Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Flere som skal begynne 1. mai?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-05-11, 13:41   #376
Euphita
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: nordvest
Alder: 51
Innlegg: 314
Euphita har en fantastisk aura rundt segEuphita har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Jeg la ett par frosne bringebær i hver muffins, var godt det og men ser for meg at sjokolade hadde sikkert vært mmmm.
Uff, nå spiste jeg nr.2 og

__________________



Euphita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på egenkomponert Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 16:29   #377
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Da jeg begynte på ketolyse for tre uker siden, bestemte jeg meg for å holde meg unna vanlig godteri i tre uker. I går var dagen endelig kommet og jeg koset meg med god samvittighet. I dag er jeg tilbake på lkhf og koser meg med lkhf med enda bedre samvittighet. Jeg har gått 5-6 km på roller blades og støvsugd hele huset, så nå skal det bli godt å få dusjet, men så fornøyd med egen innsats da.

Nesten alle her skriver at de har fløtesaus til maten, men hva gjør dere for å smakssette den? Det er så greit å få nye ideer. Til biff bruker jeg å steke bacon (og sopp noen ganger) i små biter og koker utav panna med fløte. Med litt salt og ganske mye pepper så blir det topp til biff og brokkoli. Kan også kokes ut til det blir bacon- og soppstuing.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 17:53   #378
lucifine
Seniormedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 697
lucifine har en fantastisk aura rundt seglucifine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Mine fløtesauser er nokså A4, utkok av pannen og litt krydder. Muligens pittelitt av en kraftterning dersom det er lite utkok fra pannen.

I dag har jeg faktisk syklet! Hadde snuppa bakpå for første gang (hun er 16-17 kg) og det syntes hun var DØDSMORO! Fikk faktisk kjeft da vi kom hjem for hun vilel sykle mer.. Mannen tror det var ca 4 km, jeg syntes det var passe lang tur jeg. Akkurat passe sliten.

__________________
lucifine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 11:42   #379
Annne
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 134
Annne er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Jeg lagde også muffins i går, etter samme oppskrift som Euphita. Jeg knuste 25g 17% sjokolade oppi, og i halve røra blandet jeg i ei spiseskje kakaopulver også. Resultatet ble veldig bra Jeg slengte oppi litt fiberhusk også, vet ikke om det hadde vært nødvendig.. Og i motsetning til mitt gamle høykarbo-jeg, var det nok med en muffin.

Spiste en etter frokost i dag også. Var skikkelig fysen, men klarte til slutt å ta knekken på det med en kopp te med fløte. Det ble så mektig at jeg bare klarte halve koppen. Nå er det eksamenslesing på timeplanen, og en treningsøkt litt senere Ha en fin søndag alle sammen!

__________________
~Min Journal~


Annne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 11:51   #380
Paris
Seniormedlem
 
Paris sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 48
Innlegg: 812
Paris har en fantastisk aura rundt segParis har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Her står vekta bom stille
Nå er det INGEN kunstig søtning

__________________


Paris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 12:48   #381
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Opprinnelig lagt inn av Paris, her.

Her står vekta bom stille
Nå er det INGEN kunstig søtning

Du har jo gått ned fem kilo, så det handler nok om å gi kroppen litt tid. Det løsner helt sikkert igjen. jeg vet hvordan det er. Jeg er utålmodig selv jeg og jeg var enda mer utålmodig forrige gang da jeg skulle ned mye mer. Men jeg kom i mål.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 12:49   #382
Holtapp
Juniormedlem
 
Holtapp sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Stavanger
Innlegg: 24
Holtapp er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Hei Paris,
Samme her.......:S

Får så lyst å bare drite i hele kuren og spise noe. graps :P.
Så jeg jobber godt med meg selv om dagene. Leste også at manglende grønnsaker kunne være årsaken, men jeg har grønnsaker hver dag til middag.... Spiser sikkert ikke nok ..... ååå kjempefrustrert.
Det må jo løsne.....

__________________

Holtapp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 13:19   #383
Euphita
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: nordvest
Alder: 51
Innlegg: 314
Euphita har en fantastisk aura rundt segEuphita har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Det løsner helt sikkert!
Har på følelsen av at jeg ikke har gått ned noe jeg heller, mandag er veiedag men holde ut, det skal jeg

__________________



Euphita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på egenkomponert Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 14:10   #384
Holtapp
Juniormedlem
 
Holtapp sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Stavanger
Innlegg: 24
Holtapp er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Veiedag på tirsdag og håper det har stabilisert seg til det. Det var jo så veldig motiverende når det gikk ned heleveien. Pluss jeg leser om alle disse som har gått ned så sinnsykt mange kilo på kun noen måneder....
Fokus har jo kun holdt på i tre uker
Nå er det kyllingvinger med salat til lunsj.

__________________

Holtapp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 14:39   #385
lucifine
Seniormedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 697
lucifine har en fantastisk aura rundt seglucifine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

De sier at en skal ha grønnsaker til hvert måltid, så da lurer jeg på: hvilke grønnsaker spiser dere til frokost og kvelds? Her er det nemlig bare grønnsaker til middag og jeg trenger litt inspirasjon.

__________________
lucifine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 15:34   #386
Annne
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 134
Annne er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Åh, folkens.. Vet dere hva som skjedde med meg i dag? Jeg satte med tilbake for å lese pensum, leste en stund, og ble skikkelig søvnig.. (Satt i senga og leste, kanskje ikke det lureste jeg har gjort) Først duppet jeg av der jeg satt, med boka i hendene, så la jeg meg ned - - og plutselig var klokka tre! Herregud. Jeg aner ikke når jeg sovnet, men det kan ikke ha vært mye over ett.. Kan det være fordi jeg er tilbake i ketose etter noen dager på "kjøret"? Blir nesten bekymret for at jeg skal være gravid jeg - min venninne merket at hun var gravid fordi hun var så sliten hele tida..

Lucifine: Jeg spiser mye squash, asparges (koster bare 19kr på Kiwi nå! Løp og kjøp!), tomat, brokkoli og blomkål(begge gjerne som pure/mos), sellerirot, kjørvel, champignon, hjertesalat(kongen av alle salattyper!), agurk, purreløk og aubergine.

Squash passer til all slags mat og er kjempegodt å surre med champignon og purreløk, og kanskje litt fløte eller CF. Det tror jeg må være mitt favorittilbehør. Ellers synes jeg denne aspargessalaten med chevre så sykt digg ut! Bama er et bra sted å surfe rundt for inspirasjon til nye grønnsaker man kan bruke. De har faktisk også bedre næringstabeller på grønnsaker enn næringsinnhold.no har. En ny grønnsak på repertoaret kan være motiverende hvis man er litt matlei også, synes iallefall jeg.

Til frokost må jeg innrømme at det ikke så ofte blir grønnsaker.. JEg spiser sjelden kveldsmat, det blir ofte to "lunsjer" og sein middag. Ellers regnes sikkert bringebær til "grønnsaker" i denne sammenheng, eller? Poenget er vel at de inneholder litt karber, og masse vitaminer og good stuff..

__________________
~Min Journal~


Annne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 19:41   #387
Paris
Seniormedlem
 
Paris sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 48
Innlegg: 812
Paris har en fantastisk aura rundt segParis har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Ja jeg har nok en del å gå på når det gjelder grønnsaker.. det må jeg bli flinkere til å spise. Kanksje for lite kh som gjør det at vekta stoppa opp?

__________________


Paris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 19:48   #388
Euphita
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: nordvest
Alder: 51
Innlegg: 314
Euphita har en fantastisk aura rundt segEuphita har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Uff nå må snart energien komme tilbake til meg. Er helt skutt for tida jeg

__________________



Euphita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på egenkomponert Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 21:10   #389
trultemamma
Medlem
 
trultemamma sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 44
Innlegg: 147
trultemamma er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Anne: samme her, leser pensum og sovner i bøkene.... :S

Jeg har spist lavkarbopizza i helga og lavkarbois. mmmm. Nydelig.
Trives veldig godt med denne maten, vil ikek bytte tilbake!!

__________________

Vi kommer i mål alle som en, bare ikke gi opp.
Har startet mitt nye og bedre liv for siste gang - en kostholdsendring, ikke mer jojo.
trultemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life <3 Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 21:42   #390
Euphita
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: nordvest
Alder: 51
Innlegg: 314
Euphita har en fantastisk aura rundt segEuphita har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Helt enig Trultemamma! Jeg vil heller ikke bytte tilbake til høykarbo!

Har du oppskrift på isen?

__________________



Euphita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på egenkomponert Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 21:51   #391
trultemamma
Medlem
 
trultemamma sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 44
Innlegg: 147
trultemamma er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Her er min vri av denne oppskriften jeg fant her inne:
LAVKARBO IS; cookies `n &cream
3 eggeplommer,
en kartong pisket kremfløte,
litt vaniljeessens, 10 dråper
Har prøvd sukrinmelis og stevia, neste gang blir det en blanding av disse to.
Har også lært av Iset at det er smart å ha i gelatinpulver for å hindre at isen krystalliserer seg, så jeg blandet ut litt gelatinpulver i varmt vann før jeg hadde det i.
Lag eggedosis, bland i kremen og smak til med søtstoff og smak.

Ha 2-3 Decadence-advantagebars og et par neve nøtter (brukte nøtteblanding fra Plantasjen (!)) og grovhakk dette.

Bland alt sammen og frys.

Nydelig. Min (og familiens) favoritt!

__________________

Vi kommer i mål alle som en, bare ikke gi opp.
Har startet mitt nye og bedre liv for siste gang - en kostholdsendring, ikke mer jojo.
trultemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life <3 Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 22:04   #392
trultemamma
Medlem
 
trultemamma sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 44
Innlegg: 147
trultemamma er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Og totalt kh i hele røra er ca 9 kh.
Kan kutte ut sjokoladen og ha i kun nøtter og vaniljeessens, skitgodt det og!

Har variert masse og det er vel bare smaken (og kh) som avgjør hva man liker best.
Bringebær tenkte jeg å prøve også.

__________________

Vi kommer i mål alle som en, bare ikke gi opp.
Har startet mitt nye og bedre liv for siste gang - en kostholdsendring, ikke mer jojo.

Sist redigert av trultemamma : 22-05-11 kl 22:13.
trultemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life <3 Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 22:12   #393
Euphita
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: nordvest
Alder: 51
Innlegg: 314
Euphita har en fantastisk aura rundt segEuphita har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Åh guri høres bare fantastisk ut!
Tusen takk, den skal noteres og lages!

Sliter med frokosten jeg, nå fant jeg noe de kaller ostekjeks så det skal jeg jammen prøve.

__________________



Euphita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på egenkomponert Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 22:33   #394
Paris
Seniormedlem
 
Paris sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 48
Innlegg: 812
Paris har en fantastisk aura rundt segParis har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Opprinnelig lagt inn av Euphita, her.

Uff nå må snart energien komme tilbake til meg. Er helt skutt for tida jeg

Kjenner meg sånn igjen - skjønt jeg føler meg litt bedre idag så håper det skjer... Men jeg har seriøst sovet sååå vanvittig de siste ukene at folk rundt meg reagerer veldig negativt - og det forstår jeg jo

__________________


Paris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 22:51   #395
lucifine
Seniormedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 697
lucifine har en fantastisk aura rundt seglucifine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Jeg er også helt tømt for energi (skjønt det er litt bedre i dag). Trodde det var bare meg..

__________________
lucifine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 23:23   #396
Cirius
Juniormedlem
 
Cirius sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 47
Cirius er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Her er energien svært varierende, men for det meste så er det rikelig å gå på

Håper dere andre også snart får kjenne energien bobble

Nok en fin helg er over, har feiret min bestemors 80 års dag, og klarte stortsett å holde meg til lavkarbo kaken jeg lagde *stolt* Ketostixen har vært lilla hele helgen, men samtidig føler jeg på kroppen at jeg har gått opp i vekt, men krysser fingrene for at det bare er fantasi....

Neste helg blir en enda større utfordring, men her får vi ta utfordringene som de kommer Prøver å være evig optimist!!

__________________




1. delmål -7 kg (Fullført )
2. delmål -12kg
Cirius er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg litt frem Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 23:25   #397
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Å spise middagsrester til frokost og kvelds gjør det lettere å få i seg grønnsaker til alle måltider. En salat gir litt grønt det også. Jeg spiser stort sett varm mat til alle måltidene, og da blir salat og grønnsaker nokså naturlig tilbehør. Dersom du spiser brød kan du ha agurk og paprika oppå pålegget. Det hjelper jo litt, på samvittigheten om ikke annet.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 12:19   #398
Euphita
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: nordvest
Alder: 51
Innlegg: 314
Euphita har en fantastisk aura rundt segEuphita har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Mandag og veiedag. Bare 200g ned denne uka
Men jeg vet hvorfor tror jeg. Vært noen tøffe dager og når jeg er så sliten så greier jeg ikke å spise, er nok derfor. Har vært i ketose hele tiden.
Samt at jeg har hatt uka mi, den gjør vel også sitt.

__________________



Euphita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på egenkomponert Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 13:31   #399
Tufso86
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 145
Tufso86 er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Kan jeg bli med her, selv om mai snart er over?

Det har gått to og et halvt år siden fødselen, og enda er det fem kg som sitter fast. Håper de slipper taket med lavkarbo slik at jeg kan bli skikkelig fornøyd med kroppen min igjen! Jeg har en venninne som spiser lavkarbo med fantastiske resultater, så på lørdag bestemte jeg meg for å prøve også startet jeg på søndag.
Jeg synes det er litt vanskelig å sette seg inn i alt, men prøver meg frem denne uken og ser om det gir resultater. Hvis ikke må jeg jo forandre på noe. Men jeg får i meg mye kjøtt (bacon, kylling, entrecote, koteletter), fløte, egg, brokkoli og blomkål, litt bær, og mye deilig ost. Sliter litt med planlegging av frokost siden jeg ikke har tid til å tilberede og steike så mye før jeg går på jobb, men det meste kan vel lages klart kvelden før

Stå på alle sammen, dere er flinke og virkelig en inspirasjonskilde!

Tufso86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver lavkarbo for første gang. Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 14:08   #400
suzeline
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 17
suzeline er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

her går det treigt faktisk gått opp litt den siste uka og er inne på tanken med å gi opp.... prøver en siste gang...beg for ett par dager siden å øke inntak av fett og vann (har vært litt dårlig på den kanten) blir kvalm av så masse fett så nå er det 1 skje med meierismør og 1/2 l vann før hvert måltid.... det endte med løs mage i dag som nesten gikk i buksa

suzeline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor skal jeg begynne? SiljeX Spørsmål og svar 3 25-03-11 12:18
Flere som vil slenge seg med og begynne i morgen 15. mai? Drømmepie Ketolysekuren 53 01-07-09 09:29
Hvor skal jeg begynne? Vaffel Spørsmål og svar 3 13-10-05 20:27


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no