Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Spis deg ned i vekt med Skaldeman

Ny på diett

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-10-09, 14:51   #1
Wesla82
Nytt Medlem
 
Wesla82 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 2
Wesla82 er på en erverdig vei

Ny på diett

Hei,

jeg startet med Skaldemans for to dager siden etter at den har blitt skamrost av bekjente. Jeg skal ned fra 70 kg, er 170 cm og ned til 60-63 kg så det er ikke så mye vekt det dreier seg om.

Jeg kjenner at jeg er veldig kvalm og at det er fryktelig tungt med så mye fet mat, er dette noe som går over eller vil det vedvare i form av at noen bare ikke passer til denne dietten. Samboer synes foreløpig at det kun er digg, men han har også 20 kg som skal av. Jeg må innrømme at jeg ikke har boka og bare følger råd fra de som har lest og gått på kuren.

Er også rimelig dårlig i magen

Wesla82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldemans Svar med sitat
Gammel 22-10-09, 08:06   #2
maja75
Juniormedlem
 
maja75 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 15
maja75 er på en erverdig vei

Sv: Ny på diett

Hei Wesla82!

Eg er også ny i forhold til Skaldeman sine måtar å tenke på, men har prøvt meg fram no i nokre dagar. Heilt i starten var eg plaga av kvalme og vondt i hovudet, men dette gjekk over i går. I dag satsar eg på at eg er heilt kvitt det!

Eg har lese her inne at det er ganske vanleg å få slike reaksjonar den fyrste tida, så eg skriv det på den kontoen.

Elles anbefalar eg GI-null-boka - der står det mykje interessant + mange gode oppskrifter!

Lykke til!

__________________

maja75 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-10-09, 08:54   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ny på diett

Hei og velkommen!

Kvalme og hodepine er helt vanlig i begynnelsen. Som regel er det abstinenser, men kvalmen kan også bety at du reagerer på fettet. Du skal ikke ned mye, kanskje Skaldeman er i heftigste laget for deg? Generell lavkarbo er "snillere" og kan være lettere å gjennomføre. Du kan jo likevel spise som mannen, bare med litt mer karber og variasjon!

Uansett kan du minske på fettet i begynnelsen og heller øke sakte.

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 22-10-09, 09:53   #4
Wesla82
Nytt Medlem
 
Wesla82 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 2
Wesla82 er på en erverdig vei

Sv: Ny på diett

Hei igjen og takk for så raske svar!

Må si at dette forumet virker så positivt og hyggelig, det er en sjelden vare. Jeg kan godt tenke meg at det er abstinenser, særlig etter sukker. Tror nok jeg kommer til å kjøre en litt mindre streng diett en mannen. Må legge til at han faktisk har gått ned 4!!!! kg på to dager, det må jo være helt sinnsykt mye vann. Selv føler jeg meg ok, og har ikke slitt med hodepine, det er mere kvalmen som henger i, tror rett og slett jeg må kjøre på mindre fett enn først planlagt og litt mer grønnsaker.

Kroppen føles derimot allerede "lettere" i form av oppblåsthet, og det kjennes på en måte mer riktig.

Det blir spennende å se fremover hvordan dette blir....

PS. for en herlig jack og rottis

Wesla82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldemans Svar med sitat
Gammel 22-10-09, 10:29   #5
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ny på diett

Opprinnelig lagt inn av Wesla82, her.

Hei igjen og takk for så raske svar!

Må si at dette forumet virker så positivt og hyggelig, det er en sjelden vare. Jeg kan godt tenke meg at det er abstinenser, særlig etter sukker. Tror nok jeg kommer til å kjøre en litt mindre streng diett en mannen. Må legge til at han faktisk har gått ned 4!!!! kg på to dager, det må jo være helt sinnsykt mye vann. Selv føler jeg meg ok, og har ikke slitt med hodepine, det er mere kvalmen som henger i, tror rett og slett jeg må kjøre på mindre fett enn først planlagt og litt mer grønnsaker.

Kroppen føles derimot allerede "lettere" i form av oppblåsthet, og det kjennes på en måte mer riktig.

Det blir spennende å se fremover hvordan dette blir....

PS. for en herlig jack og rottis

Sukker- abstinenser er noe herk! Går heldigvis over etter noen dager!

Spis litt mindre fett og husk å få i deg/dere minimum 2-3 liter væske i døgnet, så blir det nok ikke så ille!

Må bare rette litt på deg, da! Toy er ingen Jack, men en dansk- svensk gårdshund! Likner veldig, men er ingen terrier i det hele tatt og har lengre bein! Herlig liten hund som sover under dyna om natten og ikke kommer nærme nok i sofaen!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 28-10-09, 09:10   #6
LaVidaE
Medlem
 
LaVidaE sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 79
LaVidaE er på en erverdig vei

Sv: Ny på diett

Opprinnelig lagt inn av Wesla82, her.

Jeg kjenner at jeg er veldig kvalm og at det er fryktelig tungt med så mye fet mat,
Er også rimelig dårlig i magen

Hei, jeg gikk på ekstrem dietten GINoll 50+, som bare tillater 3g karbo pr måltid, totalt 9g pr dag.

jeg slet mye med fett-diarreah, migrene og kvalme.
Jeg fant ut at jeg ble mindre kvalm av maten om jeg drakk en kopp kaffe med. Aner ikke hvorfor.

Nå de siste 4-5mnd har jeg roet ned litt, og spiser nøtter og litt mer proteiner av praktiske årsaker (jeg reiser mye).
Og har ikke disse problemene så mye.
Men, magen blir veldig løs om jeg spiser mye fett fex fra kotellett-randen ol.

Fettet gjør avføringen løs, men husk MYE vann som drikke for å unngå kramper.

LaVidaE er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GI-Noll 50+ Svar med sitat
Gammel 26-11-09, 09:55   #7
klompenmio
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 64
klompenmio er på en erverdig vei

Sv: Ny på diett

Hei hei

jeg tenkte jeg skulle begynne på 50+. Jeg kjøpte boka i går, og har såvidt begynt å sette meg inn i den. Må ærlig inrømme at jeg har litt problemer med å forstå de forholdstallene han presenterer.

Jeg lurte på om dere som har brukt 50+ kan legge inn noen måltidsforslag som har max 3 karber i seg.
Tenkte jeg skulle spise egg og bacon til frokost.
Lunsj er litt vanskelig syns jeg, men jeg kan vel svi opp en kyllingfileet eller kotelett på panna dagen før å ha med på jobb. Hvordan gjør dere lunsjen? noen som har noen tips til meg. Er det greit med noen kokte egg med majones på?

Og hvordan er det med litt lettbrus? Jeg trenger ikke så mye, men et lite glass og to om dagen kunne jeg tenke meg...

Jeg blir kjempeglad om dere har noen tips til meg

klompenmio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vurderer ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 10:34   #8
kiwo
Medlem
 
kiwo sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 50
kiwo er på en erverdig vei
Smile

Sv: Ny på diett

Opprinnelig lagt inn av LaVidaE, her.

Hei, jeg gikk på ekstrem dietten GINoll 50+, som bare tillater 3g karbo pr måltid, totalt 9g pr dag.

jeg slet mye med fett-diarreah, migrene og kvalme.
Jeg fant ut at jeg ble mindre kvalm av maten om jeg drakk en kopp kaffe med. Aner ikke hvorfor.

Nå de siste 4-5mnd har jeg roet ned litt, og spiser nøtter og litt mer proteiner av praktiske årsaker (jeg reiser mye).
Og har ikke disse problemene så mye.
Men, magen blir veldig løs om jeg spiser mye fett fex fra kotellett-randen ol.

Fettet gjør avføringen løs, men husk MYE vann som drikke for å unngå kramper.

Jeg har endel problem med magen. Føler aldri jeg får tømt meg, samtidig som at jeg jo går på do. Får litt krampe i magen, kan t.o.m våkne på natta med at det ikke kjennes riktig. Men kanskje jeg skal prøve å drikke enda mere vann. Håper dette blir bedre. Har holdt på i 5 uker, og føler ingen helsegevinst ennå, og lite vekttap, kun 2 kg. Men jeg gir ikke opp, for jeg har tro på prinsippene - i forhold til alle slankekurene jeg har prøvd før

kiwo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
SCD-diett? kamp Andre dietter 7 07-11-14 08:09
Diett.no low_barb Lavkarbo generelt 3 08-03-09 10:36
Fedon"diett" eller Atkins diett? haukhe Spørsmål og svar 2 01-11-07 21:40
diett nøtta Spørsmål og svar 7 16-10-05 11:18
Min diett Germ Lavkarbo generelt 18 07-08-05 13:18


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no