Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Sprekk på 2 dager, så back on track

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-05-11, 13:21   #1
klinkekula
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 39
klinkekula er på en erverdig vei

Sprekk på 2 dager, så back on track

Hvor mye ødelegger en sprekk på 2 dager? Der man inntar alt mulig av karbobomber som pizza, brus, boller osv?

Jeg tror ikke det ødelegger noe nesten, så lenge man kommer seg direkt på kur etter sprekken! Synspunkter anyone?

Kjenner jeg har lyst av å til, men når jeg kommer til stykket, trekker jeg meg ALLTID. Klarer bare ikke å ødelegge 1 måned og 2 dagers arbeid.

klinkekula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: k3t0lys3 Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 13:33   #2
Dolly
Seniormedlem
 
Dolly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Klepp Stasjon
Alder: 41
Innlegg: 645
Dolly har en fantastisk aura rundt segDolly har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sprekk på 2 dager, så back on track

For min del ødela det masse, jeg hadde ikke så mange kg å gå ned igjen. Skulle sprekke bare på 17. mai men kom meg aldri tilbake og la på meg masse igjen...

Grunnen til at jeg spiser lavkarbo er jo selve livsstilen, ikke bare for å gå ned i vekt å så begynne på karbohydrater igjen...

Jeg hadde aldri gjort det igjen, men har jo lært the hard way....

Jeg sprakk i morges, var fyllesyk til tusen og kjøpte før jobb 2 hveteboller var så kvalm... Kunne ikke drømt om å spise andre ting enn det bare for jeg allerede har sprukket.. Men det er nå meg....

Dolly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 100-150 karb og 1500-1600kcal Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 13:41   #3
klinkekula
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 39
klinkekula er på en erverdig vei

Sv: Sprekk på 2 dager, så back on track

Opprinnelig lagt inn av Dolly, her.

For min del ødela det masse, jeg hadde ikke så mange kg å gå ned igjen. Skulle sprekke bare på 17. mai men kom meg aldri tilbake og la på meg masse igjen...

Aldri tilbake? Eller bare noen dager? Her snakker jeg bare 1-2 dager.

klinkekula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: k3t0lys3 Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 13:49   #4
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Sprekk på 2 dager, så back on track

Hadde en 2 dagers pause for et par uker siden, og til tross for at jeg har spist kun lavkarbo siden, så har jeg enda ikke kommen ned dit jeg var i vekt.
Så for meg ødelegger 1 dag eller 2 alt for mye til at det er verdt det

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 13:55   #5
klinkekula
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 39
klinkekula er på en erverdig vei

Sv: Sprekk på 2 dager, så back on track

Opprinnelig lagt inn av Dolsi, her.

Hadde en 2 dagers pause for et par uker siden, og til tross for at jeg har spist kun lavkarbo siden, så har jeg enda ikke kommen ned dit jeg var i vekt.
Så for meg ødelegger 1 dag eller 2 alt for mye til at det er verdt det

Så sykt ja! Hvor mye opp har du gått siden 2 dagersen da? Hvordan mange karbs pr/d og mye trening eller?

klinkekula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: k3t0lys3 Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 13:58   #6
Paris
Seniormedlem
 
Paris sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 48
Innlegg: 812
Paris har en fantastisk aura rundt segParis har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sprekk på 2 dager, så back on track

Opprinnelig lagt inn av Dolsi, her.

Hadde en 2 dagers pause for et par uker siden, og til tross for at jeg har spist kun lavkarbo siden, så har jeg enda ikke kommen ned dit jeg var i vekt.
Så for meg ødelegger 1 dag eller 2 alt for mye til at det er verdt det

Ja helt enig med Dolsi her. Jeg syns også det er vanskelig å komme on track igjen hvis jeg først unner meg noen karbo. Men en sprekk skjer jo - og hvis man tenker at dette er forever, så blir det kanskje lite sett i den store sammenheng!? Så en sprekk på 1-2 dager er jo ikke noe stor big deal heller da - hvis du bare vet det er for disse dagene?

Men for min del så er jeg ikke noe flink å komme tilbake til lavkarbo når jeg først skeier ut med høykarbo... mister motivasjonen eller hva det er - ja... sist tok det nesten to år før jeg var tilbake - så en sprekk for meg er ihvertfall farlig (for meg)

__________________



Sist redigert av Paris : 27-05-11 kl 14:22.
Paris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 14:12   #7
Dolly
Seniormedlem
 
Dolly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Klepp Stasjon
Alder: 41
Innlegg: 645
Dolly har en fantastisk aura rundt segDolly har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sprekk på 2 dager, så back on track

For min del klarte jeg ikke komme meg tilbake ever... eller det tok noen år da... Men jeg mistet all motivasjon og spiste masse karbo og falt tilbake i gamle vaner...

Dolly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 100-150 karb og 1500-1600kcal Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 14:16   #8
Anos
Medlem
 
Anos sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 238
Anos er ny på veien

Sv: Sprekk på 2 dager, så back on track

Jeg tror det er veldig individuelt, jeg har aldri sprukket over flere dager, men de dagene jeg har sprukket så går jeg alltid opp 1-2 kg, men det er jo bare vann! Det forsvinner igjen etter 1-2 dager.

__________________
Dogs like bones, men like meat.
Anos er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 14:19   #9
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Sprekk på 2 dager, så back on track

Skeiet ut i jula, gikk opp noen kilo og sto dønn stille i mange uker etterpå...

På kjøpet fikk jeg nye rundre med cravings, hodepine, håpløs mage, økte leddsmerter og langt på minussiden energimessig.

Sambo derimot kan skeie ut litt hver helg, bortsett fra litt oppblåst mage og uggen kropp går det rimelig smertefritt for ham. Vekta hans går tilogmed videre nedover.

Mao, hvordan det vil slå ut for akkurat deg er vanskelig å si ...

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 14:27   #10
Saphire
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 126
Saphire er på en erverdig vei

Sv: Sprekk på 2 dager, så back on track

Jeg hadde planlagt utskeielse 17 mai og en lørdag på samme uke. Vekten sto stille den uka, men har RAST ned nesten 1.5 kg denne uken. Så for min del hadde ikke "utskeielsen" noe å si foruten at jeg ramlet ut av ketose, men var tilbake dagen etter. Ingen hodepine, ikke oppblåst ingenting. Og ettersom det var en planlagt utskeielse var det ikke stress å gå tilbake til lavkarbo.
Utskeielse 17 mai var eks: En sjokoladekakebit, 1 glass brus og en softis.
Lørdagen spiste vi potetgull og noen få biter med smågodt!

__________________


Saphire er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 17:16   #11
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Sprekk på 2 dager, så back on track

Opprinnelig lagt inn av klinkekula, her.

Så sykt ja! Hvor mye opp har du gått siden 2 dagersen da? Hvordan mange karbs pr/d og mye trening eller?

Enten du tror det eller ikke, så ble det 4.5 kg vektøkning på de to dagene.
Har enda 2 kilo av dem tilbake og det enda jeg har levd lavkarbo siden da.
Har litt mistanke om at jeg har spist litt for mye partystoppermat i det siste, at det er derfor det tar så lang tid å få det bort igjen

Har ikke blitt noe trening her de siste 2 ukene, dette pga jeg hadde en operasjon for vel 2 uker siden og ikke har fått lov til å trene etterpå.
Starter opp med treninga til uka nå, så da håper jeg det løsner på vekta igjen.

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 17:49   #12
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Sprekk på 2 dager, så back on track

En ting er sikkert, du legger ikke på deg 4,5kg fett på 2 dager. Det er vann. Og ja, det kan ta litt tid før kroppen slipper vannet igjen etter en sprekk

Marius

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 14:40   #13
bratsj
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3
bratsj er på en erverdig vei

Sv: Sprekk på 2 dager, så back on track

Men HVOR mye vann er det faktisk mulig å lagre på to dager? Jeg hadde også en sprekk nå i helgen - spiste godteri og en del brød - mandag morgen viste vekta +3,6kg - kan alt dette være vann (har vært på do) Hva er beste måte å kvitte seg med dette vannet fortest mulig? Null karber i en ukes tid?

bratsj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-06-11, 21:12   #14
Elena
Seniormedlem
 
Elena sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Vestfold
Alder: 43
Innlegg: 522
Elena har en fantastisk aura rundt segElena har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sprekk på 2 dager, så back on track

Jeg har ikke sprukket sikkelig enda, men har blitt et mini stykke kake, en bitte liten skive, en is osv i ny og ne og ser at det ødlegger.. går iallefall ikke ned.

Men for min del, kan jeg ikke være fanat, så jeg må bare innse at det er det beste jeg greier.

Men når jeg ikke er invitert noe sted, og bare kan kose meg med lavkarbo maten min hjemme, går jeg ned som bare det. Gleder meg til en lavkarboIS i butikkene... hehe

__________________
No gut's no glory

Elena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo ca 30 karbs om dagen Svar med sitat
Gammel 06-06-11, 22:17   #15
maggiBe
Medlem
 
maggiBe sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 266
maggiBe er ny på veien

Sv: Sprekk på 2 dager, så back on track

Opprinnelig lagt inn av bratsj, her.

Men HVOR mye vann er det faktisk mulig å lagre på to dager? Jeg hadde også en sprekk nå i helgen - spiste godteri og en del brød - mandag morgen viste vekta +3,6kg - kan alt dette være vann (har vært på do) Hva er beste måte å kvitte seg med dette vannet fortest mulig? Null karber i en ukes tid?

Kroppen kan på det meste holde på ca. 10kg vann, så det er voldsomt.

__________________
Min Journal
maggiBe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose - lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 12:22   #16
Serenity_
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 6
Serenity_ er på en erverdig vei

Sv: Sprekk på 2 dager, så back on track

Jeg prøver å ligge på maks 50gkh, gjerne mindre. Jeg vil ikke kalle mine utskeielser sprekker siden det er planlagt og med viten og vilje. Som den kvelden vi feiret en venninnes bursdag og jeg unnet meg ost og kjeks(kornmo), et stykke ostekake og et stykke sjokoladekake (lagd på surmelk), og jeg kan rapportere at jeg var helt fin både den kvelden og de påfølgende dagene. Jeg merket ikke noe til vektoppgang (jeg har ikke vekt, men klærne satt likedan), kvalme, hodepine eller at jeg sleit med å spise lavkarbo igjen.

Hadde også en "kos" på søndag der jeg joinet min samboer på Burger King. Var langt i fra noe problem å stoppe, kastet maten før jeg var ferdig siden kroppen sa i fra at det var feil og jeg hadde ikke lyst på mer.

Serenity_ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - max 50gkh Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 18:25   #17
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Sprekk på 2 dager, så back on track

Opprinnelig lagt inn av maggiBe, her.

Kroppen kan på det meste holde på ca. 10kg vann, så det er voldsomt.


Hvor har du dette fra? Ikke kritikk, bare nysgjerrig...

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 18:56   #18
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Sprekk på 2 dager, så back on track

At kroppen kan holde på mange kilo vannvekt, er helt sikkert.
Gikk selv opp 7 kg over natta etter en operasjon for 4 år siden, og det var jo så klart bare vann.

Gikk også ned 8 kg på en uke på Cambrigdekuren for mange år siden, og det var også så klart vannkilo

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Skal legges inn på sykehus et par dager dager, trenger tips til mat jeg kan ta med Saphire Lavkarbo generelt 29 06-05-11 21:36
Back on track blå blomst Lavkarbo generelt 6 26-03-10 12:32


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no