Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Utslag på ketostix etter lang tid?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-05-13, 07:53   #1
lykkeliten2010
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2012
Innlegg: 100
lykkeliten2010 er på en erverdig vei

Utslag på ketostix etter lang tid?

Når jeg testet ketostixen så var det ikke noe serlig utslag etter ett minutt, men når jeg kom tilbake etter 5 min så hadde den tydelig utslag.., betyr det da at det er utslag, eller skal jeg se bort ifra det siden det hadde gått mer tid enn det som står på boksen?

lykkeliten2010 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent kosthold Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 09:28   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Utslag på ketostix etter lang tid?

Da kan du se bort i fra den! Tiden blir en stor feilkilde!
Men utslag er utslag uansett! Hvor sterkt det er, betyr lite!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 11:46   #3
Inguz
Medlem
 
Inguz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2013
Innlegg: 97
Inguz er på en erverdig vei

Sv: Utslag på ketostix etter lang tid?

Den fra apoteket skal hvertfall avleses etter nøyaktig 15 sekunder, og alt som skjer etter den tid gjelder ikke. Jeg ser jo de er alle veldig lilla når de har ligget i søpla, så jeg nekter å tro at det kan bære gjeldende.

Inguz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/Skaldeman/lchf Svar med sitat
Gammel 17-05-13, 10:35   #4
lykkeliten2010
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2012
Innlegg: 100
lykkeliten2010 er på en erverdig vei

Sv: Utslag på ketostix etter lang tid?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Da kan du se bort i fra den! Tiden blir en stor feilkilde!
Men utslag er utslag uansett! Hvor sterkt det er, betyr lite!

Det skjønte jeg ikke helt. Vil det si at jeg er i ketose eller ikke er i ketose? Når jeg ikke ser noe serlig lillafarge før etter litt tid?

lykkeliten2010 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent kosthold Svar med sitat
Gammel 17-05-13, 14:57   #5
charliiie
Medlem
 
charliiie sin avatar
 
Medlem siden: May 2013
Hvor: Oslo
Alder: 40
Innlegg: 261
charliiie er på en erverdig vei

Sv: Utslag på ketostix etter lang tid?

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten2010, her.

Det skjønte jeg ikke helt. Vil det si at jeg er i ketose eller ikke er i ketose? Når jeg ikke ser noe serlig lillafarge før etter litt tid?

Det Kitt sier er at det du ser når du sjekker resultatet etter angitt tid, er det korrekte resultatet. Er det ikke noe utslag da, er du ikke i ketose. Men er det noe som helst utslag, er du i ketose. Graden av positivt utslag er derimot ikke spesielt relevant.

__________________
Startvekt 9. april: 133 kg
Vekt 29. august: 118.8 kg
Andre delmål: 112 kg
charliiie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Slappis Svar med sitat
Gammel 17-05-13, 15:20   #6
lykkeliten2010
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2012
Innlegg: 100
lykkeliten2010 er på en erverdig vei

Sv: Utslag på ketostix etter lang tid?

Opprinnelig lagt inn av charliiie, her.

Det Kitt sier er at det du ser når du sjekker resultatet etter angitt tid, er det korrekte resultatet. Er det ikke noe utslag da, er du ikke i ketose. Men er det noe som helst utslag, er du i ketose. Graden av positivt utslag er derimot ikke spesielt relevant.

Det skjønner jeg! Jeg jeg lurer på er om det at den blir veldig lilla etterhvert betyr at det er ketoner der? For fargen er så svak at jeg er usikker på om den har lillaskjær eller ikke... Altså, kan den bli lilla etter en stund om den ikke har vært i kontakt med ketoner?

lykkeliten2010 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent kosthold Svar med sitat
Gammel 30-05-13, 19:11   #7
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Utslag på ketostix etter lang tid?

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten2010, her.

Det skjønner jeg! Jeg jeg lurer på er om det at den blir veldig lilla etterhvert betyr at det er ketoner der? For fargen er så svak at jeg er usikker på om den har lillaskjær eller ikke... Altså, kan den bli lilla etter en stund om den ikke har vært i kontakt med ketoner?

Hvis du tar stix'en under vann(eller urin uten ketoner) vil det ikke bli utslag, verken <15 sek eller >15 sek.
Hvis du tar stix'en under urin, vil det bli utslag DERSOM ketoner er tilstede. Det som tells er utslaget INNEN de 15 sekundene. Stix'en er laget slik at den når max fargeutslag etter en stund. Viktig med korrekt avlesning.

Konklusjon:
Les innen 15 sekunder.
Utslag: Alle farger ønskelig, men ikke den helt til venstre/ingen utslag.
Utslag er utslag, fargeindikasjonen kan si noe om det totale væskeinntak i løpet av dagen. Lite væske; konsentrert urin, konsentrert mengde ketoner = mørk lilla farge.
Drikk vann, spis korrekt og konkludér med at utslag er utslag.

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 05-06-13, 10:44   #8
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Utslag på ketostix etter lang tid?

Hei
ketolysestixen leses av etter 1 minutt (slik det står på pakken) Ketostix fra apoteket avleses så vidt jeg forstår etter 15 sek.

Utslag på ketolysestixen viser at du er i ketose. Fagen er uten betydning så lenge den er mellom rosa og lilla er du i ketose.
Når man kommer i ketose omdannes kroppens fett til ketoner som er brennstoff for hele kroppen, da har de fleste mørk stix. I løpet av tre uker venner musklene seg til ketose og begnner å forbrenne fett direkte uten det først må omdannes til ketoner. Da er det overveiende hjernen som får ketoner som brennstoff, da hjernen ikke kan forbrenne fett. Da blir utslaget på stixen lysere.
Og så er det slik at jo mere en drikker jo "tynnere" blir urinen og jo lysere utslag på stix.
Konklusjon: så lenge stixen er rosa til lila da er man i ketos.
Så lenge man har det godt og vekten går ned på kuren trenger man ikke bruke stix, bare bruk den om du er i tivl om du er i ketose.
Lykke til
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 07-06-13, 08:51   #9
Mi9en
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2013
Innlegg: 27
Mi9en er på en erverdig vei

Sv: Utslag på ketostix etter lang tid?

Tror det kommer an på hvilke Stix man har. Jeg kjøpte en slags kombistix på apoteket som måler både ketoner og sukker i urinen. Der står det at ketoner avleses etter 1 min og sukker etter 2, evt så kan man lese av begge etter 2 min. Men det stemmer som de nevner i tråden her at den blir mørkere etterhvert.

Mi9en er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egen Svar med sitat
Gammel 07-06-13, 12:48   #10
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Utslag på ketostix etter lang tid?

Kjøper de som heter "Ketostix", er kun det den måler, og avlesing umiddelbart

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 11-06-13, 09:39   #11
frkmarita
Nytt Medlem
 
frkmarita sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2013
Hvor: telemark :)
Innlegg: 5
frkmarita er på en erverdig vei

Sv: Utslag på ketostix etter lang tid?

jeg bruker ketosticksene som jeg kjøper fra Ketolyse nettbutikken. mye bedre da det skal leses etter ett minutt og jeg kan sette på klokke. 15 sec blir for vanskelig å forholde seg til syntes jeg. bare ett tips

__________________
frkmarita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse- lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-06-13, 01:42   #12
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Utslag på ketostix etter lang tid?

har sammenliknet, da jeg kjøpte ketolysestixene først og fant ketostix på apoteket. samme urinstråle, avlesningen umiddelbart gav samme fargeutslag (ikke at det er viktig, men for detaljenes del) som stixen som skulle avleses etter 1 minutt.

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 12-06-13, 07:57   #13
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Utslag på ketostix etter lang tid?

Helt ærlig: På hvilken måte hjelper disse ketosepinnene dere ned i vekt? Jeg har vært her lenge, og gjengangeren er at folk blir stressa og hysteriske pga den pinnen ikke viser rikitg farge.
Spis riktig, slapp av og la kroppen ordne opp. Det er i hvertfall sikkert at den pinnen ikke får folk ned i vekt. Den viser OVERSKUDDSKETONER, slik at man kan fint være i ketose uten at pinnen viser det og man kan også være i ketose uten gå ned i vekt. Ketose er IKKE ensbetydende med vekttap. Det er en tilstand der kroppen bruker fett som drivstoff.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Manglende utslag på ketostix Andrine84 Ketolysekuren 8 10-05-13 02:34
Ketostix, ingen utslag... Fatso1981 Spørsmål og svar 7 20-09-12 22:27
Forskjellig utslag på ketostix Sugarmom Spørsmål og svar 15 29-11-10 08:41
Null utslag på ketostix Mr. Muscle Lavkarbo generelt 6 22-03-10 09:48
Utslag på ketostix kristin Lunga Ketolysekuren 2 20-01-06 23:06


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no