Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ingen nedgang etter to uker

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-09-09, 07:51   #1
klompenmio
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 64
klompenmio er på en erverdig vei

Ingen nedgang etter to uker

Hei alle sammen¤¤

Jeg var nett på vekta, og da viste den en kg opp.

Jeg har gått på ketolyse i to og en halv uke,og har altså gått opp.

Jeg hadde gått 2 uker på cambridgekur før jeg begynte på ketolyse,og gikk ned 7 kg. Jeg er VELDIG fornøyd men at jeg kun har gått opp en kg etter at jeg sluttet med pulverkuren.

Men jeg hadde håpet på at jeg skulle begynne å ta av til nå. Jeg har gått tur, men ikke hver dag. Jeg passer på karboer.

Nå har jeg prøvd å legge opp en måltidsplan, og ville satt pris på om dere ville kommentere denne.

Frokost:En nøttemuffins med smør og pålegg+ noe grønt
Lunsjet samme,evt to oopsierull lapper
Middag:kjøtt eller fisk,brokkoli,blomkål og fet saus

Pleier også ha et mellommåltid,som oftest en oopsirull lapp med smørog pålegg.

Jeg skal fortsette med å gå tur, og prøve å gå oftere enn jeg har gjort til nå.

Hva tror dere?
Hadde blitt veldig glad for kommentarer¤¤¤

klompenmio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vurderer ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-09-09, 08:09   #2
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ingen nedgang etter to uker

Nå kjenner jeg ikke så godt til Cambridgekuren, men mener bestemt at den rene erstatningsmåltids-dietten ligger på en dagsrasjon på under 500 kcal om dagen.
Altså, pulver/erstatningsmåltidsdietter, da særlig med et så stort kaloriunderskudd kan gjøre mye rart med forbrenningen din. Det er, faktisk, en sultediett, og du setter kroppen din i en modus hvor den oppfatter at det er dårlige tider.
Da du begynner å spise mat igjen, så vil det sannsynligvis gå en tid hvor kroppen holder på det den har, ettersom den etter å ha blitt sultet ikke vet når det kan komme mat igjen. Dette er en ganske essensiell funksjon, og var ganske nyttig for våre forfedre da tilgang på mat på f.eks vinteren var dårligere enn på sommeren.
To og en halv uke er ikke så lang tid heller, og jeg vil oppfordre deg til å være litt tålmodig og gi kroppen en sjanse til å hente seg inn igjen. For om du har gått på en diett kun bestående av pulver/erstatningsmåltider (vet det finnes kombinasjoner erstatningsprodukter/mat på Cambridgekuren, så skal ikke uttale meg for skråsikkert, da jeg ikke vet hvilken måte du slanket deg med den på), så er det uansett hvor mye det påstås å være tilstrekkelig med næringsstoffer, alt for lite mat for å holde en kropp, og særlig en litt stor en fullstendig i gang i lengden.

Når det gjelder menyen din så er det ikke så lett å vite, går du på Ketolyse, eller vurderer du det fortsatt? Nøttemuffins kan bli litt i meste laget, nøtter er en typisk festbrems, altså. Generelt sett er det ikke uvanlig at vekta stopper litt opp når man spiser erstatningsbrød av andre slag heller. For noen går det helt greit, men dette er nok ekstra typisk med nøttemuffinsene på grunn av nøttene, som ellers er formidable på vedlikehold, eller på et Fedonkosthold i en begrenset mengde, dersom du ønsker mer variasjon men ikke har det så travelt med kiloene.

Hva er "litt grønt", forresten? Dersom det er Ketolyse e.l du forfekter, så er det så uendelig mye grønt å velge mellom. Hva inneholder den fete sausen? Steker du kjøttet du spiser til middag i smør? Når du sier du spiser mellommåltid, spiser du det fordi du er sulten, eller fordi du fyser på noe? Det er ikke meningen at man skal spise utenom de gangene man faktisk er sulten, i alle fall ikke på f.eks Ketolyse og andre ketogene dietter.
Hvordan er vanninntaket ditt? Inntar du søtstoffer av noe slag?
Ellers er jeg litt nysgjerrig på dine vitale mål, og antall kg du ønsker å gå ned , det kan ha mye å si for hastigheten på vektreduksjonen.

Håper dette hadde noe nytte for deg

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 16-09-09, 08:38   #3
klompenmio
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 64
klompenmio er på en erverdig vei

Sv: Ingen nedgang etter to uker

Tusen takk for svar!!!

Jeg gikk på ren pulverkur,og veier nå 87kg.Jeg er 169 høy.
Jeg går på ketolyse.
I og med at jeg gikk på pulverkur har jeg ikke forventet veldig rask nedgang,men jeg håper jo at det begynner å skje noe snart.
Angåenede menyforslaget jeg la ut,tror du jeg kan spise noenlunde sånn som jeg har satt det opp dersom jeg bytter ut nøttmuffinsene med oopsierull? Er det bedre?
Jeg steker maten i smør, og bruker rikelig med fløte og creme fresh. Har sett at meieriprodukter hindrer vektnedgang for noen,men hva kan jeg bruke istedetfor? Ser ikke for meg åspise mengder med smelta smør,men må man så må man.

Jeg har slitt med overvekthele mitt liv, og har vært myyye større enn jeg er nå. De siste to årene har jeg vært stabil på 80-85 kg,men i sommer gikk jeg opp en del kg.

Jeg har aldri prøvd lavkarbo før.Det er vel det eneste jeg aldri har prøvd,og jeg syns det er litt vanskelig å vite om jeg gjør ting riktig. Jeg setter veldig pris på at du tar deg tid til å svare.

Jeg drikker en del lettbrus,og kunne prøve å kutte ut det.
Angående mellommåltid, jeg blir sulten når det har gått noen timer. Sikkert noe som har satt seg i kroppen.Er vant til å spise ofte.

Mange råder meg til å følge oppskriftene i boka,men de er jo sååå lite fristende. Føler det bare er egg til frokost, og har derfor heller spist oopsie. Håper det er greit.Er jo bare egg og ost.

klompenmio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vurderer ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-09-09, 08:52   #4
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ingen nedgang etter to uker

Om oopsie hindrer vektnedgang, aner jeg ikke, men jeg kan forestille meg at det sånn sett er bedre for vektnedgangen enn vanlig erstatningsbrød (med ting som kruskakli, frø, proteinpulver, etc).
Som du selv sier, så er det jo bare ost og egg. Tåler du meieriprodukter så er du heldig, og jeg ville ikke begynt å eliminere så mye såpass tidlig i diettfasen, bortsett fra lettbrus, kanskje , men det er jo aldri dumt, da. Det handler jo ikke om et direkte behov, men vaner, ikke sant .
Og husk på å putte på skikkelig fett pålegg på oopsiene dine, bruk majo om du liker det, og smør!

Så du har bestemt deg for Ketolyse? Jeg tror ikke du MÅ bruke oppskriftene i boka, altså. Men sett deg godt inn i hvilke matvarer som er ok på Ketolyse, og hvilke som ikke er det, vei maten i starten så du får en gefuhl av hvor mange karbohydrater du kan spise om dagen, så er det ikke noe problem å komponere måltidene ut fra det! Men dersom det er Ketolyse du skal gå på, så må du nesten lese boke godt, sånn at du skjønner prinsippene med dietten
Ikke er du kjempeovervektig heller, så kiloene vil ikke renne av som for enkelte.
Som sagt, smør deg med tålmodighet, nyt kuren (er jo så utrolig mye deilig mat man kan lage), lytt til kroppens signaler, og test ut nye oppskrifter. Om du begynner å stresse så vil kroppen tviholde på kiloene, det er faktisk en hormonell greie det der, og i blant er det lite vi kan gjøre med det, men nå gir du jo kroppen din ordentlig og ren mat, så gi den litt tid til å venne seg til det, så skal du se at det slipper etter hvert

Og, bare hyggelig!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 16-09-09, 09:02   #5
klompenmio
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 64
klompenmio er på en erverdig vei

Sv: Ingen nedgang etter to uker

Ja, jeg skal ikke stresse.
Men jeg skal spise litt mindre, og få i meg nok fett, og ikke for mye karber.
Jeg prøver menyen jeg satte opp også bytter jeg muffinsene med oopsier. Ser det an noen uker og håper på det beste!

Ha en strålende fin dag!

klompenmio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vurderer ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-09-09, 09:05   #6
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ingen nedgang etter to uker

Opprinnelig lagt inn av klompenmio, her.

Ja, jeg skal ikke stresse.
Men jeg skal spise litt mindre, og få i meg nok fett, og ikke for mye karber.
Jeg prøver menyen jeg satte opp også bytter jeg muffinsene med oopsier. Ser det an noen uker og håper på det beste!

Ha en strålende fin dag!

Hehe, jeg har ikke sagt noe om å spise mindre, altså. Du må spise når du er sulten og spise deg behagelig mett, ikke stappmett, men heller ikke sånn at du fortsatt er sulten .
Lykke til, og ønske om en strålende fin dag til deg også!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 16-09-09, 09:13   #7
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Ingen nedgang etter to uker

Opprinnelig lagt inn av klompenmio, her.

Ja, jeg skal ikke stresse.
Men jeg skal spise litt mindre, og få i meg nok fett, og ikke for mye karber.
Jeg prøver menyen jeg satte opp også bytter jeg muffinsene med oopsier. Ser det an noen uker og håper på det beste!

Ha en strålende fin dag!

Eh, hvorfor mindre? Jeg s*nes nesten du spiser lite nok når jeg ser på men*en din..

Men jeg ville nok b*ttet ut erstatningsbrød med kjøtt, fisk eller fugl eller egg til alle måltider i starten. Også lagt inn litt erstatningsbrød etterhvert når du ser vekta går nedover.

Kan tenke meg at kroppen din trenger tid til å tenke nå. Å gå fra VLCD til det motsatte kan få kroppen til å stoppe helt opp og lure på hva i all vide verden er det som foregår.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 16-09-09, 09:14   #8
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ingen nedgang etter to uker

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Eh, hvorfor mindre? Jeg s*nes nesten du spiser lite nok når jeg ser på men*en din..

Men jeg ville nok b*ttet ut erstatningsbrød med kjøtt, fisk eller fugl eller egg til alle måltider i starten. Også lagt inn litt erstatningsbrød etterhvert når du ser vekta går nedover.

Kan tenke meg at kroppen din trenger tid til å tenke nå. Å gå fra VLCD til det motsatte kan få kroppen til å stoppe helt opp og lure på hva i all vide verden er det som foregår.

Men jeg tenker også at om man tåler ost, så tåler man vel oopsier? Jeg har aldri lagd dem, så vet ikke, i tillegg til at jeg er kaseinintolerant. Men det er uansett en fordel å pøse på med fett kjøttpålegg, majo, sånne ting.
Ikke lett å vite hvor mye Klompenmio spiser heller, det nevnes ikke mengder

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 16-09-09, 10:06   #9
klompenmio
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 64
klompenmio er på en erverdig vei

Sv: Ingen nedgang etter to uker

Jeg tror jeg kanskje spiser litt for mye.
Pleier å spise to oopsielapper til frokost og det samme til lunsj. Har smør og pålegg på og agurk.
Til mellommåltid har jeg ofte litt ost, skinke eller en lapp.

Jeg spiser mye til middag, sikkert en mellom en to eller trehundre gr kjøtt eller fisk. Stort sett alltid med brokkoli og blomkål ca 200gr. Alltid fet saus

Noen morgener har jeg spist gele med fløte til frokost. Får til tider så nok av egg,og jeg syns gele og fløte metter godt. Er vel ikke noe særlig med karber der eller?

I går bakte jeg nøttemuffins.I går spiste jeg to muffinser med salami til frokost. Det var altfor mye. Idag spiste jeg en,og det var helt passe. De metter veldig godt,og jeg får en følelse av et brødmåltid.

Er første gang jeg slanker meg på denne måten, og er usikker på mye.
Ser det er noen her inne som jevnt og trutt går ned hver uke,og skulle ønske jeg visste hva som var den sikre måten ti lå oppnå dette.

klompenmio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vurderer ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-09-09, 10:28   #10
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ingen nedgang etter to uker

Opprinnelig lagt inn av klompenmio, her.

Jeg tror jeg kanskje spiser litt for mye.
Pleier å spise to oopsielapper til frokost og det samme til lunsj. Har smør og pålegg på og agurk.
Til mellommåltid har jeg ofte litt ost, skinke eller en lapp.

Jeg spiser mye til middag, sikkert en mellom en to eller trehundre gr kjøtt eller fisk. Stort sett alltid med brokkoli og blomkål ca 200gr. Alltid fet saus

Noen morgener har jeg spist gele med fløte til frokost. Får til tider så nok av egg,og jeg syns gele og fløte metter godt. Er vel ikke noe særlig med karber der eller?

I går bakte jeg nøttemuffins.I går spiste jeg to muffinser med salami til frokost. Det var altfor mye. Idag spiste jeg en,og det var helt passe. De metter veldig godt,og jeg får en følelse av et brødmåltid.

Er første gang jeg slanker meg på denne måten, og er usikker på mye.
Ser det er noen her inne som jevnt og trutt går ned hver uke,og skulle ønske jeg visste hva som var den sikre måten ti lå oppnå dette.

Så lenge du gjør deg kjent med din egen sult- og metthetsfølelse, så er det aller beste å følge den, det er mange som går over til et lavkarbokosthold med litt forstyrrede kroppssignaler etter å ha sultet seg/overspist etc.
Nå vet ikke jeg hva slags gelé det er snakk om, men om det f.eks er Heistad eller Confecta, så husk på at disse er fulle av kunstig søtning som ikke er så fryktelig bra .
Angående frokost, så sjekk denne tråden! Husk å sjekk kostholdsfilosofiboksen til de enkelte, sånn at du ser hva slags frokoster som kan matche kostholdet ditt.

De aller fleste går litt ned i rykk og napp, så ikke se deg blind på suksesshistoriene, det er som regel heller ikke det store bildet du ser, før du har fulgt litt med over tid . Og det er de færreste forunt å ikke møte på et platå med vektstopp en eller annen gang i slankefasen.
Uansett er det en stor uting å sammenligne seg med andre, ettersom alle har forskjellige forutsetninger, med forskjellig utgangspunkt, forskjellige kropper, noen har sykdommer som gjør at det går senere, mens andre har for lett for å skeie ut eller tvilholde på partystoppere, mens andre er fullstendig rigide og superflinke, men går kanskje ikke så fort ned likevel, og så har man sykluser og forkjølelser og betennelser og alkoholinntak og stress som kan samle vann og gjøre at kroppen er okkupert med andre ting enn fettforbrenning, det er så stor forskjell på oss, men de aller fleste vil oppnå både vektregulering og gode helseeffekter av et karbohydratredusert kosthold, så du gjør noe godt og riktig for kroppen din

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er det normalt med vektstagnasjon etter to uker? Stilken Ketolysekuren 8 23-04-09 08:11
Panikk etter 3 uker! Tina Spørsmål og svar 11 19-02-08 19:03
Vektnedgangen stoppet etter 5 uker Isac Spis deg ned i vekt med Skaldeman 2 02-03-07 23:21
Tilstandsrapport etter 2 uker Brimstone Spis deg ned i vekt med Skaldeman 10 02-03-07 00:52
4 uker etter... Agate Spis deg ned i vekt med Skaldeman 17 17-02-06 21:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no