Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Om saft og sjokolade ...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-08-07, 21:31   #1
Chia
Medlem
 
Chia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 88
Chia har en fantastisk aura rundt segChia har en fantastisk aura rundt seg
Question

Om saft og sjokolade ...

To ting som jeg har gått og lurt på de siste dagene:

*Er det greit om jeg bytter ut noe av vannet jeg skal få i meg med saft?? Synes vann smaker så tassent og synes det er vanskelig å drikke nok... Drikker is-te safta til fun light som bare har 0,2 gram karber... Og 90% er jo vann uanset...

*Leste her inne et sted at jeg kunne spise bittelitt mørk sjokolade med minst 70% kakao... kjøpte en plate fra Freia premium til å ha i kjøleselskapet i krisetilfeller (den som er tilsatt pringebær er farlig god!) Men det står jo at den inneholder 34 karber!!! Dekker jo hele dagsrasjonen ved å få i meg en smule da jo???

__________________


Tickeren oppdateres hver lørdag

Slanke-blogggen min
Chia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 21:37   #2
Lovehandle
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Tromsø
Alder: 43
Innlegg: 43
Lovehandle er på en erverdig vei

Sv: Om saft og sjokolade...

jeg har ikke viljestyrke nok til å stoppe etter bare en bit så sjokoladen er helt utelukket her, har bare hatt sjokoladesug en gang etter at jeg starta på kuren og da Men jeg har og bytta ut litt av vannet med andre ting, ikke snakk om å klare å pøse på med 3 liter vann om dagen, selv om jeg i grunn er glad i vann.

__________________


Lovehandle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 21:37   #3
Tussi jenta
Seniormedlem
 
Tussi jenta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 45
Innlegg: 513
Tussi jenta er ny på veien

Sv: Om saft og sjokolade...

Nå har ikke jeg peiling da, men hva med atkins sjokoladen. Den er det vel veldig lite karbo i og den er vanvittig god, men jeg klarer veldig lite av den.

Skal sikkert ikke spise noe særlig av den, men jeg kommer til og ha en liggende til krise. For vet krisen kommer en dag og da er det tross alt bedre og bruke noe som ikke ødelegger alt totalt.

Tussi jenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 22:05   #4
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Om saft og sjokolade...

Jeg drikker isteene til Fun Light. Blir sprø i topplokket om jeg bare skal drikke vann hver dag 7 dager i uka.

Ang. sjokolade, så er de sukkerfrie Chevalier-sjokoladene du får på helsekost veldig gode - MEN (og det er et stort men) - test ut om du tåler maltitol før du slår deg løs. Kroppen min lot seg ikke begeistre av det søtstoffet og jeg ble skikkelig uvel. Da står jeg heller over sjokolade.

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 22:12   #5
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Om saft og sjokolade...

Du kan godt drikke litt saft, men vær obs på at den inneholder aspartame, et kunstig søtstoff som er kjent for å hemme vekttap. Vil absolutt IKKE anbefale å drikke mengder med den isteden for vann. Om du ikke liker "vannsmaken" kan du ta skiver med appelsin, sitron, lime, agurk etc i vannkanna. Enten en av tingene eller fler på en gang. Det gir litt friskere smak. Vann uten søtstoff er viktig for å rense kroppen !

Når det gjelder sjokoladen inneholder den 3.4 karber pr rute (1 rute veier 10 gram). Som andre har nevnt her, er den største faren at den trigger søtsuget. Da er jo litt av vitsen vekke med å være i ketose. Vitsen er jp å rense kroppen for karber og fjerne søtsug. Sjokolade har ingenting på ketolysekuren å gjøre!

Atkins kan til nød brukes, med da har man jo søtstoff igjen. Og mange av disse er søtet med maltitol som gir ...hm... mageproblemer.

Du finner ut etterhvert hva din kropp tåler.....


__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 20-08-07, 10:41   #6
Trixie
Medlem
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Follo
Innlegg: 281
Trixie er ny på veien

Sv: Om saft og sjokolade...

Skulle det bli krise så kan du drikke Lerum saft som inneholder splenda og ikke aspartam.
"Variantar 1,0 l
Utan tilsett sukker saften vert laga i 7 ulike variantar på 1,0 l flaskar. Smakane er Husholdningssaft, Bringebær/druesaft, Appelsinsaft, Drue-rips-solbærsaft, Dronningsaft, Eple-pæresaft og Solbær-Eplesaft."



Men, ikke drikk mye. Saften er jo søt som vil vedlikeholde søtbehovet ditt.

Trixie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekur, senere lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-08-07, 11:11   #7
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Om saft og sjokolade...

Jeg drakk selv mye saft i begynnelsen av kuren, samt spiste mye sukkerfri sjokolade.
Men jeg vil anbefale deg på det aller sterkeste å prøve å la være å tilføre kroppen kunstig søtnig. Det går bare en liten stund, så er søtsuget borte, og du føler deg i tillegg bedre.
Og som Nille sier er det mye godt du kan putte i vannet for å gi det en god smak.

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
85% sjokolade dingpot Atkins kosthold 24 06-08-08 22:35
70 % sjokolade eller kunstig søtet sjokolade? donjuanwannabe Lavkarbo generelt 11 21-06-07 01:11
Delikat varm sjokolade sufflè Siljevanilje Kake/dessert og snacks 2 17-11-06 22:31
Sjokolade- og mandelkake alá silje Siljevanilje Kake/dessert og snacks 2 17-11-06 20:41
7 gode grunner til å spise sjokolade! Summer Livets lyse side 0 17-09-04 11:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no