Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Sjokolade igjen, for ordens skyld ...

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-07-10, 20:38   #1
Fofa
Seniormedlem
 
Fofa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 44
Innlegg: 746
Fofa er ny på veien

Sjokolade igjen, for ordens skyld ...

Jeg har nå vært på sjokoladejakt i dag og i går. Har lest og lest, og kom fram til at de 4 forskjellige jeg har liggende foran meg på bordet var de beste(les:minst karbo).
Men, da jeg ikke enda er helt trygg på at jeg "regner" rett, så må jeg bare dobbelsjekke med de som vet bedre!!

1. "Mjølk choklad" fra Cloetta
- der står det karbo:53gram, hvorav sukkerarter:12 gram, og sukkeralkoholer:40 gram
Betyr det at jeg skal trekke fra 40 gram?? eller skal de 12 og fra? Slik jeg tror det betyr, så er det totalt 13 gram karbo pr 100 gram..stemmer det??

2. "85% Kakao" Fra Rapunzel (kjøpt på helsekost)
-der står det karbo:20gram, hvorav sukker(står bare sukker)15 gram..Regner med at da er det de totale 20 grammene jeg skal telle?

3. "Belgian Chocolate extra Dark 72 % Cacao" fra Cavalier.
- carbs:27,5 grams of which polyols(??):22 grams, sugars: 1,4 grams
Her vet jeg ikke hvordan det skal regnes...

4. Premium 86% cocoa fra Freia.
der står det bare karbo:19 gram, så den kan vel ikke misforstås?? hehe

Huff...blir så forvirra av alt det her...
Grunnen til at jeg kjøper så mye sjokolade nå, er at jeg skal reise bort i 2 mnd, og driver å hjelper mine foreldre med innkjøp av denne typen (til baking, snacks osv)for hele den perioden... Kort forklart. Bare tenkte jeg måtte si det, så ikke dere tror jeg skal leve kun på sjokolade fremover

__________________
Fofa

Jillian Michaels 30 day Shred 30/30
Fofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-07-10, 21:13   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Sjokolade igjen...for ordens skyld..

Opprinnelig lagt inn av Fofa, her.

Jeg har nå vært på sjokoladejakt i dag og i går. Har lest og lest, og kom fram til at de 4 forskjellige jeg har liggende foran meg på bordet var de beste(les:minst karbo).
Men, da jeg ikke enda er helt trygg på at jeg "regner" rett, så må jeg bare dobbelsjekke med de som vet bedre!!

1. "Mjølk choklad" fra Cloetta
- der står det karbo:53gram, hvorav sukkerarter:12 gram, og sukkeralkoholer:40 gram
Betyr det at jeg skal trekke fra 40 gram?? eller skal de 12 og fra? Slik jeg tror det betyr, så er det totalt 13 gram karbo pr 100 gram..stemmer det??
Sukkeralkoholer kan trekkes fra, ja!

2. "85% Kakao" Fra Rapunzel (kjøpt på helsekost)
-der står det karbo:20gram, hvorav sukker(står bare sukker)15 gram..Regner med at da er det de totale 20 grammene jeg skal telle?
Ikke noe å trekke fra her, nei!

3. "Belgian Chocolate extra Dark 72 % Cacao" fra Cavalier.
- carbs:27,5 grams of which polyols(??):22 grams, sugars: 1,4 grams
Her vet jeg ikke hvordan det skal regnes...
Polyoler er det samme som sukkeralkoholer og kan trekkes fra!

4. Premium 86% cocoa fra Freia.
der står det bare karbo:19 gram, så den kan vel ikke misforstås?? hehe
19gram er 19gram!

Huff...blir så forvirra av alt det her...
Grunnen til at jeg kjøper så mye sjokolade nå, er at jeg skal reise bort i 2 mnd, og driver å hjelper mine foreldre med innkjøp av denne typen (til baking, snacks osv)for hele den perioden... Kort forklart. Bare tenkte jeg måtte si det, så ikke dere tror jeg skal leve kun på sjokolade fremover

Bare husk at uansett hvem som skal bruke sjokkisen til hva, så kan sukkeralkoholer forårsake store problemer med magesmerter og hyppige turer til rommet med ♥ på døren!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 13-07-10, 21:58   #3
Fofa
Seniormedlem
 
Fofa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 44
Innlegg: 746
Fofa er ny på veien

Sv: Sjokolade igjen...for ordens skyld..

Hehe...ja, jeg har gitt dem beskjed om det Jeg har selv enda ikke prøvd noen av disse, så jeg aner ikke hvordan magen min reagerer. Håper vel egentlig litt på smerter, så jeg får skrekken!! HAHA

Takk for svar forresten!!
Ok, så forskjellen er jo meget stor på disse da... Den med mest har 20 karbo, og den med minst har 5,5gram..hmm..absolutt en tankevekker for meg der!

__________________
Fofa

Jillian Michaels 30 day Shred 30/30
Fofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-07-10, 11:11   #4
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: Sjokolade igjen...for ordens skyld..

Den jeg har funnet med minst karbs men enda en akseptabel smak er denne fra sukkerfritt. Den har 2g karbo pr 100g. Den er ikke den som er best på smak, men jeg pleier å blande den ut med litt kakao/fløte/smør. Da blir den snadder og smelter skikkelig på tunga!

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-07-10, 15:21   #5
Fofa
Seniormedlem
 
Fofa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 44
Innlegg: 746
Fofa er ny på veien

Sv: Sjokolade igjen, for ordens skyld ...

Åj..den har jeg aldri sett før...Er det på helsekost man får kjøpt den? Takk for tips

__________________
Fofa

Jillian Michaels 30 day Shred 30/30
Fofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-07-10, 15:22   #6
Hevingen
Seniormedlem
 
Hevingen sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 695
Hevingen har en fantastisk aura rundt segHevingen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sjokolade igjen, for ordens skyld ...

Jeg har kjøpt den på Rema og Coop Extra

__________________
Bloggen min



Hevingen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lchf - Ketolyse-ish Svar med sitat
Gammel 14-07-10, 21:07   #7
Nurk
Medlem
 
Nurk sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 111
Nurk er ny på veien

Sv: Sjokolade igjen...for ordens skyld..

Opprinnelig lagt inn av Ferskenbeinet, her.

Den er ikke den som er best på smak, men jeg pleier å blande den ut med litt kakao/fløte/smør. Da blir den snadder og smelter skikkelig på tunga!

Gjør jeg også! Også er det snadder å blande oppi hakkede peanøtter eller valnøtter f.eks (for dem av oss som liker nøtter, da)

__________________
92-91-90-89-88-87-86 85 84 83 82 81 79 77 75
Veldig motivert og jeg SKAL klare det denne gang!...
Nurk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo max 30 kh daglig Svar med sitat
Gammel 14-07-10, 23:54   #8
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: Sjokolade igjen, for ordens skyld ...

Av de du har vil jeg anbefale den fra Cloetta, den er etter min mening den mest velsmakende lavkarbo-sjokoladen du får kjøpt i butikk. Den finnes også i en mørk utgave som har enda færre kh.

Har hørt at den fra Sjokoladeprinsen skal være veldig god, men ble sjokkert da jeg så prisen på Meny i dag, den er sinnsvakt dyr!

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 14:16   #9
Nurk
Medlem
 
Nurk sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 111
Nurk er ny på veien

Sv: Sjokolade igjen, for ordens skyld ...

Opprinnelig lagt inn av Ethereal, her.


Har hørt at den fra Sjokoladeprinsen skal være veldig god, men ble sjokkert da jeg så prisen på Meny i dag, den er sinnsvakt dyr!

Har også hørt masse bra om Cloetta, den har ikke jeg smakt enda - men Sjokoladeprinsen er uten tvil helt supergod - men ja, er det mulig å ta en så svinaktig pris? 25 kr for en så liten sjokolade koster det altså her på Spar....steike så dyrt! Da skal man virkelig kose seg med den altså....
Spar er selvsagt den butikken vi har nærmest, og det eneste sukkerfrie der er Sjokoladeprinsen...så jeg kjøper den rett som det er, dessverre - men ergrer meg hver gang over den prisen

__________________
92-91-90-89-88-87-86 85 84 83 82 81 79 77 75
Veldig motivert og jeg SKAL klare det denne gang!...
Nurk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo max 30 kh daglig Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 20:04   #10
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: Sjokolade igjen, for ordens skyld ...

Opprinnelig lagt inn av Nurk, her.

Har også hørt masse bra om Cloetta, den har ikke jeg smakt enda - men Sjokoladeprinsen er uten tvil helt supergod - men ja, er det mulig å ta en så svinaktig pris? 25 kr for en så liten sjokolade koster det altså her på Spar....steike så dyrt! Da skal man virkelig kose seg med den altså....
Spar er selvsagt den butikken vi har nærmest, og det eneste sukkerfrie der er Sjokoladeprinsen...så jeg kjøper den rett som det er, dessverre - men ergrer meg hver gang over den prisen

Jeg kjøper Cloetta på min lokale Rema, og en plate på 100 gram koster bare en anelse mer enn en halvparten så stor plate fra Sjokoladeprinsen! Kiloprisen for den fra Sjokoladeprinsen er vel oppunder 500 kr, nekter å tro at den kan være verdt det, med mindre den har magiske krefter.

Det går litt på prinsipper- produsentene av sukkerfritt godteri og andre lavkarbo-produkter utnytter oss desperate forbrukere så rått- alt sukkerfritt godteri er grovt overpriset, greit at sukker er et billig råstoff, men nettogevinsten på å produsere sukkerfritt godteri må være sinnsykt høy. Det er grenser for hvor mye jeg lar meg utnytte!

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 20:12   #11
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: Sjokolade igjen, for ordens skyld ...

Den som etter min smak er desidert best på smak er den nye til sjokoladeprinsen

Den smaker sjokolade!

Du får iallefall kjøpt den på noen MENY butikker.. De har to slag, en med og en uten sukker

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 15:24   #12
manne
Seniormedlem
 
manne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Fredrikstad
Alder: 47
Innlegg: 564
manne er ny på veien

Sv: Sjokolade igjen, for ordens skyld ...

Opprinnelig lagt inn av Ethereal, her.

Jeg kjøper Cloetta på min lokale Rema, og en plate på 100 gram koster bare en anelse mer enn en halvparten så stor plate fra Sjokoladeprinsen! Kiloprisen for den fra Sjokoladeprinsen er vel oppunder 500 kr, nekter å tro at den kan være verdt det, med mindre den har magiske krefter.

For meg som handler ukentlig i Sverige går det tross alt an... en plate Cloetta koster ca 10 norske kroner.

__________________
Mannemannens fulltidskokk og guttemamma til B-des99, J-aug01 og M-nov02
manne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 16:13   #13
Trulte67
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 56
Innlegg: 303
Trulte67 er på en erverdig vei

Sv: Sjokolade igjen, for ordens skyld ...

Sjokoladeprinsen er like dyr om den er med eller uten sukker. De selger ikke sjokolade, de selger nytelse og velvære. Det er som å betale for en dyr ansiktskrem istedet for en billig. Velvære og nytelse koster penger.

__________________



118 kg (grøss) i nov.2008. Ketolyse fra mai 2010, da 106,6 kg.
Trulte67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse,men øker på karboene i sommer! Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 00:11   #14
lise85
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: valdres
Innlegg: 39
lise85 er på en erverdig vei

Sv: Sjokolade igjen, for ordens skyld ...

Den fra sjokoladeprinsen er dyr ja, men god da... Er det sånn at man kan spise disse sjokolade som nevnes over her en gang i blant uten at det gjør noe? Hvor ofte evnt?

lise85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 00:27   #15
Tunrida
Medlem
 
Tunrida sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 302
Tunrida er på en erverdig vei

Sv: Sjokolade igjen, for ordens skyld ...

Jeg har ikke sett sjokoladeprinsen i det hele tatt.. Men jeg saumfarer heller ikke sjokoladehyllene lenger..
Jeg ser for meg at all "lovlig" sjokolade smaker deretter, og håper hjernen min fortsetter å tro det..

__________________


Tunrida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 12:58   #16
Debz
Medlem
 
Debz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 373
Debz er på en erverdig vei

Sv: Sjokolade igjen, for ordens skyld ...

Jeg søkte litt på nett i dag og de sier at sjokoladeprinsen bruker agavenekter som søtningsmiddel i sin sjokolade...regner med de mener det vanlige sjokolade da. Det er jo fruktose er ikke det? Det er ikke noe lavkarb greie det??

__________________


Debz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 15:22   #17
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Sjokolade igjen, for ordens skyld ...

Opprinnelig lagt inn av Debz, her.

Jeg søkte litt på nett i dag og de sier at sjokoladeprinsen bruker agavenekter som søtningsmiddel i sin sjokolade...regner med de mener det vanlige sjokolade da. Det er jo fruktose er ikke det? Det er ikke noe lavkarb greie det??

Han har to forskjellige.. og den ene er søtet med maltitol
Agave er vel lavkarbovennlig med grei glykemisk index, men kanskje ikke ketosevennlig. Er ikke bare >20 karber som er lavkarbo vet du

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 11:31   #18
rariteten
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Vestfold
Innlegg: 52
rariteten er på en erverdig vei

Sv: Sjokolade igjen, for ordens skyld ...

Her http://kinsarvik.no/VarelistingPrTag...&hkat=2&kat=56 har dem mye goood sjokolade
Nå linka jeg til de sukkerfrie, men denne: http://kinsarvik.no/VarevisningDetal...2&kat=56&grp=2
er min absolutte favoritt!

(husker ikke og finner ikke hvordan jeg gjør linker til ord)

__________________
Det er i motbakke det går oppover!
rariteten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 11:55   #19
Debz
Medlem
 
Debz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 373
Debz er på en erverdig vei

Sv: Sjokolade igjen, for ordens skyld ...

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Han har to forskjellige.. og den ene er søtet med maltitol
Agave er vel lavkarbovennlig med grei glykemisk index, men kanskje ikke ketosevennlig. Er ikke bare >20 karber som er lavkarbo vet du

Ja jeg har, når jeg har hatt veldig lyst, prøvd den uten sukker (maltitol) og det smakte veldig godt og jeg holde meg i ketose. Men jeg spiser ikke mer enn 2-3 ruter, jeg har blitt så vant til "no sugar" at når jeg ha lyst på noe "special" så holder det med en bit eller to. Det er jeg kjempe glad for og jeg syns jeg er heldig at jeg klarer meg med så lite.... Men som sagt det er ikke en daglig ting - da ville jeg ligge dårlig an vil jeg tro...

__________________


Debz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 18:40   #20
fettnurket
Medlem
 
fettnurket sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Fauske
Innlegg: 194
fettnurket er ny på veien

Sv: Sjokolade igjen, for ordens skyld ...

Opprinnelig lagt inn av Fofa, her.

3. "Belgian Chocolate extra Dark 72 % Cacao" fra Cavalier.
- carbs:27,5 grams of which polyols(??):22 grams, sugars: 1,4 grams
Her vet jeg ikke hvordan det skal regnes...

Åh, den er bare såååå god.

__________________


fettnurket er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Brød, for en gangs skyld! sara Spørsmål og svar 11 07-07-09 19:04
VG: Overvektig? Skyld på mamma! arnakristin Nyheter / media 9 11-05-09 23:02
Mat for hudens skyld? Aadna Spørsmål og svar 14 06-08-06 11:12
Å legge skyld på andre... HP Generell diskusjon 1 30-01-04 10:38


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no