Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Kast badevekta – finn frem målebåndet – LCHF oppdatering!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-05-11, 17:13   #1
|Ingrrid
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2005
Innlegg: 272
|Ingrrid har en fantastisk aura rundt seg|Ingrrid har en fantastisk aura rundt seg

Kast badevekta – finn frem målebåndet – LCHF oppdatering!

Fullt innlegg her!

Etter at jeg startet på LCHF føler jeg faktisk at jeg endelig kan slappe av når det kommer til mat. Det er faktisk helt utrolig, uten konstant søtsug blir ikke maten like kontrollerende. Det fine med det er at jeg har mer energi til å fokusere på trening! Jeg har nok ikke mistet veldig mye mer enn 1 kg siden jeg kastet bort alle karbohydratene, men centimeter har jeg mistet, og opptil flere. Ingen forandringer har skjedd spesielt raskt heller, jeg har vel holdt på i ca 3 måneder nå og mistet ca 20 cm tilsammen over hele kroppen (lår, rumpe, hofte, midje og bryst), men det er jo det som var problemet mitt før, fort ned, fort opp. Når jeg gikk ned i vekt for 3-4 år siden så målte jeg meg også. Det interresante er at når jeg sammenligner vekta fra den gangen jeg hadde akkurat de samme målene som nå, veide jeg faktisk 4 kg mindre! Jeg har faktisk de samme målene nå, som når jeg veide 4 kg mindre, og det kan jo bare bety en ting; jeg er i mye bedre form!
Jeg for første gang i mitt liv ikke så dårlig tid, og det kjennes helt fantastisk. Jeg tror sukker har skrulla med hue mitt før, enten var jeg supermotivert, ellers var jeg det overhodet ikke. Men jeg har ikke vært veldig overvektig, sannsynligvis fordi jeg har klart å minimere sukkerinntaket til små kindersjokolader og kokossboller, i tillegg til at jeg er relativt aktiv, men det har jo kontrollert meg fullstendig, og jeg tenkte jo på sukker HELE tiden.


Jeg driter i vekta, og måler istede. Med øyne og bånd. Har for eksempel mye mindre fett på magen, og det er kjempedigg! Rompa er fortsatt stor, men noe må man da ha å vifte med, viktigst for meg er at den er blitt mye fastere, og det kommer av trening! Jeg føler faktisk at LCHF kosthold har gitt meg mer energi og motivasjon til å trene, det er deilig å ha en variabel fast, og fokusere fullt på den andre. Lavkarbo er lavkarbo liksom. Ja, jeg må passe på at jeg ikke spiser for mye, men det er så mye enklere å holde seg i sjakk og ikke skeie ut, og det er godt for motivasjonen!


Finn frem målebåndet og hiv vekta ut vinduet. Muskler veier mer enn fett og vi jenter veier jo pokkern meg +/- 2 kg på to timer, spesielt i “jenteperioder”. Jeg måler meg ukentlig (nesten) og det er herlig når jeg ser at jeg har mistet en cm eller tre. Det er ikke så mye hver uke, men tenk hvor mye det blir på en måned, eller et år! Jeg har ikke som mål å bli superskinny eller noe sånt, det kler meg ikke og er dessuten svært upraktisk, hovedmålet mitt er å komme i god form; jeg vil forbedre prestasjoner på både tur og løpefronten, og det å bytte ut overflødig fett med muskler, er en fin måte å gjøre det på. Så vil jeg føle meg så mye bedre også

Hvordan trener du? Måler du eller veier du deg, eller ingen av delene?

|Ingrrid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 17:40   #2
skogsmusa
Juniormedlem
 
skogsmusa sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Østfold
Alder: 57
Innlegg: 18
skogsmusa er på en erverdig vei

Sv: Kast badevekta – finn frem målebåndet – LCHF oppdatering!

Hei Ingrrid

Jeg er veldig enig med deg i at maten ikke styrer livet lenger når man spiser LCHF. Var skikkelig sukkeravhengig. Klarte stort sett ikke å komme meg gjennom dagen uten å spise sjokolade.

Jeg har alltid gått mye, syklet og trent på helsestudio (de tre siste årene). Men kroppen har ikke vært lett å ha med og gjøre. Dette har blitt mye bedre etter at jeg kuttet ut "karbene". Det er akkutat som om blodet flyter lettere i årene, og jeg klarer mye mer før jeg får melkesyre. Herlig! Har aldri opplevd maken.

Jeg måler også mindre enn jeg gjorde på den samme vekta når jeg gikk på Grethe Roede kurs for noen år siden. Merkelig.

Ellers både måler og veier jeg meg en gang i uka.Veldig moro å gå ned både i vekt og cm selv om jeg ikke sulter meg.

Skogsmusa

__________________


skogsmusa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 18:38   #3
|Ingrrid
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2005
Innlegg: 272
|Ingrrid har en fantastisk aura rundt seg|Ingrrid har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kast badevekta – finn frem målebåndet – LCHF oppdatering!

Herlig at du ser det på vekta og, det gjør ikke jeg, men jeg ser det så godt på kroppen, så det er ikke så nøye egentlig Vi er vel sprekere da, det tror jeg, haha! Mindre fett i hvertfall

Grattis med nedgang og god kropp, jeg tror min bare vil bli bedre og bedre og bedre

|Ingrrid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kasta batteriet til badevekta Fofa Generell diskusjon 13 17-07-10 05:30
Liten oppdatering fra meg Elizabeth Ketolysekuren 3 17-02-09 12:27


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no