Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Bakst

Daizys soyaproteinbrød

Bakst Her finner du, og poster du oppskrifter på lavkarbovenlig bakst, som lavkarbo-brød, pannekaker, vafler, muffins, og andre gode ting du kommer på som kan bakes på et lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-01-06, 12:41   #1
silje
Seniormedlem
 
silje sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.432
silje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurs

Daizys soyaproteinbrød

Hei,
jeg pleier å lage dette brødet:
http://forum.lavkarbo.no/showpost.ph...46&postcount=8
noen som har regna på hvor mye energi det er pr 100g? og fett, karbohydrater og proteiner?

mvh silje

silje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-01-06, 19:46   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Daizys soyaproteinbrød

Hvis ingen har regna det ut skan jg sikkert få tid når jeg kommer hjem i kveld. Er på jobb til 2205 og får ikke gjort det nå ............

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 31-01-06, 19:54   #3
silje
Seniormedlem
 
silje sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.432
silje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurs

Sv: Daizys soyaproteinbrød

Nille... hva skulle man ha gjort uten deg.....?

(ps.. jeg er forresten i ketose nå.. sjekka akkurat.. etter alle grønsakene..
+ at jeg levde på lavkarbo fram til helga.. men da var jeg i bergen.. og var så matfrustrert at jeg virkelig skeia ut.. spiste så mye sjokolade og snop jeg bare klarte fram til kl 0100 natt til mandag...) jeg trente jo mandag, og går fram og tilbake til skolen(det er en god halvtimes gange hver vei), og nå var jeg altså i ketose igjen.. det er jo en slags oppmuntring..

silje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-02-06, 00:25   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Daizys soyaproteinbrød

Eh, jeg vet ikke om det jeg har regnet ut stemmer. Det stemmer ikke med Princess Daizys utregning hva brødet inneholder.......Jeg tar alle forbehold altså.

Den typen linfrø jeg har i skapet har 16 karber i 46 gram (jeg har veid 4 ss og det veier 46 gram) - Mitt proteinpulver har lite karber, toppen 2.
Og det er jo flere karber i alle de andre frøene og. Jeg får det ikke ned i 24 karber for hele brødet uansett hva jeg gjør.

Jeg vet ikke hva hele brødet veier, men det inneholder i følge Fitday:

Total: 2489 Fat:210 1888 75% Sat:16 141 6% Poly:8 75 3% Mono:50 453 18%Carbs:74 145 6% Fiber:38 0 0%Protein:123 494 20%Alcohol:0 0 0%

Kalorier: 2489
Fett: 210 gram (75%)
Netto kaber: 36 (6%)
Protein: 123 gram (20 %)

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 06-02-06, 08:48   #5
silje
Seniormedlem
 
silje sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.432
silje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurs

Sv: Daizys soyaproteinbrød

Opprinnelig lagt inn av Nille

Eh, jeg vet ikke om det jeg har regnet ut stemmer. Det stemmer ikke med Princess Daizys utregning hva brødet inneholder.......Jeg tar alle forbehold altså.

Den typen linfrø jeg har i skapet har 16 karber i 46 gram (jeg har veid 4 ss og det veier 46 gram) - Mitt proteinpulver har lite karber, toppen 2.
Og det er jo flere karber i alle de andre frøene og. Jeg får det ikke ned i 24 karber for hele brødet uansett hva jeg gjør.

Jeg vet ikke hva hele brødet veier, men det inneholder i følge Fitday:

Total: 2489 Fat:210 1888 75% Sat:16 141 6% Poly:8 75 3% Mono:50 453 18%Carbs:74 145 6% Fiber:38 0 0%Protein:123 494 20%Alcohol:0 0 0%

Kalorier: 2489
Fett: 210 gram (75%)
Netto kaber: 36 (6%)
Protein: 123 gram (20 %)


hmm.. dersom jeg legger sammen ingrediensene så får jeg ca 755g.
jeg skjønner ikke helt utregningen.. om 210g fett er 75% av vekta, så skulle jo hele brødet veie 280g..

om jeg regner at det er 210g fett i det.. og tar pr 100g, altså 210/100*755 blir det 27,8g fett pr 100g.
karbo: 4,77 og proteiner 16,3.

synes kanskje det er litt rart? hva betyr de ulike tallene ?
og hvordan kan man ha 75% fett, 6% karber og 20% proteiner..? det blir jo 101%.. skjønner ikke hvordan det er regna her...

mvh silje

silje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-02-06, 10:33   #6
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Daizys soyaproteinbrød

Opprinnelig lagt inn av silje

hmm.. dersom jeg legger sammen ingrediensene så får jeg ca 755g.
jeg skjønner ikke helt utregningen.. om 210g fett er 75% av vekta, så skulle jo hele brødet veie 280g..

om jeg regner at det er 210g fett i det.. og tar pr 100g, altså 210/100*755 blir det 27,8g fett pr 100g.
karbo: 4,77 og proteiner 16,3.

synes kanskje det er litt rart? hva betyr de ulike tallene ?
og hvordan kan man ha 75% fett, 6% karber og 20% proteiner..? det blir jo 101%.. skjønner ikke hvordan det er regna her...

mvh silje

Nei, prosenten har ikke noe med vekta på brødet å gjøre. Det er 75% energiprosent fett. Altså 75 % av kaloriene kommer fra fett. Det er 210 gram fett i hele brødet. 20 % av kaloriene kommer fra proteiner. Det er 123 gram protein i hele brødet. 5 % av kaloriene kommer fra karbohydrater - det er 74 karber. Men da er ikke fiberet trukket fra. Det er 38 gram fiber - og da blir det 36 karber i hele brødet.

At det blir 101 % er bare pga avrunding og ikke noe å henge seg opp i.

Det blir litt feil å legge sammen bare ingrediensene, - brødet kan godt veie mer enn ingrediensene når det er ferdig. Det er ferdigvekten du må regne fra. Eller så må du skjære hele brødet i nøyaktig like skiver og dele næringsinnholdet på antall skiver. Det mest riktige vil være å veie det ferdige brødet. Veier brødet f. eks. 1 kg når det er ferdig så vet du at næringsinnholdet gjelder for 1000 gram. Hver gang du spiser en skive må du veie den og regne ut fra det.

Skjønner du hva jeg mener ?

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Soya(protein)brød Skorpia Bakst 44 08-03-11 18:32
Soyaproteinbrød Pianoman Lavkarbo generelt 2 31-07-05 22:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no