Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hva er det jeg gjør galt?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-07-11, 20:33   #26
Insyga
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 60
Insyga er på en erverdig vei

Sv: Hva er det jeg gjør galt?

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Ja, en kropp innstilles på fettforbrenning når man spiser ketolyse/skaldemann. Når du sprekker er ikke kroppen rede for å takle karbohydrater som plutselig kommer i mengder. Mange vil derfor føle seg dårlige ved sprekker. Man bør spise lavkarbo fordi man ønsker det som en livsstilsendring. Du må gå ut i vannet og svømme over til den andre siden. Ikke hoppe inn på land om og om igjen eller stå i vannkanten og være usikker.

Ooops.. Har "sprukket" så mange ganger tidligere, og hadde en sprekk nå, fordi jeg trodde crabsticks var av fisk da jeg var på besøk, og spiste en haug siden jeg ikke tålte noe annet.. Er ute av ketose igjen. Betyr det at slankemessig så kan jeg droppe hele lavkorbo opplegget hvis det skjer et par ganger til?

Det er greit at jeg blir dårlig av det, det er greit at det tar en uke før jeg kommer i ketose igjen, men hvis jeg skal gå rundt å være livredd for å få i meg noe feil mat igjen, så blir den deilige livsstilen (med en bom i ny og ne, med noen måneders mellomrom) til stress dette og. Dette er første gang jeg ikke har følt meg inspirert på lavkarbo.no og virkelig tviler. Kanskje det allerede er for sent, så jeg må prøve noe annet.
Fikk vite om lavkarbo igjennom naboen min, hun sa at det ikke var farlig å sprekke, man bare gikk ikke ned på tre dager, så jeg skeia ut rett som det var, men raste ned i vekt. Denne gangen går det noe saktere, og da er jeg redd for at jeg har ødelagt for meg selv, og kanskje etter denne gangen, så er det ikke noe vits egentlig...??
Shit, nå er jeg stressa

__________________


Insyga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-07-11, 20:36   #27
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hva er det jeg gjør galt?

Opprinnelig lagt inn av Insyga, her.

Shit, nå er jeg stressa

Her skriver Pål litt om det å sprekke: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=24058

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-07-11, 21:22   #28
Insyga
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 60
Insyga er på en erverdig vei

Sv: Hva er det jeg gjør galt?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Her skriver Pål litt om det å sprekke: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=24058

Puh... "20g er ikke et magisk tall. Det er ikke slik kroppen virker. Vi er alle forskjellige og vi er selv forskjellige fra øyeblikk til øyeblikk. Om du vil ned i vekt gjennom å spise mindre karbohydrater eller minske den glykemiske belastningen du utsettes for, så bare prøv deg frem til du ser at du blir mindre. Men vær tålmodig."

Hvis man skal prøve seg frem, så går man jo inn og ut av keetose noen ganger, og det er greit?
I så fall kan jeg roe meg Takk!!

__________________


Insyga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-07-11, 21:31   #29
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva er det jeg gjør galt?

Opprinnelig lagt inn av Insyga, her.

Ooops.. Har "sprukket" så mange ganger tidligere, og hadde en sprekk nå, fordi jeg trodde crabsticks var av fisk da jeg var på besøk, og spiste en haug siden jeg ikke tålte noe annet.. Er ute av ketose igjen. Betyr det at slankemessig så kan jeg droppe hele lavkorbo opplegget hvis det skjer et par ganger til?

Det er greit at jeg blir dårlig av det, det er greit at det tar en uke før jeg kommer i ketose igjen, men hvis jeg skal gå rundt å være livredd for å få i meg noe feil mat igjen, så blir den deilige livsstilen (med en bom i ny og ne, med noen måneders mellomrom) til stress dette og. Dette er første gang jeg ikke har følt meg inspirert på lavkarbo.no og virkelig tviler. Kanskje det allerede er for sent, så jeg må prøve noe annet.
Fikk vite om lavkarbo igjennom naboen min, hun sa at det ikke var farlig å sprekke, man bare gikk ikke ned på tre dager, så jeg skeia ut rett som det var, men raste ned i vekt. Denne gangen går det noe saktere, og da er jeg redd for at jeg har ødelagt for meg selv, og kanskje etter denne gangen, så er det ikke noe vits egentlig...??
Shit, nå er jeg stressa

Du trenger ikke å gi opp,nei. Kan du ikke lese om maten før du spiser'n da? Det er tilgang til en liste over matvarenes næringsinnhold på hovedsiden her. Hva som er en sprekk er også relativt. Det er forskjell på å spise en hel kake og en brødskive.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 00:26   #30
Insyga
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 60
Insyga er på en erverdig vei

Sv: Hva er det jeg gjør galt?

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Du trenger ikke å gi opp,nei. Kan du ikke lese om maten før du spiser'n da? Det er tilgang til en liste over matvarenes næringsinnhold på hovedsiden her. Hva som er en sprekk er også relativt. Det er forskjell på å spise en hel kake og en brødskive.

Leser på maten nøye og har lært mye etterhvert, har også blitt flink til å spise før jeg drar bort, og alltid ha noen nøtter i vesken, men noen dager går alt galt, 3 åringen får kavar i håret og 2 åringen synes det er gøy å gjemme alt, samboeren har glemt hvor han har gjort av gaven, og jeg har skrevet "gratulerer med 8 års dagen" til barnas kusine, som blir 9, og da er det bare å lete etter noe å fikse det med. Også rakk jeg ikke å spise likevel... Det blir fort litt sånn.. Hvis jeg da bommer på hva jeg faktisk spiser, eller ikke husker riktige karbohydrater, så er det lett at ketosesticksen er negativ. Skjer hvis jeg tipper over 30 karber vet jeg. Men nå har jeg også lest at noen tar en "høykarbodag" annen hver uke e.l, og mange som dropper lavkarbo på ferie osv, så da slapper jeg av igjen Og akkurat nå er jeg på 15 karber om dagen (i to uker, skal inn i en kjole), slik som før, og det er like effektivt som første gang!!

__________________


Insyga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva gjør jeg galt? *lilje* Lavkarbo generelt 9 10-03-11 16:39
Hva gjør jeg galt? Summergirl Ketolysekuren 30 17-01-09 01:36
Hva gjør jeg galt? AltforStor Ketolysekuren 10 22-08-07 09:29


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no