Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Utrolig stort sprik ang. karboinnhold i bringebær ...

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-02-11, 10:01   #1
Lissi80
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Østfold
Alder: 43
Innlegg: 190
Lissi80 er på en erverdig vei

Utrolig stort sprik ang. karboinnhold i bringebær ...

Jeg har jo hørt og lest at bringebær er de bærene med minst karber. MEN i sverige igår tittet jeg litt på frosne bær. Fant bringebær uten tilsatt sukker med 8 karber pr 100 gram -det synes jeg var mye Jordbær uten tilsatt sukker hadde 6,5 karber pr. 100 gram.. Og jeg vet jeg så riktig, for tittet flere ganger.

Jeg kjøpte ikke bringebær da, men på Rema senere på kvelden tittet jeg på frosne bringebær igjen. Her sto det ikke noe om de var tilsatt sukker eller ikke, men karbe innholdet var 3,5 gram pr. 100 gram (ca, husker ikke helt i farta). Produsenten var navak (et eller annent sånt). Hvorfor er det så stor forskjell tru??? Coop sine frosne bringebær uten tilsatt sukker inneholder også opp mot 8 karber pr. 100 gram (7,7 om jeg husker rett). Så bringebær må man jo tydeligvis kjøpe på rema da....

Lissi80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 10:17   #2
Tami
Medlem
 
Tami sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Akershus
Alder: 58
Innlegg: 98
Tami er på en erverdig vei

Sv: Utrolig stort sprik ang. karboinnhold i bringebær....

Jeg spiser Coop sine frosne bringebær hver dag i cottage cheesen og er like frustrert som deg. De har 7 kh og jeg synes det er veldig mye...Coop sine frosne jordbær har 6,5 så jeg blander litt bringebær og jordbær. Men nå skal jeg også dra til Rema for å kjøpe, hvis de bare har 3,5 kh!

Tami er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 10:22   #3
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Utrolig stort sprik ang. karboinnhold i bringebær....

Er ikke alle bringebær bringebær lenger

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 10:30   #4
LanoGakkGakk
Medlem
 
LanoGakkGakk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 430
LanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvel

Sv: Utrolig stort sprik ang. karboinnhold i bringebær....

Kanskje de ikke sjekket Opplysningskontoret for Frukt og Grønt før de merket de?

http://www.frukt.no/artikkel.aspx?mn...03&artid=15568

__________________

PÅSKEUTFORDRINGEN
Jillian Michaels 30 day Shred skal jeg ihvertfall ikke skryte på meg!
LanoGakkGakk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som passer for meg Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 10:38   #5
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Utrolig stort sprik ang. karboinnhold i bringebær ...

Kan det være ulike sorter bringebær? For noen er jo mye syrligere enn andre som er mye søtere. Og da er det vel grunn til å tro at de søteste sortene inneholder mer fruktsukker enn de syrligste?

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 11:12   #6
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Utrolig stort sprik ang. karboinnhold i bringebær ...

kan kanskje komme litt ann på størrelsen også.. At det kan være mer vann i større bær? og derfor da mindre kh pr 100 gram

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Stort vekttap pr uke ... Nurk Lavkarbo generelt 13 08-07-10 13:19
Stort skall av tanna falt ut - what to do? mofe Fysisk og mental helse 2 22-02-09 14:39
er det stort utvalg i helsekostbutikkene i danmark? aldrimerjollycola Spørsmål og svar 1 28-01-09 10:05
Liten gutt med stort matproblem Hannehk Lavkarbo generelt 11 08-07-08 03:20


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no