Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold

Lavkarbo mot plakk?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-01-07, 13:54   #1
bluVelvet
Medlem
 
bluVelvet sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Molde
Innlegg: 168
bluVelvet er på en erverdig vei

Lavkarbo mot plakk?

Har merket mindre belegg på tennene etter at jeg begynte med lavkarbo. Er det flere som har merket dette? Jeg tror lavkarbo har positiv innvirkning på tennene, fant en link som var veldig positiv i så henseende: http://www.dentalcomfortzone.com/Tem...?TemplateID=45

bluVelvet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins, lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 14:25   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo mot plakk?

Opprinnelig lagt inn av bluVelvet, her.

Har merket mindre belegg på tennene etter at jeg begynte med lavkarbo. Er det flere som har merket dette? Jeg tror lavkarbo har positiv innvirkning på tennene, fant en link som var veldig positiv i så henseende: http://www.dentalcomfortzone.com/Tem...?TemplateID=45

Ja, det er noe de fleste av oss har erfart regner jeg med. Før jeg begynte med et seriøst lavkarbo kosthold måtte jeg til tannlegen to ganger i året for å fjerne tannstein. Å gå en gang i året var rett og slett for smertefult - så mye tannstein hadde jeg. Tilfeldigvis begynte mitt lavkarboliv rett etter en særdeles smertefull seanse i tannlegestolen. 1/2 år etterpå trodde ikke tannpleieren sine egne øyne. Hva i all verden har skjedd her, sa hun. Bortsett fra tannstein rundt en tann som sitter litt skjevt i forhold til de andre, hadde jeg ikke tannstein i det hele tatt. Tennene var noe misfarget av røyk og te, men etter at jeg kuttet ned på tedrikking + slutta å røyke, har det forbedret seg også. Kan også legge til at jeg ikke drikker kullsyreholdige drikker lenger heller.... Pusser tennene mprgen og kveld. Min tannlege mener de er det sunneste.

Det er lenge siden jeg har grudd meg til å gå til tannlegen nå.....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 14:59   #3
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Lavkarbo mot plakk?

Hmm. Rart. Jeg har fått mer tannstein etter at jeg begynte på lavkarbo. Tannstein dannes av bakterier i munnen som omsetter proteiner i spyttet.

Allikevel har jeg aldri hull i tennene lenger, sånn som tidligere. Har til og med klart å reversere en fire-fem begynnende hull som jeg hadde.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 15:13   #4
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo mot plakk?

Jeg har også erfart at jeg fikk mindre tannstein da jeg startet med lavkarbo ...

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 15:27   #5
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo mot plakk?

Jeg merker plysj-tennene kommer tilbake dersom jeg spiser noe sukkerholdig. Deilig å være kvitt dem.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 15:36   #6
bluVelvet
Medlem
 
bluVelvet sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Molde
Innlegg: 168
bluVelvet er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo mot plakk?

Opprinnelig lagt inn av themonk, her.

Tannstein dannes av bakterier i munnen som omsetter proteiner i spyttet.

Tannstein er avleiringer som består av kalk og andre mineralsalter som utfelles av spyttet. -Caplex

Har aldri vært spesielt plaget av tannstein men måtte fjerne litt på mitt første tannlegebesøk på 10 år i sommer.

bluVelvet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins, lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-02-07, 23:16   #7
**Angelica**
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Trondheim
Alder: 41
Innlegg: 16
**Angelica** er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo mot plakk?

Det skyldes at det er kun sukker som påvirker plakk-produksjonen. (har jeg hørt.) Før sukkeret kom hadde man ikke hull i tennene heller...

**Angelica** er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Langvarig lavkarbo skadelig? Fast-i-fisken Lavkarbo generelt 6 08-12-06 00:12
graviditet og Lavkarbo Lynx Lynx Lavkarbo generelt 16 28-10-05 15:25
Lavkarbo for de med liten tid og dårlig råd? Helene Lavkarbo generelt 17 25-10-05 22:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no