Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Hva trener dere?

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-12-07, 16:04   #1
tommygutt
Seniormedlem
 
tommygutt sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nedre Eiker, Mjøndalen
Alder: 47
Innlegg: 573
tommygutt har en fantastisk aura rundt segtommygutt har en fantastisk aura rundt seg

Hva trener dere?

Til dere som trener på forumet, fortell litt om hva dere trener? Generelle erfaringer med din treningsform sammen med lavkarbo?

__________________
"Gjør du som du alltid har gjort, oppnår du det du alltid har oppnådd"
tommygutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 17:19   #2
Eilan
Seniormedlem
 
Eilan sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.593
Eilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva trener dere?

Hei, jeg trener ashtanga yoga (power yoga), ideelt sett to ganger i uken, og går ellers tur. Så har jeg en liten yoga-oppvarmingsøkt à 15 minutter hver morgen.

Erfaringen min er at etter overgangen til ketose, der jeg var litt i ørska, har jeg god energi og kan trene som vanlig.

__________________
Be still now
Eilan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat, the lavkarbo way Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 17:21   #3
indi
Seniormedlem
 
indi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.453
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Sv: Hva trener dere?

Heia
Jeg trener spinning tre-fire ganger i uken, og sykler også en del, og går lange turer. Igår sykla jeg 31 km, idag har jeg gått seks km. Prøver å rekke litt bevegelse hver dag.
Nyttårsforsett er å legge inn tre styrkeøkter i uken i tillegg til det jeg allerede gjør, tror det skal gå bra! Trente litt styrke før jul også, men så ble det så lite tid og så veldig lettvint å bare slenge seg på en time...
I forhold til lavkarb og trening har jeg egentlig bare positive erfaringer, har gått opp 2 kg i muskelmasse siden jeg startet trening og slanking i august. Var selvfølgelig slapp og sløv i starten, naturlig nok, men kjempemotivert!
Og jeg liker å trene, det er nok en fordel...

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 31-12-07, 08:35   #4
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva trener dere?

Jeg er flinkest til å trene til greier jeg kan spille av på tv'n...
Det er DET som blir gjort.

Skulle ønske jeg kunne få tid/penger til helsestudio igjen.
Men som regel mangler en av tingene.

Når jeg kommer hjem kommer jeg til å prøve å få en ergometersykkel forran tvn...

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 02-01-08, 13:12   #5
Sweetflower
Medlem
 
Sweetflower sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 166
Sweetflower har en fantastisk aura rundt segSweetflower har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva trener dere?

Jeg løper. Innendørs på treningsstudio, kombinert med litt enkel styrketrening når lysten er der (og det er den ikke ofte.. styrke er *gjeeesp* - men bonus er dusj og badstu etterpå!) - også løper jeg ute i skauen hele sommersesongen. Målet hvert år er et lokalt stafettmaraton i august... og i år skal jeg slå tidene mine!!

Ellers har jeg kjøpt en slags matte for å gjøre øvelser hjemme, men... den får ligge i fred for meg - stort sett bare sønnen min som turner på den!

__________________
- Sweetflower
Sweetflower er avlogget   Min kostholdsfilosofi: . Svar med sitat
Gammel 02-01-08, 14:24   #6
Robyn
Seniormedlem
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 49
Innlegg: 805
Robyn er virkelig snillRobyn er virkelig snillRobyn er virkelig snillRobyn er virkelig snill

Sv: Hva trener dere?

Jeg trener styrke og kondisjon 2-3 ganger i uken.

Varmer litt opp og trener styrkedelen først, rundt 45-60 min.
Så kjører jeg rundt en halvtime kondisjon, enten elipsemaskinen eller intervall trening på tredemølle. Eller en kombinasjon.

Tredemøllen trigger legghinnebetennelsen til tider og da kjører jeg kun elipse.

Har tenkt å begynne å spinne litt igjen, tror det kan bli en grei avveksling.

Jeg syns treningen går bra, men progresjonen går kanskje i litt saktere tempo enn ellers.
Men målet mitt er å krympe, noen atlet har jeg ingen ambisjoner om å bli. Bare holde formen god.

__________________
Endelig i mål.
Robyn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett fase 2 Svar med sitat
Gammel 02-01-08, 15:00   #7
Pipp
Seniormedlem
 
Pipp sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 51
Innlegg: 13.866
Pipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastisk

Sv: Hva trener dere?

Jeg prøver å trene 2 ganger i uka på treningsenter. Da trener jeg Body
pump og en eller annen kondisjonstime.....
De resterende 3 -5 dagene prøver jeg å sykle hjemme på trimsykkelen min eller steppe litt på ministepperen...

Pipp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Holdt vekten i 2 år snart Svar med sitat
Gammel 02-01-08, 15:15   #8
Gobolla
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hva trener dere?

Jeg går tur, både med og uten staver. Raske turer sånn at jeg blir svett og andpusten. Ellers så har jeg vibroplaten som jeg trener på 3 ganger i uken. Jeg må innrømme at vibroplaten har stått ubrukt i julen, bare turgåing med hundene. Men i dag blir det litt vibrasjon igjen.

  Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 13:57   #9
Dolphin
Seniormedlem
 
Dolphin sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Bergen
Alder: 45
Innlegg: 1.884
Dolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjent

Sv: Hva trener dere?

Meg vel : Du skal jo være med i treningsgrupa vå du vel nå som du er tilbake i Norges flotteste by?

Kan ikke skryte på meg at jeg har vært så flittig i det siste med trening men de gangene jeg trente styke i sommer da jeg gikk på ketogen diett/ ed gikk greit, litt llite trykk i kroppen bare pga lite karbohydrater. Stod i heftet jeg fikk at man helst ikke skulle trene tung styrke på den dietten, men jeg sa til legen min at å la være var uaktuelt iom at det hovedsakelig er det jeg driver med av trening når jeg først trener. Hun sa jeg godt kunne trene bare jeg kjente etter at det gikk greit - noe det altså gjorde Tror det rådet egentlig er ment som at man kanskje ikke bør begynne med tung styrketrening nå man er i ketose dersom man ikke har drevet med den type trening før og dermed ikke har et god grunnlag.

Uansett - straks jeg blir kvitt denne forbaskade forkjølelsen er det skjerpings både med trening og kosthold. Gledegruer meg til å begynne, men skal bli så utrolig godt når man først er kommet i gang.

Siden jeg nå både har ordentlig styrketreningsrom hjemme og har fått meg noen venninner å trene med har jeg ingen unnskyldning til å la være iaf. Planen er å sykle på ergometer sykkel hjemme litt hver dag ( iaf 5 dager i uke) og trene styrke iaf 2 (-3) ganger i uken. Har også lyst å begynne å danse igjen og svømme litt av og til. Ja, også har jeg lyst å komme meg ut å klatre igjen når været blir bedre

__________________
Dolphin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Ketogen Kost Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva anbefaler dere? Pia Eurodiett 4 05-12-07 14:48
Hva drikker dere på Ketolyse? (Jeg har så lyst på juice ...) Kriz Ketolysekuren 25 08-11-07 16:36
Trener dere på ketolysekuren Angelina Ketolysekuren 13 20-04-05 20:14
Ketose - hva spiser dere? timich Lavkarbo generelt 3 31-01-05 14:41
Hva synes dere? (ang. journalbesøk) Summer Generell diskusjon 5 05-10-04 20:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no