Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Er det noen her med samme mål som meg?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-08-11, 09:24   #1
Tone-Rose
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Alder: 42
Innlegg: 212
Tone-Rose har en fantastisk aura rundt segTone-Rose har en fantastisk aura rundt seg

Er det noen her med samme mål som meg?

Jeg tenker at det kan være litt gøy å følge med noen her som har omtrent samme mål som jeg har... bare på gøy og for litt ekstra inspirasjon, dele oppturer og nedturer etc, for eksempel i hverandres dagbøker

Jeg er 159 høy, startvekta mi var 80 kg og målet mitt er ca 52 kg...

__________________




Skriv gjerne en kommentar i Dagboka mi

Sist redigert av Tone-Rose : 09-08-11 kl 11:26.
Tone-Rose er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-08-11, 11:20   #2
dumidalia
Medlem
 
dumidalia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 223
dumidalia er på en erverdig vei

Sv: Er det noen her med samme mål som meg?

Jeg er 160 høy og 81,6 kg, skal ned til ca 60 tror jeg. Jeg må egentlig bare se det an når jeg kommer dit, for jeg vet ikke helt hva målet mitt er. Har ikke startet dagbok her inne enda, men det kunne kanskje vært en god ide.

Lykke til!

__________________
På vei mot bedre helse og et lettere liv



dumidalia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-08-11, 11:29   #3
Tone-Rose
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Alder: 42
Innlegg: 212
Tone-Rose har en fantastisk aura rundt segTone-Rose har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er det noen her med samme mål som meg?

Opprinnelig lagt inn av dumidalia, her.

Jeg er 160 høy og 81,6 kg, skal ned til ca 60 tror jeg. Jeg må egentlig bare se det an når jeg kommer dit, for jeg vet ikke helt hva målet mitt er. Har ikke startet dagbok her inne enda, men det kunne kanskje vært en god ide.

Lykke til!

Da har vi jo nesten like mål... det er litt gøy da Jeg har satt meg som mål mellom 52-59 kg, må også se det litt ann... Har vært på 59 kg før og da var jeg neeeesten fornøyd, så mulig jeg stopper der
Jeg valgte å starte dagbok for å holde et øye med meg selv... hihi... og så er det litt godt å ha en plass å blåse ut frustrasjoner når man har det...Du har jo allerede en flott nedgang

__________________




Skriv gjerne en kommentar i Dagboka mi
Tone-Rose er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-08-11, 11:39   #4
dumidalia
Medlem
 
dumidalia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 223
dumidalia er på en erverdig vei

Sv: Er det noen her med samme mål som meg?

Takk for det, nedgangen er fra startvekta på nesten 90 kg.
Ja, målvekt er litt vanskelig, jeg vet ikke helt hva mitt mål er. I følge BMI er jeg normalvektig mellom 48 og 64 kg.. La meg bare bekrefte at 48 kg er uaktuelt

Nå skal jeg dra på jobb, men skal starte dagbok i ettermiddag =)

__________________
På vei mot bedre helse og et lettere liv



dumidalia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 16:42   #5
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Er det noen her med samme mål som meg?

Jeg sniker meg inn her litt Er 153 cm høy og startet på 73,4 kg (ketogent fra 70,6). Det med målvekt er kjempevanskelig - det er jo årevis siden jeg var normalvektig! Så jeg bestilte meg en time for kroppsanalyse på helsestudio (InBody-analyse) og fikk estimert en "ferdigslanket" vekt på 55 kg. Altså ganske høyt i bmi-skiktet (skal veie mellom 42 og 58 kg ifølge bmi). Nå veier jeg 57,4 og føler meg egentlig ganske ferdig. Det er jo bare etpar kilo over idealvekt Dersom man er usikker på hva man bør veie som normalvektig vil jeg sterkt anbefale en slik analyse - jeg slappet iallefall bedre av når jeg ikke trenger å pine meg ned i 50 blank Nå hadde jeg sikkert ikke gjort det i noe fall, men likevel. Bare et tips, altså

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 11:44   #6
Tone-Rose
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Alder: 42
Innlegg: 212
Tone-Rose har en fantastisk aura rundt segTone-Rose har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er det noen her med samme mål som meg?

oi, så spennende... Koster det noe å få gjort en slik måling eller? Jeg har ikke satt meg et bestemt mål, jeg stopper når jeg føler meg ferdig og går over til vedlikehold... Har satt endelig mål mellom 52 - 57 kg... Sist jeg var 59 kg følte jeg meg bittelitt i overkant av hva jeg ønsket, så tror muligens jeg stopper rundt 57

__________________




Skriv gjerne en kommentar i Dagboka mi
Tone-Rose er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 12:01   #7
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Er det noen her med samme mål som meg?

Jupp, det koster penger. Jeg tok det på Elixia - mener det koster 4-500 for medlemmer og 6-700 for ikke-medlemmer (jeg er ikke medlem). Men testen var veldig informativ, og motiverende for videre slankearbeid og trening Lavkarbo/ketogent kosthold er vektregulerende i seg selv, og nedgangen stopper når kroppen er fornøyd - likevel var det godt og se at jeg ikke trengte å streve etter å bli ei lita flis Maskinen ga meg godt score på muskelmasse, og dermed en "høy" målvekt. Føler at forholdet fett/muskler er en bedre indikasjon på hva man bør veie, enn bmi

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 16:24   #8
Ninisen
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 16
Ninisen er på en erverdig vei

Sv: Er det noen her med samme mål som meg?

Jeg hiver meg med Jeg er 154 og veier 78 kg. Skal ned til tja, under 70. For meg handler lavkarbo mye om å bli frisk fra ulcerøs colitt og en del om vektnedgang.

Målvekt er "minst 10 kilo ned", men etter det veit jeg ikke. Så "tynn" har jeg ikke vært på 10 år, og normal BMI har jeg ikke hatt siden ungdomsskolen tror jeg... Jeg har en gang på Grete Roede-kurs fått målt beinbygningen min, den er visstnok kraftig, og det betyr at jeg godt kan ligge i øvre del av normal-BMI. Husker at jeg var nede på 62 kilo da jeg var 19 år, etter et GR-kurs. Hard kjemping..., men jeg var så flink, så flink. Så flink at jeg fikk bulimi noen år etterpå...

Tenker at lavkarbo er min nye livsstil, og at siden det visstnok skal være vektregulerende så får vi se hvor jeg havner hen da

Ninisen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 22:30   #9
mysil
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Akershus
Alder: 43
Innlegg: 201
mysil er på en erverdig vei

Sv: Er det noen her med samme mål som meg?

Blir med her jeg også sjøl om jeg ikke har dagbok, er dårlig på å skrive sånt
Jeg er 164 cm høy, startvekt var 92,2 i november 2010, i dag stopper vekta på 85,8. Har satt et mål på 60 kg, men jeg får bare ta tida til hjelp og se hvor jeg havner hen til slutt. En sånn kroppsanalyse høres spennende ut, kanskje jeg tar en sånn en etterhvert for å se om målet mitt er innen rekkevidde

__________________







mysil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 23:36   #10
dumidalia
Medlem
 
dumidalia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 223
dumidalia er på en erverdig vei

Sv: Er det noen her med samme mål som meg?

Ja, sleng dere med! Jo flere vi er sammen

Hørtes spennende ut med en analyse, men dessverre er det lang reisevei for meg til de stedene jeg fant på google.. Kanskje jeg må spandere på meg en bytur snart?

Jeg har vært på en liten blåbærtur med svigerinnen min. Mye trasking, enda mer latter og skravling, men veldig knager fangst... 3 dl tror jeg det ble til slutt Skal prøve igjen over helga og se om vi finner mer!

I helga er det slektstreff, så da er internettilgangen laber, men dere får ha en fin helg alle sammen! Det blir nok litt karbing på meg på lørdag, men skal prøve å beherske meg

__________________
På vei mot bedre helse og et lettere liv



dumidalia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 14:23   #11
Tone-Rose
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Alder: 42
Innlegg: 212
Tone-Rose har en fantastisk aura rundt segTone-Rose har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er det noen her med samme mål som meg?

Opprinnelig lagt inn av Ninisen, her.

Husker at jeg var nede på 62 kilo da jeg var 19 år, etter et GR-kurs. Hard kjemping..., men jeg var så flink, så flink. Så flink at jeg fikk bulimi noen år etterpå...

Tenker at lavkarbo er min nye livsstil, og at siden det visstnok skal være vektregulerende så får vi se hvor jeg havner hen da

Kjempebra holdning.. tenker samme tanken om lavkarbo... Jeg har selv slitt litt med spiseforstyrrelse i min ungdom da alt handlet om lite fett, lite fett lite fett og masse trening... Er utrolig deilig å ha en annen holdning til kroppen min, lavkarbo er helt fantastisk på alle måter, godt for kroppen, godt for psyken


Opprinnelig lagt inn av mysil, her.

Blir med her jeg også sjøl om jeg ikke har dagbok, er dårlig på å skrive sånt
Jeg er 164 cm høy, startvekt var 92,2 i november 2010, i dag stopper vekta på 85,8. Har satt et mål på 60 kg, men jeg får bare ta tida til hjelp og se hvor jeg havner hen til slutt. En sånn kroppsanalyse høres spennende ut, kanskje jeg tar en sånn en etterhvert for å se om målet mitt er innen rekkevidde

Supert... jo flere vi er jo bedre... Godt å ha noen som kan gi både støtte og et godt spark i baken av og til

Opprinnelig lagt inn av dumidalia, her.

Jeg har vært på en liten blåbærtur med svigerinnen min. Mye trasking, enda mer latter og skravling, men veldig knager fangst... 3 dl tror jeg det ble til slutt Skal prøve igjen over helga og se om vi finner mer!

I helga er det slektstreff, så da er internettilgangen laber, men dere får ha en fin helg alle sammen! Det blir nok litt karbing på meg på lørdag, men skal prøve å beherske meg

Hehe... det var en dårlig blåbærfangst... hmmm, kanskje jeg også skal ta meg en bær tur, multebæra bør jo begynne å modnes nå... jeg snylter alltid på mamma sin bærfangst, men det er dårlig gjort da, iom at hun har ryggproblemer og absolutt ikke bør stå på hau i bærmyra...

Ha en flott helg og et trivelig slektstreff

Min helg blir nok å gå til mere pakking... Håper på litt avslapping i kveld, er ikke i form. Er forkjøla og kjenner feber symtomer i nesa og hodet... Vil ikke bli syk, vil ikke smitte ungene Drikker sånn der Fort frisk i håp om å....ja blir fort frisk

Regner med det blir litt helgekos ikveld med lavkarbo kake og Graham Norton show

Ha en flott helg alle sammen

__________________




Skriv gjerne en kommentar i Dagboka mi
Tone-Rose er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen som har samme erfaring? helle50 Ketolysekuren 4 25-10-10 18:49
Dette er helt vilt! Noen som har opplevd det samme? paprika Spørsmål og svar 9 10-08-10 20:30
Ketolysetabletter til samme tid? Filakia Ketolysekuren 9 07-07-09 22:07
Kan de spise det samme? Lil@ Barns kosthold 1 29-01-07 12:59


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no