Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Oktoberskravletråden 30+

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-10-11, 22:05   #26
jolie
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 96
jolie er på en erverdig vei

Sv: Oktoberskravletråden 30+

Jeg slenger meg med her, jeg. Jeg har ikke orket å se så veldig langsiktig ang vekttapet tidligere, fordi jeg alltid har mistet motivasjonen underveis. Men nå kjenner jeg at det ikke gjør det spøtt om jeg realitetsorienterer meg selv på hvor mange kilo jeg skal/bør gå ned. Mer enn 30 kg, javel, so what. Det blir vel en dag.

Siden starten som var i mai, har jeg gått ned 9 kg. Så det går sakte, men hovedsaken er at det går. Er det ikke det, da? Jeg er i gang med en innskjerping igjen, etter noen uker her på høsten med litt slepphendthet både på trenings- og matfronten. Tok en kroppsanalyse på treningssenteret, og det var stor motivasjon. Etter jul skal jeg ta en ny, og da får vi se hvor mye muskler jeg har bygget og hvor mye fett jeg har kvitta meg med på tre måneder. Det er motivasjon, det!

Så det er oktober for meg: skjerpe mat og trening. Jeg spiser ikke lavkarbo slavisk, men kutter en del karbo og prøver å spise mer ren mat og mer grønnsaker.

Ja, også studiene og alle de tusen strikkeprosjektene, da. :P

__________________


Min journal
jolie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 12:17   #27
Måne
Medlem
 
Måne sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Vestlandet
Alder: 54
Innlegg: 333
Måne er på en erverdig vei

Sv: Oktoberskravletråden 30+

I dag er jeg kjempeglad! Lavkarbo-brød-kiloene jeg dro på meg for noen dager siden er vekk igjen!!

__________________
Delmål:

Langtidsmål:
Måne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav Fodmap og trening Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 12:21   #28
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Oktoberskravletråden 30+

Urk. Jeg lengter til lavkarbo. Jeg er begynt å karbe opp fordi jeg skal til Italia på romlemantisk-tur... Jeg mistenker at det blir lavest mulig karbo i Italia likevel altså. Hadde egentlig planlagt to uker med høykarboutskeiing. Vann i kroppen, sukkersug til tusen, vondt i magen. UAH. Nå kjenner jeg hvor godt man har det med lavkarbo!

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 12:39   #29
maysa
Seniormedlem
 
maysa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: buskerud
Innlegg: 1.407
maysa er virkelig snillmaysa er virkelig snillmaysa er virkelig snillmaysa er virkelig snillmaysa er virkelig snill

Sv: Oktoberskravletråden 30+

Opprinnelig lagt inn av Måne, her.

I dag er jeg kjempeglad! Lavkarbo-brød-kiloene jeg dro på meg for noen dager siden er vekk igjen!!

vor mye brød spiste du og hvilken siden du la på deg av det? nyssgjerrig

__________________
Smil til meg, så smiler jeg igjen.

maysas journal
vekt 29/9- 121,8 vekt 6/10-120,3
maysa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: være litt forsiktig med karbene Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 12:48   #30
Måne
Medlem
 
Måne sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Vestlandet
Alder: 54
Innlegg: 333
Måne er på en erverdig vei

Sv: Oktoberskravletråden 30+

Jeg bakte lavkarbobrød fra Funksjonell Mat, og tok 2 tynne skiver om kvelden da det var nybakt, og to om morgen etter.. samme kveld var vekten økt med 1,8 kg!!
Tror jeg ikke tåler så mye solsikkefrø og sånt. Reagerer litt på diverse andre brød-etterligninger, som feks Nannahs knekkebrød. Heldigvis savner jeg ikke brødmat noe særlig, så det er ikke verdens undergang for meg. Var bare utrolig kjipt å få på nesten 2 kg av lovlig mat

__________________
Delmål:

Langtidsmål:
Måne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav Fodmap og trening Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 12:55   #31
maysa
Seniormedlem
 
maysa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: buskerud
Innlegg: 1.407
maysa er virkelig snillmaysa er virkelig snillmaysa er virkelig snillmaysa er virkelig snillmaysa er virkelig snill

Sv: Oktoberskravletråden 30+

oioioi sååå kipt...så bra du er igang...jeg har problemer medog finne ting og spise som ikke er egg og ikke brød...til frokost

__________________
Smil til meg, så smiler jeg igjen.

maysas journal
vekt 29/9- 121,8 vekt 6/10-120,3
maysa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: være litt forsiktig med karbene Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 13:09   #32
Måne
Medlem
 
Måne sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Vestlandet
Alder: 54
Innlegg: 333
Måne er på en erverdig vei

Sv: Oktoberskravletråden 30+

Tja, mitt første måltid består som oftest av salat med enten kylling, bacon og egg eller middagsrester, som kotelett, kjøttdeig med ost på eller lignende.
Kan være lurt å sette opp ukesplan, hvertfall i begynnelsen, så man slipper å tenke på sånt når man står der og er sulten, og ikke vet helt hva man skal spise. Kan være lurt å alltid ha noe ferdigstekt/-kokt mat i kjøleskapet også.
Du finner nok din måte å gjøre det på ganske snart. Regner med du har sjekket frokosttråden her inne?

__________________
Delmål:

Langtidsmål:
Måne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav Fodmap og trening Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 16:01   #33
merema
Medlem
 
merema sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Trondheim
Innlegg: 108
merema er på en erverdig vei

Sv: Oktoberskravletråden 30+

Er ikke gøy når vekta prøver å snike seg oppover nå! Særlig når den prøver å bikke over det dumme 3-sifra tallet igjen! Men jeg får prøve å holde motet oppe, og satse på at det går nedover igjen snart!

merema er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 16:17   #34
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Oktoberskravletråden 30+

Åjaaa, hadde jo helt glemt at vi var i oktober nå! Derfor dere var blitt så stille, haha!

Mine mål for oktober er å fortsette å holde meg tilnærmet ketolyse, samt kutte ut all den brus-drikkingen min.. drikker alt for mye brus, og nesten ingenting vann

Har forresten gått ned 2,6 kg på den uka jeg har vært tilbake på lavkarbo! Og ikke skeiet ut heller! Såååå fornøyd!! bare litt over 6 kg igjen til jeg faktisk er i mål!!!

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 16:52   #35
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Oktoberskravletråden 30+

Jeg har tatt på meg kickboxingbuksa som jeg ikke har brukt på 1,5 år. Er ikke sikker på hvor trang den var for 1,5 år siden, men det var litt i trangeste laget nå :/ Men, da har jeg en fin måte å måle vektnedgangen på i allefall Tror den var ganske så trang for 1,5 år siden da. Da hadde jeg hatt en lang pause fra trening, spiste usunt og i hele tatt. For ca 2 år siden når jeg begynte med kickboxing, så var buksa passelig. Heldigvis bare rundt livet den er litt trang da. Men er redd dette beviser at lavkarbo kanskje ikke har funket så godt for meg...

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 16:59   #36
Nnem
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 456
Nnem er ny på veien

Sv: Oktoberskravletråden 30+

Jeg har egentlig som mål for oktober å holde vekten stabilt eller gå yttligere ned i vekt. Går litt opp under eggløsning. Hadde det sist ukene og jeg ligger fortsatt i +.

Ellers skal jeg begynne litt å trene, Zumba på jobben. Samt trappetrening på jobb. Har også fått cocosa i hus, så litt ekstra fett

__________________




Motto: This is my year to shine
Nnem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - mellom 20-30 karbs Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 19:54   #37
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Oktoberskravletråden 30+

Overrasket meg selv i dag etter 1,5 timer med kickboxing. Jeg jogget hjem! Hoho! Det hjelper på selvtilliten i allefall

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 20:24   #38
Måne
Medlem
 
Måne sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Vestlandet
Alder: 54
Innlegg: 333
Måne er på en erverdig vei

Sv: Oktoberskravletråden 30+

Opprinnelig lagt inn av Anarko, her.

Overrasket meg selv i dag etter 1,5 timer med kickboxing. Jeg jogget hjem! Hoho! Det hjelper på selvtilliten i allefall

__________________
Delmål:

Langtidsmål:
Måne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav Fodmap og trening Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 20:28   #39
Pingvin
Juniormedlem
 
Pingvin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Bærum
Innlegg: 41
Pingvin er på en erverdig vei

Sv: Oktoberskravletråden 30+

Argh, er det ikke typisk!
Kvelden etter at jeg setter mål om å komme meg på trening minst tre ganger i uka, om ikke fire, så blir jeg syk! Og har aldeles ikke lyst til å trene når bihulene er tette av gørr og bakterier
Dustebihuler!
Men jeg dro alikavel å svømte en liten halvtime i dag. Bedre enn ingenting

__________________
Tread softly cause you tread on my dreams



Pingvin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 21:58   #40
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Oktoberskravletråden 30+

Opprinnelig lagt inn av Pingvin, her.

Argh, er det ikke typisk!
Kvelden etter at jeg setter mål om å komme meg på trening minst tre ganger i uka, om ikke fire, så blir jeg syk! Og har aldeles ikke lyst til å trene når bihulene er tette av gørr og bakterier
Dustebihuler!
Men jeg dro alikavel å svømte en liten halvtime i dag. Bedre enn ingenting

Svømming er jo kjempebra trening! Så vær stolt og fornøyd du! Ikke alle som hadde gjort det med tette bihuler!

Så må jeg si takk til Måne, som er så snill og heier på meg

Natta til dere alle

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 09:46   #41
Ellep
Medlem
 
Ellep sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oppland
Innlegg: 101
Ellep er på en erverdig vei

Sv: Oktoberskravletråden 30+

Jeg har ett mål for oktober.
Å komme halvveis.... (ikke så veldig langt igjen)

__________________


Ellep er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 11:30   #42
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Oktoberskravletråden 30+

Måtte smugveie meg litt i dag og, for følte meg så tynn, haha! Og vet dere va?? Vekta viste 69,9!!! Det vil si at på en uke og noen dager har jeg gått ned 4,1 kg! Dette kan da umulig stemme?

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 13:16   #43
Måne
Medlem
 
Måne sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Vestlandet
Alder: 54
Innlegg: 333
Måne er på en erverdig vei

Sv: Oktoberskravletråden 30+

Opprinnelig lagt inn av Nupsida, her.

Måtte smugveie meg litt i dag og, for følte meg så tynn, haha! Og vet dere va?? Vekta viste 69,9!!! Det vil si at på en uke og noen dager har jeg gått ned 4,1 kg! Dette kan da umulig stemme?

Gratulerer!! *danse rundt og være glad på Nupsidas vegne*

__________________
Delmål:

Langtidsmål:
Måne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav Fodmap og trening Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 13:32   #44
Pingvin
Juniormedlem
 
Pingvin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Bærum
Innlegg: 41
Pingvin er på en erverdig vei

Sv: Oktoberskravletråden 30+

Ai gratulerer Nupsida! Kjempeflott!!
69,9.. Tror ikke jeg har vært der siden jeg var 17..

__________________
Tread softly cause you tread on my dreams



Pingvin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 13:39   #45
maysa
Seniormedlem
 
maysa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: buskerud
Innlegg: 1.407
maysa er virkelig snillmaysa er virkelig snillmaysa er virkelig snillmaysa er virkelig snillmaysa er virkelig snill

Sv: Oktoberskravletråden 30+

Opprinnelig lagt inn av Nupsida, her.

Måtte smugveie meg litt i dag og, for følte meg så tynn, haha! Og vet dere va?? Vekta viste 69,9!!! Det vil si at på en uke og noen dager har jeg gått ned 4,1 kg! Dette kan da umulig stemme?

woooow såååå gøy...gratulerer så mye.
hvordan har du klert det er jo sef det første spm som popper opp...hehe
men hva slags filosofi har du ... nysgjerrige meg

__________________
Smil til meg, så smiler jeg igjen.

maysas journal
vekt 29/9- 121,8 vekt 6/10-120,3
maysa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: være litt forsiktig med karbene Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 13:55   #46
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Oktoberskravletråden 30+

Opprinnelig lagt inn av Måne, her.

Gratulerer!! *danse rundt og være glad på Nupsidas vegne*

Opprinnelig lagt inn av Pingvin, her.

Ai gratulerer Nupsida! Kjempeflott!!
69,9.. Tror ikke jeg har vært der siden jeg var 17..

Takk søte dere!

Opprinnelig lagt inn av maysa, her.

woooow såååå gøy...gratulerer så mye.
hvordan har du klert det er jo sef det første spm som popper opp...hehe
men hva slags filosofi har du ... nysgjerrige meg

Takk takk! Jeg har tilnærmet ketolyse som filosofi. Veier ikke, men prøver å holde meg under 15 pr dag. Visst du går inn på bloggen min (Link i signaturen) så har jeg noen dager der jeg skriver hva jeg spiser dag for dag

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 15:18   #47
Nelly
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Sørlandet
Alder: 45
Innlegg: 101
Nelly er på en erverdig vei

Sv: Oktoberskravletråden 30+

Jeg tåler heller ikke brød eller brødlignende ting Måne. Da stopper vektnedgangen med en gang, så det har jeg kuttet ut. Er litt irriterende om morgenen synes jeg. Hadde vært godt med et bittelite tynt knekkebrød med et kokt egg eller noe.... Men det funker bare ikke.

Ellers har jeg begynt å mosjonere om kveldene, går ute også tar jeg litt situps og sånn hjemme etterpå. Tenkte å prøve og gjøre det daglig.

Nelly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 06-10-11, 13:53   #48
Måne
Medlem
 
Måne sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Vestlandet
Alder: 54
Innlegg: 333
Måne er på en erverdig vei

Sv: Oktoberskravletråden 30+

Var veganer for en del år siden, så jeg savner ikke noe annet enn større utvalg av grønnsaker, samt linser og bønner.
Det er helst når jeg er på en av mine lengre kjøreturer (8-12 timer) jeg kunne tenke meg noe enkelt som feks knekkebrød/brøderstatning, men det går jo ikke Denne gangen skal kjølebagen igjen pakkes med koteletter, bacon, egg og salat + litt fleskesvor og masse vann!! Er god reisekost det også! På fergene har jeg sett en del folk som titter på koteletten min, for så å titte ned på sin tørre brødskive med et dypt sukk og skjevt blikk. Vet ikke om jeg kan ta æren for det, men den ene vogtog-sjåføren jeg ofte treffer på, er begynt å skåle med koteletten sin mot meg. Før spiste han "på-kaien-snackbar-mat" og "ferge-mat". Kjekt at kjøleskapet hans blir brukt til annet enn cola Er jo mulig han er begynt på lavkarbo han også da..men uansett kjekt å skåle i koteletter!

Har store planer om å begynne med tusleturer, når jeg kommer til kjærestemannen min igjen. Gleder meg til det...både til turene og mannen..ikke nødvendigvis i den rekkefølgen

__________________
Delmål:

Langtidsmål:

Sist redigert av Måne : 06-10-11 kl 14:04. Årsak: skriveleifer....urk!
Måne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav Fodmap og trening Svar med sitat
Gammel 06-10-11, 19:09   #49
maysa
Seniormedlem
 
maysa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: buskerud
Innlegg: 1.407
maysa er virkelig snillmaysa er virkelig snillmaysa er virkelig snillmaysa er virkelig snillmaysa er virkelig snill

Sv: Oktoberskravletråden 30+

sukk det var opp 0,9 i går...jeg veier meg på friskvernklinikken hver 14 dag...ned skal jeg hvertfall så får vi se... det ble 70 min hard trenings økt med trenere som pisket oss deilig etterpå og i dag er jeg bare sååå støl... i morgen mååå jeg komme igang med treningsenteret som jeg har vært støtte medlem i siden januar.

__________________
Smil til meg, så smiler jeg igjen.

maysas journal
vekt 29/9- 121,8 vekt 6/10-120,3
maysa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: være litt forsiktig med karbene Svar med sitat
Gammel 06-10-11, 22:47   #50
Nelly
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Sørlandet
Alder: 45
Innlegg: 101
Nelly er på en erverdig vei

Sv: Oktoberskravletråden 30+

Opprinnelig lagt inn av maysa, her.

sukk det var opp 0,9 i går...jeg veier meg på friskvernklinikken hver 14 dag...ned skal jeg hvertfall så får vi se... det ble 70 min hard trenings økt med trenere som pisket oss deilig etterpå og i dag er jeg bare sååå støl... i morgen mååå jeg komme igang med treningsenteret som jeg har vært støtte medlem i siden januar.

Samme her, har vært flink til å gå litt turer. Men det er ingen plass man får opp dampen som på treningssenter....

Nelly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Oktoberskravletråden til 30+ vaskeklut Mer enn 30 kg overvekt 306 01-11-09 18:18


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no