Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Dårlig i magen av Fiberhusk?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-09-11, 07:02   #1
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien
Unhappy

Dårlig i magen av Fiberhusk?

Blir av og til så dårlig i magen (les oppblåst og prompete). Akkurat som jeg ble da jeg spiste høykarbomat - hvetemel osv. Har prøvd meg fram, eliminert, kuttet ut.. bla, bla, bla og det jeg sitter igjen med er fiberhusk. Er det noen andre som reagerer på dette?
I oppskrifter der jeg bruker fiberhusk er det ofte også bakepulver, men det er veldig små mengder.

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 23-09-11, 07:09   #2
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Dårlig i magen av Fiberhusk?

Eg har heller den oppfatninga at fiberhusk regulerer magen... Eg har i alle fall rørt ut fiberhusk i vatn og drukke ved "kenyarumpe" og det har vore til hjelp for meg i alle fall. Men ein reagerer kanskje ulikt?

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-09-11, 07:43   #3
Marika
Medlem
 
Marika sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 53
Marika er ny på veien

Sv: Dårlig i magen av Fiberhusk?

Jeg tror jeg reagerer på Fiberhusk. I perioder der jeg spiste endel lapper jeg lagde av bl.a. CC, egg og fiberhusk merket jeg at jeg fikk mye luft i magen. Det samme skjedde da jeg lagde micro-omelett/pannekake bestående av egg blandet med litt vann og fiberhusk. Jeg har konkludert på at jeg ikke tåler fiberhusk (svær, oppblåst, ekkel mage), og har kuttet det fullstendig ut. Synd, for det var liksom så anvendelig.

Marika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 23-09-11, 08:05   #4
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Dårlig i magen av Fiberhusk?

Kva med pofiber?

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-09-11, 08:29   #5
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: Dårlig i magen av Fiberhusk?

Opprinnelig lagt inn av Marika, her.

Jeg tror jeg reagerer på Fiberhusk. I perioder der jeg spiste endel lapper jeg lagde av bl.a. CC, egg og fiberhusk merket jeg at jeg fikk mye luft i magen. Det samme skjedde da jeg lagde micro-omelett/pannekake bestående av egg blandet med litt vann og fiberhusk. Jeg har konkludert på at jeg ikke tåler fiberhusk (svær, oppblåst, ekkel mage), og har kuttet det fullstendig ut. Synd, for det var liksom så anvendelig.

Det beskriver godt slik jeg også opplever det.
Furine: Har en pakke Phofiber stående, men har ikke åpna den enda. Brukes den på samme måte?

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 23-09-11, 09:18   #6
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Dårlig i magen av Fiberhusk?

Eg har i alle fall brukt det på same måte. Det har vel og merke høgre kh-innhald.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-09-11, 10:31   #7
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: Dårlig i magen av Fiberhusk?

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Eg har i alle fall brukt det på same måte. Det har vel og merke høgre kh-innhald.

Ja, men hvis en kan erstatte 1-2 fiberhusk med samme mengde Phofiber så kan det da ikke bli allverden. Skal jammen prøve meg litt fram der.
Takk for tips

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 24-09-11, 15:23   #8
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Dårlig i magen av Fiberhusk?

Hmm jeg satt å tenke nå at nei det går da ikke an å reagere på fiberhusk. Men så begynte jeg å tenke at jeg har veldig ofte etter frokost sånne innmari voldsomme luftsmerter. Etter inntak av eggebrødet mitt bestående av fiberhusk. Der har vi kanskje synderen dere. Nå gikk det virkelig opp et lys her ja.

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 24-09-11, 20:57   #9
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: Dårlig i magen av Fiberhusk?

Opprinnelig lagt inn av Newstart, her.

Hmm jeg satt å tenke nå at nei det går da ikke an å reagere på fiberhusk. Men så begynte jeg å tenke at jeg har veldig ofte etter frokost sånne innmari voldsomme luftsmerter. Etter inntak av eggebrødet mitt bestående av fiberhusk. Der har vi kanskje synderen dere. Nå gikk det virkelig opp et lys her ja.

Ja, ikke sant... nå har jeg ikke spist det på flere dager og er helt fin i magen.

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 00:09   #10
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Dårlig i magen av Fiberhusk?

FH blir brukt som middel for å binde avføringen da...
Sikker på at det ikke er eggene dere reagerer på? Kjenner en som reagerer akkuratt slik dere beskriver av bare et eneste egg i maten...

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 09:10   #11
gilbertine
Medlem
 
gilbertine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Oslo
Alder: 55
Innlegg: 86
gilbertine er på en erverdig vei

Sv: Dårlig i magen av Fiberhusk?

Jeg reagerer også slik at FH. Jeg tåler mer pofiber før jeg får symptomer. Men jeg har en svak mage på dette området, altså fiber. Jeg kan ikke spise kunstige søtstoffer heller (jo sukrin, splenda og aspartam tåler jeg). Jeg tåler utmerket godt loff, grovbrød noe dårligere. Men klikjeks går ikke. Epler går også svært dårlig (mye løselige fiber). Men jeg har perioder som er verre enn andre. Stress, mye kaffe ol. gjør at jeg reagerer raskere og mer enn ellers på fiberstoffer. MEN, jeg kutter ikke alt som heter fiber ut fordet. Det er jo sunt med fiber (motvirker kreft og hjertesykdom). Men jeg forsøker å ikke overdrive fiberinntaket. Og det jeg reagerer aller mest på, det spiser jeg ikke før om kvelden, da jeg ikke orker å måtte holde på luft hele dagen på jobben.

__________________


gilbertine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: mye fisk og skalldyr, ellers mat fra planteriket Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 09:33   #12
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Dårlig i magen av Fiberhusk?

Har lært at magen min ikke liker fiber, så da reagerer jeg naturligvis på fiberhusk, også. Blir også skikkelig dårlig av feks store mengder rå grønnsaker/salat. Kan ikke si det plager meg så mye, siden jeg ikke tror fiber er noe nødvendig for kroppen i det hele tatt - men greit å være obs på hva man reagerer på!

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Plutselig dårlig i magen, vondt og diaré NinaOp Ketolysekuren 7 12-04-12 16:47
Dårlig i magen ninasov Spørsmål og svar 2 13-05-10 08:46
Jeg er så dårlig, og har vondt i magen! Hillelille Fysisk og mental helse 2 15-05-09 12:59
Dårlig i magen Sesti Ketolysekuren 22 06-11-08 15:26
Dårlig i magen Nannah Fysisk og mental helse 5 02-06-07 09:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no