Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Vondt

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-03-06, 17:14   #1
Ablazed
Ubekreftet Medlem
 
Ablazed sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 44
Ablazed er på en erverdig vei
Question

Vondt

Etter at jeg har begynt å spise sunt, trene osv. så har jeg fått utrolig vondt i magen. Sånn er det hver dag. Dessuten er magen skikkelig oppblåst. Det gjør ufattelig vondt, og jeg vet ikke hva som gjør at det er sånn. Noen som vet?

Takk for svar

__________________




Love,
TrudY
Ablazed er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 03-03-06, 17:57   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: vondt

Opprinnelig lagt inn av Ablazed

Etter at jeg har begynt å spise sunt, trene osv. så har jeg fått utrolig vondt i magen. Sånn er det hver dag. Dessuten er magen skikkelig oppblåst. Det gjør ufattelig vondt, og jeg vet ikke hva som gjør at det er sånn. Noen som vet?

Takk for svar

Tipper at magen din reagerer fordi du spiser veldig mye fiber i form av knekkebrød, musli, grøvbrød - det er tung fordøyelig mat. Gulerøtter og epler er veldig tungt fordøyelig også - og gir luft i magen hos mange ?

Bortsett fra noen av middagene dine (det jeg har lest) spiser du veldig ensidig - det virket kanskje sunt, men egentlig er det ikke det. Yoghurt med musli eller knekkebrød flere ganget til dagen kan være hardt for magen.

Hva med å spise litt balansert med f.eks. en proteinkilde (fisk/kjøtt/kylling/egg) + en antikoksidant kilde (grønnsaker/frukt/bær og nøtter) + litt fett (smør (ja det er fett) oljer etc) til hvert måltid ? Kan godt spise knekkebrød, det er godt det - men ikke til flere måltid samme dag. Yoghurt med musli er også OK, men en gang per dag er nok.

Til middag bør du lanskje satse på koke/forvellede grønnsaker ved siden av proteinkilden. Det er lettere for magen.

Etter min mening trenger alt det fiberet du spiser mer fett ved siden av. men sidne du følger en lavfett diett bør jeg vel ikke si så mye om det !v
Og så bør du i allefall drikke mer vann. 2 - 2.5 liter pr dag er bra for både kropp og mage.

Det er litt vanskelig å få et helhetsinntrykk av hva du spiser siden det står på hvert sitt blogg innlegg, så om jeg tar feil må du være så snill å tilgi meg.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 03-03-06, 19:27   #3
Ablazed
Ubekreftet Medlem
 
Ablazed sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 44
Ablazed er på en erverdig vei

Sv: vondt

Tusen takk for svar, Nille

Ja, du har vel kansje rett. Jeg spiser veldig mye av det samme, altså knekkebrød, yougurt med musli osv.

Skal prøve på å spise mer balansert, jeg. Så ser jeg om det hjelper

__________________




Love,
TrudY
Ablazed er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 03-03-06, 21:12   #4
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: vondt

også tar det litt tid...iallefall for meg. Hadde kjempetrøbbbel med magen i starten. Kan anbefale Fedonistens Fit line youghurt...

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 04-03-06, 20:04   #5
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: vondt

Anbefaler deg å opprette en journal jeg, så blir det lettere å følge med deg.

  Svar med sitat
Gammel 04-03-06, 23:14   #6
Ablazed
Ubekreftet Medlem
 
Ablazed sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 44
Ablazed er på en erverdig vei

Sv: vondt

uff, nå føler jeg meg skikkelig teit her, men hvordan oppretter jeg en journal da?

__________________




Love,
TrudY
Ablazed er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Har sinnsykt vondt.....auuuu... cathrine Fysisk og mental helse 11 11-08-07 21:18
Vondt i underkjeven... Kanutten Spørsmål og svar 2 03-02-07 17:58
Vondt kne - noen råd? MHM Fysisk og mental helse 11 26-04-05 03:58
Vondt i magen MHM Fysisk og mental helse 20 04-10-04 17:06


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no