Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Høye hofter - øvelser for bli mer timeglass?

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-03-11, 11:24   #1
Ignorant
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 6
Ignorant er på en erverdig vei
Question

Høye hofter - øvelser for bli mer timeglass?

Hei, jeg har høye hofter, type det her til høyre.

Model som har høye hofter

Jeg lurer på om noen vet om øvelser jeg kan gjøre som fyller inn den dumpen jeg har imellom hoftebeinet og låret, så kroppen min kan bli mer timeglass som til venstre? Håper noen forstår hva jeg mener. Jeg misliker den innhulingen der ganske mye, derfor håper jeg trening kan gjøre noe med det.

Ignorant er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På leting Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 11:37   #2
Mariekjeks
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 11
Mariekjeks er på en erverdig vei

Sv: Høye hofter - øvelser for bli mer timeglass?

Jaaa! Jaikes! Har dessverre ikke svar på spørsmålet ditt, men har samme problem. Har vært kilde til stor frustrasjon over mange år, og ikke før nå skjønte jeg at det har med plasseringen av hoftene å gjøre
Har alltid tenkt at hvis jeg "bare går ned et par kilo til" så vil det jevne seg ut, men hvis det skyldes plasseringen,så.... Hmmmm, mulig jeg får til å slappe litt mer av i forhold til de siste kiloene nå

Mariekjeks er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 01:41   #3
Ignorant
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 6
Ignorant er på en erverdig vei
Red face

Sv: Høye hofter - øvelser for bli mer timeglass?

Opprinnelig lagt inn av Mariekjeks, her.

Jaaa! Jaikes! Har dessverre ikke svar på spørsmålet ditt, men har samme problem. Har vært kilde til stor frustrasjon over mange år, og ikke før nå skjønte jeg at det har med plasseringen av hoftene å gjøre
Har alltid tenkt at hvis jeg "bare går ned et par kilo til" så vil det jevne seg ut, men hvis det skyldes plasseringen,så.... Hmmmm, mulig jeg får til å slappe litt mer av i forhold til de siste kiloene nå

Samme her. Det går liksom ikke bort uansett, og jeg har ikke tynne lår eller liten rumpe så det blir liksom en sånn tydelig dump innover, blir litt små irritert over det, siden har det ikke vært for mine høye hofter så har jeg vært timeglass. Føler klær ikke sitter like godt på meg som hos andre. Får bare så lyst till å sage av beinet, haha, men da mister jeg sikkert min markerte midje siden hoftene blir mindre. Vil jo ikke det heller, ahh mareritt.

Ignorant er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På leting Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 01:26   #4
Elise_131
Nytt Medlem
 
Elise_131 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 9
Elise_131 er på en erverdig vei

Sv: Høye hofter - øvelser for bli mer timeglass?

Hei!!! er vist en stund siden denne tråden ble startet, meeenn her kommer i allefall et svar på spørsmålet.! ved og trene markløft, knebøy og utfall med og uten å krysse bena, og utfall ut til siden så kan en få mer muskler i (humpen) mellom hoften og låret.. ellers så kan det vist det er mye/endel fett på hoftene som går ann å slanke bort være greit med elpse/cross trainer maksinen den tar i allefall mye på hoftene mine..
håper ikke svaret kommer alltfor seint..:P

__________________
Elise_131 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 07:55   #5
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Høye hofter - øvelser for bli mer timeglass?

Samme figur som meg, men jeg har litt mer kjøtt på beina da
man kan jo ikke endre det at man har høye hofter, så med det får man ikke timeglassfigur.
Tror heller vi må godta at vi er skapt som vi er jeg

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 09:13   #6
Mellon
Seniormedlem
 
Mellon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Jæren
Innlegg: 925
Mellon har en fantastisk aura rundt segMellon har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Høye hofter - øvelser for bli mer timeglass?

Jeg mener på jeg også har høye hofter, får sånn kan ja, mellom hofteben og lår, men det er når ejg har mye fett på kroppen. Gjevner seg fint ut her når jeg bare blir kbitt "puklene" mine

__________________



Startvekt
76,7- 15.08.13 Første delmål: 70 kg Endelig mål: 65 kg
Min journal Min mat
Mellon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 10:12   #7
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Høye hofter - øvelser for bli mer timeglass?

Opprinnelig lagt inn av Ignorant, her.

Samme her. Det går liksom ikke bort uansett, og jeg har ikke tynne lår eller liten rumpe så det blir liksom en sånn tydelig dump innover, blir litt små irritert over det, siden har det ikke vært for mine høye hofter så har jeg vært timeglass. Føler klær ikke sitter like godt på meg som hos andre. Får bare så lyst till å sage av beinet, haha, men da mister jeg sikkert min markerte midje siden hoftene blir mindre. Vil jo ikke det heller, ahh mareritt.


Ja, ja, du får heller forsøke å glede deg over at du ikke har større problemer å bekymre deg over...


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 14:11   #8
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Høye hofter - øvelser for bli mer timeglass?

Opprinnelig lagt inn av Mellon, her.

Jeg mener på jeg også har høye hofter, får sånn kan ja, mellom hofteben og lår, men det er når ejg har mye fett på kroppen. Gjevner seg fint ut her når jeg bare blir kbitt "puklene" mine

Har du høye hofter og den dolpa som det er snakk om her, så forsvinner ikke dolpa med vektnedgang.
har ikke et gram fett der jeg altså, dolpa er der uansett.
Jeg har vært veldig tykk og da så man ikke den dolpa der, var ikke klar over den selv jeg pga kroppsfasongen min forsvant i alt fettet.
Orker ikke gå rundt og ergre meg over at kroppen min er skapt som den er da. Det er ikke noe å gjøre med kroppsfasongen uansett, så da bruker jeg heller energien min til andre ting

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 06-05-11, 09:25   #9
taraquin
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 291
taraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snill

Sv: Høye hofter - øvelser for bli mer timeglass?

Ift fettfordeling er dette desverre mye hormonelt jmf at menn og kvinner legger på seg ulike steder. Menn får den typiske ølvommen, kvinner får mer rundt hofter\lovehandles og nederst på magen. Lavkarbo kombinert med trening av spesielt sidemusklene i magen http://www.youtube.com/watch?v=xKglcf6r7Gw kan være til hjelp.

Elise_131: I og med at det omtrent ikke finnes muskler der finner jeg dette rart, øvelsene du nevner er gode, men i hovedsak for å øke muskelvolum rundt lårene (både frem og bakside) og stramme opp bakdelen

Hilsen fysio og personlig trener

taraquin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert-middelshavs-periodisk faste Svar med sitat
Svar

Emneord
høye hofter, timeglass, øvelser


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Epleform/pæreform/timeglass...? kthnk Ketolysekuren 3 16-03-11 18:51
Trening, noen eksperter? Vondt i hofter? Bathory Trening 4 23-05-10 20:26
Øvelser for stiv korsrygg? mofe Trening 24 10-12-09 20:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no