten sånn som ernæringsrådet vil eg skal http://www.houm.no/produkter/bombekalorimetre.htm




Shut up, Brain, or I'll stab you with a Q-tip!
Homer Simpson
205gti16v er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lutz,Skaldeman,Polezynski,Kwaznievski. Svar med sitat
Gammel 02-11-05, 23:20   #9
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Kosttilskudd for Pus og Fido

Hvor mye koster maten til katten, i måneden?

En katt skal vel ha vaksiner, div. piller? Hvor mye utgjør dette i året?

Så tørrfôr er det beste uansett?

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 03-11-05, 01:12   #10
nomma
Seniormedlem
 
nomma sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 51
Innlegg: 1.942
nomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt likt

Sv: Kosttilskudd for Pus og Fido

Vi har ett valg når vi velger mat, det har ikke dyrene, de må spise det de blir servert, derfor sverger jeg til kvalitetsfôr.
Jeg hadde til i sommer hatt en stor hund på ca 45 kilo.. han fikk kronisk mavekatar av å spise dårligfôr.
Hills er ett kjempe fôr, men fantes ikke forhandler her i nærheten så jeg gikk over til Royal Canin's spesial for for store hunder med sensitiv mage.. og mave kataren bedret seg betraktelig..
Nå kommer det snart en omplasserings katt i huset og den skal avvennes fra kitekat/friskies og til Royal Canin for katt.. Det er dyrere, men dog så mye bedre..

__________________
Ho Nomma



"her we go again"
nomma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-11-05, 16:57   #11
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Kosttilskudd for Pus og Fido

Generelt så kan man si at om dyret har blank pels - er den i god helse, og får god mat Vi begynte etter noen år, å gi pusen vår fisk annenhver dag, og hun fikk strålende skinnende pels

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 03-11-05, 17:10   #12
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Kosttilskudd for Pus og Fido

Opprinnelig lagt inn av donjuanwannabe

Hvor mye koster maten til katten, i måneden?

En katt skal vel ha vaksiner, div. piller? Hvor mye utgjør dette i året?

Så tørrfôr er det beste uansett?

Du må regne med et par hundre kroner pr mnd. i for. Hos oss går det en 2 kilos pose med for pr mnd ca. Den koser 169 kr. Men så regner jeg med at "Morris the Cat" jakter og spiser en del når han er ute også.... Innekatter spiser kanskje mer....

Ja, de fleste mener at tørrfor er det beste. Ikke kasterte katter kan få nyrestein hvis de ikke drikker nok når de får bare tørrfor. Det er virkig å alltid ha full vannskål ved siden av. Vi har maten stående fremme hele tiden, og han spiser når han vil/gidder. Bortskjemte lille f***. Som jeg skrev tidligere så bruker vi "Hills Science Plan - Natures Best". De har kattungefor, voksen katt for, gammelkatt for og spesialfor for det ene og det andre. Det inneholder akkurat passe av alle næringsstoffer katta trenger. Men Royal Canin er sikkert like bra. Det viktigste er å ikke kjøpe bilig for på supern. I tillegg liker katten veldig godt vår mat, så han får av og til et bit laks, torsk elle reker (rått) når jeg lager mat. Han stjal en gang et kyllingbryst (rått) som han fortærte under senga vår på soverommet !! Merkelig nok ble han ikke sjuk av det......

Vi tar katten med til dyrlegesjekk/vaksiner en gang pr år. Det koster 4-500 kroner. I tillegg gir vi ormekur Banminth et par ganger i året. Den koster en 60-70 kroner for en kur. Sommerhalvåret gir vi også Frontline Vet mot lopper/lus & flått. Husker ikke prisen på det. 2-300 for en pakke med 3-4 porsjoner. Kastrering inkl. ID merking kosta 7-800kroner. Vi har hatt ham hos dyrlege for diverse sksdenbehandling også. Det har kosta rundt en 1000-lapp hver gang....

Det er jo bra du skal ha leilighet i 1 etg. Da er det mye enklere å slippe katten ut og inn. Vår katt mjauer og står på døra når han vil ut og mjauer og banker/skraper på vinduet når han vil inn.... enkelt og greitt...

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 03-11-05, 18:13   #13
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Kosttilskudd for Pus og Fido

Vi bruker også Royal Canin. Har i tillegg Specific nå, fordi vi nettopp har fått en katt til, og oppdretteren brukte Specific. Gir i tillegg vitaminer på tube. Også litt for kosens skjyld, det smaker visst veldig godt. De får også litt våtfor av og til, for variasjonens skjyld, men bare Whiskas, som visstnok er det eneste av "butikkforene" som er tilrådelige å gi.

PS: Håper ikke fòret vårt fører til blank pels
Se bildet av pusen min i signaturen

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste

Sist redigert av nalana : 03-11-05 kl 22:19.
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 04-11-05, 01:46   #14
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Kosttilskudd for Pus og Fido

Tusen takk!

Men jeg får ikke bra fôr på Rema eller Bunnpris altså? Må jeg bestille på nett?

Men hvorfor skulle katten bli syk av kylling? Den er jo rovdyr og liker vel litt rått kjøtt av og til. (eller tenkte du på div. støv o.l. under senga?)

Opprinnelig lagt inn av Nille

Vi har hatt ham hos dyrlege for diverse sksdenbehandling også. Det har kosta rundt en 1000-lapp hver gang....



Hva i all verden hvilken behandling er "sksden"?

Må alle katter ha slik behandling og hvor ofte?

Pris er egentlig ikke så viktig, har jo vokst opp med katter hele livet og de er så hærlige! Det er jo som en miniløve eller minitiger, har jo akkurat samme bevegelsene og væremåte.

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 04-11-05, 13:55   #15
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Kosttilskudd for Pus og Fido

Du behøver ikke å bestille mat på nett, men hvis du handler maten på dyrebutikk eller hos dyrlegen så kan du være ganske trygg på at katten får noe som er bra for den. Hvis det skulle være vanskelig å få til hver gang det er tomt, så tror jeg Whiskas er ganske ok, og det får du jo i vanlig butikk. Tror allikevel ikke jeg ville hatt det som fast fòr.
Når det gjelder kylling, så er det kanskje beina folk er mest redde for. De er jo så skarpe hvis de blir tygd i stykker, og derfor ikke anbefalt å gi til katter.

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 04-11-05, 14:04   #16
nomma
Seniormedlem
 
nomma sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 51
Innlegg: 1.942
nomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt likt

Sv: Kosttilskudd for Pus og Fido

Sitat:

Men jeg får ikke bra fôr på Rema eller Bunnpris altså? Må jeg bestille på nett?

Dyrebutikker selger merker med bra for, litt forskjellig ut fra hvilke kjeder de er i.. Ellers har alle dyrleger og dyreklinikker.. det er der man får kjøpe foret Hill's som Nille snakker om..

Sitat:

Men hvorfor skulle katten bli syk av kylling? Den er jo rovdyr og liker vel litt rått kjøtt av og til. (eller tenkte du på div. støv o.l. under senga?)



Er litt enig med deg.. men når dyrene har kun spist en type for hele livet kan de de få forbigående mavebesver med å plutselig spise noe annet.. Hvis en skal bytte fôr til ett dyr.. det gjelder også fra merke til merke.. så er det best å ta det gradvis.. slik at maven får regulert seg..
Nå har jeg mest kjennskap til hund jeg da men....Det er en god del som har begynt å fore dyrene sine med BARF.. dvs.. naturlig for som rått kjøtt, rå fisk, egg osv samtidig som man tilsetter kosttilskudd i form av mineraler/vitaminer og fettsyrer.. det er jo dette som er naturlig for dyrene.. Men det er veldig mye arbeid og søl med å holde på sånn..

Sitat:

Hva i all verden hvilken behandling er "sksden"?

Tror nille mener skader... de kan fort koste 1000,- kr.. Dyrlege er ikke billig..
når jeg hadde hunden min til utredning.. ble tatt blodprøver og rønken måtte jeg ut med 5000,- gla jeg hadde forsikring så jeg slapp unna med 1000,- i egenandel..


Jeg har alltid vært mest hundemenneske, men siden vi måtte avlive hunden vår i sommer og dattra mi har allergi mot hund så skal vi nå få oss katt.. vi bor på gård, svigers har en kastrert hannkatt men det ble så tomt og stille i huset etter hunden, savner ett pelsvesen å kose med.

__________________
Ho Nomma



"her we go again"
nomma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-11-05, 17:16   #17
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Kosttilskudd for Pus og Fido

Opprinnelig lagt inn av donjuanwannabe

Men hvorfor skulle katten bli syk av kylling? Den er jo rovdyr og liker vel litt rått kjøtt av og til. (eller tenkte du på div. støv o.l. under senga?)

Katten har blitt sjuk av rå kylling før (tjugods) - men han spiser jo fugl og mus.... Sannsynligvis var kyllingen for "ren" i forhold til uhumskhetene har får i seg ellers, -- vet ikke jeg, spydde gjorde han iallefall !

Sitat:

Hva i all verden hvilken behandling er "sksden"?


Ehhh - det skulle stått skadebehandling, - litt tyrkleif bare...
Han forsvarer territoeriet sitt vettu, og har fått noen bitt fra andre katter. det bør behandles for det blir som regel alltid betendelse i, og den går ikke vekk av seg selv....

Når det gjelder foret, så behøver du ikke gå til dyrlegen eller på nett for å kjøpe heller. Vi kjøper vårt i vanlig dyrebutikk...

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 05-11-05, 09:57   #18
205gti16v
Medlem
 
205gti16v sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Kristiansand
Alder: 44
Innlegg: 324
205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys

Sv: Kosttilskudd for Pus og Fido

Opprinnelig lagt inn av 205gti16v

http://www.olivers.no/ Dette er bra for

Dei leverer på døra di i mesteparten av landet.

Dagens reklame

__________________
Medlem av rein matklubben
Medlem av Barnehageliga'n


Drevon: Fedmeepidemien har ingen god forklaring som kan dokumenteres vitenskapelig.

Ønsker meg eit bombekalorimeter sånn at eg kan forbrenne maten sånn som ernæringsrådet vil eg skal http://www.houm.no/produkter/bombekalorimetre.htm




Shut up, Brain, or I'll stab you with a Q-tip!
Homer Simpson
205gti16v er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lutz,Skaldeman,Polezynski,Kwaznievski. Svar med sitat
Gammel 09-11-05, 03:07   #19
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Kosttilskudd for Pus og Fido

Opprinnelig lagt inn av Cleo

vi har fôr til de mest kresne ganer

Jeg (og sikkert flere her) liker ikke reklame i forumet i 1. (FØRSTE) innlegg fra nye medlemmer!! Det er for lett å gjennomskue.


Denne burde vel slettes?!

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 13-01-06, 17:28   #20
Bolla Piggsvin
Medlem
 
Bolla Piggsvin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Oslo
Alder: 58
Innlegg: 113
Bolla Piggsvin har en fantastisk aura rundt segBolla Piggsvin har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kosttilskudd for Pus og Fido

Det blir ikke så mye dyrere med skikkelig tørrfor, katten spiser mindre av det enn av "søppelmaten". Kjøper du kattemat i dagligvarebutikk, produserer du veldig mye dyr avføring! Jeg tok inn en katt som var kastet ut av en nabo, vet at de hadde foret den med middagsrester og brød(!) Hos meg fikk hun Royal Canine fra første stund, og nå vil hun ikke ha noe annet (bortsett fra litt ost når jeg spiser det, da. Men det er nok bare for å være selskapelig...)

__________________


Bolla Piggsvin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 13-01-06, 17:32   #21
Bolla Piggsvin
Medlem
 
Bolla Piggsvin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Oslo
Alder: 58
Innlegg: 113
Bolla Piggsvin har en fantastisk aura rundt segBolla Piggsvin har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kosttilskudd for Pus og Fido

Opprinnelig lagt inn av donjuanwannabe

Hvor mye koster maten til katten, i måneden?

En katt skal vel ha vaksiner, div. piller? Hvor mye utgjør dette i året?

Så tørrfôr er det beste uansett?

Bare en advarsel når du skriver "piller". Ikke gi katten P-piller, da må du heller sterilisere henne. P-piller til katter er enda verre enn de mennesker tar, de får nesten bestandig jurkreft (altså deres form for brystkreft) etter noen år. En av våre katter måtte avlives fordi hun fikk blødende sår og hadde store smerter. Men da hun var ung, visste vi ikke bedre (hun ble nesten 20 år).

__________________


Bolla Piggsvin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 13-01-06, 17:42   #22
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Kosttilskudd for Pus og Fido

Har ikke lest hele tråden, men tenkte jeg skulle komme med mine erfaringer...

Hadde en Breton som jakthund i over 16 år før jeg lot henne vandre over til de evige jaktmarker en siste jakttur vi hadde på fjellet for noen år siden (ja, jeg gjorde det selv...)

Aldri har jeg sett sprekere hund... og foret hun fikk... ja det var utelukkende frysetørret kuvom og annen innmat og avskjær. Den pelsen skulle dere ha sett...

Hun fikk en rekke 1 premier med CK og best in show mv. på utstillinger, og mange spurte hva det var vi ga henne som for... dengang sa vi ingenting... men nå vet dere i det minste hva vi gjorde...

Husk, vi snakker om rovdyr her, som ikke spiser grønnsaker mv, men er genetisk konstruert for å spise mest mulig innmat og annet fett kjøtt...

Har sett at det selges frysetørret kuvom nå i flere velassorterte dyreforretninger...

Det er forresten en annen fordel med denne typen mat for våre firbeinte... de skiter nesten ikke i det hele tatt, og sjansen for tarmslyng er så og si ikke tilstede, da returen er bortimot lik 0...

Og så er denne maten så energitett at de spiser langt mindre enn de ville ha gjort med andre fortyper, så billigere er det også... og vitaminer og mineraler... aldri noe problem... for de fulgte med maten de... på den naturlige måten...

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 13-01-06, 17:46   #23
Bolla Piggsvin
Medlem
 
Bolla Piggsvin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Oslo
Alder: 58
Innlegg: 113
Bolla Piggsvin har en fantastisk aura rundt segBolla Piggsvin har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kosttilskudd for Pus og Fido

Helt enig med deg. Grunnen til at jeg vil anbefale Royal Canine (eller Iams, Hill's osv.) er at det så å si bare inneholder kjøtt og noe oljer. Men selvsagt er det aller beste for dyra å få rent kjøtt eller innmat. Ulempen er vel at det blir dyrt og/eller mye arbeid, men vi burde vel egentlig gjøre såpass for dyra våre...

__________________


Bolla Piggsvin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 13-01-06, 17:51   #24
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Kosttilskudd for Pus og Fido

Opprinnelig lagt inn av Bolla Piggsvin

Helt enig med deg. Grunnen til at jeg vil anbefale Royal Canine (eller Iams, Hill's osv.) er at det så å si bare inneholder kjøtt og noe oljer. Men selvsagt er det aller beste for dyra å få rent kjøtt eller innmat. Ulempen er vel at det blir dyrt og/eller mye arbeid, men vi burde vel egentlig gjøre såpass for dyra våre...

Vi er nok enige om dette, ja...

Men du, frysetørret kuvom er vakumpakket, eller frosset kuvom, er noe av det enkleste du kan gi hunden eller katta... det er bare å ta opp en pakke, og dele den i passende porsjoner, og fryse ned resten igjen.. på denne måten er dyra våre også sikret ferskest mulig mat i tillegg...

Og dyrt... vil ikke si det, husk, de spiser mye mindre med denne typen for, da energiinnholdet er så høyt at de ikke trenger store bitene... med mindre man er på jakt eller bruker hundene til sledekjøring eller lignende... men den pelsen... du skulle bare ha sett hva slik mat gjør med dyra... ikke til å tro...

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Må jeg ta kosttilskudd? Kaja Kosttilskudd 17 23-07-07 23:52
Kosttilskudd rives bort fra hyllene 1. august themonk Kosttilskudd 67 13-03-06 17:02
Vålerenga satser på kosttilskudd HP Kosttilskudd 2 02-11-05 21:44
Kosttilskudd i forbindelse med vekttap Dionysos Kosttilskudd 1 02-06-05 21:25
angående kosttilskudd! ayliah Atkins kosthold 16 30-05-05 15:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no