Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Blir dere syke av karbohydrater?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-05-11, 08:16   #1
Fran
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 4
Fran er på en erverdig vei

Blir dere syke av karbohydrater?

Har mer eller mindre spist lavkarbo siden august-september 2010.
Tar det likevel ikke så tungt om jeg spiser en brødskive eller litt potet/ris/pasta en gang om dagen. Men, gjør jo nesten aldri det - går mest i egg, linser, kikerter osv.

Men igår, da spiste jeg 3 hveteboller og 2 biter med brownies kake.
Idag løper jeg på do....

Har dere noen ide om jeg kan være syk fordi jeg har spist mye karbohydrater, eller har jeg bare fått "vanlig" omgangssyken?

For hvis dette kommer av karbohydrater spiste jeg min siste hvetebolle igår

Setter pris på alle tilbakemeldinger!

Fran er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 08:45   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Blir dere syke av karbohydrater?

3 hveteboller og 2 kakestykker hadde blitt for mye for min mage ihvert fall, og jeg er ikke streng til vanlig heller!

Mange som reagerer sånn etter å ha spist lavkarbo en stund. Det er derfor man ikke anbefaler utskeielser bare for en fest feks, for det kan fort ende med at festen tilbringes på toalettet!

Kan seff være omgangssyke, går en del av det nå også, men.............

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 08:52   #3
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Blir dere syke av karbohydrater?

Jeg blir skikkelig dårlig av høykarbomat, spesielt hvete og sukker. Jeg blir svimmel, kvalm får diare og ikke minst hodepine. Føles nesten som om jeg er fyllesjuk gitt, så jeg holder meg laaaangt unna slik drittmat.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 09:12   #4
Shamu
Medlem
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Stavanger
Alder: 49
Innlegg: 159
Shamu er på en erverdig vei

Sv: Blir dere syke av karbohydrater?

Jeg tåler ikke karboer heller. Men om du er i tvil om dette er omgangssyke, hadde jeg testet en gang til når du nå blir bra igjen. Blir du like syk på samme mengde mat, så vet du jo om du tåler det eller ikke.

Shamu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Peiler meg inn på ketolyse... Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 09:20   #5
Brimstone
Seniormedlem
 
Brimstone sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 767
Brimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt av

Sv: Blir dere syke av karbohydrater?

Har funnet ut at jeg reagerer ulikt på karber. Jeg tåler fint potet til et måltid en gang i blant, men tåler absolutt ikke brødmat i like mengder.

Og i stedenfor å få diare får jeg forstoppelse i flere dager. Rare kroppen

__________________
Det er min legg, og jeg driter når jeg vil!
Brimstone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman light Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 09:25   #6
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Blir dere syke av karbohydrater?

Jeg får også skikkelig fyllesyk-følelse av høykarbo, da spesielt stivelse/hvete. Reagerer ikke like fælt på "rent" sukker, pussig nok.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 09:36   #7
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Blir dere syke av karbohydrater?

Jeg får utrolig problemer med hveteprodukter og magen blir både vondt og i ulage som kan minne om omgangssyke.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 10:17   #8
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Blir dere syke av karbohydrater?

DESSVERRE takler jeg karbohydrater kjempefint... Skulle ønske jeg reagerte skikkelig, for da hadde jeg ikke vært fristet til å spise det jeg ikke skal ha, i hvertfall ikke på samme nivå

Men, jeg ville nok ikke tatt for gitt at det ikke er omgangsyken, husk at det er utrolig smittsomt... Uansett, riktig god bedring!!

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w1Lm5H8/]
Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 10:34   #9
ninagronn
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Nordnesøy
Alder: 55
Innlegg: 114
ninagronn er ny på veien

Sv: Blir dere syke av karbohydrater?

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Jeg blir skikkelig dårlig av høykarbomat, spesielt hvete og sukker. Jeg blir svimmel, kvalm får diare og ikke minst hodepine. Føles nesten som om jeg er fyllesjuk gitt, så jeg holder meg laaaangt unna slik drittmat.

Slik har også jeg det, pluss at hele kroppen verker skikkelig, så høykarbomat holder jeg meg unna.

__________________


ninagronn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 10:38   #10
Señora
Seniormedlem
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 806
Señora har en fantastisk aura rundt segSeñora har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Blir dere syke av karbohydrater?

Jeg har ikke prøvd skikkelig, dvs. jeg har bøttet nedpå Somersby Cider med sukker en hel kveld uten at det har gitt noe utslag, men hveteboller, brød og kaker har jeg avstått fra siden sept. i fjor.

Señora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med telling av kalorier Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 10:44   #11
knh
Seniormedlem
 
knh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 37
Innlegg: 1.152
knh er en juvelknh er en juvelknh er en juvel

Sv: Blir dere syke av karbohydrater?

Jeg tåler også å spise endel karbohydrater uten å bli dårlig, men jeg får heldigvis ikke søtsug av det heller dersom jeg skeier ut litt så det er enkelt å fortsette med lavkarbo etter en såkalt sprekk (er egentlig ikke så glad i å bruke dette begrepet...), men mange her blir dårlig av f.eks en hvetebolle, så det er jo veldig individuelt.

knh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Bedre uten brød" Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 11:06   #12
silje21
Seniormedlem
 
silje21 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sørlandet
Alder: 34
Innlegg: 736
silje21 har en fantastisk aura rundt segsilje21 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Blir dere syke av karbohydrater?

reagerer mye på slikt som hvete, men feks vanlig sukkerbrus, ingenting :/

__________________




SiljeC sin Journal
silje21 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ketogent Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 11:13   #13
Bonus
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 70
Bonus er på en erverdig vei

Sv: Blir dere syke av karbohydrater?

Jeg blir bare sånn av hveteboller, ikke av noe annet..

Bonus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon :) Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 11:19   #14
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Blir dere syke av karbohydrater?

Kom på at da jeg smakte på et av nidars "plommen i egget"-greier i påska - utrolig kvalmende melkesjokolade med sukkerfyll - så reagerte jeg helt enormt og ble umiddelbart direkte nummen i fingertuppene. Hoi! Men 70%-85% mørk sjokolade kan jeg spise pinlig store mengder av uten å reagere sånn, heh.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 14:42   #15
annex
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Alder: 62
Innlegg: 816
annex har en fantastisk aura rundt segannex har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Blir dere syke av karbohydrater?

Jeg får veldig lett urolig mage, og luftproblemer når jeg spiser høykarbo.
Det er en av de mest positive sidene ved lavkarbo for meg at magen holder seg stabil og rolig. Har slitt mye med magen før.
Men nå vet jeg ikke akkurat hva det er magen min er ømfintlig for.
Kan godt skjeie ut og drikke lite-øl en hel kveld uten at det slår ut på magen.

__________________

Høyde: 163 cm - Startvekt: 77 kg - Sluttmål: 58 - 60 kg
annex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 50 karber, kutte alkohol og røyk Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 19:55   #16
Fran
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 4
Fran er på en erverdig vei

Sv: Blir dere syke av karbohydrater?

Her var det mange svar

Jeg holder nok en knapp på karbohydratene da det virker som om dette kan være en litt typisk reaksjon.

Tror rett og slett ikke jeg tør å prøve å spise så mye karbohydrater igjen. Er skikkelig ukult å være dårlig.

Mannen min kom hjem fra jobb og reaksjonen hans var: "Selvfølgelig var det karbohydratene du spiste igår!"
Jeg hentet han nemlig etter en hel dag med fest og morro (og masse pizza og øl) og han ble skikkelig dårlig, var elendig i ett par dager etterpå. Han har hele tiden sagt at det var karbohydratene, men jeg har i mitt stille sinn tenkt at det nok var for mye alkohol... Ser jo nå at han muligens kan ha hatt rett hele veien

Uansett, føler meg mye bedre nå! Og skal holde meg langt unna hveteboller fra nå av

Fran er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 20:35   #17
rava
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sandnes
Innlegg: 89
rava er på en erverdig vei

Sv: Blir dere syke av karbohydrater?

Selv merker jeg ikke så mye dersom jeg spiser sukker. Men jeg merker godt hvis jeg har fått i meg noe med mel i ...

rava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, sunt og godt! Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 21:41   #18
MarTar
Medlem
 
MarTar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 165
MarTar er ny på veien

Sv: Blir dere syke av karbohydrater?

Jeg ble helt satt ut i påsken, når det beklageligvis ble utskeielser. Magen sto som et trommeskinn, og det var luft og bevegelser, kombinert med stopp. Så med andre ord så er det full stopp på iallfall hvetemel på denne jenta!! (Reagerte aldri på det før, og har hatt en helt ok mage tidligere.)

__________________
MarTar
- Enten går det bra, eller så går det over.

Min journal
MarTar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lite karbohydrater og lite kalorier Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva spiser dere når dere vil ha i dere mer karbohydrater? Anna Ananas Ketolysekuren 26 03-01-12 15:21
Hva spiser dere når dere er syke? wollafruen Fysisk og mental helse 4 11-04-11 14:15
Noen kronisk syke her? trollmamma Lavkarbo generelt 16 04-08-09 22:31
Blir dere respektert? Chantelle Generell ernæringsdebatt 33 16-06-08 12:23
Mat til syke barn guro Barns kosthold 14 08-02-05 19:12


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no