Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Må eg kutte aerobic no då?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-01-07, 08:44   #1
Konkelimonke
Seniormedlem
 
Konkelimonke sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: hordaland
Innlegg: 503
Konkelimonke er ny på veien
Red face

Må eg kutte aerobic no då?

Heisann sveisann!

Har mottatt Ketolyseboka mi no, og det må eg sei var den mest fornuftige lesinga eg har hatt på LENGE! Eg er overbevist om at DETTE er tingen for meg! Til og med typen (som er skeptisk til det meste som har mes "slanking" å gjera) skal slenga seg på ilag med meg!

MEN: I boka står det at det ikkje er så lurt med hard trening som aerobic, step, spinning og slikt... Eg går på aerobic kvar måndag, ganske hard aerobic. Må eg kutte ut det no då? Det er gjennomgåande i boka at gåtur er bra... Men... det er jo så morro med aerobic!

Eg går eigentleg på step kvar onsdag òg, men det kan eg no heller drøya litt då! Hehe!

Nokon som har treningerfaring når ein går på Ketolyse?

Klem frå Konkelimonke

__________________
Mamma, og livsnytar!
Startvekt 2006: 90 kg Minstevekt (motivasjon og mål): 64,2kg, 26/8-10 BMI: 24,16
Startvekt 25.12.13 79,7kg
Jobbar med somarkroppen 2014!!!
Konkelimonke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eigendefinert lavkarbo ved amming! Svar med sitat
Gammel 25-01-07, 09:48   #2
Charmtassen
Seniormedlem
 
Charmtassen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 63
Innlegg: 7.717
Charmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastisk

Sv: Må eg kutte aerobic no då?

Jeg tror rådene om gåturer i ketolyseboka er ment mest til de som til nå har levd et stillesittende liv. Da kan det være drastisk å starte opp med aerobic og annen trim som er svært fysisk krevende.

Hvis du allerede er trent og vant til å gå på aerobic hver mandag - så er det bare å fortsette med det. Men du skal være klar over at du i begynnelse kanskje blir litt mer sliten enn det du var før du begynte på kuren. Dette vil jo bli bedre etter hvert!
Lykke til videre!

__________________
Sneglen kommer også frem!


Charmtassen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-01-07, 11:42   #3
Monen
Medlem
 
Monen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Lier
Alder: 40
Innlegg: 403
Monen har en fantastisk aura rundt segMonen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Må eg kutte aerobic no då?

Jeg trener akkurat som vanlig, både spinning og styrke
Merker ikke noe forskjell på spinninga, men enkelte dager kan jeg merke at vektene virker litt ekstra tunge!

__________________
-13.1 kilo
Monen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 20 karber om dagen Svar med sitat
Gammel 25-01-07, 11:43   #4
drizella
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 57
drizella er på en erverdig vei

Sv: Må eg kutte aerobic no då?

Jeg trente både spinning, stepp og vekter før jeg begynte på ketolyse. Fortsatte med det samtidig med kuren, og det har fungert helt fint. Har ikke merket at jeg har blitt mer sliten heller. Det er jo bare å prøve ut om det fungerer for deg...

drizella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-01-07, 13:24   #5
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Må eg kutte aerobic no då?

Torkil sier du fint kan trene som før på ketolyse, men du må lytte til kroppen din. noen kan ha problemer med energi etc. i begynnelsen og blir kvalme og svimle når de tar hardt i. Det kan være veldig farlig, derfor anbefales det å ta det litt rolig med en gang og så trappe opp. Blir du kvalm eller svimmel er det veldig viktig å STOPPE MED EN GANG ! Føler du deg fin er det bare å kjøre på-

Altså, - LYTT TIL KROPPEN, det er det viktigste rådet av alle !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 13:12   #6
michelle_a
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Bergen
Alder: 41
Innlegg: 82
michelle_a er på en erverdig vei

Sv: Må eg kutte aerobic no då?

Jeg har gått på atkinks i snart to uker og jeg merker at jeg ikke klarer å løfte like tungt og med så mange repitisjoner som jeg klarte før jeg begynte på dietten.

Håper det snart går over. Er jo litt uvant det her i begynnelsen

michelle_a er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på ketolyse... Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 16:06   #7
kristih
Seniormedlem
 
kristih sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sverige
Innlegg: 532
kristih er ny på veien

Sv: Må eg kutte aerobic no då?

Hei. Jeg er aerobic innstruktör og den eneste forandringen jeg har merket er litt mindre eksplosiv energi. Fortsett å trene som för,men ta höyde for den minskede energien..

__________________
Allting er en overgang sa reven da han ble flådd...
kristih er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse.. Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 21:42   #8
Konkelimonke
Seniormedlem
 
Konkelimonke sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: hordaland
Innlegg: 503
Konkelimonke er ny på veien

Sv: Må eg kutte aerobic no då?

Tusen takk for svar alle saman!
Då satsar eg på at eg vert frisk nok til måndag (har hatt influensa heile veka...), slik at eg kan trimma aerobic!

Takkar så mykje!

__________________
Mamma, og livsnytar!
Startvekt 2006: 90 kg Minstevekt (motivasjon og mål): 64,2kg, 26/8-10 BMI: 24,16
Startvekt 25.12.13 79,7kg
Jobbar med somarkroppen 2014!!!
Konkelimonke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eigendefinert lavkarbo ved amming! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Aerobic?? Snøhvit Trening 3 02-04-05 13:10
Tips til å kutte ned på karbohydrater? nelli Generell ernæringsdebatt 6 16-06-04 15:31


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no