Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Ditt beste tips til rask vektnedgang

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-03-10, 19:10   #26
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ditt beste tips til rask vektnedgang

Opprinnelig lagt inn av Sammy66, her.

Takk for godt tips - jeg lagde sausen i dag og den ble kjempegod! Men hvor lenge koker du den før den tykner? Hos meg slang jeg oppi en halv teskje sånn johannes-sak jeg nå ikke husker navnet på (ny i dette vettu!) etter 10 min. for da var den fortsatt tynn. Kunne nok tatt litt mer av johannesgreia for den ble fortsatt ikke tykk, men da var jeg sulten så gad ikke vente. Men god ble den så denne skal jeg lage flere ganger.

Er det forresten forskjell på kokosmelk-merkene? Jeg kjøpte en fra Santa Maria (ikke lett, men vanlig type).

Jeg pleier ikke å ha i noe fortykningsmiddel, synes ikke det gjør noe om den blit litt tynn. Blir tykkere etter en natt i kjøleskapet, forsåvidt.
Det samme utgangspunktet er veldig veldig godt med et par dl buljong/hønse- eller kyllingkraft, purreløk og kylling og scampi i som suppe! Lar den trekke i en halvtime. Nydelig!

Jeg kjøper bare på innvandrerforretning, og husker ikke merket. Men det viktigste er at den ikke er fettredusert. Tror det er sjelden de er tilsatt noe annet enn vann.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 05-03-10, 19:27   #27
Monicah
Medlem
 
Monicah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 253
Monicah er ny på veien

Sv: Ditt beste tips til rask vektnedgang

mitt tips må være å slappe av. ikke stress og kav med denne vektnedgangen. nyt hverdagen

__________________


Monicah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-03-10, 06:27   #28
lille_Venn
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 56
lille_Venn er på en erverdig vei

Sv: Ditt beste tips til rask vektnedgang

Lite tips hvis du ikke går ned på en uke eller to:
Regn ut gjennomsnittsvekttapet du har hatt siden du begynte Da kan du klappe deg selv på skuldra og si at du sannelig har klart å gå ned x antall kg i uka
Bare ikke bruk det som unnskyldning til å fråtse hehe.... Kun som litt ekstra motivasjon i kjipe perioder
Og svømming er kjempefin trening! Spesielt for dere som ikke liker å trene (sånne som meg)... Føles ikke helt som trening

lille_Venn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-03-10, 10:08   #29
Estrella
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 34
Innlegg: 200
Estrella er på en erverdig vei

Sv: Ditt beste tips til rask vektnedgang

Ta vare på deg selv, ikke bare fysisk, men også psykisk.

Merker godt at nå som jeg er inni dårlig periode (psykisk..angst og depresjon) så er det MYE vanskeligere å opprettholde et sunt og balansert kosthold. Ikke minst den der mosjonen (nå er jo det forskjellig fra person til person, men jeg "gjemmer" meg bort og går ikke ut i det hele tatt i slike perioder). Så ta vare på deg selv, både fysisk og psykisk. Det vil gjøre alt litt lettere å gjennomføre..

Estrella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-03-10, 10:21   #30
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Ditt beste tips til rask vektnedgang

Opprinnelig lagt inn av Estrella, her.

Ta vare på deg selv, ikke bare fysisk, men også psykisk.

Merker godt at nå som jeg er inni dårlig periode (psykisk..angst og depresjon) så er det MYE vanskeligere å opprettholde et sunt og balansert kosthold. Ikke minst den der mosjonen (nå er jo det forskjellig fra person til person, men jeg "gjemmer" meg bort og går ikke ut i det hele tatt i slike perioder). Så ta vare på deg selv, både fysisk og psykisk. Det vil gjøre alt litt lettere å gjennomføre..

Signerer denne! Jeg fikk meg en skikkelig knekk i februar etter 2.tur på sykehus med Dokka vår. Det var kjempevanskelig å finne riktig mat og jeg ble så stressa og klarte meg til jeg kom hjem, men da hadde jeg fått en skikkelig psykisk knekk og endte på peppes med pasta, rundstykker og oreokake..Jeg var helt på tuppa og klarte IKKE å tenke fornuftig... Så det er best å holde seg oppe på bølgene og ikke nede i bølgedalen gitt.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ditt beste "Få i seg nok fett" - tips! snowqueen Ketolysekuren 30 18-10-09 10:22
Ditt beste tips til å komme inn i ketose igjen. Jeg trenger hjelp! *pippi m gutt og jente* Ketolysekuren 25 24-03-09 11:24
Ditt BESTE lavkarbobrød? wollafruen Lavkarbo generelt 1 12-10-08 13:49
Hva er ditt beste tips for å gå ned i vekt på ketolyse, og for å holde vekten etterpå camillasnilsen Ketolysekuren 3 28-04-08 17:18
Hva er ditt beste tips mot hodepine? mofe Fysisk og mental helse 25 16-03-07 11:23


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no