Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Betennelser og medisiner når på Ketolyse

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-04-11, 18:27   #1
Hinita
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 6
Hinita er på en erverdig vei

Betennelser og medisiner når på Ketolyse

Hei,
har prøvd å finne svar her inne på lavkarbo, men finner ikke noe som passer.
Startet på Ketolyse 15. februar. Har tatt av 7 kilo og er fornøyd med det. Men har i de siste to ukene slitt med betennelse i en albu og i et kne. Fikk Voltaren, som jeg reagerte veldig sterkt på (gikk i anafylaktisk sjokk). Siden jeg ikke kan spise det, fikk jeg Prednisol. Så begynner jeg å lese på pakningsvedlegget : der står det blandt annet at blodsukkeret kan øke og at man kan få sterkt hjertebank. Noe jeg merker godt, etter noen uker uten sukker. Jeg skjelver hele tiden.

Det jeg lurer mest på er om dette stopper hele "prosessen" i å være i ketose? Er dette grunnen til at alt stopper opp? Noen med erfaring der ute

Hinita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 18:41   #2
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Betennelser og medisiner når på Ketolyse

Prednisolon er kortisontabletter, ja? Har måttet bruke dem selv, men ikke opplevd det du beskriver - det som dog er velkjent er at kortison (over lang tid!) er styggedom, fordi det har apetittøkende/vektøkende effekt. Men jeg har aldri hørt at man risikerer det ved korttidsbruk - mulig skjelve-bivirkninger burde rapporteres til lege? Eller kanskje du kan øke litt på karboinntaket mens betennelsene behandles, og se om det føles bedre?

Ellers så er det jo sånn at betennelsesdempende medisin svært ofte fører til stillstand eller vektøkning - midlertidig. Man må nesten bare bite seg i det og tenke på at det forsvinner igjen når man er kvitt betennelsen og smerten - det er jo ikke tilrådelig å droppe viktig medisin av noen grunn. Grunnen til at "alt stopper opp" kan likegodt være smerten du har i utgangspunktet - smerte er stress, og da har ikke kroppen mye lyst til å konsentrere seg om å gå ned i vekt...

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 18:48   #3
Hinita
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 6
Hinita er på en erverdig vei

Sv: Betennelser og medisiner når på Ketolyse

Takk for svar

Du har nok rett i at smerte=stress.

Jeg får bare ta kuren ferdig og håpe på at jeg fortsetter i samme positive retning

Hinita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Betennelser i kroppen og lavkarbomat? Georgine Fysisk og mental helse 8 11-11-11 09:30
Krillolje - erfaringer ifbm med betennelser? mofe Kosttilskudd 1 26-11-09 16:07
Noe spesiell mat/kosttilskudd som demper betennelser? mofe Kosttilskudd 7 30-10-09 16:19
Tilfeldig med betennelser? Max Ketolysekuren 3 03-03-08 13:04
Gurkemei og betennelser guro Kosttilskudd 1 11-06-04 11:59


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no