Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Lavkarbo og kreft

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-01-06, 02:21   #51
Malin
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Innlegg: 39
Malin er ny på veien

Sv: Lavkarbo og kreft

Opprinnelig lagt inn av themonk

Hmm... jeg synes du skal lese tråden fra begynnelsen av. Den produktive (og veldig interessante) diskusjonen sluttet idet flap begynte å "angripe" Skaldeman. Nå er tråden ødelagt. Om ikke det fortjener et lite kraftuttrykk, så vet ikke jeg.

Som man ser det, Themonk, men selv mener jeg det går an å avslutte en diskusjon man føler lite fruktbar på en bedre måte enn det der, og det tror jeg vi i grunnen er enige i begge to. Håper jeg da.

Malin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-01-06, 06:15   #52
205gti16v
Medlem
 
205gti16v sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Kristiansand
Alder: 44
Innlegg: 324
205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys

Sv: Lavkarbo og kreft

Opprinnelig lagt inn av flap

Kanskje burde du herr Skaldemann ta til etterretning at du gjennom din bok har en viss tilhengerskare som kunne finne på å tro på det du sier over her. Kreftpasienter må gjerne prøve alt av alternativ medisin, tro har flyttet fjell før. Men bare det å referere til en som sier man ikke skal "störa" en kreftsvulst vitner om manglende dømmekraft. Men jeg forstår jo at alt som smaker av tradisjonell medisin møtes med stor skepsis hos deg. Det å insinuere at det medisinske miljøet ikke gjør alt de kan for å kurere kreft sier jo også sitt...

Kvifor er du så bitter på Skaldeman? Det der syns eg er ein lite fruktbar måte å ordlegge seg på.

Og her kommer min meining: generellt har eg inntrykk av at leger grovt undervurderer kostholdet sin grad av betydning(sjå super size me) Ta diabetesforbundets kostholdsråd f.eks(les nyeste mat og helse), men nåken må jo leve av å selge insulin
Det med at svulster kommer av høgglykemisk kost har eg tro på, det finst jo ikkje kreft hjå naturfolk.
Tiltroen til leger blir endå meir svekka av ein episode eg hadde med ein lege som ville gi meg antibiotika sjølv om eg sa at eg var på vei til å bli frisk. Sjølvsagt nekta eg.( dette var før eg begynnte å ete store mengder smør, rømme, feitt kjøt o.l. har ikkje vore sjuk etter at eg gjekk over på høgfettkost)

Berre så det er sagt så vasser eg i smitte kvar dag, jobber i ein barnehage med 125 barn. Litervis med snørr altså

__________________
Medlem av rein matklubben
Medlem av Barnehageliga'n


Drevon: Fedmeepidemien har ingen god forklaring som kan dokumenteres vitenskapelig.

Ønsker meg eit bombekalorimeter sånn at eg kan forbrenne maten sånn som ernæringsrådet vil eg skal http://www.houm.no/produkter/bombekalorimetre.htm




Shut up, Brain, or I'll stab you with a Q-tip!
Homer Simpson
205gti16v er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lutz,Skaldeman,Polezynski,Kwaznievski. Svar med sitat
Gammel 29-01-06, 09:48   #53
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og kreft

Opprinnelig lagt inn av flap

Det å insinuere at det medisinske miljøet ikke gjør alt de kan for å kurere kreft sier jo også sitt...

Selvsagt gjør de ikke alt for å kurere kreft når de forkaster alt annet enn skolemedisinsk behandling (inkludert andre typer kosthold enn det Ernæringsrådet står for).

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 29-01-06, 10:30   #54
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og kreft

Opprinnelig lagt inn av 205gti16v

Det med at svulster kommer av høgglykemisk kost har eg tro på, det finst jo ikkje kreft hjå naturfolk.

Og hvor kommer så dette fra? har du noen slags dokumentasjon på at naturfolk ikke får kreft?

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 29-01-06, 10:34   #55
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og kreft

NÅ får vel naturfolk kreft, etter at de har blitt "forurenset" med mer og mer vestlig kosthold. Men tidligere fantes det ikke kreft hos dem, det står endel om det i Bedre uten brød tror jeg... Eller har jeg lest det et annet sted.. :hmm:

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 29-01-06, 10:43   #56
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og kreft

Opprinnelig lagt inn av Iset

Selvsagt gjør de ikke alt for å kurere kreft når de forkaster alt annet enn skolemedisinsk behandling (inkludert andre typer kosthold enn det Ernæringsrådet står for).

Dersom det er slik din lege er, Iset, så anbefaler jeg deg å bytte lege. Jeg har faktisk aldri møtt en lege som har fortalt meg at jeg skal spise slik ernæringsrådet sier. I tilegg driver legen min med akkupunktur. Min forrige lege anbefalte meg å gå til homeopat, og jeg har blitt anbefalt av legenmin å spise lavkarbomat. men jeg fikk også beskjed om ikke å ta helt av da.

Mange går feks på eurodiett, og det er så vidt jeg har forstått det via lege man får eurodiett...

De fleste leger kommer kanskje ikke til å be pasientene sine om å spise lavkarbo når de får kreft, til det er det forsket for lite på emnet, men i helsevesnet ser man faktisk på det å finne en diett som en måte å selv takle en kreftdiagnose på. Mange kreftpasienter blir religiøse, andre finner en eller annen diett de ønsker å prøve. De fleste leger vil være positive til dette, gjerne i tilegg til at pasienten får tradisjonell kreftbehandling.

grunnen til at en lege ikke kan direkte anbefale lavkarbo, er at det er for lite forskning som sier at dette virker til at det er noen dokumentert virkning.

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 29-01-06, 10:55   #57
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og kreft

Opprinnelig lagt inn av Iset

NÅ får vel naturfolk kreft, etter at de har blitt "forurenset" med mer og mer vestlig kosthold. Men tidligere fantes det ikke kreft hos dem, det står endel om det i Bedre uten brød tror jeg... Eller har jeg lest det et annet sted.. :hmm:

Jeg leste det i bedre uten brød

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 29-01-06, 11:00   #58
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og kreft

Opprinnelig lagt inn av mofe

Jeg leste det i bedre uten brød

Er dert gjort noe forskning på dette da eller?siden vi vet at det var sånn?

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 29-01-06, 11:05   #59
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og kreft

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro

Dersom det er slik din lege er, Iset, så anbefaler jeg deg å bytte lege. Jeg har faktisk aldri møtt en lege som har fortalt meg at jeg skal spise slik ernæringsrådet sier. I tilegg driver legen min med akkupunktur. Min forrige lege anbefalte meg å gå til homeopat, og jeg har blitt anbefalt av legenmin å spise lavkarbomat. men jeg fikk også beskjed om ikke å ta helt av da.

Mange går feks på eurodiett, og det er så vidt jeg har forstått det via lege man får eurodiett...

De fleste leger kommer kanskje ikke til å be pasientene sine om å spise lavkarbo når de får kreft, til det er det forsket for lite på emnet, men i helsevesnet ser man faktisk på det å finne en diett som en måte å selv takle en kreftdiagnose på. Mange kreftpasienter blir religiøse, andre finner en eller annen diett de ønsker å prøve. De fleste leger vil være positive til dette, gjerne i tilegg til at pasienten får tradisjonell kreftbehandling.

grunnen til at en lege ikke kan direkte anbefale lavkarbo, er at det er for lite forskning som sier at dette virker til at det er noen dokumentert virkning.

Nei min lege er ikke slik, min lege er fantastisk.
Men jeg vet jo hvordan mange leger er. Jeg vet det er blitt mye bedre de siste årene, man har jo tilogmed fått inn akupunktur på sykehuset! Men det er ikke til å komme fra at ikke alle leger og helsepersonale tenker på det beste for pasientene (du gjør helt sikkert det altså, jeg snakker jo på generell basis), når man vet at en overvekt av leger faktisk anbefaler tunge medisiner med fullt av bivirkninger mot at de får penger og feriereiser og andre goder av legemiddelfirmaene. Dette har jeg lest lange artikler om, og det er blitt bedre - flere leger nekter å bli med på dette, noen leger har nektet fra begynnelsen av (bla. Knut Flytlie), men mange bestikkes fremdeles. Jeg mener bare man ikke skal legge livet sitt TOTALT i hendene på noe helsevesen, men tenke selv og finne ut selv hva man ønsker å gjøre. Det er for mange som stoler blindt på det legen sier, og det kan være det siste de gjør.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 29-01-06, 11:09   #60
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og kreft

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro

Er dert gjort noe forskning på dette da eller?siden vi vet at det var sånn?

Hm - jeg har ikke sagt at jeg vet det er sånn, har jeg? Jeg bare sier, prøver iallfall, at jeg tror på at alternativ behandling, inkludert lavkarbokost, kan være en mulighet for kurering/forbedring/forebygging av kreft.

Mulig jeg uttaler meg om noe som jeg har lite "dokumentasjon" på (jeg kan nok finne om jeg leter, dog) - men jeg tror på det, intuitivt, når jeg leser om at lavkarbo kan hjelpe på/forebygge kreft. Rett og slett - det høres logisk ut.

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 29-01-06, 11:38   #61
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og kreft

Opprinnelig lagt inn av Iset

Nei min lege er ikke slik, min lege er fantastisk.
Men jeg vet jo hvordan mange leger er. Jeg vet det er blitt mye bedre de siste årene, man har jo tilogmed fått inn akupunktur på sykehuset! Men det er ikke til å komme fra at ikke alle leger og helsepersonale tenker på det beste for pasientene (du gjør helt sikkert det altså, jeg snakker jo på generell basis), når man vet at en overvekt av leger faktisk anbefaler tunge medisiner med fullt av bivirkninger mot at de får penger og feriereiser og andre goder av legemiddelfirmaene. Dette har jeg lest lange artikler om, og det er blitt bedre - flere leger nekter å bli med på dette, noen leger har nektet fra begynnelsen av (bla. Knut Flytlie), men mange bestikkes fremdeles. Jeg mener bare man ikke skal legge livet sitt TOTALT i hendene på noe helsevesen, men tenke selv og finne ut selv hva man ønsker å gjøre. Det er for mange som stoler blindt på det legen sier, og det kan være det siste de gjør.

Det er sant at alternative metoder kommer mer og mer inn på et sykehus, men samtidig kan man ikke behandle med metoder det ikke er nok forskning på.
Jeg tror på alternative behandlingsmetoder, og vi bruker også en del av det på avdelingen jeg jobber, men er det ikke forsket på det eller dokumentert en viss virkning så er det litt vanskelig å få bruke det... Dette er et vanskelig tema, for de fleste er livredde for å få kreft. Det er en sykdom som de fleste forbinder med å dø.(selv om dette i de aller fleste tilfeller ikke er sant -heldigvis)
Jeg tror at lavkarbo har noe for seg, men jeg tror ikke det ene og alene kan kurere kreft. Vi må ha inn skolemedisinen i dette også.
Og den siste kommentaren din der synes jeg var litt unødvendig...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 29-01-06, 11:40   #62
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og kreft

Opprinnelig lagt inn av mofe

Hm - jeg har ikke sagt at jeg vet det er sånn, har jeg? Jeg bare sier, prøver iallfall, at jeg tror på at alternativ behandling, inkludert lavkarbokost, kan være en mulighet for kurering/forbedring/forebygging av kreft.

Mulig jeg uttaler meg om noe som jeg har lite "dokumentasjon" på (jeg kan nok finne om jeg leter, dog) - men jeg tror på det, intuitivt, når jeg leser om at lavkarbo kan hjelpe på/forebygge kreft. Rett og slett - det høres logisk ut.

Mente ikke deg sånn spesielt i dette tilfellet Mofe tenkte bare at siden det stod i "bedre uten brød" så måtte forfatteren ha noe forskning på det

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 29-01-06, 11:52   #63
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Lavkarbo og kreft

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro

Dersom det er slik din lege er, Iset, så anbefaler jeg deg å bytte lege. Jeg har faktisk aldri møtt en lege som har fortalt meg at jeg skal spise slik ernæringsrådet sier. I tilegg driver legen min med akkupunktur. Min forrige lege anbefalte meg å gå til homeopat, og jeg har blitt anbefalt av legenmin å spise lavkarbomat. men jeg fikk også beskjed om ikke å ta helt av da.

Du er heldig as! Jeg har aldri vært borti en lege som er noe i nærheten av det der. Har generelt sett dårlige erfaringer med leger. De jeg har hatt har vært sta, uvitende og uinteresserte i yrket sitt. Kjedelig.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 29-01-06, 12:02   #64
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og kreft

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro

Og den siste kommentaren din der synes jeg var litt unødvendig...

Jeg syns den er veldig viktig, for det stemmer jo. Media har jo HELE tiden skrekkhistorier om pasienter som har fått en vurdering fra legen og blitt sendt hjem, for så å dø dagen etter, eller i beste fall for så å gå til en annen lege og bli lagt inn akutt og reddet livet. Dette er jo de verste historiene, men det skjer, og det skjer ikke så sjelden heller! Jeg er ingen "legehater", jeg stoler selvsagt på legene, men ikke BLINDT. Jeg prøver å tenke selv også, og kanskje også få en annen leges vurdering om jeg ikke føler min leges vurdering er god nok. Man har jo ansvar for egen helse og bør lytte veldig godt til seg selv.
Uansett om vi er uenige i dette så står jeg for det jeg sier her, ned til minste detalj.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 29-01-06, 12:15   #65
flap
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 48
Innlegg: 65
flap har en fantastisk aura rundt segflap har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo og kreft

Opprinnelig lagt inn av 205gti16v

Kvifor er du så bitter på Skaldeman? Det der syns eg er ein lite fruktbar måte å ordlegge seg på.

Tja, jeg er tildels enig med deg på det punktet. Jeg kalte i alle fall ikke mannen for idiot, det jeg gjorde var vel å insinuere at han hadde dårlig dømmekraft. Jeg er ikke bitter på noen, lot vel irritasjonen ta overhånd. Jeg kunne godt ha forklart nærmere men lar det ligge. For å si det slik så håper jeg at jeg får gleden av å være den andre som havner i "Ignorer"-filteret til Skaldeman.

I etterkant er det mange som mner at et kraftuttrykk som "idiot" og andre betegnelser er på sin plass. Hvorfor er jeg en idiot? Er det fordi jeg ikke svelger alt rått? Fordi jeg setter spørsmålstegn ved informasjon andre meddebattanter kommer med? Jeg trodde forskjellig syn på saken er fruktbart for enhver diskusjon. Det var en som skrev at jeg ødela debatten, er det altså slik at hvis man kommer inn og er kritisk så ødelegger man debatten? Jeg tar som sagt selvkritikk på "manglende dømmekraft", men ødela jeg debatten? Det er også merkelig at de samme enkeltpersonene kommer igjen og igjen og direkte mobber alle som ikke har same syn på alt.

I går kveld hadde jeg bare lyst til å droppe lavkarbo.no og aldri sette en fot her inne mer, sikkert til stor glede for Skaldeman og et par andre debattanter. Men så ser jeg at postkassa er full av positive tilbakemeldinger og sjokk over hva andre debattanter kan få seg til å si. Så jeg gir nå lavkarbo.no en sjanse til.

flap er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-01-06, 12:24   #66
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og kreft

Opprinnelig lagt inn av Iset

Jeg syns den er veldig viktig, for det stemmer jo. Media har jo HELE tiden skrekkhistorier om pasienter som har fått en vurdering fra legen og blitt sendt hjem, for så å dø dagen etter, eller i beste fall for så å gå til en annen lege og bli lagt inn akutt og reddet livet. Dette er jo de verste historiene, men det skjer, og det skjer ikke så sjelden heller! Jeg er ingen "legehater", jeg stoler selvsagt på legene, men ikke BLINDT. Jeg prøver å tenke selv også, og kanskje også få en annen leges vurdering om jeg ikke føler min leges vurdering er god nok. Man har jo ansvar for egen helse og bør lytte veldig godt til seg selv.
Uansett om vi er uenige i dette så står jeg for det jeg sier her, ned til minste detalj.

Det du må huske på Iset, er at når du leser "skrekkhistoriene" dine, så kommer de utelukkende fra pasientens side. Dette er på grunn av en leges taushetsplikt. Jeg jober selv i helsevesnet, og vet at når vi får dårlig omtale i media, så kan vi faktisk ikke forklare hva som har skjedd fra vår side, nettop pga denne taushetsplikten.

Og det er ikke så ofte at pasienter blir sendt hjem og dør dagen etter... Alle leger sender kritisk syke pasienter på sykehuset. Om de ikke er kritisk syke når de kommer på legekontoret, men blir det når de har kommet hjem er en annen sak. Slike ting er umulige å forutse

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 29-01-06, 12:30   #67
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og kreft

Opprinnelig lagt inn av flap

Fordi jeg setter spørsmålstegn ved informasjon andre meddebattanter kommer med? Jeg trodde forskjellig syn på saken er fruktbart for enhver diskusjon.

Å sette spørsmål med innebærer mer enn å påpeke at den andre ikke har rett. Å sette spørsmålstegn i en debatt innebærer å sette begrunnede motargument mot motdebattantens uttalelser.

Det er klart at mange her diskuterer mest med følelsene - inkludert deg flap. Ydmykhet og research er alltid på sin plass. Hvis du sitter bak din skjerm å mener du har en viss kompetanse bak dine uttalelser så er du hjertelig velkommen til å dele dem.

Skaldeman har forøvrig aldri hevdet at han er hverken ernæringsfysilog, vitenskapsmann eller lege - han er en journalist som rapporterer hvordan han har gått ned i vekt, samt alle andre som han har mottatt lignende beretninger. Han rapporterer videre. Meta-diskusjoner blir da ikke hans fagfelt.

Når det gjelder kreft-forskning/behandling så ser jeg hverken på legene eller kreftmedisinen som problemet. Problemet er vitenskapen/metoden som ligger bak. Den vitenskapelige metode ble ikke utviklet for å forstå mennesker, eller mennerskers fysiologi.

En grunn til at sukker ikke har vært regnet som en faktor er at det på mange måter har vært et fredet næringsmiddel. Dette står nå for fall. Flere studier har komt som klart viser skadevirkningene av fruktose (Strøsukker er 50% fruktose), - det er klart at det i tiden framover kommer mange flere studier. Forhåpentlig snart en kreftstudie også som ser på fruktose/sukkererets betydning.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 29-01-06, 12:34   #68
205gti16v
Medlem
 
205gti16v sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Kristiansand
Alder: 44
Innlegg: 324
205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys

Sv: Lavkarbo og kreft

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro

Og hvor kommer så dette fra? har du noen slags dokumentasjon på at naturfolk ikke får kreft?

Har lest eindel om det i Sukker snikende fare og det som står der er dokumentert
Og i diverse artikler i mat og helse.

Ser i etterpåklokskapenstegn at eg helle burde formulert meg sånn:
Det med at svulster kommer av høgglykemisk kost har eg tro på,trur og på DVP sin dokumentasjon på at det ikkje det ikkje finst kreft hjå naturfolk.




__________________
Medlem av rein matklubben
Medlem av Barnehageliga'n


Drevon: Fedmeepidemien har ingen god forklaring som kan dokumenteres vitenskapelig.

Ønsker meg eit bombekalorimeter sånn at eg kan forbrenne maten sånn som ernæringsrådet vil eg skal http://www.houm.no/produkter/bombekalorimetre.htm




Shut up, Brain, or I'll stab you with a Q-tip!
Homer Simpson
205gti16v er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lutz,Skaldeman,Polezynski,Kwaznievski. Svar med sitat
Gammel 29-01-06, 12:42   #69
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og kreft

Opprinnelig lagt inn av 205gti16v

Har lest eindel om det i Sukker snikende fare og det som står der er dokumentert
Og i diverse artikler i mat og helse.

Ser i etterpåklokskapenstegn at eg helle burde formulert meg sånn:
Det med at svulster kommer av høgglykemisk kost har eg tro på,trur og på DVP sin dokumentasjon på at det ikkje det ikkje finst kreft hjå naturfolk.



Denn er grei mente ikke å virke kritisk, men for å tro på noe, så må jeg ha en viss bakgrunn for å forstå hvorfor ting fungerer på denne måten, og forstå hva som skjer i kroppen -om du forstår. Jeg påstår ikke ting dersom jeg ikke har grunnlag for å påstå det, og derfor ville jeg bare vite hvor utagnet kom fra
Jeg får lese denn sukkerboka

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 29-01-06, 12:42   #70
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Lavkarbo og kreft

Fint at du er her, HP. Vil gjerne diskutere et par småting med deg.

  Svar med sitat
Gammel 29-01-06, 12:43   #71
205gti16v
Medlem
 
205gti16v sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Kristiansand
Alder: 44
Innlegg: 324
205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys

Sv: Lavkarbo og kreft

Det er også merkelig at de samme enkeltpersonene kommer igjen og igjen og direkte mobber alle som ikke har same syn på alt. Sitat flap.

Flap. Føler du meg mobba av meg?

__________________
Medlem av rein matklubben
Medlem av Barnehageliga'n


Drevon: Fedmeepidemien har ingen god forklaring som kan dokumenteres vitenskapelig.

Ønsker meg eit bombekalorimeter sånn at eg kan forbrenne maten sånn som ernæringsrådet vil eg skal http://www.houm.no/produkter/bombekalorimetre.htm




Shut up, Brain, or I'll stab you with a Q-tip!
Homer Simpson
205gti16v er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lutz,Skaldeman,Polezynski,Kwaznievski. Svar med sitat
Gammel 29-01-06, 12:44   #72
flap
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 48
Innlegg: 65
flap har en fantastisk aura rundt segflap har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo og kreft

Opprinnelig lagt inn av 205gti16v

Det er også merkelig at de samme enkeltpersonene kommer igjen og igjen og direkte mobber alle som ikke har same syn på alt. Sitat flap.

Flap. Føler du meg mobba av meg?

Nei vil da ikke si det

flap er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-01-06, 12:47   #73
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og kreft

OPPFORDRER DE SOM LESER OG SKRIVER I DENNE TRÅDEN OM Å TRYKKE PÅ KNAPPEN "NYE INNLEGG" - OG LESE TRÅDEN "OPPFØRSEL PÅ FORUMET".

DENNE TRÅDEN TRENGER EN PAUSE - DEN KOKER OVER SNART....


fra Fedonisten

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 29-01-06, 12:50   #74
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Lavkarbo og kreft

Koker over? Tja, kanskje. Uansett synes jeg voksne folk kan ha vett nok til å diskutere saklig uten å gå løs på personer. Stor pekefinger til Skaldeman.

  Svar med sitat
Gammel 29-01-06, 12:57   #75
205gti16v
Medlem
 
205gti16v sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Kristiansand
Alder: 44
Innlegg: 324
205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys

Sv: Lavkarbo og kreft

Det var godt å hørra

Det er ikkje alltid lett å formulere seg elektronisk (selvironi)
Mangler jo størstedelen av komunikasjonen(kroppsspråk), så generellt prøver eg å vere ekstremt tydeleg, på grensa til overtydleg.

Eg syns og det er misbruk av mine krefter å bli sint på nåken, så eg prøver heller å seie ting med humor

Me ser dei same bokstavane på skjermen, men ikkje alltid den same meininga

__________________
Medlem av rein matklubben
Medlem av Barnehageliga'n


Drevon: Fedmeepidemien har ingen god forklaring som kan dokumenteres vitenskapelig.

Ønsker meg eit bombekalorimeter sånn at eg kan forbrenne maten sånn som ernæringsrådet vil eg skal http://www.houm.no/produkter/bombekalorimetre.htm




Shut up, Brain, or I'll stab you with a Q-tip!
Homer Simpson
205gti16v er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lutz,Skaldeman,Polezynski,Kwaznievski. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
graviditet og Lavkarbo Lynx Lynx Lavkarbo generelt 16 28-10-05 15:25
Lavkarbo for de med liten tid og dårlig råd? Helene Lavkarbo generelt 17 25-10-05 22:30
Aspartam i lettbrus kan gi deg kreft mofe Fysisk og mental helse 22 07-08-05 20:05
Slik kan du forebygge kreft mofe Generell diskusjon 2 24-01-05 19:00


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no