Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Kosttilskudd

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-01-07, 14:30   #1
Tøffa
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 33
Tøffa er på en erverdig vei

Kosttilskudd

Er det noen andre "treningsfantaster" her inne som bruker proteinpulver og/eller kreatin? Om det eventuelt minsker sjansen for vekttap. Men muskler veier jo mer en fett!

__________________
Sporty hilsen
Tøffa
Tøffa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 15:28   #2
Sondre
Medlem
 
Sondre sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Kristiansand
Alder: 43
Innlegg: 161
Sondre har en fantastisk aura rundt segSondre har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kosttilskudd

Hei Tøffa!

Det er flere typer man kan bruke alt etter hva man ønsker å oppnå. Ettersom jeg ikke er ute etter vektreduksjon men vedlikehold så vet jeg ikke så mye om hvorvidt disse produktene hjelper til på vektreduksjon. Uansett så er det viktig med nok av proteiner og karbohydrater når du driver aktiv trening. Hvis ikke så vil treningen din bryte ned muskler fremfor å bygge dem opp.

Som mellommåltid ca. 1-2 ganger om dagen tar jeg et produkt fra Proteinfabrikken som heter Meal-RP. Denne kommer i både jordbær og sjokolade smak og er veldig god. Den er en fullverdig måltidserstatning som inneholder vitaminer og mineraler, m.m.. Det nevnes av Proteinfabrikken i deres reklame at Meal-RP er et bra produkt for vektreduksjon.

I tillegg har jeg en boks Whey Tech som jeg tar en gang iblant. Denne fungerer ikke som en måltidserstatning. Tar den noen ganger en halvtime/time før trening.

Etter trening så tar jeg shake blandet med melk/soaymelk av Carbo Fuel og 100% Whey Tech. Følger foreløpig den anbefalte dosen på boksen.

Akkurat nå tar jeg en rensekur som skal fjerne gifter og avfall som har samlet seg opp i kroppen min. Jeg må drikke mye vann og den er veldig vanndrivende. Den kan føre til at jeg går ned i vekt pga. tap av vann i muskler og kropp.

Pga. rensekuren så tar jeg ikke kreatin. Kreatin vil gi deg ekstra og "eksplosiv" kraft til å klare mer styrkeøvelser, men kreatin binder også vann i musklene dine så du kan risikere å bli litt "fløffy" mens du tar dette. Jeg har tidligere tatt kreatin og kan anbefale dette i en periode mens du bygger deg opp, så når du slutter vil kroppen din og musklene bli mer definerte og vekten vil gå ned igjen.

Lykke til med treningen!

Her kan du se noen av produktene jeg tar:

Sondre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ray & Terry's Longevity Program - www.fantastic-voyage.net - Leve lenge: http://longevus.blogging.no Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 15:35   #3
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Kosttilskudd

Større mengder proteiner vil påvirke blodsukkeret i en viss grad og dermed hindre vektnedgang. Hvis du prøver å gå ned i vekt og kan klare å ikke bruke proteinpulver så er det det beste. Jeg vil heller ikke anbefale noen måltidserstatter ala Meal RP, fordi dette inneholder masse karbohydrater. De aller aller fleste som går på lavkarbo får i seg mer enn nok proteiner via kosten. Selv de som trener. Har brukt proteinpulver i et års tid i alle fall, men fant ut at det var bortkasta penger.

Kreatin, derimot, skal ikke ha innvirkning på vektreduksjon såvidt jeg vet. Har prøvd det, men syntes det var bortkasta penger det også.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 15:37   #4
Tøffa
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 33
Tøffa er på en erverdig vei

Sv: Kosttilskudd

Jeg er ikke ute etter å gå ned så mye i vekt jeg heller, lagt om kostholdet til Atkins-tror det passer bra for meg, maten kjennes bedre ut i kroppen. Er faktisk flere innen idretten som begynner å satse på mer fett og proteiner i kosten-mindre karbohydrater!
Selv så tar jeg proteinpulver og Kreatin fra Tech Nutrition, men er litt usikker på hvordan jeg skal bruke kreatinet Begynte denne uka, da har jeg tatt 5g før Styrketrening og 5g etter trening i proteinshaken.

__________________
Sporty hilsen
Tøffa
Tøffa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 16:26   #5
Sondre
Medlem
 
Sondre sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Kristiansand
Alder: 43
Innlegg: 161
Sondre har en fantastisk aura rundt segSondre har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kosttilskudd

Opprinnelig lagt inn av Tøffa, her.

Jeg er ikke ute etter å gå ned så mye i vekt jeg heller, lagt om kostholdet til Atkins-tror det passer bra for meg, maten kjennes bedre ut i kroppen. Er faktisk flere innen idretten som begynner å satse på mer fett og proteiner i kosten-mindre karbohydrater!
Selv så tar jeg proteinpulver og Kreatin fra Tech Nutrition, men er litt usikker på hvordan jeg skal bruke kreatinet Begynte denne uka, da har jeg tatt 5g før Styrketrening og 5g etter trening i proteinshaken.

Uten at jeg husker helt nøyaktig så høres doseringene fine ut. Du burde ha en opplastingsperiode hvor du tar litt ekstra i starten for å få en skikkelig kick-start og mest effekt ut av bruken.

Sondre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ray & Terry's Longevity Program - www.fantastic-voyage.net - Leve lenge: http://longevus.blogging.no Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 17:15   #6
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Sv: Kosttilskudd

Opprinnelig lagt inn av Sondre, her.

Uansett så er det viktig med nok av proteiner og karbohydrater når du driver aktiv trening. Hvis ikke så vil treningen din bryte ned muskler fremfor å bygge dem opp.

Hvis du hadde kuttet ut ordet 'karbohydrater' så hadde jeg vært enig med deg. Det er en myte at det er viktig med inntak av karbohydrater i forbindelse med trening, og særlig da i tilskuddsform.

Jeg FRARÅDER folk å ta tilskudd i form av 'karbo-drikker' etter trening. Har til gode å se et sånnt produkt som er lavglykemisk/uten sukker/raske karbohydrater.

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 24-01-07, 11:02   #7
Sondre
Medlem
 
Sondre sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Kristiansand
Alder: 43
Innlegg: 161
Sondre har en fantastisk aura rundt segSondre har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kosttilskudd

Opprinnelig lagt inn av Fedonisten, her.

Hvis du hadde kuttet ut ordet 'karbohydrater' så hadde jeg vært enig med deg. Det er en myte at det er viktig med inntak av karbohydrater i forbindelse med trening, og særlig da i tilskuddsform.

Jeg FRARÅDER folk å ta tilskudd i form av 'karbo-drikker' etter trening. Har til gode å se et sånnt produkt som er lavglykemisk/uten sukker/raske karbohydrater.

Karbohydrater og og protein har en synergisk effekt etter trening og det er viktig å innta drikken så fort som mulig etter treningen for å få best effekt.

Poenget med å ta en slik drikke er for restitusjon av kroppen. Kroppen prøver desperat å fylle opp lagerene igjen, og hvis du bare har en tung biff i magen så vil det ta laaang tid. Man er også veldig slapp etter en trening og karbohydrater vil hjelpe på dette.

Min interesse for trening er mer kroppsbygging enn slanking. Jeg oppnådde gode nok resultater med endringer i diett og trengte ikke å fokusere på slanking med trening.

Som sagt, jeg vet ikke hva som er optimalt hvis man ønsker å gå ned i vekt, men gjennom den treningen jeg gjør og kosttilskuddet jeg tar så har jeg redusert mitt fett nivå mange prosenter.

Mer informasjon med referanser til hvorfor det er positivt å blande karbohydrater og proteiner i en drikk etter trening kan du finne her:

http://www.treningsforum.no/article/...8_ettertrening

Man er jo alltid på utkikk etter god informasjon, så jeg tar gjerne i mot noen motargumenter for å unngå karbohydrater. Ellers i dietten min så er lav GI veldig viktig, men etter trening så har jeg følt behovet for raske karbohydrater.

Sondre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ray & Terry's Longevity Program - www.fantastic-voyage.net - Leve lenge: http://longevus.blogging.no Svar med sitat
Gammel 24-01-07, 11:25   #8
kjøttklumpen
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2006
Alder: 39
Innlegg: 111
kjøttklumpen er ny på veien

Sv: Kosttilskudd

Jeg har god erfaring med de nye typene kreatin som ikke trenger å "Loades". Altså er det full effekt fra første dose. Jeg var så heldig å få bestilt "Nox Trac" før det ble fjernet fra en norsk webshop. Den har frie aminosyrer og annet snadder. Funker som fy

__________________


kjøttklumpen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-01-07, 11:41   #9
Sondre
Medlem
 
Sondre sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Kristiansand
Alder: 43
Innlegg: 161
Sondre har en fantastisk aura rundt segSondre har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kosttilskudd

Opprinnelig lagt inn av kjøttklumpen, her.

Jeg har god erfaring med de nye typene kreatin som ikke trenger å "Loades". Altså er det full effekt fra første dose. Jeg var så heldig å få bestilt "Nox Trac" før det ble fjernet fra en norsk webshop. Den har frie aminosyrer og annet snadder. Funker som fy

Har sett det har kommet noen nye produkter ja, kunne tenkt meg å prøve dette om en måneds tid. Takk for tipset!

Sondre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ray & Terry's Longevity Program - www.fantastic-voyage.net - Leve lenge: http://longevus.blogging.no Svar med sitat
Gammel 24-01-07, 15:55   #10
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Kosttilskudd

Dette er ikke et diskusjonsinnlegg ....

Sjønner at dere snakker om kosthold til trening og ikke til slanking, men jeg stiller meg allikvel bak Fedonisten her. For folk som ikke driver med kroppsbygging (men isteden vanlig trening for vanlige folk 2-4 ganger pr uke) er det ikke nødvendig med påfyll av karbohydrater etter trening.

Det er viktig å fremheve denne forskjellen fordi det er mange slankere som også trener på hobbybasis som leser sidene her..... Og de skal absolutt IKKE ta karber etter en treningsøkt. Det skaper jubalong i blodsukkeret og er IKKE bra !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 24-01-07, 16:36   #11
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Kosttilskudd

IMHO: Ingen trenger karbohydrater etter trening. Det har ikke noe for seg. "Man må jo fylle opp igjen glykogenlagrene". Nei. Det er bare tøys. Det er en myte som ikke gjelder for oss på lavkarbo. Det er ikke noe mål å gå rundt med fulle glykogenlager til enhver tid. Når man ikke spiser karbohydrater til vanlig fungerer kroppen fortsatt fint etter 1-2 timer trening. Etter trening vil også proteiner å tilføres musklene uten å innta karbohydrater samtidig. Alt i alt er det daglige fraværet av carbs mye viktigere enn det å spise karbohydrater etter trening. Og når jeg sier dette gjelder det både de som slanker seg og de som forsøker å bygge seg opp.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 24-01-07, 18:47   #12
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Kosttilskudd

Flott themonk !
Jeg er ingen treningsekspert, men jeg kjenner faktisk også kroppsbyggere som spiser lavkarbo - altså UTEN karber, uten dop - men med stort protein- og fettinntak. Men jeg kan ikke nok om kroppsbygging til at jeg tør å uttale meg om denne treningsformen og hva de trenger !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Må jeg ta kosttilskudd? Kaja Kosttilskudd 17 23-07-07 23:52
Kosttilskudd på dagligvarebutikker? Sturemmt Kosttilskudd 11 27-05-06 14:24
Hva trenger jeg av kosttilskudd og når skal jeg ta de? Melania Kosttilskudd 19 08-04-06 12:48
Kosttilskudd rives bort fra hyllene 1. august themonk Kosttilskudd 67 13-03-06 17:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no