Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Den store håndarbeidstråden!

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-02-12, 12:05   #1101
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Sitat:

Utrolig mye garn å velge mellom, og det er jo mulig å strikke med dobbelt garn også den hadde jeg ikke sett, takk

Sitat:

Åh, det garnet var jo perfekt! Noe sånt har jeg faktisk lett etter til en litt tynnere vår/høst-genser! Takk!

Bare hyggelig å kunne hjelpe to så flotte damer! :neie:


Sist redigert av Huldr : 28-02-12 kl 12:27.
Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 28-02-12, 16:50   #1102
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Zincite, her.

. Akkurat denne kjolen lurte jeg på om jeg skulle lage litt mindre varm - altså en blanding eller bomull,

eller alpakka? Det skal være varmeregulerende.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-02-12, 17:25   #1103
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Begynner å bli mange valg nå, og jeg føler jeg har kuppet tråden helt med mine funderinger Men setter veldig pris på at dere svarer meg
Jeg har lest at alpakka er varmere enn ull, men ser nå når jeg søker på det at det også puster og er svalt i varmen. Pickles har jo alpakka også, og det virker veldig etisk med cooperativ i Bolivia. Ikke så lett dette, og heldigvis ikke det viktigste i livet heller Kan nok fungere godt med forskjellige valg

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 28-02-12, 17:28   #1104
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Uansett hva slags garn du velger, er jeg helt sikker på at kjlen blir drittlekker. Gleder meg til å se bilde

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 00:42   #1105
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Huldr, her.

Bare hyggelig å kunne hjelpe to så flotte damer! :neie:

Aaaw, takker! :neiertilbake:

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 09:43   #1106
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

eller alpakka? Det skal være varmeregulerende.

Alpakka er et herlig garn! Har akkurat strikket en genser i drops alpakka, gleder meg sånn til å bruke den

Det eneste er at garnet ikke er like "sprettent" (hva er fagtermen for dette?) som ullgarn, men det er utrolig mykt og deilig!

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 21:11   #1107
Licota
Seniormedlem
 
Licota sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.521
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Klara, her.

Alpakka er et herlig garn! Har akkurat strikket en genser i drops alpakka, gleder meg sånn til å bruke den

Det eneste er at garnet ikke er like "sprettent" (hva er fagtermen for dette?) som ullgarn, men det er utrolig mykt og deilig!

O

For å unngå at alpakka siger, kan det lønne seg å strikke plagg med en tråd alpakka og en tråd ren ull .

Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat
Gammel 03-03-12, 19:51   #1108
aatinka
Medlem
 
aatinka sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Steinberg
Alder: 60
Innlegg: 349
aatinka har en fantastisk aura rundt segaatinka har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Jeg har vært med på min første Mystery Knit Along på Ravelry, og resultatet er jeg veldig fornøyd med. Men er usikker på hva jeg tenkte på da jeg bestilte garnet i råååsa, det er altså ikke helt min farge...





Flere bilder på prosjektsiden på Ravelry eller på bloggen min.

__________________
-aatinka
Journalen min
Bloggen min

aatinka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-03-12, 21:39   #1109
sistegang
Seniormedlem
 
sistegang sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 60
Innlegg: 714
sistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlys

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av aatinka, her.

Jeg har vært med på min første Mystery Knit Along på Ravelry, og resultatet er jeg veldig fornøyd med. Men er usikker på hva jeg tenkte på da jeg bestilte garnet i råååsa, det er altså ikke helt min farge...





Flere bilder på prosjektsiden på Ravelry eller på bloggen min.

WOW for et fantastisk arbeid. Det kan du være stolt av.

__________________


sistegang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-03-12, 22:44   #1110
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Utrolig flott aatinka Det er noen timers jobb det der ja. Synes fargen var fin jeg - skikkelig gla'farge

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 04-03-12, 03:10   #1111
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Åååh, så nydelig det ble, aatinka nydelig mønster.

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-03-12, 11:16   #1112
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Sjalet ble veldig fint aatinka
Spennende med Knit Along også. Og noen ganger er det morsomt å prøve nye farver

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 04-03-12, 15:36   #1113
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Det sjalet var rett og slett nydelig aatinka!
Jeg likte fargen også; en skikkelig sprek og optimistisk farge!

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 12:58   #1114
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Wow, Aatinka - fantastisk flott sjal! Jeg likte fargen kjempegodt (men det er kanskje ikke så overraskende for dem som har sett hodeskallebagen min ) Og så har du nydelig hår

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 21:28   #1115
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Zincite, her.

Begynner å bli mange valg nå, og jeg føler jeg har kuppet tråden helt med mine funderinger Men setter veldig pris på at dere svarer meg
Jeg har lest at alpakka er varmere enn ull, men ser nå når jeg søker på det at det også puster og er svalt i varmen. Pickles har jo alpakka også, og det virker veldig etisk med cooperativ i Bolivia. Ikke så lett dette, og heldigvis ikke det viktigste i livet heller Kan nok fungere godt med forskjellige valg

Lite tips: Drops-garnet Cotton light skal relanseres. Derfor selges nå restlageret ut med 40 % rabatt
Det er 50 % bomull og 50 % akryl. Kanskje det kan være noe ?

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 09:23   #1116
aatinka
Medlem
 
aatinka sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Steinberg
Alder: 60
Innlegg: 349
aatinka har en fantastisk aura rundt segaatinka har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Wow, Aatinka - fantastisk flott sjal! Jeg likte fargen kjempegodt (men det er kanskje ikke så overraskende for dem som har sett hodeskallebagen min ) Og så har du nydelig hår

Takk til alle som har kommentert sjalet!

Dessverre så står ikke fargen helt til min rosa rosacea-hud, jeg syns jeg ser ut som en tomat når jeg tar på sjalet. Så det havner i gi-bort-haugen, og så får jeg strikke meg et nytt i en litt mer kledelig farge

Jeg er forresten ferdig med Booty Bag'en, den ble tovet i går kveld. Det var LITT av et styr for å få strukket den ut siden den svarte siden ble mindre enn den blå siden... Fordi det svarte garnet var tynnere enn det blå - kan du fatte og begripe det? Men tror den ble bra likevel! Bilder kommer senere

Og takk for kompliment for håret

__________________
-aatinka
Journalen min
Bloggen min

aatinka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 09:28   #1117
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Helt utrolig nydelig skjerf, Atinka! Herregud så flink du er! Jeg er nok enig angående fargen, men det er vel heller min nesten absolutte rosa-allergi.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 11:21   #1118
aatinka
Medlem
 
aatinka sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Steinberg
Alder: 60
Innlegg: 349
aatinka har en fantastisk aura rundt segaatinka har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Helt utrolig nydelig skjerf, Atinka! Herregud så flink du er! Jeg er nok enig angående fargen, men det er vel heller min nesten absolutte rosa-allergi.

Jeg har den samme allergien som du snakker om, og den har nok ikke avtatt etter at jeg begynte på lavkarbo. Skjønner ikke helt hva jeg tenkte da jeg bestilte garnet, men noen blir sikkert glad for å få det i gave

__________________
-aatinka
Journalen min
Bloggen min

aatinka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 13:33   #1119
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Lite tips: Drops-garnet Cotton light skal relanseres. Derfor selges nå restlageret ut med 40 % rabatt
Det er 50 % bomull og 50 % akryl. Kanskje det kan være noe ?

Forstår ikke hvorfor jeg ikke har sett det garnet før, jeg har jo vært på garnstudio flere ganger Tusen takk, nå husker jeg på det til neste prosjekt - har mange planlagt i hodet alt.
For etter alle tilbakemeldinger og titting på nettet så endte jeg med 3 tråds merino - fra abuelita(pickles).
Atså garantert mulesingfritt, men mye tynnere pinner (3) og varmere garn enn jeg så for meg. Men tror på at fasongen holder. Så jeg melder meg vel om ca 2 år tenker jeg Jeg er ikke verdens raskeste.
Fargevalget ble rødt(rose), jeg går mye med svart og fikk lyst på noe annerledes.
Men med ovenfra og ned raglan som Photo foreslo så slipper jeg monteringsproblemer. Og jeg har valget om å lage genser om det ikke blir så fint med kjole som jeg tror. Uten å måtte rekke opp alt.
Garn og pinner er på vei i posten
Bruker litt tid til å finne ut hva jeg vil, setter veldig pris på å få tenke høyt her og at så mange har hjulpet meg

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 16:25   #1120
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Så flott av du har funnet garn. Må si jeg gleder meg til å se det ferdige resultatet Selv om det skulle ta to år
Enig i at det er mye smartere å strikke fra halsen og ned. Som du sier, blir det ikke bra som kjole, er det lite som skal rekkes opp. Smarte Photo

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 18:13   #1121
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Smarte Photo

Oh, I try.
Syntes det var veldig gøy å strikke omvendt raglan, lettere også da å regulere lengde på både ermer og bole, syntes jeg!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 18:24   #1122
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Oh, I try.
Syntes det var veldig gøy å strikke omvendt raglan, lettere også da å regulere lengde på både ermer og bole, syntes jeg!

Helt enig. Jeg har aldri prøvd omvendt raglan, men det står på programmet. Har bestandig hatt trøbbel med lengden på både bol og ermer, så det er virkelig er genial løsning

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 09-03-12, 11:04   #1123
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Med annet garn og pinne 2,5 så endret jeg litt på mønsteret og oppdaterer her fordi halskanten ble finere. Den får også litt buefasong som jeg tror gjør at den vil ligge finere mot hals/skuldre.
Så sånn ble oppskriften:

Legg opp 14 masker
1. p: 1m løst av - 1r - dk - ssk - 4r - 2sm - k - 1r - k - 3r
3. p: 1m løst av - 1r - 2sm - dk - 3r - 2sm - k -3r - k - 3r
5. p: 1m løst av - 1r - dk - ssk - 2r - 2sm - k - 5r - k - 3r
7. p: 1m løst av - 1r - 2sm - dk - 1r - 2sm - k - 7r - k - 3r
9. p: 1m løst av - 1r - dk - ssk - 2sm - k- 3r - 2sm - k 4r - k -3r
11. p: 1m løst av - 1r - 2sm - dk - 2r - k - ssk - 5r - 2sm - k - 2sm - 2r
13. p: 1m løst av - 1r - dk - ssk - 3r - k - ssk - 3r - 2sm - k - 2sm - 2r
15. p: 1m løst av - 1r - 2sm - dk - 4r - k - ssk - 1r - 2sm - k - 2sm - 2r
17. p: 1m løst av - 1r - dk - ssk - 5r - k -1av, 2sm, løft den første over - k - 2sm - 2r
repeter 3. - 17. pinne
2.,4.,6.,8., ble til 1 løst av og r ut pinnen (dk strikkes som 1m men gir finere fasong/buer halskanten og litt større hull i kanten ned mot resten av genseren)
Og slik ser den ut:

Vedlagte bilder
Filtype: jpg halskant.jpg (62,8 KB, 15 visninger)
Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 09-03-12, 11:35   #1124
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Zincite - ble fin den der. Jeg tror du har rett i at den blir penere litt mer liggende mot halsen.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 16:11   #1125
Laelli
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Så herlig tråd Glad jeg kom over denne! Jeg har nettopp lagt ut et innlegg om hvordan jeg heklet en mappe til mac'en min: http://jdiy.blog.com/

  Svar med sitat
Svar

Emneord
hobby, håndarbeid


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noe godt for store og små? Cammis Spørsmål og svar 7 26-01-09 12:29
Store Ifa MokkMokk Lavkarbo generelt 2 23-03-08 14:20
Store IFA Angar Ketolysekuren 6 15-01-08 09:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no